prosím, začni debatu znovu a prosím vysvetli, prečo "Respektovanim neplatneho znacenia vlastne porusujes zakon."
btw, opravte ma ak sa mýlim, ale tu dotazovaný sv. vrch 4 je stupeň ochrany 2 a tudíž tam jazdiť je nelegálne.
19.10.2022 - 11:38:54
10
madbugie napísal:
...a keď sme pri nás cyklistoch, milujem scénu v lese, fučím hore kopcom, ako parná lokomotíva, zrazu zhora sa valí týpek jak blázen, nie aby on zastal a pustil toho, čo tlačí do kopca, predsa len dole svahom sa trošken lepšie rozbieha, ako opačne, to néééé, nuž ale asi mu utečie vlak, alebo KOM, alebo ho doma čaká frajerka s roztiahnutýma noháma, či čo... a to sa začína diať jaksi pravidelne... ale deje sa to vlastne všade, v živote, v robote no a hlavne na cestách, šak uhnite mi, idem predsa veličenstvo jááá...


Zaujimavy pohlad, asi zalezi co a ako bikujes, aby si vnimal situaciu odlisne. Ja mam zakodovany presny opak, Cyklista v zjazde ma vzdy prednost pred kazdym co sa mota po traili, ci ide hore, dole, tlaci taha foti.... To iste turista pesiak slapuci hore kopcom, tiez vzdy puisti turistu iduceho dolu aspon tak ma to kedisi ucili. To iste motoristi na snehu, auto iduce dole ma vzdy prednost, lebo je otazne ci vobec dokaze zastavit a mozno by muselo brzdit o obrubnik ci o teba ak sa neuhnhes. Tiez je podla mna ovela pohodlnejsie vydychat sa obratit sa za kolegom a okomentovat v duchu jeho jazdu ,potesit sa trocha z jeho radosti, zakricat za nim Pekne! Uzivaj! a pokracovat hore, ked uz aj tak ides krokom. Urcite lepsie nez brzdit a vo velkej rychlosti alebo ist mimo trail. Ved mozno ten chudak pred pol hodinou pachtil ako ty aby mohol ist ten zjazd co mu pokazis. Stale hovorim najbezpecnejsie obidenei sa je ked je na traili len jeden a druhy 1-2 metre v lese. Komu sa do toho lesu lahsie uhne a menej ho to bude obtazoavt? Niekomu co pachti hore krokom/tlaci, ci niekomu co ide v zjazde a potrebuje rychlost na ficyry ? Z mojej skusenosti je ovela viac KOMOhonocov jazdiacich hore kopcom ako dole. Dole to nema zmysle strava je prilis nepresna. Kluidne ti odrata prirata 5-10 sekundy a to je pre zjazd rozdiel prvej 10 ak nie 100vky. Ato ak nikto chce kom ajh tak ide rovno dole popri traili a strava to nepozna. Obide vsetky zakruty skoky. KOM dole kopcom je pre zufalcov, ak sa ma merat cas dole treba soludnu casomieru a pasky, nie stravu.
19.10.2022 - 11:48:28
00
Kenai napísal:
Ano, a preto je vzdy bezpecnisie, ked sa chodec vyhne ciklistovi iducemu z kopca, nie opacne. Pali65 V situacii zleho gripu moze velmi lahko vzniknut problem, ked ma ohladupny cyklista zastavit o to viac ak ich ide spolu viac. Aj bonton to kaze, kazdy slusny jazdec sa vyhne kolegovi co ide dolu kopcom, aby nemusel problematicky brzdit zvlast na smyklavom povrchu.


OK chápem, takže odteraz sa budem ja, ohľaduplne na bajku horeidúci, vyhýbať kolegovi, co ide dole kopcom, zvlášť na problematickom, šmykľavom povrchu... howgh... ;-)

(nemal by ísť tak, aby vedel, ako sa vraví, bezpečne zastaviť, zvlášť na problematickom šmykľavom povrchu??? čo to táram ja neohľaduplný, nebezpečný)
19.10.2022 - 11:50:30
05
milos21 to boli xc-kari pri normalnej jazde na hladkom chodniku v lese (ziadne tereny ani sklony) len s myslienkou v hlave - ved sa mi uhne - a tmave oblecko a slnko nizko tomu dodalo adrenalin
19.10.2022 - 11:52:28
01
Gusto0 moja reakcia síce bola tak písaná, ale verím tomu, že sa to týka cyklistov naprieč celým spektrom...
19.10.2022 - 11:55:51
01
pre tú srandu tunak k endurákovi som si pozrel včerajší prejazd trojstromu. Šiel som to zhodou okolnosti presne za rovnaký čas ako jeho PR pri tepoch o 30 nižších ... už chápem, že sa nemôže uhýbať tomu čo ide hore lebo má proste krvavé oči a srdce zbesilo pumpuje krv v pekelnom sústredení (tým nechcem nikoho uraziť, len aby sme pochopili pozadie)
19.10.2022 - 11:57:09
00
lapaloma napísal:
prosím, začni debatu znovu a prosím vysvetli, prečo "Respektovanim neplatneho znacenia vlastne porusujes zakon."
btw, opravte ma ak sa mýlim, ale tu dotazovaný sv. vrch 4 je stupeň ochrany 2 a tudíž tam jazdiť je nelegálne.

V 2. stupni môžeš jazdiť na účelovej komunikácii aj bez TZT alebo CZT. Lenže nikto jendoznačne nevie čo je to účelová komunikácia. Typicky 2. st. ochrany má CHKO, pričom vrámci neho môžu byť zonácie vyššie ho st. ochrany. A len tak mimochodom celé územie SK je v 1. stupni ochrany. To len preto, že niekto si myslí, že 1. st. ochrany je CHKO.
19.10.2022 - 12:03:03
10
lapaloma napísal:
prosím, začni debatu znovu a prosím vysvetli, prečo "Respektovanim neplatneho znacenia vlastne porusujes zakon."
btw, opravte ma ak sa mýlim, ale tu dotazovaný sv. vrch 4 je stupeň ochrany 2 a tudíž tam jazdiť je nelegálne.


Aj ty si tu novy? :D
Ak respektujes neplante alebo protizakonne znacenie dopustas sa protizakonneho spravania. Tak isto ako ten co ho osadil. V tomto konkretnom pripade ti zakon nenariaduje tadial ist, cize ak tadial nepojdes je to OK . OK, nie je tie znacky osadit. Dam ti priklad, ak dam na dialnicu znacku cesticka pre cyklistov a ty tadial pojdes nic ti to nepomoze ze je tam znacka. vidis ze je to dialnica aj tak dostanes pokutu. Ci ked dam na travnik znacku parkovacie miesto a zastavim tam, dostanem aj tak papucu. Alebo ked namalujem TZ cez VVP aj tak tadial nebudes moct ist. Nevedomost ze konas v rozpore zo zakonom ta neospravedlnuje. Znacka zvlast informativna ta informuje, nemoze nic zakazovat. Zakazova znacka ma presne definovane parametre, kde ako musi byt osadena, predpokladam, ze taka tam nie je. Alebo opacne, ak niekto odpiluje zakaz vjazdu a otovris si zavoru, to ta neopravnuje tam vojst.
19.10.2022 - 12:03:29
00
trochu z iného pohľadu:
práve sme skončili operáciu bajkera ktorý mal trieštivú zlomeninu ľavého lakťa, v živote už nebude s tou rukou nič normálne robiť, o bajkovaní môže zrejme už len snívať, ghost ktorý to prežil môže rovno hodiť do bazáru... každý jeden týždeň máme podobné prípady, a nie vždy to končí len úrazom končatiny, často to končí opuchom mozgu a darovaním orgánov...
z môjho pohľadu ísť dolu kopcom tak, že nedokážem bezpečne zastaviť keď mi tam niečo nečakané vlezie je proste samovražda
19.10.2022 - 12:03:58
19
... aspon tak ma to kedisi ucili. To iste motoristi na snehu, auto iduce dole ma vzdy prednost, lebo je otazne ci vobec dokaze zastavit a mozno by muselo brzdit o obrubnik ci o teba ak sa neuhnhes.
...
(Edit: vyseknuta citacia kenaia, aby bolo zrejme)

Zalezi od situacie, ale vo vseobecnosti uuuplne naopak. Iduci hore moze mat problem rozbehnut sa. Iduci dole (a nielen ten) ma ist tak, aby vedel bezpecne zastavit.
19.10.2022 - 12:04:17
010
Kenai napísal:
Zaujimavy pohlad, asi zalezi co a ako bikujes, aby si vnimal situaciu odlisne. Ja mam zakodovany presny opak, Cyklista v zjazde ma vzdy prednost pred kazdym co sa mota po traili, ci ide hore, dole, tlaci taha foti.... To iste turista pesiak slapuci hore kopcom, tiez vzdy puisti turistu iduceho dolu aspon tak ma to kedisi ucili. To iste motoristi na snehu, auto iduce dole ma vzdy prednost, lebo je otazne ci vobec dokaze zastavit a mozno by muselo brzdit o obrubnik ci o teba ak sa neuhnhes. Tiez je podla mna ovela pohodlnejsie vydychat sa obratit sa za kolegom a okomentovat v duchu jeho jazdu ,potesit sa trocha z jeho radosti, zakricat za nim Pekne! Uzivaj! a pokracovat hore, ked uz aj tak ides krokom. Urcite lepsie nez brzdit a vo velkej rychlosti alebo ist mimo trail. Ved mozno ten chudak pred pol hodinou pachtil ako ty aby mohol ist ten zjazd co mu pokazis. Stale hovorim najbezpecnejsie obidenei sa je ked je na traili len jeden a druhy 1-2 metre v lese. Komu sa do toho lesu lahsie uhne a menej ho to bude obtazoavt? Niekomu co pachti hore krokom/tlaci, ci niekomu co ide v zjazde a potrebuje rychlost na ficyry ? Z mojej skusenosti je ovela viac KOMOhonocov jazdiacich hore kopcom ako dole. Dole to nema zmysle strava je prilis nepresna. Kluidne ti odrata prirata 5-10 sekundy a to je pre zjazd rozdiel prvej 10 ak nie 100vky. Ato ak nikto chce kom ajh tak ide rovno dole popri traili a strava to nepozna. Obide vsetky zakruty skoky. KOM dole kopcom je pre zufalcov, ak sa ma merat cas dole treba soludnu casomieru a pasky, nie stravu.

Prednosť v kopci sa tu na fóre už riešil.
19.10.2022 - 12:08:55
30
milos - sv. vrch4 je vyhrabaný vychodený chodníček, žiadna účelová komunikácia ... samozrejme aj ja tadial jazdím len niekto tu rieši "zákony"
kenai - ak prídeš na rázcestie a vľavo je nezákonný zákaz vstupu tak sa rozhodneš ísť vpravo, tak si porušil aký presne zákon? Vieš na mňa musíš jednoducho a polopate, ja som obyčajný postarší človek, nemám taký rozhľad ani právne povedomie ako by sa patrilo
19.10.2022 - 12:10:16
00
Kenai s tou prednosťou je to presne naopak, ako ťa učili, pozri sa napr. tu, bod 4.:
https://www.singletracks.com/mtb-trails/mountain-biking-basics-trail-etiquette/

Presne, ako písal kolega vyššie: ak ideš po obojsmernom traile dole, máš ísť tak, aby si vedel bezpečne zastaviť a nie očakávať, že niekto sa uhne. Ak potrebuješ trénovať rýchlosť z kopca, na to sú jednosmerné zjazdové traily.
19.10.2022 - 12:30:01
08
Kenai a pravne povedomie je oxymoron. On zije vo vlastnom pravnom svete, odtrhnuteho od platnych zakonov a reality.
19.10.2022 - 12:32:42
07
lapaloma O tomto rozprávate? Lebo tam ide asi ide cesta podľa leteckej fotky. Ale až teraz si uvedomujem že asi celý čas vravíte o traily severnejšie. Ak na jeho stavbu nebolo povolenie, tak to nie je legálny bez možnosti legálneho jazdenia.
https://sk.mapy.cz/turisticka?q=sv%C3%A4t%C3%BD%20vrch%204&source=osm&id=1067272317&ds=2&x=17.0914236&y=48.2514117&z=15

Ale tá furt spomínana 4 mi nedala, tak asi myslíte tento trail: https://sk.mapy.cz/turisticka?q=Trail%20Sv%C3%A4t%C3%BD%20Vrch%204&source=osm&id=1099559972&ds=1&x=17.1345741&y=48.2465027&z=16

Aj tam je to rovnaké ak nebol budovaný s povolením. Proste CHKO nepustí, ale ani v bežnom lese mimo CHKO nevládne anarchia...
19.10.2022 - 12:40:43
01
keyboard_arrow_up