Co to meni na tom, ako sa ma vodic spravat pocas jazdy v neprehladnych usekoch, v obci, a pod.?
Ty nepises o neprehladych usekoch , ty hovoris ze vsade kde je obmedzena rychlost maju byt retardery. Mylne predpokladas ze obmedzena rychlost je tam kde ju naozaj obmedzit treba. Ale to je chybne a tu je preco:
Treba ist vzdy tak ako si vyzdauju podmienky a situacia. Nebezpecny, neprehladny, neznamy usek, prisposobim tomu rychlost. Ale rozhoduje aj viditelnost, denna doba, auto v akom sedim, moje schopnosti aktualne ale aj celkove, premavka, pocasie, teplota vzduchu, cistost predneho skla, poloha slnka,.... nie neijake MRP co o tom nema ani ponatia. Ta musi byt 99% casu prilis prisna aby v tom 1% bola primerana. Bezne sa stane, ze idem hlboko pod MRP lebo to podmienky vyzaduju, ale ak je niekde situaciu umonujuca ist bezpecne ovela rychlejsie, preco mi to zakazuju ? Ak je MRP svata a treba sa nou riadit vzdy a vsade, tak mi vysvetli ako je mozne ze je rovnaka za poladovice, tmy, merznuceho dazda, hmly pocas spicky, pre tahac s navesom ktory vedie cerstvy absolvent autoskoly (alebo dochodcu s reakcnou dobou 1.5sec), aj pre spickovo vybavene sportove auto za krasneho tepleho dna, na suchom asfalte, s vybornou vyditelnostou, pre vodica s pretekarskoy hystoriou (reakcna doba schopnost viest vozidlo) ? Optimalna rychlost je podla teba v oboch pripadoch zhodna, lebo znacka sa pokial viem nemeni. Ak ma vodic vediet kolko moze ist ked su zhorsene podmienky, ako to ze nevie kolko moze ist za idealnych podmienok a potrebuje znacku ?
Naozaj? To nie je pravda, objektivne..
Rychlost neovplyvnuje pravdepodobnost nehody ak tak tak nepriamoumerne. Cim idem rychlejsie tym menej casu stravim na ceste a statisticky je mensia sanca ze sa za ten cas stane nieco s cim nebudem moct nic urobit.
Rychlost robi len nasledky nehody vaznejsie, to je pravda. Ale to je zase chybne ponatie predpisov. 40- 30 km/h sa neosadza lebo to znizuje prevdepodobnost nehody. To sa osadza lebo ked zrazis chodcu v tej rychlosti tak to z najvacsou pravdepodobnostou prezije a bude platit dane dalej. To je ale chybne, lebo poskodeny su tam aj tak ale statu je to jedno. Pre stat je taka udalost skor zdroj primu. Tragedia je to osobna. Cielom je nehodam predchadzat nie ich robit menej zavazne! Jazda pre vodica zjavne neprimerane nizkou rychlostou vedie k stratam pozornosti a zvysuje pocet nohod. Nepozornost je najcastejsi dovod dopravnej nehody nie prekrocenie MPR. Drviva vacsina nehod sa deje bez prekrocenia MPR.
Tabule ale predsa nemaju ucel ta "buzerovat", castokrat bez nich nemas ako vyhodnotit mozne nebezpecenstvo, trafit zaciatok obce s potencialne vyssim vyskytom pesich ludi, a i. Ked nemas dostatocne schopnosti, tak nemas jazdit nad ich ramec. A ako je to mozne usmernit casto jednym jedinym sposobom? Dopravnou znackou, spomalovacom, ostrovcekom, hocicim...
Nie je tabula ako tabula, Su zakazove, prikazove, informativne. Tie zakazove ako nazov hovori su prioritne na buzerovanie. Prikazove su uzitocne asi tak, ako je inteligentny ten co ich osdadil. Informatoivne ako nazov hovori uzitocne su.
Zaciatok obce je informativna tabula. Ale ak vojdes do obce kde z toho co vidis nevies ze si v obci tak je ta tabula zase len k nicomu. Ocakavas zvyseny pohyb chodcov napr 500m pred prvym domom na hlavnej ceste bez krajnice ? Bude tam zvyseny pohyb ? Lebo zaciatok obce tam casto je, lebo je v uzemnom plane ze sa za najblizsich 40 rokov ma zastavat aj ta rola co tam je. Ta znacka prioritne oddeeluje katastralne uzemie intravilanu od extravilanu, nema nic s pohybom chodcov.
Alebo este inak, ak je v zime zafukana tabula, budes tam valit 90 ? Asi nie, ako vies ze mas ubrat , ked tam nie je citatelna tabula ?