Akurat v uplynuly vikend som niekomu hovoril, ako sa mi to paci a ako by som to chcel mat v kazdej dedine na Slovensku. Ja byvam v blizkosti zaciatku obce a tych prvych 100-200 metrov za znackou zaciatku obce tu NIKTO nejde 50, ani 60. Ked vstupujem do dediny a spomalujem este pred znackou, pravidelne ma arogantni soferi predbiehaju tak, ze to do dediny vpalia hadam aj stovkou. Nemame tu ziadny chodnik, ziadne verejne osvetlenie, ja (a dalsi) tam chodime bezne peso, behom alebo so psom.
Z mojho pohladu rovnako ako z pohladu vsetkych mojich sirsich susedov by sme takyto ostrovcek na zaciatku dediny velmi uvitali. Idealne teda na zaciatku kazdej dediny, aby to soferi aj ocakavali a neboli prekvapeni:)
01.12.2022 - 11:33:37
012
Chapem, tiez ma stve ked mi niekto v uzavretom areali kde je 30km/h jazdi 60-70km/h Ale ako tu uz odznelo, hento nikoho nespomali. Uprimne ti poviem, ze sa tadial da ist 180-200km/h za tmy. Nepytaj sa ko to viem. Vodic co sa nevie okolo hentoho trafit v rychlosti cez 100 ma okamzite vratirt papiere, lebo nedava ziadnu zaruku, ze niekoho niekde nezrazi. Proste nevie dostatocne viest vozidlo. Je to o ludoch, hulvata nezastavis, jedine s pouzitim RPG. Jedine co sposobis je problem vsetkym slusnym, Rovnaka sporostost ako retarder.
01.12.2022 - 12:06:10
00
Ja ale verim, ze to spektrum archetypov soferov je daleko pestrejsie nez len "slusni a hulvati". Myslim si, ze medzi nimi je velmi velka skala urovni spravania a sice to nevyriesi extremne pripady, tak velke mnozstvo soferov by to primalo spomalit.
Inu, niekto to uz predsa musel otestovat, zaujimalo by ma, ci maju k tomu nasi susedia spoza Moravy nejake signifikantne cisla.
01.12.2022 - 12:30:09
02
Absolutne nesuhlasim Kenai s tvrdenim, ze to je zbytocne - rovnako ako retarder. Pripojim skusenosti z Norska - v kazdej dedine tu mas max. 30-40 speed limit, vsade mas asfaltove spomalovacie pasy (VSADE!) - ak mas znacku ze tam je limit 30, tak si mozes byt isty, ze tam tie retardery budu - a su urobene tak, ze ich nie vzdy uplne dobre vidis - asfalt na asfalte - ak tam ides 40, tak je ten retarder tak vysoky, ze ti na nom rozsrobuje auto.. Rovnako prechody pre chodcov - neexistuje aby niekto nezastavil chodcovi - brzdia VSETCI uz ked je chodec 5-10 m od prechodu - vsetko je to len o tom, ako su ti vodici vychovani, resp. o povahe kazdeho cloveka, nic viac, nic menej.

A nie nie, zle pises - nie vodic, ktory nevie trafit uzsi priestor v 100vke ma vratit papiere - papiere ma vratit ten, ktory ide v 50-zone dvojnasobnou rychlostou..
01.12.2022 - 13:22:48
017
Gronkjear, na Kenaia nemá v týchto veciach zmysel reagovať, iba kŕmiš trolla.
01.12.2022 - 13:39:27
05
ja zase uplne nesuhlasim s tym, ze akakolvek cesta ma byt narocky stavana ako prekazkova draha, kde donutis soferov najvacsi pozor davat na to, ci niekde na nejakom skrytom spomalovaci, alebo inej feature necha napravu. Ale suhlasim s tym, ze je to o tom ako su ti vodici vychovani.

Nehovorim ze neprekracujem MPR nikdy a nikde. Na dialnici je podla mna 150 tacho idealna cestovna rychlost. Ale v meste/dedine davam pozor hlavne na ostatnych ucastnikov premavky. Preco? No jednoducho preto, ze hocijaka moja chyba mi moze dost posramotit moju zivotnu situaciu, uplne zbytocne. Plne si to uvedomujem a beriem za to zodpovednosť. Verim, ze to tak ma kazdy inteligentny clovek.

BTW: Taktiez sa v aute od isteho casu snazim krotit svoje emocie, ked mi v meste niekto nieco vyparati. Nejdem sa s nim hned pretekat, otvarat okienka a nadavat mu. V minulosti ked mi niekto napr. nedal prednost nadrzovku (co sa casto stava na sidliskach kde nie je dopravne znacenie), tak som sa vedel dost zlostit. Dnes to "hodim za hlavu" a nemyslim na to, pretoze ma to dost ma to rozptylovalo a v takom stave mozem nieco pos*at ja.

Co by som ale sprisnil su tresty prave za enormne prekrocenie MPR v obci. Za mna - ides 100 tam kde je 50? Okamzite na preskusanie a psychotesty a vobec by som sa s nim nebavil. A psychotesty a celkovo testy na vodicak by mohli byt ovela prisnejsie. Ja som kludne za to aby sa kazdy kazdych 5r preskusal. Sam si raz za cas nejake testy na internete porobim aby som si to refreshol.
01.12.2022 - 13:46:08
04
gronkjear Pozri vo vsetko ma byt rovnovaha. Ak nie je vedie to k problemom. Nebudem sa vyjazdrovat k Norsku, bohuzial som tam nikdy nebol a ani to nemam nastudovane. Ale mysim si ze vytiahnut priklad z karjiny kde je uplne ina mentalita, ina zivotna uroven, ludia maju ine zaujmy, ine podmienky na ich ralizovanie je trocha zavadzajuce. Tiez ti mozem napisat ze ostrov Man do dnesneho dna nema rychlostne limity a nema o nic vacsiu nehodovost ako je inde, prave na opak.

Kazdy clovek vystoji iba urcite mnozstvo buzeracie, kym sa z neho stane arogantne bezohladne hovado. A kazdy ma tu uroven inde. Hlavny problem nie je kolko je kde retarderov, ale kolko ludi uz bolo dotlacenych za tuto hranocu. A tie retardery a rychlostne obmedznia upsesne pomahaju ludi postrkovat, aby im uz tie nervy pretiekli. Aj cez retarder to ide 180-200 km/h a tiez sa ma nepytaj ako to viem. Dokonca aj na obrubnik vies vyst v 45 stupnovom uhle v rychlosti nad 100 bez akehokolvek problemu. Dinamicke sili na pneumatike pod plynom ucinne chrania disk...
01.12.2022 - 13:55:41
00
Zubesuch napísal:
....
Co by som ale sprisnil su tresty prave za enormne prekrocenie MPR v obci. Za mna - ides 100 tam kde je 50? Okamzite na preskusanie a psychotesty a vobec by som sa s nim nebavil. A psychotesty a celkovo testy na vodicak by mohli byt ovela prisnejsie. Ja som kludne za to aby sa kazdy kazdych 5r preskusal. Sam si raz za cas nejake testy na internete porobim aby som si to refreshol.

Suhlasim zo vsetkym co pises, okrem obsahu citacie. Prekorocenie MPR nie je znamka nekompetentneho vodica alebo bezohladneho vodica. Su tisice pripadov kedy je to nie len v poriadku ale dokonca ziaduce ci nevyhnutne. Ani 200 v obci nie je samo o sebe problem, lebo exzistuju specialne bripady, kedy to moze byt OK. Cize nezovseobecnuj to. To ako rychlo auto ide, nema nic spolopcne s bezpecnostou, alebo nebezpecnopstou danej situacie. A ci je dane chovanie vodica bezpecne, alebo nie musi vediet posudit vodic aj bez tabule MPR ci zaciatok obce. A na to potrebuje schopnosti. Tie ale absentuju a su kompenzovane nejakymi donucovacimi prostriedkami.
Je to trocha ako zo psom.
Ked ma dobry vycvik, mozes ho pustit na volno a nebude nebezpecny ani sebe ani nikomu inemu. Pes stastny majitel stastny. Ak je to ale pes nevycviceny blbec, musis ho brzdit na voditku, okrikovat, mlatit a aj tak ti niekoho rafne, az sa odtrhne. A stat vychovava vodicov ako tych debilnych nevycvicenych psov, spagat a papek. A potom sa nesiha divit, co sa stane az spagat povoli.
01.12.2022 - 14:07:51
00
Kenai napísal:
Chapem, tiez ma stve ked mi niekto v uzavretom areali kde je 30km/h jazdi 60-70km/h Ale ako tu uz odznelo, hento nikoho nespomali. Uprimne ti poviem, ze sa tadial da ist 180-200km/h za tmy. Nepytaj sa ko to viem. Vodic co sa nevie okolo hentoho trafit v rychlosti cez 100 ma okamzite vratirt papiere, lebo nedava ziadnu zaruku, ze niekoho niekde nezrazi. Proste nevie dostatocne viest vozidlo. Je to o ludoch, hulvata nezastavis, jedine s pouzitim RPG. Jedine co sposobis je problem vsetkym slusnym, Rovnaka sporostost ako retarder.


Ked tu citam tie tvoje rozne vyjadrenia, tak jediny, kto by tu mal vratit papiere, si ty.
01.12.2022 - 14:45:53
05
Zubesuch napísal:
ja zase uplne nesuhlasim s tym, ze akakolvek cesta ma byt narocky stavana ako prekazkova draha, kde donutis soferov najvacsi pozor davat na to, ci niekde na nejakom skrytom spomalovaci, alebo inej feature necha napravu. Ale suhlasim s tym, ze je to o tom ako su ti vodici vychovani.

Jasne, chapem ako to myslis - pointa tych retarderov ani nie je v tom, ze su skryte a mas na ne davat pozor - naopak, ak je tam limit 40, tak su postavene tak, ze ked ides 40 a menej, tak s tym nie je problem, problem to zacina byt ked ides povedzme 50-60+.

Zubesuch napísal:
Co by som ale sprisnil su tresty prave za enormne prekrocenie MPR v obci. Za mna - ides 100 tam kde je 50? Okamzite na preskusanie a psychotesty a vobec by som sa s nim nebavil.

:y: :y:

Ale mysim si ze vytiahnut priklad z karjiny kde je uplne ina mentalita, ina zivotna uroven, ludia maju ine zaujmy, ine podmienky na ich ralizovanie je trocha zavadzajuce.

Co to meni na tom, ako sa ma vodic spravat pocas jazdy v neprehladnych usekoch, v obci, a pod.?

To ako rychlo auto ide, nema nic spolopcne s bezpecnostou, alebo nebezpecnopstou danej situacie.

Naozaj? To nie je pravda, objektivne.. :x

A ci je dane chovanie vodica bezpecne, alebo nie musi vediet posudit vodic aj bez tabule MPR ci zaciatok obce. A na to potrebuje schopnosti.

Tabule ale predsa nemaju ucel ta "buzerovat", castokrat bez nich nemas ako vyhodnotit mozne nebezpecenstvo, trafit zaciatok obce s potencialne vyssim vyskytom pesich ludi, a i. Ked nemas dostatocne schopnosti, tak nemas jazdit nad ich ramec. A ako je to mozne usmernit casto jednym jedinym sposobom? Dopravnou znackou, spomalovacom, ostrovcekom, hocicim...
01.12.2022 - 14:50:11
01
GeorgeWH napísal:
Ked tu citam tie tvoje rozne vyjadrenia, tak jediny, kto by tu mal vratit papiere, si ty.


Viez ze som o tom seriozne uvazoval. Lebo ma to uz fakt nebavi. Auta na na kkt, vodici na kkt, cesty na kkt, predpisy na kkt, a policajti tiez idu s dobou. Cista hlava XXII vsetci ma chcu zabit, pokutovat alebo priviest do blazinca. Na stastie uz velmi jazdit nemusim. A odjazdil som si svoje, kym to malo este uroven a dlo sa. Pekne cez milion km na 4 roznych autach 2 motorkach, jednom nakliadiaku. Bez jedinej nehody ci skodovej udalosti kde by som bol vinnik. Vsetky skodove udalosi kde figuruje moje meno boli pri rychlosti mojho vozidla 0. Pre nechapavych nikto drbol do mna ked som ja uz davno stal. Kiez by som bol ja najvecsi problem nasich ciest.
01.12.2022 - 16:06:55
00
Co to meni na tom, ako sa ma vodic spravat pocas jazdy v neprehladnych usekoch, v obci, a pod.?

Ty nepises o neprehladych usekoch , ty hovoris ze vsade kde je obmedzena rychlost maju byt retardery. Mylne predpokladas ze obmedzena rychlost je tam kde ju naozaj obmedzit treba. Ale to je chybne a tu je preco:
Treba ist vzdy tak ako si vyzdauju podmienky a situacia. Nebezpecny, neprehladny, neznamy usek, prisposobim tomu rychlost. Ale rozhoduje aj viditelnost, denna doba, auto v akom sedim, moje schopnosti aktualne ale aj celkove, premavka, pocasie, teplota vzduchu, cistost predneho skla, poloha slnka,.... nie neijake MRP co o tom nema ani ponatia. Ta musi byt 99% casu prilis prisna aby v tom 1% bola primerana. Bezne sa stane, ze idem hlboko pod MRP lebo to podmienky vyzaduju, ale ak je niekde situaciu umonujuca ist bezpecne ovela rychlejsie, preco mi to zakazuju ? Ak je MRP svata a treba sa nou riadit vzdy a vsade, tak mi vysvetli ako je mozne ze je rovnaka za poladovice, tmy, merznuceho dazda, hmly pocas spicky, pre tahac s navesom ktory vedie cerstvy absolvent autoskoly (alebo dochodcu s reakcnou dobou 1.5sec), aj pre spickovo vybavene sportove auto za krasneho tepleho dna, na suchom asfalte, s vybornou vyditelnostou, pre vodica s pretekarskoy hystoriou (reakcna doba schopnost viest vozidlo) ? Optimalna rychlost je podla teba v oboch pripadoch zhodna, lebo znacka sa pokial viem nemeni. Ak ma vodic vediet kolko moze ist ked su zhorsene podmienky, ako to ze nevie kolko moze ist za idealnych podmienok a potrebuje znacku ?


Naozaj? To nie je pravda, objektivne.. :x

Rychlost neovplyvnuje pravdepodobnost nehody ak tak tak nepriamoumerne. Cim idem rychlejsie tym menej casu stravim na ceste a statisticky je mensia sanca ze sa za ten cas stane nieco s cim nebudem moct nic urobit.
Rychlost robi len nasledky nehody vaznejsie, to je pravda. Ale to je zase chybne ponatie predpisov. 40- 30 km/h sa neosadza lebo to znizuje prevdepodobnost nehody. To sa osadza lebo ked zrazis chodcu v tej rychlosti tak to z najvacsou pravdepodobnostou prezije a bude platit dane dalej. To je ale chybne, lebo poskodeny su tam aj tak ale statu je to jedno. Pre stat je taka udalost skor zdroj primu. Tragedia je to osobna. Cielom je nehodam predchadzat nie ich robit menej zavazne! Jazda pre vodica zjavne neprimerane nizkou rychlostou vedie k stratam pozornosti a zvysuje pocet nohod. Nepozornost je najcastejsi dovod dopravnej nehody nie prekrocenie MPR. Drviva vacsina nehod sa deje bez prekrocenia MPR.

Tabule ale predsa nemaju ucel ta "buzerovat", castokrat bez nich nemas ako vyhodnotit mozne nebezpecenstvo, trafit zaciatok obce s potencialne vyssim vyskytom pesich ludi, a i. Ked nemas dostatocne schopnosti, tak nemas jazdit nad ich ramec. A ako je to mozne usmernit casto jednym jedinym sposobom? Dopravnou znackou, spomalovacom, ostrovcekom, hocicim...


Nie je tabula ako tabula, Su zakazove, prikazove, informativne. Tie zakazove ako nazov hovori su prioritne na buzerovanie. Prikazove su uzitocne asi tak, ako je inteligentny ten co ich osdadil. Informatoivne ako nazov hovori uzitocne su.
Zaciatok obce je informativna tabula. Ale ak vojdes do obce kde z toho co vidis nevies ze si v obci tak je ta tabula zase len k nicomu. Ocakavas zvyseny pohyb chodcov napr 500m pred prvym domom na hlavnej ceste bez krajnice ? Bude tam zvyseny pohyb ? Lebo zaciatok obce tam casto je, lebo je v uzemnom plane ze sa za najblizsich 40 rokov ma zastavat aj ta rola co tam je. Ta znacka prioritne oddeeluje katastralne uzemie intravilanu od extravilanu, nema nic s pohybom chodcov.
Alebo este inak, ak je v zime zafukana tabula, budes tam valit 90 ? Asi nie, ako vies ze mas ubrat , ked tam nie je citatelna tabula ?
01.12.2022 - 16:36:05
00
Kenai napísal:
Cim idem rychlejsie tym menej casu stravim na ceste a statisticky je mensia sanca ze sa za ten cas stane nieco s cim nebudem moct nic urobit.

a este mi povedz, ze cim rychlejsie ides, tak tym vlastne stihnes spalit aj menej paliva..
01.12.2022 - 16:43:05
13
Krasne, dufam ze to nie je jedine co ta zaujalo z toho co som napisal. To ze na to neregujes berime tak, ze si to musis premysliet a hovoris si, ze na tom nieco moze byt. Ak ano, ani nereguj, chapem je to dost iny pohlad na to, aby si clovek bleskovo urobil nazor.
Da sa k tomu najst aj dost literatury od autorit, napr :
https://www.preskoly.sk/p/67668-rychle-a-bezpecne/

Ono treba si uvedomit na co vlastne auto sluzi . Nie je to nahodou aby sa ludia a tovar mohli prepravoat z bodu A do bodu B RYCHLEJSIE ? Poslednych 20 rokov ako by sa na to zabudlo. Auta su pomalsie, MPR mensie, cesty sa menia na prekazkove drahy. V com je teda zmysel ? Jedine kde ta filozofia zatial ostala su vlaky, aspon tie su rychlejsie. Dokonca aj letecka doprava je pomalsia a pomalsia. A pritom to najcennejsie co clovek ma je CAS a vsetci chcu aby ho vyplytval na prepravu viac a viac.
01.12.2022 - 17:03:28
00
Kenai napísal:
...tak mi vysvetli ako je mozne ze je rovnaka za poladovice, tmy, merznuceho dazda, hmly pocas spicky.. Ako ma vodic vediet kolko moze ist ked su zhorsene podmienky

image.smedata.sk

btw. robil si niekedy so statistikou? Nemyslim to teraz ofenzivne..nemam rad, ked niekto pouziva toto vyjadrenie a nema to tou statistickou analyzou aj podlozene...

Kenai napísal:
ty hovoris ze vsade kde je obmedzena rychlost maju byt retardery.

Nie, retardery (ostrovceky, ...) su len prostriedkom na to, aby ludia, ktori nevedia (alebo nechcu) respektovat dopravne znacky tak robit zacali - kvoli bezpecnosti svojej, ale najma bezpecnosti ostatnych - co sa tyka obci, tak najma pesich.
01.12.2022 - 17:07:41
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up