Nechcem sa velmi zapajat do teto debaty ale naftovy 2liter s dpf ma ked strelim od boka 200g co2 na 100km to v porovnani s tvojim golfom 5,7kg na 100km,no neviem neviem ci je to az taka výhra ako sa nam snazia povedat
13.12.2022 - 09:08:01
00
Dalsi strelec od boku.
Technicke udaje si najdes za 2min.
Priklad: Octavia 2.0TDI 85kW - 108-124g/1km - na jeden kilometer, nie na 100km

Este pre tych co by tu chceli mudrovat a lifecycle emisiach CO2 odporucam tuto kalkulacku od Green NCAP:
https://www.greenncap.com/lca-tool/

Pozor - vyzaduje sa znalost cudzieho jazyka a zakladne porozumenie grafom.
13.12.2022 - 09:15:55
03
Stale menej ako tvoj e-golf
13.12.2022 - 09:26:50
00
je to marny, je to marny
10.8kg je menej ako 5.7kg :clap:
13.12.2022 - 09:32:42
03
will napísal:
Achjaj. Pokial mas fotovoltaiku, tak si ok.

:lol: tak tento mesiac nenabijem ani svetlo na bicykel (jedine ešte možno toho 1.)
13.12.2022 - 09:38:37
00
ked zapocitavate co2 vyroby elektriny pre elektromobil, nezabudnite k co2 spalovaku priratat co2 vyroby benzinu/nafty. Pri vyrobe benzinu/nafty sa pouziva ta ista elektrina ako pre elektromobil ;-)
13.12.2022 - 09:49:52
02
Ale nie, nabijaj, co chces. :) Ked mas fotovoltaiku, tak z Grigu tahas menej leketriny, takze Cesi a Poliaci palia menej. A o to tu ide.

sranki K tvojej otazke odkial mam zivotnost elektromobilu. Zivotnost elektromobilu vychadza zo zivotnosti baterii. Oprav ma, ale neviem, ze by boli na trhu baterie so zivotnostou 20 rokov. Takze po 10 rokoch pri beznom najazde 15-20 000 km rocne sa bude kupovat nove auto.
Aktualne tu prebieha vyvoj, takze je to normalne. A aj EURO-7 celkom rozumne chce po vyrobcoch vyssiu zivotnost baterii.
Zaujimal som sa velmi o Hondu Civic e-HEV a tam som sa dostal k udajom, ze zivotnost baterie by mohla byt okolo 200 000 km. Tam je ale baterka relativne mala a lacna, na US trhu sa da zohnat okolo 3000 USD (do starsej generacie) a vela aut najazdi s povodnou bateriou viac.

skorpion Ano, pri vyrobe benzinu a nafty sa vyuziva energia. Ale castokrat rafinerky samy produkuju elektrinu zo svojich odpadovych produktov. V emisiach je to uz zohladnene - je to cca 10% emisii. Vsetko su to radove vypocty.
13.12.2022 - 09:56:50
00
Civic je hybrid s malou baterkou, ktora sa tym padom castejsie cykluje. Preto ked to prepocitas na najazdene km tak je odhadovana zivotnost tych 200tiskm.
Bateria v cistom elektromobile samozrejme degraduje tiez, ale podstatne pomalsie, takze najazd cez 500tis km nevidim ako problem. Samozrejme vsetko je to o tom ako sa k tomu autu/baterii budes chovat, ale ani po tych 500tis km to auto nemusi byt vhodne na zosrotovanie. Posluzi napr. v meste, alebo sa baterka pouzije v stacionarnom ulozisku.
13.12.2022 - 10:18:00
01
Joe70 napísal:
Ja píšem stále jedno a to isté. Elektromobil sa primárne nabíja doma, vtedy je to lacné. (80% pripadá na neverejné nabíjanie) Nabíjanie na verejných nabíjačkách je núdzovka, rsp. pri dlhších cestách. Je to až niekoľkonásobne drahšie ako domáce nabíjanie. Preto sa musí vyriešiť nabíjanie na domácich nabíjačkách pre obyvateľov starších obytných domov. Dnes to problém nie je. Elektroauto si kupujú ľudia, čo možnosť nabíjať majú. Ale čo potom? To povedia chudobnejším ľuďom, čo nemajú domy alebo nežijú v novopostavených bytovkách, že budú platiť výrazne viac na verejných nabíjačkách, ako ich bohatší spoluobčania?
A predstava, že Mikuláš nakúpi wallboxy, rozvešia ich po republike a bude ponúkať nabíjanie za domáci tarif je úsmevná. Ale hej, eroposlanci to tak možno vidia.
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-cena-za-nabijeni-elektromobilu-u-verejnych-stanic-roste-kdo-nenabiji-doma-neusetri-21008907
https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/588453-kolko-stoji-nabijanie-elektromobilu-od-0-aj-doviac-ako-10-eur-na-100-km/


Saso pocmarany. Inak sa to uz povedat neda. Trionq dal dva prispevky nad tvojim video ako to vyzera pri bytovkach v norsku. Ked uz nemas vedomosti ani fantaziu, tak si aspon pozri to blbe video https://youtu.be/3jt3SSw6pJk a netrep tu dookola svoje POMYLENE PREDSTAVY. To co tu vypisujete su iba a len chybne predstavy, ktore nemaju s realitou nic spolocne...
13.12.2022 - 11:55:32
00
Ty si úplný mimoň. Nedokážeš pochopiť, že tieto verejné nabíjačky sú vždy (na 99%) drahšie ako domáce nabíjanie. Často výrazne drahšie. Práveže som písal, že v UK jazdí dosť elektromobilov a auto na verejnej nabíjačke vidím výnimočne.
Tie nabíjačky v tom videu sú verejné nabíjačky. Takých sa naseká časom mraky aj na Slovensku. Ale každému panelákovému bytu asi privátnu nabíjačku nepostavia. A ten panelákový "chudák" bude platiť viac ako bohatší spoluobčan. Toto ako chcú vyriešiť by ma zaujímalo. Nové bytovky to poriešené majú. Každé parkovacie miesto má projektovanú aj nabíjačku.
13.12.2022 - 22:52:10
00
Joe70 napísal:
Ale každému panelákovému bytu asi privátnu nabíjačku nepostavia. A ten panelákový "chudák" bude platiť viac ako bohatší spoluobčan. Toto ako chcú vyriešiť by ma zaujímalo.


O akom časovom horizonte hovoríš? Lebo nie je dôležité, aké sú nabíjačky a tarify sú teraz, ale aké budú o 5-10-15 rokov. A v otázkach tarifov sa zmeny na EU aj slovenskej úrovni pripravujú. Môžeme síce predpokladať, že "verejné" nabíjačky budú drahšie (lebo budú mať lepšie parametre nabíjania), ale možno aj nie, bude to závisieť od dodávateľa a teda od trhu. No ale najmä sa pripravuje princíp "práva na nabíjací bod", ktorý by mal zjednodušiť zriaďovanie nabíjacích bodov na uliciach v obytných štvrtiach (sídliská, bytovky a pod.), takže (aj pri neustále sa zväčšujúcej energetickej hustote batérií a technologickému vývoju) nebudú ľudia pri pravidelnom jazdení tak odkázaní na drahšie verejné nabíjačky. Všetky tieto princípy sa z legislatívneho aj technologického hľadiska pripravujú a priznám sa, že síce detailne do toho nevidím, lebo to detailnejšie nepotrebujem (a to, do čoho vidím, sa mi v niektorých aspektoch až tak veľmi nepáči), ale pointa je skrátka v tom, že skrátka je zbytočné posudzovať budúcu situáciu na základe súčasného stavu.
13.12.2022 - 23:26:14
00
Joe70 napísal:
Nedokážeš pochopiť, že tieto verejné nabíjačky sú vždy (na 99%) drahšie ako domáce nabíjanie. . A ten panelákový "chudák" bude platiť viac ako bohatší spoluobčan. Toto ako chcú vyriešiť by ma zaujímalo. Nové bytovky to poriešené majú. Každé parkovacie miesto má projektovanú aj nabíjačku.


1. cena na verejnej nabíjačke sa odvíja od výkonu/rýchlosti nabíjania. Nabíjanie napr. zo stĺpov verejného osvetlenia na 3,7-11kw je dramaticky lacnejšie ako na 250kw rychlonabijačke.
2. Cena za vlastnenie a prevádzkovanie auta je aj na tých rychlonabijačkach nižšia ako u spalovaku. (total cost of ownership), ceny batérii a teda aj elektrických aut budú ďalej klesať v porovnaní so spaľovacími autami ktoré už dosiahli najvyššiu mieru efektivity výroby a lacnejšie už nebudú. Takže áno máš pravdu že pre ludí ktory budu nabijat doma v noci to je vyhodnejšie ale aj pre toho panelakoveho človeka to bude lacnejšie ako živiť spalovak.
3. Veľa podnikov či zamestnávateľov do budúcna bude poskytovať nabíjanie ako bonus či už zadarmo počas nakupovania, ubytovacie zariadenia atd alebo v práci ako rozne výhody. Najmä po ešte väčšom rozšírení FV panelov.
13.12.2022 - 23:28:19
01
toto je zaujímavé.. kto by to bol povedal, stale opakujem ako papagaj že problemom nie je vyroba ale vyroba v špičke čo je mega rozdiel

Elektromobily môžu znížiť cenu elektriny pre všetkých, ukazuje aj nový výskum

"Výskum pritom dospel k záveru, že v rokoch 2012 až 2021 priniesli elektromobilisti týmto energetickým spoločnostiam čistý zisk vo výške 1,7 mld. $. A keďže v Kalifornii platí, že energetické spoločnosti musia svoje nadmerné zisky premietnuť do svojich sadzieb, znížila sa tak cena elektriny pre všetkých zákazníkov.

Dôležité pritom je, že majitelia elektromobilov nabíjajú svoje vozidlá predovšetkým mimo špičky, najmä v noci, kedy je nadbytok kapacity a elektrina lacnejšia. Celkovo zvýšená spotreba energie si tak nevyžaduje zásadnejšie investície do rozširovania kapacity sietí. Náklady na výrobu, prenos a distribúciu energie sú pritom podobné, ale príjmy, a teda aj zisky podstatne vyššie."
13.12.2022 - 23:35:41
01
Ešte možno bude zaujímavé, keď štát zistí že prichádza o milióny na dani z paliva (a že to zrovna nieje zanedbateľný prijem do kasy).
14.12.2022 - 09:00:27
00
Len to nedaju na elektrine ale na cestnom myte alebo niecom podobnom. Takze sa to bude tykat vsetkych.
14.12.2022 - 09:01:53
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up