soused napísal:
Ešte možno bude zaujímavé, keď štát zistí že prichádza o milióny na dani z paliva (a že to zrovna nieje zanedbateľný prijem do kasy).


Sú zábavné takéto príspevky, odkrývajúce dôležité tajomstvá a zistenia, ktoré si "štát" neuvedomuje, ale bajkeri na internetovom fóre na to prišli ... :-)
14.12.2022 - 09:13:08
03
sranki napísal:
Civic je hybrid s malou baterkou, ktora sa tym padom castejsie cykluje. Preto ked to prepocitas na najazdene km tak je odhadovana zivotnost tych 200tiskm.
Bateria v cistom elektromobile samozrejme degraduje tiez, ale podstatne pomalsie, takze najazd cez 500tis km nevidim ako problem. Samozrejme vsetko je to o tom ako sa k tomu autu/baterii budes chovat, ale ani po tych 500tis km to auto nemusi byt vhodne na zosrotovanie. Posluzi napr. v meste, alebo sa baterka pouzije v stacionarnom ulozisku.

Nie je to tak. Keby bola zivotnost baterii okolo 500 000 km, tak preco by EU v norme EURO 7 formulovala poziadavku na zivotnost baterii tak, ze po 100k km maju mat aspon 80% a po 160k km aspon 70% ?

Citujem: "In addition, the proposal of the EU Commission contains specifications on the durability of the battery of electric ars: after five years or 100,000 kilometres, the storage capacity of the battery may not fall below 80 per cent of the original value. After eight years or 160,000 kilometres, the limit is 70 per cent."
https://www.electrive.com/2022/11/11/euro-7-introduces-microplastic-brake-wear-regulation-for-bevs/

Baterie sa vyvijaju, ale pri aktualnej technologii co je na trhu necakaj ze elektromobil bude mat po 20 rokoch pouzivania aspon 75% kapacity.
Aj ta baterka v Civicu ma 1,1 kWh a vazi 13 kg (porovnaj s baterkami na e-bikoch) - lebo ma kopec redundancie aby vydrzala co najdlhsie. Pri malej baterke v hybride to moze byt cesta. Pri vacsej nie. Tam jednoducho musia clanky vydrzat viac cyklov.
14.12.2022 - 09:15:24
00
Jaroh nie, zábavné to ešte len bude, keď nám oznámia ako to vymysleli 👍🏻
14.12.2022 - 09:20:46
00
Zábavné bude, keď začneme viac a viac pociťovať dopady globálneho otepľovania.
14.12.2022 - 09:21:41
01
ak by šlo o klímu, tak nemyslíš, žeby mali zakázať lodnú dopravu ? a leteckú? a všetko a všetci by podľa možnosti mali chodiť vlakom?
14.12.2022 - 09:27:09
00
A ako by si prevážal ľudí a tovar cez oceány, keby si zakázal lodnú a leteckú prepravu? Cestou nie je zakazovanie, ale technologické znižovanie emisí, znižovanie mobilitných potrieb a eliminácia nepotrebných ciest. A to všetko sa deje.
Cieľom nie je neprodukovať emisie, ale byť uhlíkovo neutrálny, t.j. emitovať iba toľko emisí, koľko je planéta schopná obnoviť.
Takisto sa deje - a masívne - podpora individuálnej dopravy do verejnej osobnej, teda aj vlakov. Neviem, či zvykneš cestovať vlakom v západnej Európe, ja áno a vlaky sú husté a plné - každý z tých miliónov Nemcov, Holanďanov, Francúzov, Švédov, Dánov, Rakušanov atď atď má na to, aby išiel autom a drvivá väčšina ho aj doma má. Ale idú vlakom.
Že sa to nedeje u nás, je smutné, ale bohužiaľ logické - 30 rokov je stále málo na elimináciu následkov socíku, najmä ak tu máme diletantské a korupčné vlády. Ale okolnosti nás dotlačia, Slovensko nemá výnimku ani z fyzikálnych, ani z európskych zákonov.
Dobre už bolo.
14.12.2022 - 09:43:08
14
no vieš čo, tak aby som išiel príkladom, nabudúce pôjdem do frankfurtu vlakom. Zvažoval som aj do paríža ale tam to trvá neúmerne dlho
14.12.2022 - 09:55:19
00
Z Bratislavy do Frankfurtu som vlakom išiel pred pár rokmi, bolo to okolo 9 hodín, iba jeden prestup vo Viedni. Lietadlom by to bola tak polovica a zatiaľ lacnejšie. Ale letenky už začínajú zdražovať a pôjdu dosť významne hore v rámci Fit for 55 a ďalších regulácií a naopak, vlaky zlacnejú, v niektorých prípadoch dokonca veľmi významne.
Predpokladám, že do 10 rokov budeme - prinajmenšom smerom na západ od nás - lietať oveľa menej, ako lietame dnes.
14.12.2022 - 10:10:51
01
Joe snazil som sa ti ukazat cenu pomalych nabijaciek (par sto eur dnes, este menej v buducnosti) aby si pochopil, ze naklady na ne su uz dnes minimalne, budu este klesat a teda budu moct byt v buducnosti doslova vsade. Ale ty stale nechapes a stale melies o rychlonabijackach.

Uz na ne konecne zabudni.
To je ako keby si stale trepal len o cene a spotrebe Bugatti Veyron. To je uplne iny ucel. Ak si dal otazku nabijaciek pre masy, na sidliskach, tak to budu tie najlacnejsie, najpomalsie a teda aj cena elektriny z nich bude najnizsia a velmi blizka beznej cene pre domacnosti. Pripadne dokonca aj lacnejsia z dovodov, ktore su ale asi nad moznosti tvojho chapania a predstavivosti. A sice ak napr. Parkovisko prestresia fve panelmi, alebo obchod zadotuje cenu pre svojich zakaznikov, alebo cenova sutaz medzi poskytovayelmi, alebo bude moznost cast kapacity tvojej baterie pouzit na na stabilizaciu siete (takze v propade potreby nenabijas, ale dodavas a teda 1000 aut na nabijackach na sidlisku zaroven sluzi ako velka UPSka) tak logickym benefitom pre teba bude nizsia cena nabijania. Pokojne aj nizsia, ako z domacej nabijacky. neuveritelne, vsak...
14.12.2022 - 10:49:34
00
will napísal:
Nie je to tak. Keby bola zivotnost baterii okolo 500 000 km, tak preco by EU v norme EURO 7 formulovala poziadavku na zivotnost baterii tak, ze po 100k km maju mat aspon 80% a po 160k km aspon 70% ?

Citujem: "In addition, the proposal of the EU Commission contains specifications on the durability of the battery of electric ars: after five years or 100,000 kilometres, the storage capacity of the battery may not fall below 80 per cent of the original value. After eight years or 160,000 kilometres, the limit is 70 per cent."
https://www.electrive.com/2022/11/11/euro-7-introduces-microplastic-brake-wear-regulation-for-bevs/

Baterie sa vyvijaju, ale pri aktualnej technologii co je na trhu necakaj ze elektromobil bude mat po 20 rokoch pouzivania aspon 75% kapacity.
Aj ta baterka v Civicu ma 1,1 kWh a vazi 13 kg (porovnaj s baterkami na e-bikoch) - lebo ma kopec redundancie aby vydrzala co najdlhsie. Pri malej baterke v hybride to moze byt cesta. Pri vacsej nie. Tam jednoducho musia clanky vydrzat viac cyklov.


EU neprišla s ničím novým. Tieto isté hodnoty má skoro každé e-auto v záručných podmienkach.

Tomu tvojmu tvrdeniu o malých baterkach absolútne nerozumiem. Prečo by mala veľká baterka v elekromobile absolvovať viac cyklov ako malá baterka v hybride? A čo s tým má ebike?
14.12.2022 - 14:03:21
00
Nenapisal som, ze ma velka bateria v elektromobile absolvovat viac cyklov. Hovoril som o tom, ze hondacka bateria ma vela nadbytocnych clankov, aby vedela elektronika optimalizovat nabijanie a drzala kapacitu aj pri ich postupnom umierani. Moze ich podla hmotnosti mat dvojnasobne, mozno trojnasobne viac ako by pri danej kapacite potrebovala.
Tie e-biky som spominal len kvoli porovnaniu, ze na nom bateria s porovnatelnou kapacitou (0.7 kWh) vazi ovela menej - lebo nie je stavana na tolko mabijacich cyklov.

Chcel som len povedat, ze neverim tomu, ze bateria bezneho elektra bude po 500 000 km normalne pouzitelna s kapacitou na bezne jazdenie.
14.12.2022 - 20:57:30
00
will napísal:

Chcel som len povedat, ze neverim tomu, ze bateria bezneho elektra bude po 500 000 km normalne pouzitelna s kapacitou na bezne jazdenie.


10r stara technoligia baterii
https://insideevs.com/news/429818/tesla-model-s-x-battery-capacity-degradation/
https://finance.yahoo.com/news/tesla-vehicles-lose-10-battery-150516862.html
https://www.nimblefins.co.uk/study-real-life-tesla-battery-deterioration

nové 4680, LFP, BYD blade (LFP sa davaju do najlacnejších RWD tesiel, su nehorlavé a možu sa nabijat 0-100%)
https://www.techbox.sk/nove-baterie-tesla-4680-preziju-elektromobil-aj-3x/
https://www.onecharge.biz/blog/lfp-lithium-batteries-live-longer-than-nmc/

"It promises a life of over 1.2 million km after 3,000 charging/discharging cycles. This arrangement allows a life span of over 740,000 miles (1.2 million km) after 3000 charge/discharge cycles"
https://topelectricsuv.com/news/byd/byd-blade-battery-update/

ak nevies anglicky tak tu je slovenska tesla model X s 300tisíc km s 9% degradáciou
thumb_up0thumb_down
14.12.2022 - 21:12:25
10
Vsetci ti co si tu obhajuju baterky povinne kupit elektrobicykle z 2016 s 504wh baterkou:) samozrejme ze nikto taky bicykel nechce a vacsiu baterku tam uz nedas.
Zaklad je verejna doprava a bicykle ako tu bolo povedane. Kedze sme Rakuska firma mame prikaz uz kupovat len elektroauta samozrejme prikaz si na ne aj zarobit:) Operativny leasing a 4 max 5rokov a 125k km. Potom kupit nove. A to sa oplati budeme eko:) proste stale plati business first a ziadna ekologia. Proste treba tocit co najviac tovaru. Nehovorim ze to nieje buducnost ale nie takym sposobom ako sa to prezentuje. Napr autonomne auta ktore si privolas ked pojdes z bytu. Lebo to tvoje len 23h denne nic nerobi a je nevyuzite.
14.12.2022 - 23:05:17
01
Ok. Necakal som, ze je vydrz baterii uz tak velka.
https://www.nimblefins.co.uk/study-real-life-tesla-battery-deterioration

Ta studia to potvrdzuje. Po 320 000 km cca 85% kapacity. To znamena, ze pri dobrom zaobchadzani nie je tych 400-500 000 km nerealna hodnota. Tam ta baterka uz bude mat mozno 70%, ale zjavne to v tesle vedia robit.
14.12.2022 - 23:25:17
01
cokupit napísal:
...Ale ty stale nechapes a stale melies o rychlonabijackach....

Píšem o verejných nabíjačkách, nie rýchlonabíjačkách. Pls naštuduj si rozdiel medzi privátnym nabíjaním a nabíjaním na verejných nabíjačkách. Dal som pár odkazov a je jednoduché si to dohľadať aké sú aktuálne ceny. Verejná nabíjačka neznamená rýchlonabíjačka a verejné nabíjanie je takmer vždy drahšie ako privátne nabíjanie. Dnes ľudia jazdia natankovať 50 km do zahraničia, aby ušetrili na nádrži 10€. Čo sa bude diať, keď kolega bývajúci v paneláku bude "tankovať" o 10€ drahšie, ako kolega bývajúci v rodinnom dome, alebo novej bytovke s privátnou nabíjačkou? Dnes sa ceny porovnávajú s fosílnymi palivami. Keď budú ale spaľovacie autá zakázané, budú sa porovnávať ceny za nabíjanie. A tam verejné nabíjanie ťahá a bude ťahať za kratší koniec. Iba že by EP nejako pokrivil trh a dotoval firmy ponúkajúce verejné nabíjanie. A majitelia privátnych nabíjačiek by v noci parkovali pred Tescom, aby nabili lacnejšie. LOL
Proste zatiaľ som sa nedozvedel, akým spôsobom sa zabezpečí pre každého prístup k rovnakej cene za nabíjanie, bez ohľadu na to kde býva.
14.12.2022 - 23:48:39
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up