Civic je hybrid s malou baterkou, ktora sa tym padom castejsie cykluje. Preto ked to prepocitas na najazdene km tak je odhadovana zivotnost tych 200tiskm.
Bateria v cistom elektromobile samozrejme degraduje tiez, ale podstatne pomalsie, takze najazd cez 500tis km nevidim ako problem. Samozrejme vsetko je to o tom ako sa k tomu autu/baterii budes chovat, ale ani po tych 500tis km to auto nemusi byt vhodne na zosrotovanie. Posluzi napr. v meste, alebo sa
baterka pouzije v stacionarnom ulozisku.
Nie je to tak. Keby bola zivotnost baterii okolo 500 000 km, tak preco by EU v norme EURO 7 formulovala poziadavku na zivotnost baterii tak, ze po 100k km maju mat aspon 80% a po 160k km aspon 70% ?
Citujem: "In addition, the proposal of the EU Commission contains specifications on the durability of the battery of electric ars: after five years or 100,000 kilometres, the storage capacity of the battery may not fall below 80 per cent of the original value. After eight years or 160,000 kilometres, the limit is 70 per cent."
https://www.electrive.com/2022/11/11/euro-7-introduces-microplastic-brake-wear-regulation-for-bevs/Baterie sa vyvijaju, ale pri aktualnej technologii co je na trhu necakaj ze elektromobil bude mat po 20 rokoch pouzivania aspon 75% kapacity.
Aj ta baterka v Civicu ma 1,1 kWh a vazi 13 kg (porovnaj s baterkami na e-bikoch) - lebo ma kopec redundancie aby vydrzala co najdlhsie. Pri malej baterke v hybride to moze byt cesta. Pri vacsej nie. Tam jednoducho musia clanky vydrzat viac cyklov.