mňa by zaujímalo či e-bikeri ktorých obieham po rovine a aj do miernych kopcov sú z toho frustrovaní e-bike je dobrá vec lebo jazdia na tom aj mladé baby a ísť za nimi do kopca je radosť...dobre sa na to pozerá
Inak zaujimavost, zakon sa odvolava na technicku normu, ktora je zrusena (ak internety neklamu) . Chcel som si pozriet, presne co pise, ono totiz sa tam hovori o menovitom vykone 250w, co je trvalo udrzitelny max. vykon (mozme viest polemiku co to presne je a ako dlho trva ), ale dnes ziaden bike nema 250w menovity, ale povacsine tak 600+. Ako som raz uz spominal, ak by max. vykon bol naozaj len do 250w, tak by tieto hejty ani neboli, pretoze prevazna vacsina ludi s takym ebikom by aj tak nemala sancu v kopcoch A celkom isto by to neslo bez slapania (turbo mod). Prevazna vacsina spominanych (nie sportovo zalozenych uzivatelov tuna) su jedinci s neoptimalnou hmotnostou, tucnymi pomalymi pneus, naobliekany v kozuchoch + tazky bike, takze len na to by padlo aspon 150w. A ten zbytok by nestacil, aby dokazali predbehnut aspon trochu trenovanych jedincov, ktori su pozitivne naladeni na ehejty.
Cela polemika sa odraza od nejakej premisy o 250w, ktora by (vyssie napisane) bola tazko povsimnutiahodna, ale realita je uplne inde, ten motor nie je dopomoc v tomto zmysle, to je realny motor (snad okrem chudaka shimana ) a preto v ramci sportovania naozaj nema zmysel vyrabat nejake sialene nocne konstrukty.
...
Ono je to trochu komplikovanejšie s tými 250W motormi ako si hore napísal. Nominálny výkon motora určuje voltáž batérie (v našich končinách väčšinou 36V) a koľko ampérov púšťajú elektro komponenty. Ak máš 15A okruh tak máš tzv. Peak power 540W (36x15=540).
A potom je tu ešte koľko tie motory vydržia keď sa často využíva max prípomoc. Vidím to u nás v servise.
"A motor’s nominal wattage is the maximum amount of power it can sustain for long periods of time, while the max output is the wattage a motor is capable of for a very short burst. Nominal wattage is the more important of the two and really describes what a motor will feel like for the majority of the time you’re riding it.
Max output is still a useful rating — one that gives you an idea of how hard a bike might accelerate or how it might feel on a very steep hill — but motors are only capable of reaching their max output for just a few seconds. Anything more than that, and a motor would produce so much heat it risks permanent damage." https://electricbikereport.com/is-250-watt-motor-enough/
rs955i: zoparkrat som ebikerov horekopcom obehol,pretoze nevladali tak rychlo ani s. motorom ,tolko ku komplexom ,a o rovine ani nemusime debatovat,ze
povacsine si ebikeri do kopca myslia,ze mozu blokovat,lebo su najsamrychlejsi,co samozrejme ani nahodou,okrem tych ,co porusuju predpis :p
kristina: nie je to komplikovanejsie,vykon je to,co dava motor,ak ho stitkuje vyrobca s nejakym a vyrobca pretaktuje,tak to je ina oesnicka,ale moze zhoriet. ale to sa nedeje, 600w je mozno chvilkovy peak,ale bezne sa pouzivaju hodne cez 250 a v pohode. da sa to aj priblizne zmerat,ak mas vhodny kopec a pw na kluke
mňa by zaujímalo či e-bikeri ktorých obieham po rovine a aj do miernych kopcov sú z toho frustrovaní e-bike je dobrá vec lebo jazdia na tom aj mladé baby a ísť za nimi do kopca je radosť...dobre sa na to pozerá
A na nás "biobikerky" sa pri šľapaní do kopca zle pozerá?
To bio je masaker inak
Ja osobne proti samotným E-bikom nemám nič. E-bike je naozaj skvelá vec pre určitú skupinu ľudí. Neviem ale prečo skoro vždy keď stretnem niekoho na E-biku tak nepozdraví, nemá helmu, jazdí na miestach kde jazdiť nemá, nepozná pravidlá cestnej premávky, potrebuje si niečo dokazovať v kopci.... Chvalabohu nie každý je taký no je ich rozhodne väčšina čo stretám. Samozrejme podobní ľudia sú aj na klasických Bicykloch no akosi v ďaleko menšom pomere. Uvažujem čím to asi bude... 🧐😉
rs955i: zoparkrat som ebikerov horekopcom obehol,pretoze nevladali tak rychlo ani s. motorom ,tolko ku komplexom ,a o rovine ani nemusime debatovat,ze
povacsine si ebikeri do kopca myslia,ze mozu blokovat,lebo su najsamrychlejsi,co samozrejme ani nahodou,okrem tych ,co porusuju predpis :p
kristina: nie je to komplikovanejsie,vykon je to,co dava motor,ak ho stitkuje vyrobca s nejakym a vyrobca pretaktuje,tak to je ina oesnicka,ale moze zhoriet. ale to sa nedeje, 600w je mozno chvilkovy peak,ale bezne sa pouzivaju hodne cez 250 a v pohode. da sa to aj priblizne zmerat,ak mas vhodny kopec a pw na kluke
A nie je to v konečnom dôsledku jedno? Toto vlákno je plné negatívnej energie. Fakt nechápem prečo niekomu vadí, že sa ľudia vozia na e-bajkoch? Čo koho do toho, že ja si kúpim top karbonový bajk a niekto iný si kúpi e-bajk? Napadá mi jediný dôvod prečo to niekomu môže vadiť. A väčšina hejtov v tomto vlákne smeruje k tomu jedinému. Zraňuje jeho ego, že ho s úsmevom predbieha v kopci dôchodca, ale "plnoštíhly" bajker v šušťákovej bunde. No a čo? Tiež sa mi stáva, že ma niekto "ofúkne" v tiahlom stúpaní. No a čo? Pokiaľ ma neohrozí tak nerozumiem prečo by mi to malo vadiť? Užívam si svoj vlastný výjazd a nič na tom nezmení fakt, že okolo mňa prefičí niekto na električke.
Hejteri si proste budú musieť zvyknúť na fakt, že e-bajky sú tu, nezmiznú a bude ich stále viac na úkor "bio" bajkov.
Mne osobne by ani nevadilo keby ma E-biker len tak normálne obehol, odzdravil a išiel normálne ďalej. Skôr je to o tom že on si ide nejaké tempo, ja ho dobehnem a predbehnem lebo proste idem rýchlejšie a pozdravím sa mu. On sa neodzdraví, pridá a snaží sa so mnou závodiť. Príde mi to podobné ako keď sa snaží porovnávať a súťažiť chlap so ženou.
Nemyslím že sa bude pomer ebikov zvyšovať donekonečna.
Jedna vec je na nich znacne nepríjemná.
Hmotnosť! Koli nej nevidim dôvod pouzitia ebiku na rovine.Mna by teda rozhodne nemohol nik upodozrievať z nejakých športových ambicii,ale po hradzi za Dunajom radšej volím biobajk?
U mňa je to s éčkármi jednoduché. Keď niektorého predbehnem, tak si poviem "aký som dobrý". A keď predbehne niektorý mňa, tak určite ho mal odblokovaný, a to sa neráta za bajk
Teda je to vec prístupu a množstva endorfínu zo športu.
Nekonecna jalova debata. Nez sa dopracujete k zaverom znacna cast dorastie k e-biku. Inu moznost nemate. Ak nie ste lenivi (potom kreslo) tak skoncite na e-biku alebo invalidnom voziku. Uverte mi. Vidim to okolo seba.
PS Jazdim bio aj e a zdravim dokonca aj ziletkarov, gravelistov ci pesiakov. Niektori odpovedaju a niektori nie. Nemal by som zalozit novu temu, kde sa budem vyplakavat?
Cize jazdit s vetrom v chrbte je to iste, ako jazdit na ebiku, a ti, co sa vozia lanovkami (to si sem preco priplietol ? ) su este horsi podvodnici (v zmysle kontextu prispevku), ako ti, co jazdia s motorom alebo vetrom v chrbte. Ano, to je nesmierne rozumna uvaha
Motor v bajku neobhajis ziadnymi krcovitymi konstrukciami. Proste sa s tym zmier Motorove vozidlo nemozes porovnavat v ramci sportu s nemotorovym /uz by ale bicykel mohli vynat z definicie vozidla/.
Super. Ty si tuším IT, takže počítať vieš. Nebudem to komplikovať otázkami, koľko pomáha tailwind cyklistovi pri akom posede. O koľko viac sa namakán biobikero sediaci na lanovke oproti ebajkerovi šliapajúcemu do kopca s 50% za vlastné? Dostal si kopec lajkov, Kľudne ti s výpočtami môže niekto pomôcť.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
e-bike je dobrá vec lebo jazdia na tom aj mladé baby a ísť za nimi do kopca je radosť...dobre sa na to pozerá
Prosim vas neotravujte, tu sme pri e-zatve. Neotravujte, majte prosim aspon trosku ucty k tymto ludom, ktori sa na rozdiel od vas narobia ako hovada
Cela polemika sa odraza od nejakej premisy o 250w, ktora by (vyssie napisane) bola tazko povsimnutiahodna, ale realita je uplne inde, ten motor nie je dopomoc v tomto zmysle, to je realny motor (snad okrem chudaka shimana
...
Ono je to trochu komplikovanejšie s tými 250W motormi ako si hore napísal. Nominálny výkon motora určuje voltáž batérie (v našich končinách väčšinou 36V) a koľko ampérov púšťajú elektro komponenty. Ak máš 15A okruh tak máš tzv. Peak power 540W (36x15=540).
A potom je tu ešte koľko tie motory vydržia keď sa často využíva max prípomoc. Vidím to u nás v servise.
"A motor’s nominal wattage is the maximum amount of power it can sustain for long periods of time, while the max output is the wattage a motor is capable of for a very short burst. Nominal wattage is the more important of the two and really describes what a motor will feel like for the majority of the time you’re riding it.
Max output is still a useful rating — one that gives you an idea of how hard a bike might accelerate or how it might feel on a very steep hill — but motors are only capable of reaching their max output for just a few seconds. Anything more than that, and a motor would produce so much heat it risks permanent damage."
https://electricbikereport.com/is-250-watt-motor-enough/
povacsine si ebikeri do kopca myslia,ze mozu blokovat,lebo su najsamrychlejsi,co samozrejme ani nahodou,okrem tych ,co porusuju predpis :p
kristina: nie je to komplikovanejsie,vykon je to,co dava motor,ak ho stitkuje vyrobca s nejakym a vyrobca pretaktuje,tak to je ina oesnicka,ale moze zhoriet. ale to sa nedeje, 600w je mozno chvilkovy peak,ale bezne sa pouzivaju hodne cez 250 a v pohode. da sa to aj priblizne zmerat,ak mas vhodny kopec a pw na kluke
spravne je to tak,ked nevies tu babu na bajku dobehnut
e-bike je dobrá vec lebo jazdia na tom aj mladé baby a ísť za nimi do kopca je radosť...dobre sa na to pozerá
A na nás "biobikerky"
To bio je masaker inak
povacsine si ebikeri do kopca myslia,ze mozu blokovat,lebo su najsamrychlejsi,co samozrejme ani nahodou,okrem tych ,co porusuju predpis :p
kristina: nie je to komplikovanejsie,vykon je to,co dava motor,ak ho stitkuje vyrobca s nejakym a vyrobca pretaktuje,tak to je ina oesnicka,ale moze zhoriet. ale to sa nedeje, 600w je mozno chvilkovy peak,ale bezne sa pouzivaju hodne cez 250 a v pohode. da sa to aj priblizne zmerat,ak mas vhodny kopec a pw na kluke
A nie je to v konečnom dôsledku jedno? Toto vlákno je plné negatívnej energie. Fakt nechápem prečo niekomu vadí, že sa ľudia vozia na e-bajkoch? Čo koho do toho, že ja si kúpim top karbonový bajk a niekto iný si kúpi e-bajk? Napadá mi jediný dôvod prečo to niekomu môže vadiť. A väčšina hejtov v tomto vlákne smeruje k tomu jedinému. Zraňuje jeho ego, že ho s úsmevom predbieha v kopci dôchodca, ale "plnoštíhly" bajker v šušťákovej bunde. No a čo? Tiež sa mi stáva, že ma niekto "ofúkne" v tiahlom stúpaní. No a čo? Pokiaľ ma neohrozí tak nerozumiem prečo by mi to malo vadiť? Užívam si svoj vlastný výjazd a nič na tom nezmení fakt, že okolo mňa prefičí niekto na električke.
Hejteri si proste budú musieť zvyknúť na fakt, že e-bajky sú tu, nezmiznú a bude ich stále viac na úkor "bio" bajkov.
veľmi pomaly takže ich obieham
Jedna vec je na nich znacne nepríjemná.
Hmotnosť! Koli nej nevidim dôvod pouzitia ebiku na rovine.Mna by teda rozhodne nemohol nik upodozrievať z nejakých športových ambicii,ale po hradzi za Dunajom radšej volím biobajk?
To bio je masaker inak
Vyraz biobikerka sa hodi skor pre oznacenie cyklistky bez umelej vyplne poprsia, makeupu alebo inej neprirodzenej modifikacie
No predsa bike, ktorý Ti pokosí záhradu a bude na ňom sedieť cyklistka bez umelej vyplne poprsia, makeupu alebo inej neprirodzenej modifikacie
Teda je to vec prístupu a množstva endorfínu zo športu.
Normalny obycajny klasicky bicykel, na cisto/cisty ludsky pohon, bez motorov a inej dopomoci;)
PS Jazdim bio aj e a zdravim dokonca aj ziletkarov, gravelistov ci pesiakov. Niektori odpovedaju a niektori nie. Nemal by som zalozit novu temu, kde sa budem vyplakavat?
Motor v bajku neobhajis ziadnymi krcovitymi konstrukciami. Proste sa s tym zmier
Super. Ty si tuším IT, takže počítať vieš. Nebudem to komplikovať otázkami, koľko pomáha tailwind cyklistovi pri akom posede. O koľko viac sa namakán biobikero sediaci na lanovke oproti ebajkerovi šliapajúcemu do kopca s 50% za vlastné? Dostal si kopec lajkov, Kľudne ti s výpočtami môže niekto pomôcť.