Zial, malo ludi si dnes kupuje 4x4 preto, ze to vyuzije. Kupuju si pocit istoty, ktory ziskaju z reklamy. Dnesny typicky uzivatel 4x4 je moj otec - jediny raz, ked malo zmysel pouzit 4x4, to vyuzil presne tak ako nemal, tzn. dokazal zajst dalej v hlbokom snehu a zapadol az tam, odkial sa uz nevedel dostat ani so 4x4. :D A samozrejme, ze jazdi len mesto a dialnice, cize je mu to realne nanic.

P.S. Tvrdit, ze niekto potrebuje 4x4 aby sa dokazal zaradit z vedlajsej na hlavnu na mokrej ceste v meste bez presmykovania pneu je uz znak dost vyrazneho odtrhnutia od reality (podobne ako tvrdit, ze Passat ma len o liter mensiu spotrebu ako Outback). :)
15.01.2023 - 12:56:00
010
Svokor kúpil 4x4 iba kôli vjazdu do garáže, ktorý má 10m ale do celkom dobrého kopceka a na snehu to je občas celkom zábava tam sa dostať :)
15.01.2023 - 12:58:08
00
Stanlee
Mal som rovnaký názor na subaru ( dizajn, neprémiovosť, spotreba ….) pokiaľ som sa v outbacku nepreviezol… po 10-15 km som sa pristihol ako sa za volantom usmievam.
Ten konfort, vyladený podvozok, perfektný prehľad. Vyskúšaj a uvidíš.
Pozor! Hrozí že budeš ďaľší subarista :)
15.01.2023 - 13:03:35
03
Andy6 napísal:
JoNesbo
4x4 nie je len o offroade. Aj v meste nájde uplatnenie- vlhká cesta, dážď, sneh. Je fajn vedieť že keď sa potrebuješ aby sa auto rozbehlo napr. pri vychádzaní z vedľajšej cesty na hlavnú tak nemusíš cakať kým sa ti auto cez prehrabovanie kolies rozbehne. Pridáš a neriešiš = pasívna bezpečnosť.


sedel som už v štvorkolke kde situácia ako opisuješ mi prišla práve nebezpečnejšia na 4x4... odbočovanie z vedľajšej na hlavnú, chcem byť rýchly, necitlivé narábanie s plynom, auto sa samozrejme pohne, pri preklze predných kolies pripojí automaticky zadné, ktoré začnú auto pretáčať do driftu. niekto menej skúsený by si s tým nemusel poradiť a spraviť presne opačne ako má... takže až takú pasívnu bezpečnosť v tom nevidím... samozrejme tých typov pohonov a asistentov už je dnes mraky, pre niekoho je to aj žiadúce aby to malo takýto driftovací efekt :D
15.01.2023 - 13:05:35
01
Presne tato situacia s pripojenim zadnych kolies myslim u Subaru hrozit nebude :)
15.01.2023 - 13:13:06
02
Jezus
Si vytrhol z kotextu. 4x4 nepotrebujem len v meste som len argumentoval využitie iné ako offroad. Jazdím v Ba a zaradiť sa niekde na hlavnu z vedľajšej je komplikované. Sorry mam odjazdene cez 1 mil km bez nehody tak ma láskavo neobviňuj že som odtrhnutý od reality. Nikde som netvrdil ze passat má o 1l nižšiu spotrebu.
A outback ako 4x4 som si kupoval lebo:
1.Ťahám loď a spustit ju a vytiahnuť na dunaji v októbri- decembri je bez 4x4 riziko utopenia auta.
2. Pasívna bezpečnosť - pohon 4x4 pokiaľ sa použiva s rozumom je na nezaplatenie
3. Dojazd do horských oblastí lyže, skialp, turistika, chata. Dojazd k vode na rybačku.
4. Nenápadnosť auta - kto nepozna nevie, nie sú tam v znaku krúžky, vrtuľky, hviezdičky..

Laskavo sa spravaj ako človek a nejnapádaj…..
15.01.2023 - 13:20:09
02
U mňa subaru v hľadáčiku nie je. Pre mňa etalonom dobrého auta je také, ktoré nestojí veľa, je pekné, nezerie, ma výkon a najmä je spoľahlivé a jeho prevádzkové náklady sú nízke. Ale uznávam, že ak niekto býva v kopcoch, na samote a podobne, subaru, resp 4x4 môže byť veľká priorita.

Ohľadom mojej predstavy dobrého auta : je čoraz ťažšie si vybrať. Úprimne si myslím, že najlepšie auta s ohľadom pre koncového zákazníka sa vyrábali niekedy do roku 2008,potom nastala kriza, šetrenie, regulácie EÚ atď.

Keby si mam vybrať auto pre seba(podnikanie plus rodina) vyberám si asi toyotu corollu, mazda 6,pripadne nový civic.
Rozmýšľal by som nad seatom leon st, ale nie som zástanca takto riešeného interiéru.

Za azda najviac normálne súčasne auto pokladám hyundai i30 combi s 1.5 turbom a vôbec by som nepohrdol ani základnym 1.5 atmosférickým motorom s výkonom 110 koní. Pri cene cca 18k nie je o com

Stali sme sa príliš zhyckanymi, tých 110 koní stačí v tom zmysle, že vodič sa prispôsobí možnostiam auta a nie naopak. A vôbec by mi to nevadilo na 16' kolesách, že to má jednoduchú nápravu atd

Ono to je tak, keď má človek niečo
najazdené, začne preferovať iné vlastnosti ako sa bežne riešia v YouTube recenziách.

Subarista asi so mňa nebude, podvozok ma výborný aj honda a mazda, dnes už dokonca aj toyota, to su značky, ktoré sú na moje jazdenie mne sympatickejsie:)
15.01.2023 - 13:23:34
07
JoNesbo
Jazdil som vw passat 4 motion 4 roky s nájazdom cca 150 000 km a situáciu akú popisuješ som nezažil. Takú situáciu pravdepodobne sposobovala stará elektronika.
Veď pretáčanie kolies sa u tohto typu 4x4 sleduje snímač a kolesá rýchlejšie sa pretáčajúce pribrzďuje cez abs. Skor som bol zvyknutý a aj som si to vtedy na snehu a prázdnom parkovisku overil, že ktorým smerom je otočený volant tý smerom ide auto. Pokial som držal plyn viac ako bolo ok a auto sa začalo šmýkať do strany zasiahlo esp a ubralo výkon…
Pokiaľ si vypol esp začala zábava s driftovaním.
Ale bežne mam esp on.
15.01.2023 - 13:31:31
00
Ad Outback, na papieri by ma tiez asi nepresvedcil. Ale viezt sa v nom je fakt krasa. Co-to som najazdil este na 4. generacii, ta stala stvorkolka je krasne citit aj pri beznej jazde, ako isto to ide. Priestranne, super vyhlady. Napriek riadnej svetlej vyske (22cm, neviem o tom, ze by nejake obdobne civilne suv malo viac, ) sa moc nenaklana, pohodlne je, robustne. Vytkol by som tomu jedine tu spotrebu, ale ani ta mi nepride vzhladom na to, co ponuka, nejaky extrem. A cenu teda, lebo si ho, aspon zatial, nemozem dovolit 😀

Inak k tym tabletom co trcia z palubovku, za mna je to dobre riesenie, aj ked nie prave pekne. Radsej budem mat tu obrazovku v zornom poli, v pohlade hned pod cestou, ako v dolnej polovici palubovky.

Andy6, ako je na tom CVT a tahanie lode? Ma ten variator nejake hmotnostne obmedzenie?
15.01.2023 - 13:40:50
00
Subaru ma este permanentnu 4kolku? Alebo to zrusili kvoli eku tak ako u Audi?
15.01.2023 - 13:47:45
00
Vsetky CVT Subaru pouzivaju vlastnu obdobu haldexu.
15.01.2023 - 14:03:44
00
Este stale je permanentna.
15.01.2023 - 14:06:29
10
Stale ma. Akurat uz sa neoznacuju Symetrical AWD, od CVT maju 40:60 v prospech zadku.
Audi uz nema stalu ani v “lepsich” quattrach ala Q7?
15.01.2023 - 14:12:07
00
Poslednu pevnu 4 kolku Subaru pochovali s automatmi... 2016 manual forester.bola o tom na Čtv mala reporaz jazdenky mocc si ten fostik pochvalovalii.jeden som vynural na bazari. potom uz len automaty a kompromis....


Naposledy upravil zihadlo 5 dňa 15.01.2023 - 14:25:09, celkovo upravené 1 krát.

15.01.2023 - 14:22:49
01
[u][Zoidberg/u]

Mam ročnik 2018 a je tam minimálna svetlá výška 20cm.
Čo sa týka cvt a vlečenia. Tiež som počul, že cvt nemá rada vlečenie ťažkých prívesov. V techničákuje 750 kg nebrzdený/ 2000kg brzdeny a overoval som si to aj u servisákov nemal by byť problém. Loď aj s vozíkom má 600-650 kg takže som v hmotnostnej tolerancii. Cvt maju aj veľké pickup-y, ktoré sa použivaju na ťahanie privesov s koňmi, lode …… proste ako pracovné autá , takže nie je čoho sa báť.
Keď idem s loďou som sa už viackrát pristihol, že som sa zabudol, že nečo vlečiem - necítiš, ze niečo ťaháš. Jedine na spotrebe to vidíš.
15.01.2023 - 14:24:48
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up