https://www.teslamagazin.sk/tesla-znizenie-cien-slovensko-svet/
Slovenský konfigurátor spoločnosti Tesla prezrádza nasledovné zníženie cien:

Tesla Model 3: pokles zo 44 990 € na 37 990 €
Tesla Model 3 Long Range: pokles z 52 990 € na 44 990 €
Tesla Model 3 Performance: pokles z 56 990 € na 49 990 €
Tesla Model Y: pokles zo 41 990 € na 39 990 €
Tesla Model Y Long Range: pokles z 52 990 € na 44 990 €
Tesla Model Y Performance: pokles z 56 990 € na 53 990 €
ceny bez DPH
13.01.2023 - 16:00:30
12
CraObs napísal:
fyzika tomu prave brani a dost zasadne

zakladne treba zmenit pristup k doprave a myslenie ludi, uz som to tu spominal.. elektromobilita ako sa presadzuje teraz a kam smeruje je totalna kravina, ekonomicka aj ekologicka


Ako konkrétne bráni fyzika rozvoju elektromobility?
13.01.2023 - 16:45:21
00
sunko napísal:
https://www.teslamagazin.sk/tesla-znizenie-cien-slovensko-svet/
Slovenský konfigurátor spoločnosti Tesla prezrádza nasledovné zníženie cien:



"Model 3 is now cheaper in DE than the smallest configuration of VW ID.3"

vo VW dnes majú asi červený poplach :D
13.01.2023 - 17:48:00
02
thumb_up0thumb_down
15.01.2023 - 18:08:53
00
trionq napísal:
"Model 3 is now cheaper in DE than the smallest configuration of VW ID.3"

vo VW dnes majú asi červený poplach :D


Netreba zabudnut, ze v Tesla shope su ceny bez DPH. Nie kazdy pisalek na to prisiel. ;)
16.01.2023 - 08:02:29
00
ved to tam mas hned napisane "Upozorňujeme, že ide o ceny bez DPH a poplatku „Destination & doc“ vo výške 880 €."
16.01.2023 - 11:40:18
01
Teslamagazin.sk je jeden z malá webov, ktorý na to upozornil.
Môj príspevok bol skôr pre tých, čo čítajú iba nadpisy ;)
16.01.2023 - 12:53:36
00
Tak či onak, aj slovenské ministerstvo hospodárstva predpokladá, že slovenské ceny porovnateľných spaľovacích a elektroáut sa dostanú na približne rovnakú úroveň do roku 2026, možno aj skôr. V decembri sa mi to zdalo odvážne tvrdenie, ale teraz už začínam pripúšťať, že to možno nie je nereálne.
16.01.2023 - 13:18:20
00
len ony sa tam tie ceny dostanu zdrazenim spalovacich, nie zlacnenim elektro :)
16.01.2023 - 14:54:35
05
To pôjde z oboch strán.
16.01.2023 - 15:04:12
00
Cena elektromobilov sa nikdy nezníži na cenu dnešných felicii. U nás na sídlisku som ich napočítal 10ks. Na dedine sa na bazárové auto skladá celá rodina a do 25 ročného baterkáča bude treba nová baterka. V práci majú u nás bazárovku kupovanú s nájazdom 150 000km a viac všetci. Aj rodina kúpila auto s nájazdom 200 000km a už najazdila ďalších 100 000. Nepoznám v rodine, alebo práci okrem šéfa, aby si niekto kupoval nové auto. Iba jeden má fábiu 1.2 kupovanú s 90 000km. Stačí sa ísť pozrieť na dedinu. Polorozpadnuté domy, akoby sa tam čas na 30 rokov zastavil. Na bicykli ma tam obiehala lada niva. Jediná možnosť je predávať schopné baterky za cenu jedného priemerného platu. Inak budú musieť títo ľudia cestovať verejnou dopravou. Autobus však zrušili úplne. Firmy postavili svoje haly za mestom a kto nemá auto, nedokáže sa tam zamestnať. Mňa chceli preradiť na poobedu zmenu a ja že posledný autobus ide o 21 hod. To budem spať vonku na lavičke? Kolegu tak prepustili kvoli tomu že nemal odvoz. Prvý deň ho majster odviezol domov a povedal, zajtra si vybav odvoz inde, alebo sa zastav na personálnom po výpoveď.
16.01.2023 - 15:51:11
00
Zoidberg napísal:
len ony sa tam tie ceny dostanu zdrazenim spalovacich, nie zlacnenim elektro :)


tie spalovaky by dzrazeli aj keby elektro neexistovalo, teraz budeš mat na vyber lacnejšie aj uspornejšie auta
16.01.2023 - 16:34:00
00
Zdraželi, to určite ale nie takým tempom
euro7 zabije malé/lacné spalovaky
tam kde emisná pokuta, potom ozaj ostane už len crazy porovnania 2.0TSI sup s teslou
Ale je pravda, že taká tuctova i30 combi má pred jazdou nevyfajčí

Pri bežnom aute aj prd ušetrím ak nenajazdim poriadne kilometre, nakoľko budem mať 3x väčšiu havarijnú než pri tuctovom spalovaku
Nehovoriac o obstarávacej cene

Áno ďalšie auto bude na 100% elektrické, ale taká zelená budúcnosť nie je, zatiaľ

a Amerika, Ázia a Afrika má v paži celé emisie 🙂
16.01.2023 - 17:17:44
00
Ako to čítam, tak to treba zrejme písať znova a znova:

- pri elektromobilite sa bavíme o roku 2050, čo je zhruba bod zvratu, že ak chceme udržať oteplenie pod globálne 2°C, tak vtedy musí byť planéta uhlíkovo neutrálna; ten rok sa bude postupne upresňovať (skôr smerom dole, ale uvidíme), ale predbežne je to vypočítané na rok 2050;
Tak či tak zabudnime, že ešte niekedy bude z konzumného hľadiska tak dobre, ako bolo ostatných 20 rokov. Nebude. Dobre už bolo. Bude teplo, bude migrácia, budeme chudobnejší, budeme mať materiálne menej, ak sa neprispôsobíme alebo ak nevymyslíme iný ekonomický model, tak budeme nezamestnaní atď atď.

- to znamená, že musíme znížiť emisie vo všetkých sférach spoločnosti a hospodárstva, tak, aby v tom roku cca 2050 planéta bola uhlíkovo neutrálna, pričom cestná doprava produkuje cca 20% celkových emisií, čo nie je síce najväčší podiel, ale je to významný podiel a navyše iba v cestnej doprave emisie stále absolútne rastú, pri všetkých ostatných sektoroch rast nie je alebo je nevýznamný alebo je relatívny.

- preto sa v záujme dosiahnutia uhlíkovej neutrality EÚ rozhodla (zjednodušujem) skončiť s predajom spalovacích áut v roku 2035, a urobila tak nielen EU, ale deklarujú to aj iné krajiny; nie je pritom pravda, že Amerika, Ázia a Afrika má v paži celé emisie, tak isto pripravujú ich znižovanie. Čínou netreba argumentovať, pretože v tej to pôjde najľahšie, je to diktatúra a tam ak politbyro rozhodne, že za päť rokov už nekúpiš žiadny spalovák, tak ho skrátka nekúpiš, lebo tak chce strana a vláda. A strana a vláda k tomu speje. Mimochodom, už dnes je Čína najväčším výrobcom elektromobilov a podiel na nových autách je okolo 20% a stúpa. Za väčší oriešok považujem Indiu, ale aj tá sa napokon prispôsobí. Ak nie, tak sa uvaríme :-)
Podobne je to so štátmi v Amerike - niektoré sa zaväzujú viac (Kalifornia v roku 2035), niektoré menej, ale všade je to téma, ide to pomaly, pomalšie ako by bolo treba, ale ide to;

- no a pre zníženie emisíí sú dve cesty;

- jednou je zníženie počtu áut ako takých - preto už nebudú lacné "felície", štáty a samosprávy budú najmä v mestách zásadne regulovať používanie áut, cena palív sa bude zvyšovať a zvyšovať; v ruke s tým sa bude rozvíjať verejná osobná doprava a v mestách aj nemotorová doprava; je jasné, že to bude bolestivé, ale už máme príklady, že to ide ... a čím neskôr na tú vlnu naskočíme, tým to bude bolestivejšie ... a my na ňu nielenže nenaskakujeme, ale sa jej bránime :-(, ako píše napríkla Marrab; je to naša chyba, bude to naša bolesť, áno, klesne konzumná "životná úroveň", bude problém s dochádzaním do práce a pod., ale pokiaľ budeme stále investovať štátne prachy do diaľnic a pod. a nie do MHD a koľajovej dopravy, tak to skrátka na konci dňa zabolí; a áno, presne to je cieľom normy Euro 7 - zabiť malé spalováky a zdecimovať spalovacie motory vôbec; áno, autá budú drahé; áno, prevádzka áut bude drahá... to nie je neželaný, ale práveže želaný cieľ, presne preto sa to všetko robí a zavádza;

- druhou, paralelnou cestou je potom rozvoj elektromobility, živenej z obnoviteľných zdrojov (pri ktorých sa podľa mňa ešte desiatky rokov nevyhneme aj jadru, či sa to Rakušanom, Nemcom a pod. páči alebo nie); na to, aby sme mali cca v roku 2050 uhlíkovo neutrálnu dopravu, musíme v cca 2035 prestať predávať spalováky a nahradiť ich elektrom (áno, sú aj e-fuels, uvidíme, či sa rozvinú, ale zatiaľ ten drive nemajú) a na to musia elektromobily, akokoľvek nedokonalé, jazdiť už dnes - aby sme ich vedeli do roku 2035 vyvinúť do stavu, že nahradia spalováky (energetická hustota batérií, účinnosť motorov, účinnosť zdrojov, efektivita distribúcie...).

Takže je úplne jedno, čo si bežný európsky či dokonca slovenský petrolhead, topspeed, auto-moto-a-sport, mtbiker, auto.cz a plno iných clickbaitových redakcií myslí a hovorí, v roku 2035 (plus-mínus, nejaké posuny či úľavy nie sú vylúčené) spalovák v EU nekúpime a automobilky sa s tým už zmierili a investujú do elektra, nie do spalovákov.

Ako vraví kasik, "„můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat.“
16.01.2023 - 18:34:00
011
Píšeš akoby som popieral dôležitosť ekológie
vypichol si kaliforniu, ale pred cinou zatvaraš oči

Ja si nemyslím že odstavenie lacných spalovakov hrrr hrrr je to čo ľudí donúti presedlať do ešte neekolovkejsich veľkých SUV a drahých elektro, ale naopak držať staré dymovnice pri živote až kým im to StK dovolí
zároveň prestarne vozový park celej EU a nie že nie
16.01.2023 - 19:36:09
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up