Vlnitú pružinu obsahoval aj kit čo som mal ale tá sa dávala na spodok airshaftu. Ja som skôr myslel že zohnať celý airshaft je nič moc ten má podľa sramu číslo 11.4018.087.001
Jurasmtbiker dik za typ na tú pružinu. Nemám tú vidlu už doma inak by som to vcelku rád pozrel a skúsil to. Zdá sa mi, že ten piestik, kde je tá pružinka bol nytovaný. Dať dolu nebude problém, potom to nahradiť nejakou rozperkou by snáď šlo. Nuž, snád to niekomu pomôže.
25.01.2023 - 22:18:23
00
Aha paráda... no aspoň už má relany dôvod na upgrade... Rozpadnutu vlnitu podložku som už zažil na jednej RS no to bola ešte vidla na 26ky a tam bolo jedno ci sa stláčala rýchlo alebo pomaly vzduch prešiel vždy medzi komorami a vidla ostala +- tak ako som ju nechal zasunutu... Akurát v tom prípade už bola podložka resp jej kúsky vymrvene mimo pôvodného uloženia a tuším bola nad vzduchovým piestom ?
26.01.2023 - 08:19:23
00
Ondrejst napísal:
Škoda že to neponúkajú ako náhradný diel. Zjavne sa to dosť kazí. A origo airshaft po pár rokoch ťažko zohnať je tiež férovka. Dakde v holansku mi ho gúgel vyplul :)


To Holandsko je raletivne velky a overeny obchod, takze keby si chcel obejdnavat a maju postovne na Slovensko, tak sa nemusis obavat, (sam som od nich viac specialnych veci bral - bud hibike.de, alebo oni mavaju aj tazko zohnatelne veci)
26.01.2023 - 13:44:06
00
Heej ja by som sa toho nebál, len gazda nakoniec že chvíľu pojazdí a potom asi kúpi novú vidlu. Z holandska som sebe zrovna shaft bral aj hlávko z Barcelony :) tak nákupom zo zahraničia sa dá veriť.
Mňa len zarazilo že to je vidla 2019-20 čiže nie starec a tu prdku. Možno to všetkým prdlo a preto sa shafty tu pomíňali :)
26.01.2023 - 14:30:02
00
Nedávno sa tu preberala téma burnishingu puzdier vidlice. Celkom ma to zaujalo. Niečo som pogooglil, namodeloval a vyrobil. Funkčná časť "kalibracny valček" je vyrobený z nastrojovky. Zakaleny, bruseny a lešteny na rozmer 35.07mm pre RS vidlice. Tento rozmer som bral z tohto videa https://youtu.be/lOD7HDYekrQ. Funkčnosť otestujem pri najbližšom servise vidlice.

Prílohy:

IMG_20230127_211015.jpg
IMG_20230127_211015.jpg 136.38 KiB thumb_up1thumb_down

IMG_20230127_211051.jpg
IMG_20230127_211051.jpg 137.22 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_20230127_211122.jpg
IMG_20230127_211122.jpg 96.29 KiB thumb_up1thumb_down

27.01.2023 - 21:36:07
012
Pekná prácička Matvej. Neviem či tam uvažuješ aj nejaký 2- stupňový nástroj ? Usadenie je niekedy dobré robiť 2 stupňovo. Ešte neviem že na ktoré púzdra to úplne pomôže. Aby sa neurobila príliš veľká vôľa.
Ešte by to chcelo urobiť aj prípravky na vyťahovanie a usádzanie púzdier. To by sa už dali robiť krásne práce. 👌👌
27.01.2023 - 22:28:47
00
Toto je len taky prvotny nastrel. Tolerancie nastroja z roznych zdrojov sa pohybovali od +0.02 do +0.09. Do budúcna si mozem nastrojov urobit kolko potrebujem a v rozmeroch ake potrebujem. To by nemal byt problem. Ano tej prilis velkej vole sa obavam. Chcelo byt vyskusat asi rozne rozmery.

Postupom casu by nebol problem urobit aj tie.
27.01.2023 - 23:27:20
01
Videl som to pri tých oficiálnych sadách čo sú na predaj za hrozné prachy, že to majú tak ako píšeš odstupňované a najskôr ideš jeden nástroj a potom druhý, aby sa pekne vytvarovali púzdra. Len pred samotnou úpravou by to podľa mňa chcelo niečím urobiť meranie púzdier. Také nástroje podľa mňa sú na motory, ale bežný kutil to do dielne asi nezaplatí. Videl som toto celé robiť práve hodne na vidle Mezzer...len tam je to tak, že na prvých modeloch sa sťažovali ľudia na veľkú vôľu v púzdrach a potom príde niekto s úpravou púzdier a zrazu si v nich musí niekto zväčšovať vôľu, lebo sú moc tesné. Toto by trebalo vychytať a vyjadriť v číslach pre konkrétnu vidlu, že čo je málo, čo je veľa a čo s akým olejom jazdiť. Plus ešte keby sa k tomu napríklad dali aj osadiť na mieru vyrobené tesnenia.
28.01.2023 - 10:49:32
00
Tie puzdra si skusim zmerat kolko tam je teraz. Pracujem v strojarskej firme, tak s meradlami nie je problem. No neviem kedy sa k tomu dostanem. Mesiac dozadu som menil olej aj tesnenia a teraz sa mi to veru nechce znova rozoberat.
28.01.2023 - 11:15:16
00
Na prvú mi napadá že pri stotinkovych toleranciach už musí byť problém s ovalitou na nohách ... tak mozno aj bude dobrý výsledok a možno aj nie, podľa toho aký kus zrovna bude ...
28.01.2023 - 11:16:30
00
Pekna robota.

S ovalitou puzdier byva problem vtedy ked je ovalne sedlo puzdier v nohach. Puzdro sa jazdenim prisposobi ovalnemu tvaru osadenia a potom vidlica nechodi hladko. To dokaze opravit asi malo kto.

Pred tym ako budes robit burnishing tak si vyskusaj ako hladko idu vnutorne nohy.

Samotne vnutorne nohy bez tlmica a airshaftu skus zasunut do vonkajsich noh idealne bez gufier. Idealny stav je ked sa zasunu pod vlasnou vahou.
Musis mat ale zalozeny naboj aby boly nohy v rovine, idealne samotny nie cele koleso.
28.01.2023 - 14:56:52
02
Nemate niekto zaujem o dvojstupnovu hlavu na pumpu na tlmice ?
Idem to objednavat z nemcka. Postovne je 15€, ak by niekto chcel tak si to vieme rozdelit, najlepsie Zilina a okolie. Maju skladom dve verzie, micro za 25€ a velku za 40€. Na Manitou vidliciach s Dorado AIR sa s tym da po malej uprave aj znizit/zvysit zdvih pri dlhych vyslapoch.

http://reset-racing.de/product/air-port-micro/
31.01.2023 - 18:45:55
00
Mám už asi 10 rokov ti EVO hlavu. Je úplne skvelá. Rozmýšľam,že by som objednala ešte jednu brass verziu.
31.01.2023 - 19:05:22
00
Myslim si ze su to vyhodene peniaze. Neviem preco si vela ludi mysli ze ked pri odkrucani pumpy z ventilu tlmica/vidlice unikne vzdch, ze je to vduch z pruzenia.
31.01.2023 - 19:20:10
00
Ja som nenapísala nič o úniku vzduchu pri odkrúcaní. Používam ju preto, že sa s ňou pracuje oveľa presnejšie a pohodlnejšie. Čo sú vyhodené peniaze pri doplnkoch na mal by sa dali písať eseje :D
31.01.2023 - 19:27:43
00
keyboard_arrow_up