bicycletour - na slovensku je 2,3 milióna os. automobilov... rozvodňa je určite dobrý základ, ale treba posilniť celú infraštruktúru a to nie sú malé peniaze...

ten rozhovor v pravde mi príde celkom rozumný...

nerozumiem napr. jednej veci, keď nám teda ide o záchranu planéty atď.

prečo napr. nafleku nezakážeme autá s normou Euro 1 - 3 (do roku 2000) alebo 4 (do roku 2005) trebárs, autám Euro 5 dať nejakú časovo obmedzenú platnosť a v obehu ponechať Euro 6 (a jej varianty, tu už by to malo byť snáď "čistejšie") + zavádzať Euro 7 (ale revidovanú...)

ja si aj napriek tu stále uvádzaným "negatívam" myslím, že plug in hybrid je ideálne auto na preklenutie povedzme 20 ročného obdobia, k prechodu medzi spaľovákom a elektro (príbadne eko-spaľovákom - zachytené CO2, syntetické palivá, vodíkové palivá a pod.), hybrid potrebuje malú baterku (málo surovinových zdrojov), stačí aby na elektriku prešiel cca 50 km (drvivá potreby väčšiny 90% ľudí a jázd okolo komína)... hybrid stojí 1/2 elektromobilu a je v súčasnosti praktickejší

ľudia sa naučia využívať výhody elektriky, nabíjanie, vybudujú sa stanice, infraštruktúra, zdroje, dá sa takto jazdiť do práce, krátke trasy po meste atď čisto na elektriku (elektromobil) a keď potrebujem vyraziť na cesty, alebo zakúriť si v aute, žiadny problém... ako príklad člena Kia klubu, čo si kúpil Kiu Sportage phev, presne na tento účel, jazdí do práce a naspäť 2x15 km čo prejde kompletne na elektriku... doma cez noc, si pekne pomaličky nabije, a jeho priemerná spotreba za prvých 5000 km s týmto autom je 1 liter / 100 km
09.03.2023 - 17:48:42
00
bicycletour napísal:

Blackout by nemal nastať ani pri stotisíc elektromobiloch.

a co dalej ?
www.minv.sk
09.03.2023 - 17:50:44
00
peter120 napísal:
a co dalej ?

Bavíme sa o stave v súčasnosti. Nie keď sa budú stavať podobné elektrické stanice a budú sa môcť pripájať veterné a fotovoltaické elektrárne. Teraz sa už začína jednať s obyvateľmi na západnom Slovensku o 2 veterných parkoch. Keď ich ľudia odmietnu, tak to pôjde len vďaka jadru.
09.03.2023 - 17:56:53
00
madbugie napísal:
bicycletour - na slovensku je 2,3 milióna os. automobilov... rozvodňa je určite dobrý základ, ale treba posilniť celú infraštruktúru a to nie sú malé peniaze...

ten rozhovor v pravde mi príde celkom rozumný...

nerozumiem napr. jednej veci, keď nám teda ide o záchranu planéty atď.

prečo napr. nafleku nezakážeme autá s normou Euro 1 - 3 (do roku 2000) alebo 4 (do roku 2005) trebárs, autám Euro 5 dať nejakú časovo obmedzenú platnosť a v obehu ponechať Euro 6 (a jej varianty, tu už by to malo byť snáď "čistejšie") + zavádzať Euro 7 (ale revidovanú...)

ja si aj napriek tu stále uvádzaným "negatívam" myslím, že plug in hybrid je ideálne auto na preklenutie povedzme 20 ročného obdobia, k prechodu medzi spaľovákom a elektro (príbadne eko-spaľovákom - zachytené CO2, syntetické palivá, vodíkové palivá a pod.), hybrid potrebuje malú baterku (málo surovinových zdrojov), stačí aby na elektriku prešiel cca 50 km (drvivá potreby väčšiny 90% ľudí a jázd okolo komína)... hybrid stojí 1/2 elektromobilu a je v súčasnosti praktickejší

ľudia sa naučia využívať výhody elektriky, nabíjanie, vybudujú sa stanice, infraštruktúra, zdroje, dá sa takto jazdiť do práce, krátke trasy po meste atď čisto na elektriku (elektromobil) a keď potrebujem vyraziť na cesty, alebo zakúriť si v aute, žiadny problém... ako príklad člena Kia klubu, čo si kúpil Kiu Sportage phev, presne na tento účel, jazdí do práce a naspäť 2x15 km čo prejde kompletne na elektriku... doma cez noc, si pekne pomaličky nabije, a jeho priemerná spotreba za prvých 5000 km s týmto autom je 1 liter / 100 km

20 ročné auto nemá taký denný nájazd ako tie novšie a berie sa ohľad aj na sociálnu situáciu. Nemôže sa zobrať ľuďom auto bez adekvátnej náhrady. Pre nich to vyzerá, že si počkajú ešte 20 rokov na nejaký ojazdený elektromobil.

U hybridov je to pekná teória, ale ako sa ukázalo, tak ich majitelia skoro vôbec nenabíjajú a jazdia tak s ešte vyššou spotrebou než pri klasickom spaľovacom aute.
Vodík a syntetické palivá sa tu už tieš riešili. Je to drahšie než batériový elektromobil - drahšia infrašturktúra a výroba.
09.03.2023 - 18:03:13
00
peter120 napísal:
a co dalej ?

pointa? Alebo si snad myslis, ze z roka na rok sa na Slovensku vsetky auta premenia na elektromobily?
09.03.2023 - 18:10:28
00
z roka na rok nie, niekedy ani tym nie som si isty... vzhladom k rozmerom mienkotvornej masaze co stvaraju tieto zaujmove skupiny.
aby nakoniec auta neboli skor ako dialnica na vychod :D
tie reaktory maju dost casovy sklz co sa tyka datumu slubeneho dokoncenia....blackout by som ponechal v hre. ;)

v tomto state vsetko dlho trva: https://dennikn.sk/blog/2589725/preco-stale-nie-je-hotova-dialnica-z-bratislavy-do-kosic/
09.03.2023 - 18:22:40
00
bicycletour napísal:
20 ročné auto nemá taký denný nájazd ako tie novšie a berie sa ohľad aj na sociálnu situáciu. Nemôže sa zobrať ľuďom auto bez adekvátnej náhrady. Pre nich to vyzerá, že si počkajú ešte 20 rokov na nejaký ojazdený elektromobil.

U hybridov je to pekná teória, ale ako sa ukázalo, tak ich majitelia skoro vôbec nenabíjajú a jazdia tak s ešte vyššou spotrebou než pri klasickom spaľovacom aute.
Vodík a syntetické palivá sa tu už tieš riešili. Je to drahšie než batériový elektromobil - drahšia infrašturktúra a výroba.


lebo nie je hybrid ako hybrid (napr. väčšina áut od Toyoty, Lexusu označených ako hybrid, síce má nižšiu spotrebu oproti ekvivalentu spaľováku, ale nie je to plug in hybrid v pravom slova zmysle) a to, že väčšina majiteľov nadrozmerných SUV s nápisom hybrid, nenabíja a nepoužíva auto k svojmu účelu, je škoda komentovať... to ale nie je väčšinová vzorka obyvateľstva... plus taký hybrid na západe, ako je Nemecko, kde sa jazdí na dialnici 160 jasné, že žerie aj trávu okolo cesty... lebo ten blb čo si ho kúpil, aby bol "trendy" (plus využil štedrú dotáciu hlavne) ho nepoužíva správnym spôsobom...

ja by som taký plugin tiež reálne využil, ako elektromobil na 75% jázd, po Trnave sa jazdia naozaj prevažne 2 max 4 km trasy niekoľkokrát denne, rodičia sú 20 a 30 km vzdialení, všetko by som jazdil na elektro, dokonca by som bol ochotný sa zmieriť aj s tou 110 - kou na diaľnici, na tom kúsku, tam čas zasa nehrá až takú rolu na 15 km úseku
09.03.2023 - 18:29:19
00
Pri tých pluginoch zrazu odpadne problém s nabíjaním na sídliskách nad ktorým tu stále niektorí plačú?
A pokiaľ viem tak zrovna Hyundai/Kia plugin funguje v zime tak, že najprv zohrieva spalovak a až potom príde čisto el. jazda. Keď si zoberiem, že to celé stojí ako čistý BEV tak zmysel takého auta je nulový.
09.03.2023 - 19:06:51
00
Kiundai ma viac EV modov, vies si vynutit elektricku jazdu az do takmervybitia trakcnej baterie, potom sa prepne do hybridu. Neviem o tom, ze by niektory PHEV ohrieval spalovak elektrinou- ved ten sa ohrieva sam. Pravda, spalovak sa zapina aj kvoli kureniu v kabine, ale to moze poriesit winterpacket (tepelne cerpadlo na kurenie elektrinou). Len neviem, ci sa to do PHEV nedava len v studenych krajinach.
09.03.2023 - 19:44:31
00
skúsim inak, máme dnes dostatok relatívne lacných zdrojov, na výrobu veľkého množstva batérií, ktoré v dohľadnej dobe bude treba vyrobiť...
odpovedzme si bez toho, aby sme sa klamali...

pre mňa v súčasnosti 1 full elektro = 5 - 10 pluginov... takto som to myslel...

keď sa v budúcnosti vyriešia problémy s batériami, nech sa páči full elektro, v primeranej cene... nedostatok surovín, ale v súčasnosti ženie ceny do neba... to nie je riešenie

plus nabíjanie pluginov môže prebiehať pri 10x nižších požiadavkách na sieť, namiesto 50 - 100 kW nabíjačky stačia 2,5 - 5 kW na pomalé nabíjanie a "rýchlonabíjačke" tiež bude stačiť 10 - 20 kW, ale jasné ak máme neobmedzené možnosti 100 kW supernabíjačiek, tak OK nech sa páči...
09.03.2023 - 19:49:30
02
žiadne problémy s nedostatkom nie su :D zaspal si tak 2-3 roky. Aktualne je bottle neck rafinacia líthia nie jej tažba. Nové ložiská sa "objavuju" stale viac a viac. Cena baterii klesá preto Tesla dokaže uz 2x znižovať cenu a zaroven držať najvyššie marže. Navyše platí že čím menšia je baterie tym rychlejšie prebieha proces degradacie + hybridy nemaju ani len termomanažment baterie čo tento proces ešte urychluje.

PHEV je vtip
https://youtube.com/clip/Ugkx34BgM85vSw20LavFTLsWiH-WtggiLx76
09.03.2023 - 20:11:36
01
Zoidberg napísal:
Kiundai ma viac EV modov, vies si vynutit elektricku jazdu az do takmervybitia trakcnej baterie, potom sa prepne do hybridu. Neviem o tom, ze by niektory PHEV ohrieval spalovak elektrinou- ved ten sa ohrieva sam. Pravda, spalovak sa zapina aj kvoli kureniu v kabine, ale to moze poriesit winterpacket (tepelne cerpadlo na kurenie elektrinou). Len neviem, ci sa to do PHEV nedava len v studenych krajinach.


Kde som písal že sa spalovak ohrieva elektrinou?
09.03.2023 - 20:32:38
00
bicycletour 4roky stary chobotny clanok...
Milujem,ked sa distribucka vyjadruje o blackoute, BY NEMAL BYT loool
Ta 110ka z linku,nas nespasi, treba si pozriet aku 110ku mame pri Leviciach smerom na Tlmače, profici budu vediet o com kecam,nechce sa mi to tu vysvetlovat

Vysvetlovat ludim,ked sa okrem prdaveho slovenska pripoja ekonomicki silnejsi obyvatelia ekonomicky vyspelejsich krajin,potom nastane zabava. Cista demagogia.Budme radi,ze tie dva blbe bloky v mochovciach sa raz spustia a budeme cca 15r sebestacny a plus pekna vyroba na balkan,a nasledne nastane sakra problem,kto nam da prachy na novy jadrovy blok 1000/1200ku


Naposledy upravil canopus dňa 09.03.2023 - 21:29:15, celkovo upravené 1 krát.

09.03.2023 - 21:26:07
00
PHEV maju vyznam pre specificke pripady ludi.
Okrem predpokladu nabijania doma alebo v praci je mimoriadne dolezite, aby si vodic PHEV kupil/vybral toto auto dobrovolne s tym, ze ho chce co najcastejsie dobijat :)

Kedze vacsina aut sa predava firmam, PHEV sa neraz kupuju z centralneho rozhodnutia firmy, bez ohladu na to, ci to dany vodic vyuzije. Vysledok je ako bolo spominane vyssie, auta jazdia len na benzin a vo finale je ich spotreba vyssia ako u normlaneho benzinu kvoli vyssej hmotnosti.

Cize PHEV ano ale pre specificku skupinu ludi (ziadne riesenie nie je univerzalne najlepsie pre vsetky situacie), ked je auto naozaj vacsinou pouzivane na elektrinu.
09.03.2023 - 21:27:03
00
https://www.auto.cz/test-dlouhodoby-test-kia-ceed-sw-1-6-gdi-phev-kvuli-teplu-litry-navic-142230

Odporúčam prečítať tento test PHEV Ceeda.
To auto nemá v meste v zime žiadny zmysel a môže byť nabité aj na 150%
09.03.2023 - 21:43:07
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up