trionq - dávať sem grafy z pokriveného Nórska (dotáciami ktoré sú platené ropno-plynárenským priemyslom... to je ale irónia), tak daj tohtoročné grafy, po ich zrušení... nech sa pobavíme o výhodných cenách elektromobility...
malý elektromobil, ako druhé auto do rodiny, na točenie sa okolo komína, dochádzanie do práce, s nižšou cenou, menšou baterkou, menšou potrebou nabíjania a potrieb el. siete, šup sem s nimi... pred rokom som zvažoval aj túto alternatívu ponechať si starší 7-ročný spaľovák a k nemu nejaké City Go malé elektrické, lenže aj tá krpatá blbosť stála u nás cez 20 litrov...
keď sa vyriešia všetky technicko-materiálno-energetické-neviem aké problémy, zníži sa cena, zvýši sa dojazd, narastie nabíjacia sieť, energetická dostatočnosť a tak dále, kľudne môžu byť aj ako hlavné auto do rodiny... za mňa, pri 3x cenách v porovnaní so spaľovacím proťajškom a polovičnom dojazde (ak vôbec) zatiaľ nie... pre priemernú slovenskú 4 člennú rodinu v paneláku, to zatiaľ nevidím ani po stránke praktickosti, ani financií... ak niekto má zbytočných 60 000 € za slušné elektro str. triedy, rodinný dom s vlastným wallboxom a povedzme 15-20 km do práce, nevidím v tom najmenší problém...
ešte raz priemerný vek automobilov v EU je 10,5 roka, na Slovensku 14 rokov - zamyslime sa a odpovedzme si, v akom stave budú dnešné elektromobily po 14 rokoch a priemerných 210 000 km (ak už nebudú dávno zrecyklované = nepojazdné) ak by bol vymyslený nejaký batery swap v ojazdenom aute, tak OK, ale podľa mňa a celkového zakomponovania
baterky do rámu, ani v rámci jednej automobilky to nie je možné, nieto ešte krížom krážom meniť baterky na pumpách ako tu niektorí snívajú...