to vieš, podľa toho aký chceš výsledok testu, vieš aj ovplyvniť jeho priebeh... ale zaujímavé, že v teste neuviedol, akú mal vlastne priemernú spotrebu... to je jedno, tá Ceedka je paškvil (kvôli emisiám do portfólia automobilky) slabá hladká atmosféra, kombinovaná so slabým elektromotorom s malou baterkou, nie je to reálne použiteľný plugin, tak ako je riešený v Sportage, kde je 1,6 turbobenzín dostatočne výkonný sám o sebe s 14 kWh baterkou a 90 koňovým elektrom... na medzimesto a dochádzanie do roboty zo satelitov, ako robené... ak by bola v tej Ceedke 1,5 turbobenzín s tým elektromotorom z Sportage, tak by to bolo niekde inde...

ja by som ako tester napríklad teda zobral ten elektromobil, zapojil vozík a šup po diaľnici v zime 140kou... koľko mi vydrží baterka, ktorá udáva podľa papierov dojazd 500 km, budem rád ak prejdem 200 km, čo to vypovedá, no zhola nič... tak ako aj elektromobil, jeho použitie je špecifické...

PS: dať ledva 100 koňovú priškrtenú hladkú atmosféru do 1700 kg auta, je čistá zhovadilosť presne v duchu EKO-EU diktátu... je to na nič, ale papierovo to sedí... ;-)
09.03.2023 - 22:37:17
00
canopus napísal:
bicycletour 4roky stary chobotny clanok...
Milujem,ked sa distribucka vyjadruje o blackoute, BY NEMAL BYT loool
Ta 110ka z linku,nas nespasi, treba si pozriet aku 110ku mame pri Leviciach smerom na Tlmače, profici budu vediet o com kecam,nechce sa mi to tu vysvetlovat

Vysvetlovat ludim,ked sa okrem prdaveho slovenska pripoja ekonomicki silnejsi obyvatelia ekonomicky vyspelejsich krajin,potom nastane zabava. Cista demagogia.Budme radi,ze tie dva blbe bloky v mochovciach sa raz spustia a budeme cca 15r sebestacny a plus pekna vyroba na balkan,a nasledne nastane sakra problem,kto nam da prachy na novy jadrovy blok 1000/1200ku

100 000 elektromobilov nebude na Slovensku zajtra ani za 15 rokov. Do sietí sa investuje každý rok, potom sú tu domácnosti s domácou fotovoltaikou, ktoré sú väčšinou sebestačné.

Prečo by mali elektrárne predávať elektrinu na Balkán, keď ju môže predať do EÚ za vyššie ceny? Tohtoročná ýroba z 3. bloku je predaná do Česka, Nemecka a zvyšok na Slovensko.
09.03.2023 - 22:47:14
01
quasimoto napísal:
Kedze vacsina aut sa predava firmam, PHEV sa neraz kupuju z centralneho rozhodnutia firmy, bez ohladu na to, ci to dany vodic vyuzije. Vysledok je ako bolo spominane vyssie, auta jazdia len na benzin a vo finale je ich spotreba vyssia ako u normlaneho benzinu kvoli vyssej hmotnosti.

Nadspotrebu musia firmy/ludia dodanit, fakt myslis, ze to neriesia? Sa mi nechce verit.
09.03.2023 - 22:49:48
00
Ten test má pokračovanie

https://www.auto.cz/test-zaver-dlouhodobeho-testu-kia-ceed-sw-1-6-gdi-phev-usetrili-jsme-1287-litru-46-000-korun-142628
09.03.2023 - 22:51:49
00
Dudo napísal:
Nadspotrebu musia firmy/ludia dodanit, fakt myslis, ze to neriesia? Sa mi nechce verit.

Ak sa nemylim, zavisi to od sposobu uctovania a vykazovania PHM, su rozne metody, podla toho ci sa vedie kniha jazd a pod.
09.03.2023 - 22:55:31
00
Bez ohladu na ne/nutnost viest knihu jazd, je spotreba v technicaku / odjazdene km jasna. Preto sa mi nezda, ze by sluzobne auta jazdili bez povsimnutia za dvojnasobok.
Ale to nevyvracia, ze mnohi tak jazdia, iba by som nepausalizoval.
09.03.2023 - 23:00:55
00
Iba pri jednom sposobe sa riesi spotreba v TP.
A v principe aj ked nadspotreba neide do danovo uznanych vydavkov, tak to ma vahu len ca 20% nadpotreby, cize nic hrozne.
09.03.2023 - 23:24:24
00
ennio napísal:

Ten Stefuca je 100 rokov za opicami :-D
10.03.2023 - 08:30:36
01
bicycletour napísal:
100 000 elektromobilov nebude na Slovensku zajtra ani za 15 rokov. Do sietí sa investuje každý rok, potom sú tu domácnosti s domácou fotovoltaikou, ktoré sú väčšinou sebestačné.

Prečo by mali elektrárne predávať elektrinu na Balkán, keď ju môže predať do EÚ za vyššie ceny? Tohtoročná ýroba z 3. bloku je predaná do Česka, Nemecka a zvyšok na Slovensko.
lebo balkan buducnost,tak hovoria nadi obchodnici,analytici,vseobecne tam je obrovsky deficit siete ;) a su v nasej eu sieti predsa.Navyse sa tam buduju dalsie prepojenia na entso
10.03.2023 - 08:42:53
00
canopus napísal:
lebo balkan buducnost,tak hovoria nadi obchodnici,analytici,vseobecne tam je obrovsky deficit siete ;) a su v nasej eu sieti predsa.Navyse sa tam buduju dalsie prepojenia na entso

Prepojenie s Bálkánom je na export elektriny do EÚ a nie import. Tak bohatý Balkán nie je, aby si kupoval drahú elektrinu z EÚ. V rokoch 2018 - 2020 bol export západného Balkánu do EÚ 25 TWh.
10.03.2023 - 08:52:47
00
sranki napísal:


tak zmätočné vyhodnotenie sa teda len tak nevidí... ak som to správne pochopil, tak mali priemernú spotrebu okolo 5 litrov... to je presne ten prípad toyotích "hybridov" bez pluginu, kedy napr. corolla má reálnu spotrebu okolo 4 litrov, kde 4,5 litrová spotreba zodpovedá tým cca 100 g CO2 na km, čo bola požiadavka EU na autá bez eko-pokuty... ale v tej ceedke naozaj použili nevhodný motor, nevhodný elektromotor a malú baterku, no a tak si tu v EU žijeme...

druhá vec je, že nákup takého auta u nás bez dotácie, nedáva človeku v pomere cena/úžitok žiadny ekonomický zmysel v súčasnosti...
10.03.2023 - 09:23:51
00
PHEV má oproti BEV same nevýhody, musis servisovat spalovak, liat dotoho olej/dynodžus, nepoužitelný v "ele. móde", vysoká vaha, vysoká cena Pozri sa ako dopadli PHEV v Norsku v čase, EU aj zyšok sveta bude tuto krivku nasledovat s opozdením niekolkych rokov. Už dnes vidno klesajuci trend hybridov na najvačších trhoch - Britania, Nemecko, Čína či Švajčiarsko alebo Holandsko.
https://youtu.be/AnwpaqibguE?t=618

Prílohy:

dsds44dsdsdsdasdasdasds.jpg
dsds44dsdsdsdasdasdasds.jpg 68.5 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Britania december
arenaev_003.jpg
arenaev_003.jpg 54.25 KiB thumb_up0thumb_down

10.03.2023 - 17:04:05
00
skorpion napísal:
Ten Stefuca je 100 rokov za opicami :-D

Sk "novinari" a ich auto "recenzie", najma vag...mam dojem ze sa divam na skrytu reklamu...
uploads.disquscdn.com
Viete kam tym mierim... :D
10.03.2023 - 17:34:31
00
Aktualne je v EU tento rok vyrazny pokles objednavok novych BEV, ciastocne to bude na vrub zmeneneym dotaciam v niektorych statoch od januara 2023, tak uvidime ako dalej, ale velmi pozitivne to nevyzera.
10.03.2023 - 22:13:42
00
trionq - dávať sem grafy z pokriveného Nórska (dotáciami ktoré sú platené ropno-plynárenským priemyslom... to je ale irónia), tak daj tohtoročné grafy, po ich zrušení... nech sa pobavíme o výhodných cenách elektromobility...

malý elektromobil, ako druhé auto do rodiny, na točenie sa okolo komína, dochádzanie do práce, s nižšou cenou, menšou baterkou, menšou potrebou nabíjania a potrieb el. siete, šup sem s nimi... pred rokom som zvažoval aj túto alternatívu ponechať si starší 7-ročný spaľovák a k nemu nejaké City Go malé elektrické, lenže aj tá krpatá blbosť stála u nás cez 20 litrov...

keď sa vyriešia všetky technicko-materiálno-energetické-neviem aké problémy, zníži sa cena, zvýši sa dojazd, narastie nabíjacia sieť, energetická dostatočnosť a tak dále, kľudne môžu byť aj ako hlavné auto do rodiny... za mňa, pri 3x cenách v porovnaní so spaľovacím proťajškom a polovičnom dojazde (ak vôbec) zatiaľ nie... pre priemernú slovenskú 4 člennú rodinu v paneláku, to zatiaľ nevidím ani po stránke praktickosti, ani financií... ak niekto má zbytočných 60 000 € za slušné elektro str. triedy, rodinný dom s vlastným wallboxom a povedzme 15-20 km do práce, nevidím v tom najmenší problém...

ešte raz priemerný vek automobilov v EU je 10,5 roka, na Slovensku 14 rokov - zamyslime sa a odpovedzme si, v akom stave budú dnešné elektromobily po 14 rokoch a priemerných 210 000 km (ak už nebudú dávno zrecyklované = nepojazdné) ak by bol vymyslený nejaký batery swap v ojazdenom aute, tak OK, ale podľa mňa a celkového zakomponovania baterky do rámu, ani v rámci jednej automobilky to nie je možné, nieto ešte krížom krážom meniť baterky na pumpách ako tu niektorí snívajú...
11.03.2023 - 11:47:24
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up