Pochybujem ze ked poviem, ze nejaky bateriovy clanok ma mat standardizovane konektory a rozmery xyz, utnem nejaky vyvoj. Opakujem -rozmery. Cele auto je zlozene z takychto suciastok. Do konceptu si mozu automobilky navymyslat co chcu, na cestu sa dostane len to, co splnuje CE normy. /
Nie je to take jednoduche. Ku bateriam patri aj prislusenstvo, manazment baterie, termoregulacia a pod, ktore sa lisia aj v zavislosti od vyrobcu
baterie a pod. Cize standardizovat by sa toho muselo omnoho viac co by v tejto faze naozaj zabranilo inovaciam a vyvoju.
Je len a len pohodlnost nasich automobiliek, ze tichucko ryzovali zatial co tesla a cinania makali. Nie, eu nenici toto odvetvie. Snazi sa ho zachranit. Pretoze mu usiel vlak. A ano mohli by sme si pokojne prdkat v spalovakoch aj dalsie storocie. A stat sa skanzenom sveta, nova Kuba a KLDR hadr. Pokojne sa pozrime kde budu o 30r lidry v inovaciach a kde ti, ktori sa na ne vyseru. Stavim sa o cokolvek, ze na tom budu ekonomicky lepsie ti prvi.
Opat by som bol opatrny vo vyjadreniach.
Za poslednych 15 rokov asi vsetky europske automobilky s vynimkov koncernov VW, BMW, Mercedes zaznamenavali casto stratu a boli ohrozene krachom, co viedlo ku zmene majetkovych pomerov, zlucovaniu, pripadne statnej pomoci.
Cize o tom, ze nase automobilky len ryzovali, kym cinske makali, sa podla mna hovorit neda. A ani americke na tom neboli ovela lepsie.
Ak cinania tak makali, preco doteraz nie su schopni vyrabat konkurencieschopne (podla nasich standardov) spalovacie auta?
Nebude to tym, ze navrhnut a vyrobit spalovacie auto je omnoho narocnejsie? Ako motoricky (vykon, hospodarnost, kultivovanost, spolahlivost) tak aj podvozkovo, kedze odladit auto so spalovakom vpredu je ovela narocnejsie ako BEV, kde je tazisko spravidla v strede a nizko.
A v com zasadnom su cinske BEV lepsie ako tie sucasne europske? Teraz nemyslim cenu.
Co sa Tesly tyka, ak by akakolvek tradicna automobilka dodavala na trh auta s kvalitou Tesly (neviem ako su na tom najnovsie Y), tak ju znesu pod zem. Cize nevidel by som to tak cierno-bielo.