Pochybujem ze ked poviem, ze nejaky bateriovy clanok ma mat standardizovane konektory a rozmery xyz, utnem nejaky vyvoj. Opakujem -rozmery. Cele auto je zlozene z takychto suciastok. Do konceptu si mozu automobilky navymyslat co chcu, na cestu sa dostane len to, co splnuje CE normy.

Eu7 nie je na to, aby sa automobilkam pacila. Jasne ze vsetky budu mrncat. Pretoze ciel je prave dotlacit ich tam, kde su ich cinsky a us konkurenti. Je len a len pohodlnost nasich automobiliek, ze tichucko ryzovali zatial co tesla a cinania makali. Nie, eu nenici toto odvetvie. Snazi sa ho zachranit. Pretoze mu usiel vlak. A ano mohli by sme si pokojne prdkat v spalovakoch aj dalsie storocie. A stat sa skanzenom sveta, nova Kuba a KLDR hadr. Pokojne sa pozrime kde budu o 30r lidry v inovaciach a kde ti, ktori sa na ne vyseru. Stavim sa o cokolvek, ze na tom budu ekonomicky lepsie ti prvi.

Nepaci sa ti vybehovy model, tak to nazvem technologia na konci zivotneho cyklu. Pointa ostava. Vsetko je vyvinute, fabriky postavene, dodavatelske retazce vysperkovane a sekame spalovaky jak bata cvicky. A cenovo ich porovnavame s niecim, co sa este len ucime robit a coho podiel na eu trhu je 0,76%. Este raz. 0,76%.
https://sita.sk/nasadoprava/podiel-elektromobilov-v-eu-stupa-a-ocakava-sa-vyrazny-rast-pre-ukoncenie-predaja-beznych-vozidiel-so-spalovacim-motorom-od-roku-2035/
14.03.2023 - 11:51:19
01
Snazi sa ho zachranit. Pretoze mu usiel vlak. A ano mohli by sme si pokojne prdkat v spalovakoch aj dalsie storocie. A stat sa skanzenom sveta, nova Kuba a KLDR hadr. Pokojne sa pozrime kde budu o 30r lidry v inovaciach a kde ti, ktori sa na ne vyseru. Stavim sa o cokolvek, ze na tom budu ekonomicky lepsie ti prvi.

Hmm, menuj mi dalsiu americku automobilku, ktora prudko elektrifikuje, ktorej neusiel vlak /v tvojom ponimani/ a nie je to Tesla.
Vidis to nejako prilis ruzovo. V USA veselo kupuju velkoobjemove motory, najpredavanejsimi autami uz niekolko rokov po sebe su pickupy Ford. A Europa bude podla teba skanzenom sveta??
14.03.2023 - 13:36:15
00
skor Tesle usiel vlak, lebo ten elektricky pick-up nejak stale neexistuje zatial co Ford, Rivian, Chevrolet, Hummer veselo predavaju svoje modely
https://insideevs.com/news/655346/us-ford-bev-sales-february2023/
14.03.2023 - 13:59:26
00
Minuly rok podla vsetkeho predal Ford len v USA 640 000 ks F-150 /najpredavanejsie auto/. V r. 2020 to bolo cez 780 000 ks.
Ten nastup elektrifikacie je tiez taky vlazny ako u nas. Myslim, ze ziaden vlak nam neusiel.
14.03.2023 - 14:11:31
00
Samozrejme že ušiel. Na EV technológie sa dnes chodí do Číny, po Európe neštekne pes.
14.03.2023 - 14:46:48
00
cokupit napísal:
Pochybujem ze ked poviem, ze nejaky bateriovy clanok ma mat standardizovane konektory a rozmery xyz, utnem nejaky vyvoj. Opakujem -rozmery. Cele auto je zlozene z takychto suciastok. Do konceptu si mozu automobilky navymyslat co chcu, na cestu sa dostane len to, co splnuje CE normy. /

Nie je to take jednoduche. Ku bateriam patri aj prislusenstvo, manazment baterie, termoregulacia a pod, ktore sa lisia aj v zavislosti od vyrobcu baterie a pod. Cize standardizovat by sa toho muselo omnoho viac co by v tejto faze naozaj zabranilo inovaciam a vyvoju.

cokupit napísal:
Je len a len pohodlnost nasich automobiliek, ze tichucko ryzovali zatial co tesla a cinania makali. Nie, eu nenici toto odvetvie. Snazi sa ho zachranit. Pretoze mu usiel vlak. A ano mohli by sme si pokojne prdkat v spalovakoch aj dalsie storocie. A stat sa skanzenom sveta, nova Kuba a KLDR hadr. Pokojne sa pozrime kde budu o 30r lidry v inovaciach a kde ti, ktori sa na ne vyseru. Stavim sa o cokolvek, ze na tom budu ekonomicky lepsie ti prvi.


Opat by som bol opatrny vo vyjadreniach.

Za poslednych 15 rokov asi vsetky europske automobilky s vynimkov koncernov VW, BMW, Mercedes zaznamenavali casto stratu a boli ohrozene krachom, co viedlo ku zmene majetkovych pomerov, zlucovaniu, pripadne statnej pomoci.

Cize o tom, ze nase automobilky len ryzovali, kym cinske makali, sa podla mna hovorit neda. A ani americke na tom neboli ovela lepsie.

Ak cinania tak makali, preco doteraz nie su schopni vyrabat konkurencieschopne (podla nasich standardov) spalovacie auta?
Nebude to tym, ze navrhnut a vyrobit spalovacie auto je omnoho narocnejsie? Ako motoricky (vykon, hospodarnost, kultivovanost, spolahlivost) tak aj podvozkovo, kedze odladit auto so spalovakom vpredu je ovela narocnejsie ako BEV, kde je tazisko spravidla v strede a nizko.

A v com zasadnom su cinske BEV lepsie ako tie sucasne europske? Teraz nemyslim cenu.

Co sa Tesly tyka, ak by akakolvek tradicna automobilka dodavala na trh auta s kvalitou Tesly (neviem ako su na tom najnovsie Y), tak ju znesu pod zem. Cize nevidel by som to tak cierno-bielo.
14.03.2023 - 15:44:33
00
Tesla uz ma kvalitu ako bezne auto.
14.03.2023 - 16:05:48
00
Už ide aj vodík...
14.03.2023 - 16:36:10
00
skynet napísal:
Tesla uz ma kvalitu ako bezne auto.

Presne - ako bežné auto ktorému nemôžu prísť na meno a si rád že ho má sused, známy alebo novodobý experimentátor s nánosom zelenej plesne, len nie ty.
14.03.2023 - 19:34:53
00
Tesla kult skoro ako apple... ale s velkym rozdielom (ne)kvality :D
Predkovid ere som casto chodil po autosalonoch, skusil som si do toho sadnut. Neviem co za idiota dizajnoval posed, mal som problem sa dostat zo zadnej sedacky.
A to nemam problem s krizami atd.
Mozes mat technologie, ale ak dizajn a pouzitelnost produktu je zla, cely produkt je nahovno.
Ruku na srdce, nove auto za 15 nevrzga a funguje, na rozdiel od drahej tesly (castokrat este s nulou na budikoch).
14.03.2023 - 19:49:23
01
najväčší automobilový trh sveta za rok 2022
25% Fully Electric s medziročným rastom 50%
predpoveď 50% elektromobilov do roku 2025
tiez vam pride vtipne to šermovanie so zakazom 2035 a Euro 7 v EU? 2030 už bude hotovo aj v europe

https://cleantechnica.com/2022/12/30/china-electric-car-sales-25-fully-electric-35-have-a-plug/
14.03.2023 - 19:59:31
00
peter120 napísal:
T
A to nemam problem s krizami atd.
Mozes mat technologie, ale ak dizajn a pouzitelnost produktu je zla, cely produkt je nahovno.
Ruku na srdce, nove auto za 15 nevrzga a funguje, na rozdiel od drahej tesly (castokrat este s nulou na budikoch).


subjektivny pohlad, ak by bol tak naprd ako vraviš tak by nebol model Y 4 najpredavanejším celosvetovo a model 3 7.
14.03.2023 - 20:02:24
00
Na to existuje vysvetlenie, fanboyizmus.
Schopnost kupit (drahsiu) vec s horsimi parametrami ako ma konkurencia.
Pretoze keby talian, francuz od novoty neposluchal ci vrzgal, ludia by besneli do nepricetna. Ale teslicka na parkovisku sa moze rozpadnut, prepacime jej to.
:D :D
14.03.2023 - 20:12:55
12
4mio "fanbyiou" ktory za to auto dali 50 litrov plus vs jeden slovačik s dojami ktory ma 5 minutovu skusenost na zadnom sedadle
už aj sama velka toyota uznala jej kvality https://www.drive.com.au/news/toyota-tesla-model-y-work-of-art-report/
14.03.2023 - 20:33:56
00
Tesla je statusove auto, viditelnejsie a zriedkavejsie ako ine v kategorii okoli 50k, aj vdaka kvoli zatial nizkej penetracii ;)
Po nejakej Audi A6, BMW X5, Citroen...a v abecede mozeme pokracovat... sa len tak niekto neobzrie, lebo su 'bezne'.
14.03.2023 - 21:06:38
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up