Konkurencia uz davno existuje, len je o hodne drahsia.
Napr. Stellantis a e-208, e-Corsa, Renault Zoe - ale pod 30tis to ani zdaleka nie je.
16.03.2023 - 07:14:50
01
jo,konkurencny tlak snad tie ceny zatlaci riadne dole
16.03.2023 - 07:17:50
00
V casoch vysokej inflacie som dost skepticky co sa tyka ceny. Podla mna ta cena 25tis je myslena bez DPH - tym padom pre sukromnika sme na 30tis.
16.03.2023 - 07:28:02
01
jj, teraz su celkovo pokrivene ceny napriec vsetkymi automobilkami. A vyzera to, ze sa to uz vyraznejsie nezmeni.
Ale taketo auto by som si tiez vedel predstavit na take tie mestske posunovacky.
16.03.2023 - 08:29:14
00
sranki napísal:
V casoch vysokej inflacie som dost skepticky co sa tyka ceny. Podla mna ta cena 25tis je myslena bez DPH - tym padom pre sukromnika sme na 30tis.

Este pred 2 rokmi hovorili o ID.2 za 20.000 ;)
VW nie je Tesla, vzdy sa konunikuju ceny s DPH na domacom trhu
16.03.2023 - 09:43:32
00
madbugie napísal:

PS: aby sme zostali v téme, včera v novinách...


zavadzanie, 0,60 € za 1 kWh nikto realne neplatí. To je cena bez registracie/paušalu u operátora.

https://www.mojelektromobil.sk/stala-sa-nafta-skutocne-lacnejsou-ako-elektrina/?fbclid=IwAR2ldZFJLZx48x8uHR8TdSGI5Xwrr94ke1oPyX9qlda1CNl9a05t_kac2UI

Prílohy:

Komentár súboru: domáce nabijanie
335908650_971658850514621_7374772112669812993_n.jpg
335908650_971658850514621_7374772112669812993_n.jpg 64.59 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: nabíjanie DC s registraciou
335694021_230756866072526_8924364889137275499_n.jpg
335694021_230756866072526_8924364889137275499_n.jpg 45.73 KiB thumb_up0thumb_down

16.03.2023 - 19:30:26
00
Trionqu a to si sa až teraz zobudil... kľuuuuud preboha, praskne ti cievka... čo blbneš :D :D :D niektorým to fakt nedochádza... joke, vtip, sranda...

a keď tak počítaj ECO :D pre náhodného návštevníka rýchlonabíjačky... ale to je predsa fuk... hehe
16.03.2023 - 19:44:00
00
Bruco napísal:
Az sa tomu nechce verit, pri beznom isteni verejneho osvetlenia 3x50 A.

No 50 A je hrozne veľa. Mesta šetria kde sa dá, doba keď sa dimenzovali istenia tzv. od buka do buka sú dávno preč. Konečne si začali sledovať také veci ako max. rezervovaná kapacita, a na základe toho platiť poplatky za istič, takže reálne sú jednotlivé vetvy istene max. 15-25A, Čo sa týka dátového riadenia, tak možno vyspelá eu je niekde inde, na Slovensku je to realita minimálneho percento miest a obci, a aj to len lokálne niektoré mestské časti. Väčšina miest a obci sa môže tešiť ak má rozvádzače riadene aspoň astronomickým hodinami a stĺpy osvetlenia sa im nerozpadnu od hrdze. Väčšina nabíjacich staníc na stĺpoch bola doteraz inštalovaná v rámci promo akcii rôznych výrobcov, ak sa nemýlim tak BA na Kamzíku, a aj to si niesom istý či to je v súčasnosti ešte funkčne. Tie nabíjačky v odkazoch v DK tiež nie sú stĺpy verejného osvetlenia mesta. Paradoxne však súčasná energo kríza otvorila oči aj samosprávam, a aj ministerstvu, a konečne vyčlenili peniaze aj na renovácie predhistorických sieti verejného osvetlenia v mestách. Ale že v budúcnosti mesta a obce na seba zoberú bremeno šírenia nabijacich staníc zo stĺpov verejného osvetlenia na sídliskách je odvážna, na Slovensku skôr nezrealizovateľna fikcia. Mesta skôr poskytnú plochy súkromným investorom za symbolické nájomné na vybudovanie stojanov na sídliskách. Tu však bude otázka na distribucky ako tieto miesta dokážu napojiť do siete a ako im zabezpečiť dostatočnú rezervovanu kapacitu, hlavne v nočných hodinách.
16.03.2023 - 20:45:12
04
Vacsina verejnych pozemkov v mestach patri mestam, takze nevidim dovod preco by sa to nemohlo robit presne ako pises - vymente nam stlpy (aj tak sa budu menit) a dajte si do nich nabijacky. Ono aj tak bude tych nabijaciek ovela viac ako stlpov a budu sa tahat nove kable. A budu ich tak ako uz aj dnes spravovat firmy, mestam pojde iba cast najmu.
17.03.2023 - 11:55:36
00
Problém nieje v tom že by nejaký provider nezainvestoval do výmeny stlpu, svietidla, z ktorého bude profitovať, skôr si myslím, z pohľadu budúcna, a roku zákazu predaja spaľovacích motorov, že to nie je veľmi koncepčne riešenie, nakoľko na mieste 1ks stlpu VO by bolo efektívnejšie investovať do stojanu s väčším počtom nabijacich bodov. Problém nie je vo výmene stlpu za stĺp s nabijackou, ale v tom, že ten rozvádzač VO na ktorý je napojený ten stĺp VO (a to píšem len o jedinom stĺpe, v skutočnosť je na ten rozvádzač napojených niekoľko x stĺpov, ktoré osvetľujú x bytových domov/parkovísk pred nimi) je napojený na existujúcu rozvodnu skriňu, alebo trafo distribucky, ktorá má takisto limitovanú kapacitu a bola vybudovaná niekedy za hlbokého socializmu a sú z nej napojené aj existujúce bytové domy a pod. Do budúcna je riešením koordinovane budovanie nabijacich miest s gesciou napr. ministerstva za spolupráce samosprávy, distribučných spoločnosti, súkromných provajderov nabijacich staníc, a hlavne na to vyčleniť dostatočne FP, ktorých hlavne s ohľadom na Bruselom schválený zákaz spalovakov bude určite hlavne zo strany Bruselu dostatok, len sa sa k tomu na Slovensku nesmú dostať “naši ľudia” a urobiť si z toho biznis.
17.03.2023 - 13:34:08
01
MarosHe
Tie stĺpy a nabíjačky sú na normálnom verejnom osvetlení mesta. Neviem prečo zavádzaš že to tak nie je.
Práveže kedysi boli rovody pre lampy dimenzované na vyššie prúdy, ale dnes keď 90% lámp je nahradených LEDkami tak tam tečú ovela menšie prúdy a tak si môču dovoliť dať aj do lámp aj nabíjačky bez prekáblovania. Predstav si že mala lampa 500w a teraz má 50w a tých lámp v meste sú desiatky/stovky...
17.03.2023 - 13:54:02
00
Ale na nakrmenie jednej 22 kW nabijacky sa potrebujes zbavit skoro 50 lamp. Takze jedna nabijacka kazdych 50 stlpov?
17.03.2023 - 14:03:03
00
skynetov jednoduchy svet. :) 50 lamp = jedna bezna sidliskova ulica s niekolkymi stovkami bytov. Ak to zjednodusim, tak jeden byt = jedno auto. Cize NIEKOLKO STO aut = JEDNO nabijacie miesto na ulici. skynet, este stale si myslis, ze nic netreba prerabat a len staci spravit "zastrcku" na kazdom stlpe?
17.03.2023 - 14:21:47
04
skynet napísal:
MarosHe
Tie stĺpy a nabíjačky sú na normálnom verejnom osvetlení mesta. Neviem prečo zavádzaš že to tak nie je.
Práveže kedysi boli rovody pre lampy dimenzované na vyššie prúdy, ale dnes keď 90% lámp je nahradených LEDkami tak tam tečú ovela menšie prúdy a tak si môču dovoliť dať aj do lámp aj nabíjačky bez prekáblovania. Predstav si že mala lampa 500w a teraz má 50w a tých lámp v meste sú desiatky/stovky...

Hop, omylom som miesto citovania príspevku dal jeho nahlásenie, tak sorry, ale k téme, nechcel som zavadzať, stĺpy môžu patriť mestu, ale iniciatíva a realizácia prebehla práve od firiem, ktore sa tomu venujú, nie som z DK, len som klikol na ten odkaz a vyhodilo mi to mapu pred nejakým motorestom, daňovým úradom, takže som bol v tom že sú to parkoviska uvedených spoločnosti, bližšie som to neskúmal. To že sa niektoré mesto rozhodne investovať do pár nabijaciek na stĺpoch VO je len chvályhodné, ale nerieši to situáciu s potrebou množstva staníc na sídliskách do budúcna. K tomu dimenzovaniu sieti sa radšej vyjadrovať nebudem.
17.03.2023 - 14:29:49
00
Suhlasim, to, ze to je v nejakej konkretnej lokalite bez problemom mozne (DK) este neznamena, ze je to mozne takto riesit plosne.

Ako som uz spominal, aj predajcovia aut sa casto stretavaju s tym, ze im nevedia pridelit dodatocnu kapacitu na 1x AC (11kW) a 1x DC (50kW) nabijacku... Cize aj keby to boli vsetko AC, tak uz 5-6 v lokalite je problem.

A problem nie je len zafinancovat nove trafo (desiatky tisic €) ale aj lokalita pre trafo, pritiahnutie kablov z trafa do zelanej lokality (Kedze vacsina pozemkov je sukromna a vlastnik nie je povinny dovolit rozkopat si pozemok pokial sa nemylim...).
17.03.2023 - 14:34:46
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up