Piskali ti kolesa pri brzdeni alebo si bol v smyku ked si sa mu vyhybal?
19.04.2023 - 09:18:10
01
To je tvoja definicia alebo sa opieras o nieco v zakone?

Lebo podla mna ak musim dupnut na brzdy a vybocit zo svojho pruhu aby som sa uhol debilovi tak sa nejedna len o obmedzenie…
19.04.2023 - 09:42:25
00
Zipsik napísal:
toto bolo podla mna ohrozenie…

a sme pri tych dojmoch. co je ohrozenie je definovane. a dokonca je k tomu aj celkom obsiahle vysvetlenie. odovzdaj vodicak hned ako uvidis prvych policajtov...

ked pouzijes "hladat" tak to najdes aj v tomto vlakne...
19.04.2023 - 09:47:49
00
Asi to nebude pochopené, ale niektorí vodiči sa správajú akoby cesta patrila len dokonalým pretekárom, ktorí dosiahnu maximálnu povolenú rýchlosť čo v najkratšom čase, nikoho neobmedzia a dokonale poznajú trasu. (To neznamená, že vo vnútri svojho auta občas nenadávam všetkým tým sedliakom a hňupom čo jazdia okolo.😂😂 ) Ale po 25 rokoch za volantom, cez mega km, a niekoľko dojazdenych firemných vozidiel, bez vážnej nehody, chápem že v ostatných vozidlách sú všetky typy ľudí. Aj so svojimi povahami, schopnosťami a problémami. Jazdí tam aj moja opatrná dcéra, aj môj starý tatino. A aj ja, keď napríklad hľadám nejakú firmu kdesi v BA či ZA a motám sa . Či nemáme nárok?
19.04.2023 - 09:49:42
01
Ale debata vôbec nie je o tom :D zle si to pochopil.
Sú motaci, ktorí sa motaju a robia hlúposti bez ohľadu nato, či niečo hľadajú alebo nie, či majú 30 alebo 70, či sú to muži alebo ženy, či sú čierni, zlti alebo bieli, či sú hetero, homo, bi atď.
19.04.2023 - 09:54:09
02
Toto si tu už kedysi prezentoval Stax, toto tvoje kritérium “šmyk a pískanie gúm”. To máš odkiaľ? Lebo keď je napríklad motorka nútená ísť do šmyku, tak je s polovičnou istotou na zemi.
Zákon o cestnej premávke o obmedzení a ohrození hovorí toto:
n) neobmedzením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky neprekážal,
o) neohrozením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpečenstvo,
19.04.2023 - 09:54:35
04
Stax mozes mi prosim nalinkovat lonkretny paragraf specifikujuci ohrozenie?

Jomlc pri pripajani sa na dialnicu asi nehladas nic vsak? Tam by si mal najst len plynovy pedal a zadupnut ho na podlahu… ;)

perez jop, tiez viem len o tejto definicii ? preto cakam na ten link na konkretny paragraf ktory podpori staxove podivne tvrdenie…

Predpokladam ze sa ho nedockam a je to len jeho debilny vyklad zakona ?


Naposledy upravil Zipsik dňa 19.04.2023 - 09:59:32, celkovo upravené 1 krát.

19.04.2023 - 09:56:07
01
1. PREDNOSŤ V JAZDE
§2 písm. D
„dať prednosť v jazde povinnosť vodiča počínať si tak, aby vodič, ktorý má prednosť v jazde, nemusel náhle
zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy“,
Pojem „náhla zmena smeru alebo rýchlosti jazdy“ je možno z technického hľadiska vysvetliť tak, že je
to taká zmena, pri ktorej by vodič využil naplno max. možný súčiniteľ adhézie medzi pneumatikou a
vozovkou. T. j. brzdil by s max. dosažiteľným spomalením, resp. by menil smer jazdy na hranici šmyku.
Hodnoty max. spomalenia a súčiniteľov adhézie sú znalcom dostatočne známe a často sú publikované
v odbornej literatúre.
19.04.2023 - 09:58:49
00
Ja som sice od teba chcel paragraf a nie paragraf zamerne doplneny o niekoho text ale OK 😅

V zakone nic o smyku spominane nieje… a moderne auto s esp do smyku tiez len tak nedostanes… respektive by sa teda dalo podla tohto tvojho “dodatku” povedat ze aktivacia systemu ESP pri brzdeni znamena ze doslo k ohrozeniu kedze auto bez ESP by uz bolo v smyku :)

Inak zase sme pri tom ze na slovensku sa neriesi to ze debil spravil absolutnu blbost… ale naopak…. Vsemocnymi sposobmi sa to zacne zlahcovat… alaaa Stax.. “ved on ta neohrozil ale len obmedzil” 🙈🙈

Na slovensku sa zasadne neriesi dovod sposobenej situacie(tj. vodic co spravil chybu) ale zasadne sa zlahcuje vzniknuta situacia…


Naposledy upravil Zipsik dňa 19.04.2023 - 10:11:47, celkovo upravené 1 krát.

19.04.2023 - 10:08:59
01
Zipsik napísal:
Predpokladam ze sa ho nedockam a je to len jeho debilny vyklad zakona 😅


Žilinská univerzita - Ústav súdneho inžinierstva
Zákon č. 315/1996 Z.z. o premávke na pozemných komunikáciách v znení
neskorších predpisov a jeho technický výklad.

Z technického hľadiska je pojem „ohroziť“ totožný s pojmom „náhle zmeniť, rýchlosť alebo smer
jazdy“. Ak ide totiž o časovo rýchlu zmenu rýchlosti alebo smeru jazdy, t. j. na hranici adhéznych možností,
ide vždy o ohrozenie toho vozidla, ktoré takúto zmenu vykonáva. Pri logickom výklade z technického
hľadiska, k ohrozeniu môže dôjsť iba pri strate stability vozidla, kedy sa toto stáva neovládateľné.
19.04.2023 - 10:09:42
00
Ale zákon konci úvodzovkami za slovom “jazdy”. Zvyšok je interpretácia, okrem toho tam nie je žiadny súvis s obmedzením alebo ohrozením. Pojednáva o pojme “náhla zmena smeru alebo rýchlosti jazdy”, nedefinuje rozdiel medzi ohrozením a obmedzením.

Napríklad pri definovaní povinností vodiča vo vzťahu k chodcovi sa skoro výlučne používa slovo “ohrozenie”. Tam by si to ako napasoval? Že kým chodec nestratí adhéziu alebo nemusí skočiť parakotúľ, tak nie je ohrozený?
19.04.2023 - 10:13:58
02
precitaj si este raz predchadzajuci prispevok. mas to tam napisane.

odkedy je chodec vozidlo?
19.04.2023 - 10:16:06
00
[quote="@1935520"]

Jomlc pri pripajani sa na dialnicu asi nehladas nic vsak? Tam by si mal najst len plynovy pedal a zadupnut ho na podlahu… ;)

-Pravdepodobne nič nehľadal, možno niečo robil, alebo ťa vôbec nevidel. Je aj možnosť, že ti chcel dať školenie, že máš uhnúť. Ako som písal, rôzne povahy sú na cestách. Otázka je či chceš na ceste bojovať alebo prežiť a prísť do bodu B.
Mohol si pridať, spomaliť, uvoľniť mu jazdný pruh. Vyhol by si sa krízovej situácii a nervom.
Pripájači sa k diaľnici vždy pripoja, otázka je len kedy a ako. A či to skončí v dopravnom servise rádia.
19.04.2023 - 11:03:59
00
Ale ja nemam uhnut :) nemam na to jediny dovod :) hlavne ked on ma kooopu miesta pred sebou vsakze?

A to ze nepouziva spetaky to je taky novy slovensky trend…🙈

Zas sme pri tom ze sa riesi ohrozeny vodic 🙈 toto je fakt slovenska choroba….

Co keby sme to skusili inac, a zacali radsej riesit co mohol a hlavne co MAL urobit vodic v pripajaku? ;)

Lebo neustale poukazovanie na to co mohol urobit vodic na hlavnej inak ho vlastne stavia do pozicie ako keby nieco urobil nespravne..a zlahcuje to to co urobil vodic na vedlajsej….🙈
19.04.2023 - 11:12:17
03
Takže Stax vlastne tvrdí, že pokiaľ sa mi nerozblikajú všetky asistenti v aute a nezabrzdím 1mm pred prekážkou vlastne nie je ohrozenie, len obmedzenie. Pokiaľ to strhnem 1mm predtým na stranu, zase to isté. A v momente, keď moje pneumatiky pri brzdení nestratia adheziu, tak sa tiež vlastne nič nestalo. Ešte šťastie, že na aute nemám ABS, jedno krátke silné zadupnutie a už si veselo flekujem.
19.04.2023 - 11:13:56
05

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up