moc to tu prezivate, ale ozaj si mnohi vodici myslia, ze nutenym pribrzdenim su uz ohrozeni
19.04.2023 - 11:21:36
03
Vysvetľovanie si zákona podľa seba je také...československé, minule sa mi jeden pánko snažil vysvetliť, že smerovka znamená prednosť.
Ale definovať ohrozenie podľa pískania gúm...to som fakt ešte nepočul.
19.04.2023 - 11:21:56
01
Aby mi všemohúci pripomenul že nie som neomylný, dal mi do cesty na veľkú noc v Slovinsku takýto kruháč do cesty. Ja som bol ten červený a Google povedal “ druhý výjazd” tak som tam vošiel, našťastie som stále v pozore a nakoniec som toho žltého Slovinca pustil. Prepichol ma pohľadom, niečo hovoril a ukazoval. Do kelu, jak ma to sra1o! A tá strata dôvery posádky! ...😂🍀

Prílohy:

255070B8-5535-4F1E-B56B-7E1539CE6192.jpeg
255070B8-5535-4F1E-B56B-7E1539CE6192.jpeg 79.51 KiB thumb_up0thumb_down

19.04.2023 - 11:22:22
00
Jano1987 napísal:
Takže Stax vlastne tvrdí...

scart335 napísal:
Ale definovať ohrozenie podľa pískania gúm...to som fakt ešte nepočul.

To netvrdim / nedefinujem ja ale technicky vyklad sudneho znalca ktory to tam v pripade pruseru pride riesit. Preto som to natvrdo kopiroval bez akehokolvek komentaru.

Ten technicky vyklad ma 24 stran a miestami je to celkom zaujimave citanie. Napriklad ze ozraty clovek spiaci na ceste nie je chodec ale prekazka ktora musi byt oznacena tak aby ju bolo mozne vcas spozorovat...

Chodci su tam samozrejme samostatna kapitola a niekolko stran...
19.04.2023 - 11:31:52
00
Zipsik napísal:
Stax mozes mi prosim nalinkovat lonkretny paragraf specifikujuci ohrozenie?


Už to tu pred chvílou dával Perez, ale asi to zapadlo, tak ešte raz priamy odkaz.
19.04.2023 - 13:39:21
00
Jaroh necital si cely moj prispevok vsak? 🤣 co uz no 😅
19.04.2023 - 13:43:55
00
o)
neohrozením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpečenstvo

Rád by som teda vedel či je ohrozenie jeden prípad čo sa mi stal v sobotu na dialnici.

Idem v ľavom pruhu, obieham kamióny a za posledným v rade ide bus, ktorý pár metrov(10-15?) pred tým ako ho dobehnem vyhodí smerovku a keď som v jeho polke začne precházať do ľavého pruhu, kde sa nachádzam ja. Začal som brzdiť ale nie tak, že mi pískali gumy alebo sa zoplo ABS ale bolo to už brzdenie blízke krízovému.
Keby som nezabrzdil tak ma určite vytlačí na zvodidlá alebo mi predkom trafí bok.
Vzniklo mi nejaké nebezpečnstvo alebo nie?

Obmedzil ma alebo ohrozil?
19.04.2023 - 14:58:36
00
Ak mas dashcam kludne to nechaj posudit DI ...
19.04.2023 - 15:03:23
01
n) Neobmedzením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky neprekážal.

o) Neohrozením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpečenstvo.
19.04.2023 - 17:05:20
00
ak mas dashcam, nechaj posudit nas :)
19.04.2023 - 17:17:22
01
Jomlc napísal:
Aby mi všemohúci pripomenul že nie som neomylný, dal mi do cesty na veľkú noc v Slovinsku takýto kruháč do cesty.

Strasny mackopes. Prve co mi napadlo, ze ktory .huj dal priamo do pripajacieho pruhu vodorovne znacenie daj prednost. Laicky by som si tou prednostou toho v kruhaci pri zmene pruhou veru nebol isty. Otazka, co na to sudy. Ked je v tom kruhaci v danom mieste len jeden pruh = nizka intenzita dopravy, tak nech si aj pocka pri zmene pruhov. Ten obrazok je z nejakeho generatora? Vies dat aj realny letecky pohlad?

Triblavina ma minule napoprve zaskocila. Ale pri pohlade zhora je taka ista situacia ovela lepsie a jednoznacne riesena https://goo.gl/maps/UpQaL47YMMta9qKR8

Ten druhy je tiez zaujmavy. https://goo.gl/maps/pohnPksLHJbsr79v8
Zjavne pri navrhovani riesili aj intenzitu dopravy. :y:
19.04.2023 - 21:20:10
00
Presne tak kruhové objazdy vyzerať nemajú.

Na Islande je dvojpruhových objazdov plná prdel - a všetky sú úplne rovnaké. Človek presne vie, ako má do neho vojsť a kam ho to odvedie, a rovnako dáva priestor na chyby z neznalosti. Dokonale jednoduché, kryštalicky jasné, minimum nehôd. Vlastne si ani nespomínam, že by som na niektorom vôbec nejakú nehodu videl.
Príloha:
Kruhac.jpg
Kruhac.jpg 62.38 KiB thumb_up0thumb_down

19.04.2023 - 21:39:20
02
Palo TT napísal:
Ten obrazok je z nejakeho generatora? Vies dat aj realny letecky pohlad?

Nemyslim si, ze je to nejak nestandardne usporiadanie, podobne, je na tom jeden z kruhacov na Boroch: https://www.google.com/maps/@48.204114,17.0367869,3a,60y,271.96h,87.55t/data=!3m6!1e1!3m4!1s78MjKjiMaHgebJiy2zx64g!2e0!7i16384!8i8192 - osobne by som tam daval prednost aj bez dodatocneho znacenia, hlavne ked je zrejme, ze sa nejedna o kruhovy objazd s priebeznym pruhom, kedy ma prednost vozidlo vstupoujce do objazdu...
19.04.2023 - 21:42:22
01
V 97 mali jednu smrtelnu. ale aj tu nakoniec v sanitke rozdychali a nebola na kruhaci. Toz Island...
19.04.2023 - 21:48:32
00
koso_sk napísal:
Nemyslim si, ze je to nejak nestandardne usporiadanie, podobne, je na tom jeden z kruhacov na Boroch:

Dal si ten isty priklad co ja - to je OK. https://goo.gl/maps/nnNMydU7rg329TMVA

Ale Slovinci domrvili toto:
https://goo.gl/maps/eTNRYUzJxFST5cjaA
Na Boroch je v tej istej krizovatke aj tento typ znaceny OK. Moze mat pre pripajajucich sa vacsiu kapacitu ako ten predchadzajuci. To Slovinske vodorovne znacenie je mackopes (pokial teda realne existuje).
19.04.2023 - 21:55:48
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up