No nic, zjavne mame ine chapanie, ale ako som pisal vyssie, vzdy sa to vysetruje pripad od pripadu. Z mojho pohladu ale zlte auto, ak nespravilo jazdecku chybu a cely cas "komunikovalo" zaujem opustit kruhovy objazd, tak malo prednost. Ak by tomu tak nemalo byt, tak tam je znacenie prednosti pre cervene auto uplne zbytocne.
Stale mi vadi ten rozpor s predpismi o jazde v pruhoch, ale presvedcili ste ma.
"Zbytocne" zvysle znacenie prednosti je pri kazdom beznom pripajacom pruhu (vid. linky co som daval) a riesis to az ked sa zaradujes do priebezne pruhu. A na tych Boroch sice nie je plna ciara medzi pruhmi v kruhaci, ale V5b chyba. To je tiez podarene. Plus dalsi vyjazd v nedohladne.
Byt na mne tak domalujem okrem V5b navyse este jednu prerusovanu ciaru, nech ma aj ten pripajajuci sa zly pocit, ze krizuje pruhy
Stale mi vadi ten rozpor s predpismi o jazde v pruhoch, ale presvedcili ste ma.
"Zbytocne" zvysle znacenie prednosti je pri kazdom beznom pripajacom pruhu (vid. linky co som daval) a riesis to az ked sa zaradujes do priebezne pruhu. A na tych Boroch sice nie je plna ciara medzi pruhmi v kruhaci, ale V5b chyba. To je tiez podarene. Plus dalsi vyjazd v nedohladne.
Byt na mne tak domalujem okrem V5b navyse este jednu prerusovanu ciaru, nech ma aj ten pripajajuci sa zly pocit, ze krizuje pruhy
Suhlasim, ze to mohlo byt lepsie. Na tomto konkretnom vjazde je znacenie de-facto povodne, napriek tomu, ze tam bola dodatocne zmenena architektura (z povodnych 2 okruhovych pruhov spravili 1), pricom prave povodne a dnes uz skoro neviditelne ohranicenie vonkajsieho okruhu zaroven sluzilo na zvyraznenie krizovania...ale z pohladu prednosti je to v principe jedno - ked nie su ciary, je to na uvazeni vodica, tak ako na akejkolvek beznej krizovatke.
To som si ani nevsimol. Slovenska klasika - nedorobok. Som zvedavy, ci to vo finale neskonci predlzenim tej suvislej ciary z pripajacich pruhov o par desiatok metrov.
myslim ze z clanku je dost jasne ze je to citacia z policajneho protokolu z vypovede cyklistu a zozadu fakt nevidis znacku a je to skrinova dodavka, zludoveny nazov Avia kedze ich tu jazdilo najviac
vzdy ked obieham cyklistu riadim sa odpovedou na otazku: Ako by som chcel aby ma toto auto obehlo keby som ja na tom bicykli? Zatial to myslim funguje,
ale plati to aj opacne, ked som na bicykli tak sa snazim spravat tak aby som nesposoboval nikomu z ucastnikov cestej premavky stres.
Ale neosvojili si taketo spravanie vsetci. To je pravda.
Z toho policajného príspevku ma pobavilo, že cyklista sa môže predchádzať iba tam, kde je prerušované stredová čiara ak teda nie je možnosť zachovať odstup 1,5 m pri predchádzaní. Pamätáte si niekto z výjazdov, že by za Vami išiel vodič, kde je plná čiara a čakal kým skončí a predišiel Vás aj vtedy ak celú dobu nešlo nič oproti a bol dobrý výhľad? Však vodiči predchádzajú bežne aj v zákrutách cez plnú čiaru a tu chceme po nich ešte odstup? Hlavne ak sa mu niečo odrazu zjaví v protismere v tej zákrute a on sa ešte natlačí na cyklistu.
Pamätáte si niekto z výjazdov, že by za Vami išiel vodič, kde je plná čiara a čakal kým skončí a predišiel Vás aj vtedy ak celú dobu nešlo nič oproti a bol dobrý výhľad? Však vodiči predchádzajú bežne aj v zákrutách cez plnú čiaru a tu chceme po nich ešte odstup?
Zazil som to pred mesiacom. Bohuzila v Spanielsku. Realne mi bolo az blbo ako idu za mnou auta - siroka krajnica ja na nej, prerusovana ciara, mala zakruta - auta aj tak poctivo cakali. Vzdy, cely tyzden. Zazil som vela ohladuplnych lokalit ale toto bol uplny extrem (oblast medzi Valenciou a Alicante).
Zazil som to pred mesiacom. Bohuzila v Spanielsku. Realne mi bolo az blbo ako idu za mnou auta - siroka krajnica ja na nej, prerusovana ciara, mala zakruta - auta aj tak poctivo cakali. Vzdy, cely tyzden. Zazil som vela ohladuplnych lokalit ale toto bol uplny extrem (oblast medzi Valenciou a Alicante).
To bude tým, že je tam malý podiel stredoeurópskych šoférov.
vzdy ked obieham cyklistu riadim sa odpovedou na otazku: Ako by som chcel aby ma toto auto obehlo keby som ja na tom bicykli? Zatial to myslim funguje,
ale plati to aj opacne, ked som na bicykli tak sa snazim spravat tak aby som nesposoboval nikomu z ucastnikov cestej premavky stres.
Ale neosvojili si taketo spravanie vsetci. To je pravda.
Ja ak nahodou s takymi vodicmi pridem neskor do konaktu (semafor, kolona a pod) tak sa ich uplne kludne vzdy spytam ci by boli OK ak by takto videli ze niekto obieha ich dieta. Obcas to zafunguje...
k tomu obchádzaniu a odstupu ... presne príklad je devínska cesta a tamojší cyklopruh ... kým tam nebol, väčšina vodičov ma obiehala zoširoka a keď nemohla počkala alebo šla okolo zníženou rýchlosťou opatrne. Keď tam namaľovali oddelený pruh pre cyklistov a vodičom ostal ten ich uzučký tak si to rúbu vo svojom pruhu a na mňa absolútne neberú ohľad ... len pár vodičov obchádza aj tak oblúkom ... vrchol bola dnes nejaký vyklápačka, šla dobrých 70-80 tesne po čiare ... krásne mnou zamával poryv vzdychu
Z toho policajného príspevku ma pobavilo, že cyklista sa môže predchádzať iba tam, kde je prerušované stredová čiara ak teda nie je možnosť zachovať odstup 1,5 m pri predchádzaní. Pamätáte si niekto z výjazdov, že by za Vami išiel vodič, kde je plná čiara a čakal kým skončí a predišiel Vás aj vtedy ak celú dobu nešlo nič oproti a bol dobrý výhľad? Však vodiči predchádzajú bežne aj v zákrutách cez plnú čiaru a tu chceme po nich ešte odstup? Hlavne ak sa mu niečo odrazu zjaví v protismere v tej zákrute a on sa ešte natlačí na cyklistu.
Touto cestou chcem poprosiť vodičov, zvlášť busákov a dodávkárov, keď ,,popojíždite" v kolóne, a ide cyklista po krajnici, prosím, neblokujte a ešte horšie - nevytláčajte naschvál cyklistov, keď Vás idú práve obehnúť a už sú na úrovni Vašeho zadného pravého rohu tým, že otočíte volant doprava a autom sa začnete tlačiť doprava a pomaly zavierať krajnicu. Hlavne, keď tá krajnica je široká 10 cm a potom je hneď obrubník a chodník, konkrétne ja myslím kolónu do Ilavy v Klobušiciach zo smeru Dubnice nad Váhom. Je to ohrozenie a pre cyklistu nepríjemná situácia a aj Vy si zbytočne vyrobíte problémy, keď Vám cyklista zavadí o zrkadlo alebo oškrie riadidlami auto alebo nedaj Bože padne na ten obrubník a len narobíte problémy a starosti navyše cyklistovi (zdravotné) a aj sebe (trestno-právne). A úplne zbytočne, keďže problémov a starostí máme každý asi už aj tak dosť, tak prosím nepridávajte ďalšie. Cyklisti jazdou na bicykli sa snažia robiť niečo pre svoje zdravie, aj pre planétu, že nespaľujú benzín a naftu, ale tak akurát cukry a tuky, a tak môže cyklista aj Vy dýchať menej znečistený vzduch. A v neposlednom rade pomáhame aj Vám vodičom, že za každého cyklistu je na ceste o jedno auto menej, teda je zápcha menšia a o to ju prejdete rýchlejšie. Ďakujem!
Zazil som to pred mesiacom. Bohuzila v Spanielsku. Realne mi bolo az blbo ako idu za mnou auta - siroka krajnica ja na nej, prerusovana ciara, mala zakruta - auta aj tak poctivo cakali. Vzdy, cely tyzden. Zazil som vela ohladuplnych lokalit ale toto bol uplny extrem (oblast medzi Valenciou a Alicante).
Gran Canaria je to iste. Aj ked Spanieli maju ze nedodrzanie odstupu od cyklistu 200E pokutu...
k tomu obchádzaniu a odstupu ... presne príklad je devínska cesta a tamojší cyklopruh ... kým tam nebol, väčšina vodičov ma obiehala zoširoka a keď nemohla počkala alebo šla okolo zníženou rýchlosťou opatrne. Keď tam namaľovali oddelený pruh pre cyklistov a vodičom ostal ten ich uzučký tak si to rúbu vo svojom pruhu a na mňa absolútne neberú ohľad ... len pár vodičov obchádza aj tak oblúkom ... vrchol bola dnes nejaký vyklápačka, šla dobrých 70-80 tesne po čiare ... krásne mnou zamával poryv vzdychu
Obdobne Pionierska. Odkedy je to ochranné značenie, tak sú to iba tesnotky. Zhoršenie situácie. Pritom mesto tam malo možnosť regulerne rozšíriť tú ulicu aby tam boli plnohodnotné cyklopruhy a autá mali zachovanú šírku j.p.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Stale mi vadi ten rozpor s predpismi o jazde v pruhoch, ale presvedcili ste ma.
"Zbytocne" zvysle znacenie prednosti je pri kazdom beznom pripajacom pruhu (vid. linky co som daval) a riesis to az ked sa zaradujes do priebezne pruhu. A na tych Boroch sice nie je plna ciara medzi pruhmi v kruhaci, ale V5b chyba. To je tiez podarene. Plus dalsi vyjazd v nedohladne.
Byt na mne tak domalujem okrem V5b navyse este jednu prerusovanu ciaru, nech ma aj ten pripajajuci sa zly pocit, ze krizuje pruhy
"Zbytocne" zvysle znacenie prednosti je pri kazdom beznom pripajacom pruhu (vid. linky co som daval) a riesis to az ked sa zaradujes do priebezne pruhu. A na tych Boroch sice nie je plna ciara medzi pruhmi v kruhaci, ale V5b chyba. To je tiez podarene. Plus dalsi vyjazd v nedohladne.
Byt na mne tak domalujem okrem V5b navyse este jednu prerusovanu ciaru, nech ma aj ten pripajajuci sa zly pocit, ze krizuje pruhy
Suhlasim, ze to mohlo byt lepsie. Na tomto konkretnom vjazde je znacenie de-facto povodne, napriek tomu, ze tam bola dodatocne zmenena architektura (z povodnych 2 okruhovych pruhov spravili 1), pricom prave povodne a dnes uz skoro neviditelne ohranicenie vonkajsieho okruhu zaroven sluzilo na zvyraznenie krizovania...ale z pohladu prednosti je to v principe jedno - ked nie su ciary, je to na uvazeni vodica, tak ako na akejkolvek beznej krizovatke.
ale plati to aj opacne, ked som na bicykli tak sa snazim spravat tak aby som nesposoboval nikomu z ucastnikov cestej premavky stres.
Ale neosvojili si taketo spravanie vsetci. To je pravda.
Zazil som to pred mesiacom. Bohuzila v Spanielsku. Realne mi bolo az blbo ako idu za mnou auta - siroka krajnica ja na nej, prerusovana ciara, mala zakruta - auta aj tak poctivo cakali. Vzdy, cely tyzden. Zazil som vela ohladuplnych lokalit ale toto bol uplny extrem (oblast medzi Valenciou a Alicante).
To bude tým, že je tam malý podiel stredoeurópskych šoférov.
ale plati to aj opacne, ked som na bicykli tak sa snazim spravat tak aby som nesposoboval nikomu z ucastnikov cestej premavky stres.
Ale neosvojili si taketo spravanie vsetci. To je pravda.
Ja ak nahodou s takymi vodicmi pridem neskor do konaktu (semafor, kolona a pod) tak sa ich uplne kludne vzdy spytam ci by boli OK ak by takto videli ze niekto obieha ich dieta. Obcas to zafunguje...
Ano, celkom bezne ale nie v tomto state 😁
Gran Canaria je to iste. Aj ked Spanieli maju ze nedodrzanie odstupu od cyklistu 200E pokutu...
Obdobne Pionierska. Odkedy je to ochranné značenie, tak sú to iba tesnotky. Zhoršenie situácie. Pritom mesto tam malo možnosť regulerne rozšíriť tú ulicu aby tam boli plnohodnotné cyklopruhy a autá mali zachovanú šírku j.p.