AdMich
Založený: 20.03.2013
Príspevky: 4 227
Bicykle: OIZ H10 TR | Mariňák
Odhalenie vnútornej vady v karbóne zistíš pomocou 2€ mince. Preklopkaj celú vidlicu, bude zrejme rezonovať pekne, ak narazíš na vadu, isto začuješ rozdielny zvuk, dutý, akoby bez ozveny. Možno ti to príde smiešne, alebo si ťukáš na čelo....no zisťujú sa tak vnútorné delaminácie napríklad aj pri krídlach vetroňov, trupoch malých lietdiel, člnov, kajakov. Druhá možnosť ako RTG, ak sa mýlim, nemusí fungovať, lebo karbón je sviňa. Svoje o tom vedia aj v Airbus Industry s chvostom A350ky.... Defektoskopia, ako pri kovoch tu je nefunguje. Stačí mikrotrhlina, škrabanec v laku a už to bude farbiť, ako chybu.
Každopádne, zo skúseností viem, že nosné tkaniny bývajú hlavne vo vnútri a z vnútornej strany. Posledná, vonkajšia vrstva je pohľadová kvôli „clean carbon look“. Ak nie je prasknutá tá, tak pravdepodobne nebude ani vo vnútri nič, 100 % ti však takto zaručiť neviem. Ak ti nič na nej nechrúme, správa sa rovnako, ako predtým, opakujem, preklepať ,poriadne počúvať. Zmena zvuku bude zreteľná.