Tak chalani, ďakujem za podnety a názory, a s ohliadnutím sa späť napíšem pár vecí k nehode, ako som vnímal ten priebeh:
1. Keď som išiel z dediny, neboli predomnou žiadne autá, cesta bola voľná.
2. Potom v diaľke som videl 2 autá, prvé to malé osobné modré, čo som doň narazil. A za ním druhé, červené, športové, luxusné, nízke a širšie auto.
3. Dobehol som ich, že som vedel prečítať EČV. To červené malo NR a vlastné písmená.
4. Išli sme do zákruty, čo je nad Hornými Dúžavami, je to taká 270 stupňová oblúková zákruta, zvrchu ide doprava.
5. Za ňou sa cesta narovná a ide prudko dolu a trochu doľava, k tým domom, volá sa to tam Horné Dúžavy, a je tam aj zastávka.
6. Pred tými domami ešte stihlo červené auto obehnúť to modré, zbadal som EČV HC a klasické čísla. Tu som do toho šliapol, lebo za domkami ide cesta zas kúsok nahor, tak som chcel nabrať rýchlosť, ZÁROVEŇ som predpokladal, že aj vodič tam pridá a vzdiali sa odo mňa. Pri tom šliapaní som sa k autu pomaly približoval. Červené auto som už odvtedy nevidel.
7. Možno tak za 2 sekundy od obehnutia, a ako som šliapal, modré auto začalo brzdiť, lebo oproti išiel bus. Hneď som začal brzdiť, ale NIE naplno. Rýchlosť pred brzdením bola 61 km/h a neviem, prečo to do mtbikeru preklopilo na 70 km/h, nedá sa to tam opraviť.
8. Nebrzdil som na plno, lebo som videl, že sa tam zmestí a ešte som bol relatívne ďaleko, takže som sa na začiatku ešte necítil hneď ohrozený, a tak som počítal s tým, že mu len zasvietili brzdovky, a v skutočnosti nespomalí, že len tak pohladkal brzdu, ako to pri obchádzaní býva. Hlavne keď bolo jasné, že sa tam zmestí s tým malým osobným. Možno keby som
brzdil od začiatku naplno, pravdepodobne by sa nič nestalo.
8. No on tam začal viditeľne spomaľovať, ako keby chcel zastaviť.
9. To som už brzdil, čo to dá, a v hlave som si pomyslel: ,,ČO NEIDEŠ!"
10. Potom, keď
bike šiel ako sane, už som vedel, že narazím, náraz a pád mohol byť podľa grafu v garmine v rýchlosti okolo 30 km/h. Od brzdenia na začiatku po náraz to tipujem, že ubehlo možno okolo 5 sekúnd.
11. Predpokladám, že vodič od nárazu išiel bez plynu na zotrvačnosť, lebo keď som vstal, nebol ďaleko a potom pokračoval a odišiel.
12. Keď som sa došúchal, bol som už dosť za autobusom, teda náraz musel byť, keď auto bolo vedľa autobusu, lebo to videli aj z autobusu. Teda sa tam zmestil a aj tak stále brzdil.
13. Ľudia z busu by svedčili v môj prospech. Jeden konštatoval, že náraz musel vodič počuť, že on roky jazdí, tak vie.
14. Môj názor je, že keď sa niekto bojí šoférovať, a aj pri banalite má smrť v očiach, nech si nalepí dozadu na auto zetko, lebo hentak, podľa mňa zmätočne, sa môže zachovať len žiak autoškoly, čerstvý alebo sviatočný vodič.