Nic v zlom, ale bola to tvoja vina. Letel si jak blazon ci auto brzdilo alebo nie, pokial neduplo prudko na brzdu, ale to je jedno, aj keby, mohol sa vyhybat nejakej prekazke. Ty si mal prisposobit jazdu. A ze nezastavil? On ani nemusel vidiet alebo vediet ze si ho tukol, obzvlast ked sledoval ci sa zmesti s tym busom oproti na cestu, tak urcite nesledoval vtedy spetaky, ale krajnicu a bus.
Neviem, mam iba 46 ale asi som fakt stary, a taketo bezhlave sposoby jazdy uz nejak neviem vstrebat, ze preco...
Davajte na seba vacsi pozor.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
Tak chalani, ďakujem za podnety a názory, a s ohliadnutím sa späť napíšem pár vecí k nehode, ako som vnímal ten priebeh:
1. Keď som išiel z dediny, neboli predomnou žiadne autá, cesta bola voľná.
2. Potom v diaľke som videl 2 autá, prvé to malé osobné modré, čo som doň narazil. A za ním druhé, červené, športové, luxusné, nízke a širšie auto.
3. Dobehol som ich, že som vedel prečítať EČV. To červené malo NR a vlastné písmená.
4. Išli sme do zákruty, čo je nad Hornými Dúžavami, je to taká 270 stupňová oblúková zákruta, zvrchu ide doprava.
5. Za ňou sa cesta narovná a ide prudko dolu a trochu doľava, k tým domom, volá sa to tam Horné Dúžavy, a je tam aj zastávka.
6. Pred tými domami ešte stihlo červené auto obehnúť to modré, zbadal som EČV HC a klasické čísla. Tu som do toho šliapol, lebo za domkami ide cesta zas kúsok nahor, tak som chcel nabrať rýchlosť, ZÁROVEŇ som predpokladal, že aj vodič tam pridá a vzdiali sa odo mňa. Pri tom šliapaní som sa k autu pomaly približoval. Červené auto som už odvtedy nevidel.
7. Možno tak za 2 sekundy od obehnutia, a ako som šliapal, modré auto začalo brzdiť, lebo oproti išiel bus. Hneď som začal brzdiť, ale NIE naplno. Rýchlosť pred brzdením bola 61 km/h a neviem, prečo to do mtbikeru preklopilo na 70 km/h, nedá sa to tam opraviť.
8. Nebrzdil som na plno, lebo som videl, že sa tam zmestí a ešte som bol relatívne ďaleko, takže som sa na začiatku ešte necítil hneď ohrozený, a tak som počítal s tým, že mu len zasvietili brzdovky, a v skutočnosti nespomalí, že len tak pohladkal brzdu, ako to pri obchádzaní býva. Hlavne keď bolo jasné, že sa tam zmestí s tým malým osobným. Možno keby som brzdil od začiatku naplno, pravdepodobne by sa nič nestalo.
8. No on tam začal viditeľne spomaľovať, ako keby chcel zastaviť.
9. To som už brzdil, čo to dá, a v hlave som si pomyslel: ,,ČO NEIDEŠ!"
10. Potom, keď bike šiel ako sane, už som vedel, že narazím, náraz a pád mohol byť podľa grafu v garmine v rýchlosti okolo 30 km/h. Od brzdenia na začiatku po náraz to tipujem, že ubehlo možno okolo 5 sekúnd.
11. Predpokladám, že vodič od nárazu išiel bez plynu na zotrvačnosť, lebo keď som vstal, nebol ďaleko a potom pokračoval a odišiel.
12. Keď som sa došúchal, bol som už dosť za autobusom, teda náraz musel byť, keď auto bolo vedľa autobusu, lebo to videli aj z autobusu. Teda sa tam zmestil a aj tak stále brzdil.
13. Ľudia z busu by svedčili v môj prospech. Jeden konštatoval, že náraz musel vodič počuť, že on roky jazdí, tak vie.
14. Môj názor je, že keď sa niekto bojí šoférovať, a aj pri banalite má smrť v očiach, nech si nalepí dozadu na auto zetko, lebo hentak, podľa mňa zmätočne, sa môže zachovať len žiak autoškoly, čerstvý alebo sviatočný vodič.
hej, moja dcéra má 4. deň vodický, pred včerom sme boli v susednom okresnom meste sa povoziť a som jej povedal že ked vychádza z vedľajšej na hlavnú že nemôže robit ten manéver moc pomaly lebo dopadne jak pani pred troma mesiacmi co ju zabil domiešavač ked vychádzala z vedlajšej na hlavnú, mám Toyotu automat tak ešte dobre, neni sranda ked šofér v takej situácii s manuálom zazmätkuje pri radení, zdochne mu motor tak može ist aj pod kytičky
Citas to po sebe ? Ved ty si zo zadu narazil do auta. Neprisposibil si svoje schopnosti/brzdne/jazdne vlastnosti premavke.
Pises,ze si brzdil 5 sekund ci kolko a ani nie naplno zo zaciatku... Mal som kedysi tiez cestak s rfikovymi brzdami a viem ako na***** to brzdi.
Spustit sa niekde na ceste 60-70km a potom dufat, ze mi nic nedojde do cesty je take hlupe.
Robo, dalo by sa napisat dost, ale skusim strucne: Bud rad, ze sa Ti vlastne nic nestalo a zober si z toho ponaucenie do buducna. Ten vodic nemoze za to, ze si neubrzdil. Zapamätaj si, ze na cestach su aj opatrni a sviatocni vodici jazdiaci pomalsie a brzdiaci trochu viac.
P.S. Aj keby to auto malo nalepene Z, tak donho narazis. Mysli na to ked sa budes nabuduce rozbiehat na zle brzdiacom stroji s uzkymi gumami dole kopcom.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
Ďakujem za reakcie, aj negatívne. Samozrejme som rád, že sa mi nič nestalo. Veď som mohol naraziť krkom do zvodidiel pri páde a nemusel tu písať. Môžete si byť istí, že po tomto zážitku budem dávať viac pozor na odstupy, na všetkých typoch dopr. prostriedkov, nie len v klesaní, no aj na rovine, už len z tej prežitej ujmy. Na cestnom som to šiel 1.x, predtým len na starých horských. Načo som lozil do kopcov, keď jazdím len roviny. Kto je na vine za nehodu, sa raz dozvieme od Pána Boha, avšak ma štve tá nehoda, resp. čo sa dialo pred nehodou, že nemusela vôbec nastať z pohľadu, keby napr. v tom aute išiel skúsený vodič, tak sa nič nestane. Ten s tým širším športovým autom rýchlo zmizol, tak sa asi vyhol busu bez pribrzdenia. A keby vodič športiaku ho pár sekúnd predtým neobehol, tak by mu možno narazil do kufra on, bol na ňom nalepený. A ja do športiaka. Teda nie vysoké ego, ale keď úprimne niečo v srdci nejako cítim, že niekto vyvolal v minulosti zbytočnú situáciu, a ja na to neskôr doplatím, aj keď svojou vinou, tak mám právo sa hnevať. Ten pocit azda poznáte. Ba čím horšie by som dopadol, tým by som viac cítil hnev. Tá cesta má 2 pruhy, protismerné, a nie je tam žiadna značka zúžená vozovka (ak je zúžená, že sa tam presahuje do protismeru, prečo tam nie je značka a vopred znížená rýchlosť?). Chcelo by to výpoveď aj od toho vodiča, jeho názor, ako to videl, kto je vinný, čo cíti... Možno cítil za to vinu, že nemusel až tak brzdiť, tak ušiel. To buchnutie kolesom musel počuť, veď aj rukou keď pobúchate po aute, je to počuť.
Prestan riesit "keby" a hladat vinu u druhych. Faktom je, ze si siel prirychlo na to, aby si stihol vcas zabrzdit. Ked zacal brzdit ten vodic, tak nemohol vzhladom na Tvoju vzdialenost tusit (ak Ta vobec mohol vidiet), ze Ty zabrzdit nezvladnes. Chybou bola Tvoja privysoka rychlost vzhladom na to, aky brzdny vykon dokaze preniest na cestu uzky cestny plast. Zjavne nemas skusenosti o kolko dlhsiu brzdnu drahu vyzaduje cestak oproti MTB, cize aj o Tebe sa da povedat, ze si neskuseny/sviatocny cyklista rovnako ako to Ty tvrdis o tom vodicovi. To si uvedom, kym zacnes obvinovat.
A len pre zamyslenie: Keby tomu autu vyskocila do cesty srnka, zabrzdilo by kriticky do nuly aby sa s nou nezrazilo a Ty by si donho narazil v rychlosti mozno aj 40 km/h, tak by si tiez vinil vodica, alebo to by si uz uznal, ze je chyba na Tvojej strane?
Ďakujem za reakcie, aj negatívne. Samozrejme som rád, že sa mi nič nestalo. Veď som mohol naraziť krkom do zvodidiel pri páde a nemusel tu písať. Môžete si byť istí, že po tomto zážitku budem dávať viac pozor na odstupy, na všetkých typoch dopr. prostriedkov, nie len v klesaní, no aj na rovine, už len z tej prežitej ujmy. Na cestnom som to šiel 1.x, predtým len na starých horských. Načo som lozil do kopcov, keď jazdím len roviny. Kto je na vine za nehodu, sa raz dozvieme od Pána Boha, avšak ma štve tá nehoda, resp. čo sa dialo pred nehodou, že nemusela vôbec nastať z pohľadu, keby napr. v tom aute išiel skúsený vodič, tak sa nič nestane. Ten s tým širším športovým autom rýchlo zmizol, tak sa asi vyhol busu bez pribrzdenia. A keby vodič športiaku ho pár sekúnd predtým neobehol, tak by mu možno narazil do kufra on, bol na ňom nalepený. A ja do športiaka. Teda nie vysoké ego, ale keď úprimne niečo v srdci nejako cítim, že niekto vyvolal v minulosti zbytočnú situáciu, a ja na to neskôr doplatím, aj keď svojou vinou, tak mám právo sa hnevať. Ten pocit azda poznáte. Ba čím horšie by som dopadol, tým by som viac cítil hnev. Tá cesta má 2 pruhy, protismerné, a nie je tam žiadna značka zúžená vozovka (ak je zúžená, že sa tam presahuje do protismeru, prečo tam nie je značka a vopred znížená rýchlosť?). Chcelo by to výpoveď aj od toho vodiča, jeho názor, ako to videl, kto je vinný, čo cíti... Možno cítil za to vinu, že nemusel až tak brzdiť, tak ušiel. To buchnutie kolesom musel počuť, veď aj rukou keď pobúchate po aute, je to počuť.
typicka slovenska vlastnost, hladat chybu vsade inde, len nie u seba. staci si len priznat, ze je to tvoja chyba, nic viac…
Ja som sa tiež z mojej (len z mojej) chyby rozplieskal na kufri malej dodávky/MPV. Len zlomená kľúčna kosť, škoda 2tis € na aute, niekoľko týždňov PN, nakoniec dodatočne prišli aj policajti kým som sa motal po ošetrení v nemocnici, ale uhrali sme to ako škodovú udalosť pre menej starosti pre mňa a policajtov (ja som dostal len blokovú pokutu).
Tiež som nedobrzdil, lebo som viac v meste vnímal okolie, priechody pre chodcov, šiel som v kolóne aut rovnakou rýchlosťou, a tak trochu autopilotom, lebo že za jedným priechodom auto spomaľuje až stojí som si neuvedomil a v podstate som ani nestihol brzdiť. Len som narovnal plechy kufra tak aby som sa dolámal ja ale biku sa absolútne nič nestalo (to by ma mrzelo najviac ).
Tiež som si celú situáciu hodnotil spätne, že koľko veci sa zomlelo naraz a to nejazdím nejako nebezpečne. Tiež som mal keby - keby som aspoň začal brzdiť, keby som z práce nešiel domov priamou cestou ale zdlžkou ako iné dni. Že som mal proste smolu na súhru okolností - ale celú vinu som zobral na moje plecia a kľúčnu kosť.
Áno, ten náraz je moja chyba, aj keby tam mal srnu. Nikde som nenapísal, že som nevinný a on je vinný. Pri srne by bolo jasné, že musel brzdiť, a ďalej by som to už nerozoberal, ani sa nehneval. Len takto mi ide stále dookola otázka, vŕta mi to a nejde to dostať von, či také brzdenie bolo naozaj nutné, či musel tak brzdiť aby sa s busom nezrazil... Neviem prečo sa to hneď berie, že sa chcem zbaviť viny alebo si ju nepriznať. Nepopieram ani fakt, že som nedobrzdil/išiel príliš rýchlo, a mám jazdiť tak, keď predomnou niekto zadupne brzdy a zastaví na nulu, hoci aj na prázdnej ceste len tak, tak mám stihnúť zastaviť aj ja. Avšak kto tak jazdí, či za kolegom na biku, v aute v obci alebo na diaľnici?
napr. ja tak jazdim predstav si... dokonca aj vtedy ked sa mi niekto nadžube do laveho pruhu na dialnici a musim pribrzdit. nenalepim sa za neho 1 meter jak to býva zvykom, ale počkám. Ked si mysli, ze nechcem pokracovat v rychlejsej jazde a zostane mi tam "zavadzať" bezdôvodne, pretoze uz nepredbieha ziadne auto v pravom, tak mu raz dvakrat bliknem a je hotovo.
Len takto mi ide stále dookola otázka, vŕta mi to a nejde to dostať von, či také brzdenie bolo naozaj nutné, či musel tak brzdiť aby sa s busom nezrazil...
Počuj, ale ty vôbec netušíš, prečo brzdil. Že brzdil kvôli autobusu je len tvoja domienka. Možno brzdil preto, že tam mal mačku. Alebo vták. Alebo mu bolo zle. Alebo tam niekde bolo decko, ktoré vyzeralo, že vlezie do cesty. Alebo tam niekde chcel zastaviť a hľadal miesto. Neviem, čokoľvek... Ani ty nevieš.
Jednoducho, auto pred tebou brzdí, brzdíš aj ty. Keď zastaviť nevieš, je to tvoja chyba, nikoho iného.
ja som mal pred dvoma mesiacmi na vyber ci ma zrazi autobus alebo ma zastavi kufor dodavky. aj ked to bolo len v 15km/h s tym ze som este asi meter brzdil.
vodic miestnej mhd mal v <> a vysiel zo zastavky bez smerovky. vybral som si dodavku nic sa nestalo okrem vyhnutej brzdovej paky ktoru sme len otocili naspat. celkom dobry budicek na prvej jazde vonku po 5 mesiacoch stravenych na trenazeri. a samozrejme to bola len a len moja chyba. nemal som okolo toho autobusu ist aj ked tam bolo dost miesta (do casu kym sa nepohol)...
Aj jeden kamionista vo Valaskej - Piesku si dnes povedal, že ma kopu miesta. Išiel som z Bystrej smerom do Podbrezovej v kolóne áut (bol som tiež autom) a videl som oproti ísť cyklistu. Približoval sa k nemu zozadu nákladiak, tak som počítal s tým, že počká, pokiaľ sa mu uvoľní priestor nato, aby cyklistu obehol s dostatočným odstupom. Ten pablb ale vyšiel polovicou auta do protismeru, tak som použil diaľkové, aby som mu naznačil, či je normálny predbiehať cyklistu, keď mu idú oproti autá. Len tak tak stihol uhnut, ja som prudko kvôli nemu brzdil, aby nezrazil ešte nebodaj toho cyklistu do priekopy a vyslúžil som si od neho zato trubku. Keď prechádzal okolo mňa, tak som ešte videl, že aj telefonuje. Čistý profesionál.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Možno prideš na to, prečo je dobre holit nohy
Neviem, mam iba 46 ale asi som fakt stary, a taketo bezhlave sposoby jazdy uz nejak neviem vstrebat, ze preco...
Davajte na seba vacsi pozor.
1. Keď som išiel z dediny, neboli predomnou žiadne autá, cesta bola voľná.
2. Potom v diaľke som videl 2 autá, prvé to malé osobné modré, čo som doň narazil. A za ním druhé, červené, športové, luxusné, nízke a širšie auto.
3. Dobehol som ich, že som vedel prečítať EČV. To červené malo NR a vlastné písmená.
4. Išli sme do zákruty, čo je nad Hornými Dúžavami, je to taká 270 stupňová oblúková zákruta, zvrchu ide doprava.
5. Za ňou sa cesta narovná a ide prudko dolu a trochu doľava, k tým domom, volá sa to tam Horné Dúžavy, a je tam aj zastávka.
6. Pred tými domami ešte stihlo červené auto obehnúť to modré, zbadal som EČV HC a klasické čísla. Tu som do toho šliapol, lebo za domkami ide cesta zas kúsok nahor, tak som chcel nabrať rýchlosť, ZÁROVEŇ som predpokladal, že aj vodič tam pridá a vzdiali sa odo mňa. Pri tom šliapaní som sa k autu pomaly približoval. Červené auto som už odvtedy nevidel.
7. Možno tak za 2 sekundy od obehnutia, a ako som šliapal, modré auto začalo brzdiť, lebo oproti išiel bus. Hneď som začal brzdiť, ale NIE naplno. Rýchlosť pred brzdením bola 61 km/h a neviem, prečo to do mtbikeru preklopilo na 70 km/h, nedá sa to tam opraviť.
8. Nebrzdil som na plno, lebo som videl, že sa tam zmestí a ešte som bol relatívne ďaleko, takže som sa na začiatku ešte necítil hneď ohrozený, a tak som počítal s tým, že mu len zasvietili brzdovky, a v skutočnosti nespomalí, že len tak pohladkal brzdu, ako to pri obchádzaní býva. Hlavne keď bolo jasné, že sa tam zmestí s tým malým osobným. Možno keby som brzdil od začiatku naplno, pravdepodobne by sa nič nestalo.
8. No on tam začal viditeľne spomaľovať, ako keby chcel zastaviť.
9. To som už brzdil, čo to dá, a v hlave som si pomyslel: ,,ČO NEIDEŠ!"
10. Potom, keď bike šiel ako sane, už som vedel, že narazím, náraz a pád mohol byť podľa grafu v garmine v rýchlosti okolo 30 km/h. Od brzdenia na začiatku po náraz to tipujem, že ubehlo možno okolo 5 sekúnd.
11. Predpokladám, že vodič od nárazu išiel bez plynu na zotrvačnosť, lebo keď som vstal, nebol ďaleko a potom pokračoval a odišiel.
12. Keď som sa došúchal, bol som už dosť za autobusom, teda náraz musel byť, keď auto bolo vedľa autobusu, lebo to videli aj z autobusu. Teda sa tam zmestil a aj tak stále brzdil.
13. Ľudia z busu by svedčili v môj prospech. Jeden konštatoval, že náraz musel vodič počuť, že on roky jazdí, tak vie.
14. Môj názor je, že keď sa niekto bojí šoférovať, a aj pri banalite má smrť v očiach, nech si nalepí dozadu na auto zetko, lebo hentak, podľa mňa zmätočne, sa môže zachovať len žiak autoškoly, čerstvý alebo sviatočný vodič.
Citas to po sebe ? Ved ty si zo zadu narazil do auta. Neprisposibil si svoje schopnosti/brzdne/jazdne vlastnosti premavke.
Pises,ze si brzdil 5 sekund ci kolko a ani nie naplno zo zaciatku... Mal som kedysi tiez cestak s rfikovymi brzdami a viem ako na***** to brzdi.
Spustit sa niekde na ceste 60-70km a potom dufat, ze mi nic nedojde do cesty je take hlupe.
P.S. Aj keby to auto malo nalepene Z, tak donho narazis. Mysli na to ked sa budes nabuduce rozbiehat na zle brzdiacom stroji s uzkymi gumami dole kopcom.
A len pre zamyslenie: Keby tomu autu vyskocila do cesty srnka, zabrzdilo by kriticky do nuly aby sa s nou nezrazilo a Ty by si donho narazil v rychlosti mozno aj 40 km/h, tak by si tiez vinil vodica, alebo to by si uz uznal, ze je chyba na Tvojej strane?
typicka slovenska vlastnost, hladat chybu vsade inde, len nie u seba. staci si len priznat, ze je to tvoja chyba, nic viac…
Tiež som nedobrzdil, lebo som viac v meste vnímal okolie, priechody pre chodcov, šiel som v kolóne aut rovnakou rýchlosťou, a tak trochu autopilotom, lebo že za jedným priechodom auto spomaľuje až stojí som si neuvedomil a v podstate som ani nestihol brzdiť. Len som narovnal plechy kufra tak aby som sa dolámal ja ale biku sa absolútne nič nestalo (to by ma mrzelo najviac
Tiež som si celú situáciu hodnotil spätne, že koľko veci sa zomlelo naraz a to nejazdím nejako nebezpečne. Tiež som mal keby - keby som aspoň začal brzdiť, keby som z práce nešiel domov priamou cestou ale zdlžkou ako iné dni. Že som mal proste smolu na súhru okolností - ale celú vinu som zobral na moje plecia a kľúčnu kosť.
Počuj, ale ty vôbec netušíš, prečo brzdil. Že brzdil kvôli autobusu je len tvoja domienka. Možno brzdil preto, že tam mal mačku. Alebo vták. Alebo mu bolo zle. Alebo tam niekde bolo decko, ktoré vyzeralo, že vlezie do cesty. Alebo tam niekde chcel zastaviť a hľadal miesto. Neviem, čokoľvek... Ani ty nevieš.
Jednoducho, auto pred tebou brzdí, brzdíš aj ty. Keď zastaviť nevieš, je to tvoja chyba, nikoho iného.
vodic miestnej mhd mal v <> a vysiel zo zastavky bez smerovky. vybral som si dodavku