Za to, že je v obchode je manták? Divné...
Možno nemá doma dostatok náradia alebo skúsenosti?
Tiež patrím ku skupine čo má zo skladania radosť ale možno to nieje pre každého.
Skladanie je primárne o tom, že si sám volíš každý jeden diel a potom máš radosť z toho, ako sa z kopy dielov stáva Bike podľa predstáv.
Ja som kúpil bike z katalógu, mám ho 2 roky a zatiaľ som vymenil:
Hlavové zloženie + riaditká + gripy
Brzdy
Radenie
Tlmič
Komplet kolesá
Sedlovku
Sedlo
Vidlica sa bude upravovať.
Čiže ak máš peniaze a rovno zložíš / necháš zložiť, tak je z neho iným spôsobom väčšia radosť ako z katalógového
máš to na hrubo, musíš viac do detailov,
predstavec, sedlová objímka vrátene farby, čiapočky na ventilky, chránič rámu od reťaze, farba bowdenu atď ....
a ešte vyšší level, vyskladať komponenty v striebornej farbe namiesto čiernej
Ked som sa rozhodoval ci gravel ano alebo nie, kupil som kellys soot 70, vydrzal 630km, ten bike bol uplne v pohode, ale neposkladal som si ho sam , musel prec ??.
1. skladanie nemusi byt o jednom cloveku.
Ked sa spoja 2, popripade viac hlav, tak z toho moze byt este lepsi vysledok.
Ja som len tak cumel, ake na mna Matus postupne vytahoval komponenty, o ktorych som ani netusil. Ked sme hladali napr kokpit/sedlovku…alebo ked to v den odovzdavky zabil sedlom, pricom som ani netusil, ze take existuje. A teraz tam sedi ako rit na serbel a designivo robi z toho uplne iny bike, o uroven vyssie…A sedi sa na nom tak neskutocne, ze ho idem brat aj na cestak ?
2. osobne nemam na to zrucnosti ani cas, aby som to zlozil sam
3. aj ked sa prekrocil povodny planovany rozpocet, pri kazdom diely, pri ktorom islo o navysenie ceny, som porozmyslal, ci mi ten “slabsi” komponent, nebude casom vadit (to sa uz poznam, ze by som hned od prveho dna rozmyslal, za co by som ho vymenil). A koniec koncov by ma to vyslo potom este drahsie. Teraz je ten bike tak poskladany, ze fakt tam nemam potrebu nic menit (mozno casom nejaku elektrononiku ?, ale zaklad - ram, kolesa, vidla, s tym si uz nemusim lamat hlavu). Ze sa prekrocil rozpocet, nelutujem ani o cent, lebo bike je o 2 triedy inde ako bol prvy navrh.
4. clovek, co je roky v brandzi, ma uplne ine kontakty na dodavatelov, takze vie zohnat aj komponent, ktory bezny clovek nikde nenajde. Lebo nejaky dovozca ho moze mat skladom, ale ziadny eshop ho nema v ponuke…
5. takze by som to zrhnul tak, ze treba:
a) vediet, u koho si dat zlozit bicykel. Nie len ho fyzicky poskladat, ale aj vyber komponentov. Vo velkom eshope Vam nepridelia cloveka, s ktorym budete mat nakoniec 100 emailovu komunikaciu.
b) treba aby aj zakaznik sam mal uz nejake skusenosti s vyberom komponentov a jasnu predstavu, co chce …hlavne co sa tyka kvality, funkcie a vahy dielov…Doteraz som si skladal biky sam, takze nejaky prehlad som uz mal.
c) nebat sa “vyjednavat”
P.S. Aj postupne skladanie, popripade vymena seriovych komponentov, je uplne OK Nie kazdy ma napr. naraz prostriedky… Ja som ta skladal predosle biky…Aj z bazosovych dielov.
Hlavne nech ma clovek z toho radost.
1. skladanie nemusi byt o jednom cloveku.
Ked sa spoja 2, popripade viac hlav, tak z toho moze byt este lepsi vysledok.
Ja som len tak cumel, ake na mna Matus postupne vytahoval komponenty, o ktorych som ani netusil. Ked sme hladali napr kokpit/sedlovku…alebo ked to v den odovzdavky zabil sedlom, pricom som ani netusil, ze take existuje. A teraz tam sedi ako rit na serbel a designivo robi z toho uplne iny bike, o uroven vyssie…A sedi sa na nom tak neskutocne, ze ho idem brat aj na cestak ?
2. osobne nemam na to zrucnosti ani cas, aby som to zlozil sam
3. aj ked sa prekrocil povodny planovany rozpocet, pri kazdom diely, pri ktorom islo o navysenie ceny, som porozmyslal, ci mi ten “slabsi” komponent, nebude casom vadit (to sa uz poznam, ze by som hned od prveho dna rozmyslal, za co by som ho vymenil). A koniec koncov by ma to vyslo potom este drahsie. Teraz je ten bike tak poskladany, ze fakt tam nemam potrebu nic menit (mozno casom nejaku elektrononiku ?, ale zaklad - ram, kolesa, vidla, s tym si uz nemusim lamat hlavu). Ze sa prekrocil rozpocet, nelutujem ani o cent, lebo bike je o 2 triedy inde ako bol prvy navrh.
4. clovek, co je roky v brandzi, ma uplne ine kontakty na dodavatelov, takze vie zohnat aj komponent, ktory bezny clovek nikde nenajde. Lebo nejaky dovozca ho moze mat skladom, ale ziadny eshop ho nema v ponuke…
5. takze by som to zrhnul tak, ze treba:
a) vediet, u koho si dat zlozit bicykel. Nie len ho fyzicky poskladat, ale aj vyber komponentov. Vo velkom eshope Vam nepridelia cloveka, s ktorym budete mat nakoniec 100 emailovu komunikaciu.
b) treba aby aj zakaznik sam mal uz nejake skusenosti s vyberom komponentov a jasnu predstavu, co chce …hlavne co sa tyka kvality, funkcie a vahy dielov…Doteraz som si skladal biky sam, takze nejaky prehlad som uz mal.
c) nebat sa “vyjednavat”
P.S. Aj postupne skladanie, popripade vymena seriovych komponentov, je uplne OK Nie kazdy ma napr. naraz prostriedky… Ja som ta skladal predosle biky…Aj z bazosovych dielov.
Hlavne nech ma clovek z toho radost.
No dobre, chapem, ze ma clovek z toho radost, ale nie kazdy ako uz bolo povedane ma potrebne skusenosti/zrucnosti/vybavenie/cas. Jazdim vela a rad a mam uz nejaku predstavu co by som chcel, pripadne aj komponenty by som si na hrubo vedel vybrat, ale uz do hlbky ako riesit napr. spravnu retazovu linku, (ne)kompatibilitu dielov, ci take, alebo onake stredove zlozenie a preco ano, preco nie, aku podlozku potrebujem na toto a ono (a vobec netusim ci taka aj existuje a ci vobec tam musi byt) to uz riesit velmi nechcem, alebo na to nemam priestor a cas. Proste moja predstava by bola zadanie, chcem takyto bajk, s tymto ramom, s touto sadou, taketo rajdy, kolesa tie najlepsie v ramci takehoto rozpoctu, atd. Odbornik, ktory s tym ma skusenosti mi povie napr. toto nebude fungovat, lebo medved, navrhne ine riesenie, vyriesi technicke detaily o ktorych nemam tusenie, ze riesit treba a bajk nakoniec posklada a ja sa z neho budem tesit rovnako ako by som si ho skladal sam. Takuto sluzbu predpokladam, ze nikto neposkytuje zadarmo, tak sa pytam, co taketo poradenstvo a skladanie zhruba bezne stoji. Ak ma chcete presviedcat, ze si to mam poskladat sam, tak to nechajme radsej tak.
Jj take detajly sa ani mne nechce riesit, ci k tomu ramu pojde take hlavko, taky stred, ci post mount na brzdy a podobne.
Viem, ze chcem tento ram a viem, ze chcem Shimano XT
Vela detajlov mi poradil takych, co bezne clovek ani nevie, ak nema extra skusenosti a necita kazdy den fora.
U Matusa som neplatil nic extra za poskladanie resp konzultaciu, ale zase uplne vsetky komponenty som bral od neho (az na pedale)
K tomu skladaniu bikov, jeden som si pred týždňom dokončil. Asi rok som zháňal pevnú lefty... Absencia odpruženia a prevody 1x6 - jasné že to nie je do terénu.
Nejak s a tu s tými bajkmi od Matúša roztrhlo vrece ale vyzerajú dobre. Možno si niekedy tiež nejaký kúpim. Celkom ma to oslovilo. A bola by to na také vozenie po okolí a na nejaké ľahké traily, no hlavne do kopcov príjemná zmena oproti ťažšiemu AM bajku
backyfx Minuly rok som polepy mal, ale nepasovali a na nove vyhadzovat peniaze nemienim tak som to vyriesil takto. Navyse tazko by bolo hladat vhodnu nalepku, ta vidla je skladacka. SID Select SL s patronou Ultimate. Sedlo je Selle italia SLR kit carbonio. Pod kozou je velmi jemnucke polstrovanie, mozno milimeter nejakej peny, cize prakticky ziadne.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Možno nemá doma dostatok náradia alebo skúsenosti?
Tiež patrím ku skupine čo má zo skladania radosť ale možno to nieje pre každého.
Ja som kúpil bike z katalógu, mám ho 2 roky a zatiaľ som vymenil:
Hlavové zloženie + riaditká + gripy
Brzdy
Radenie
Tlmič
Komplet kolesá
Sedlovku
Sedlo
Vidlica sa bude upravovať.
Čiže ak máš peniaze a rovno zložíš / necháš zložiť, tak je z neho iným spôsobom väčšia radosť ako z katalógového
predstavec, sedlová objímka vrátene farby, čiapočky na ventilky, chránič rámu od reťaze, farba bowdenu atď ....
a ešte vyšší level, vyskladať komponenty v striebornej farbe namiesto čiernej
Ked sa spoja 2, popripade viac hlav, tak z toho moze byt este lepsi vysledok.
Ja som len tak cumel, ake na mna Matus postupne vytahoval komponenty, o ktorych som ani netusil. Ked sme hladali napr kokpit/sedlovku…alebo ked to v den odovzdavky zabil sedlom, pricom som ani netusil, ze take existuje. A teraz tam sedi ako rit na serbel a designivo robi z toho uplne iny bike, o uroven vyssie…A sedi sa na nom tak neskutocne, ze ho idem brat aj na cestak ?
2. osobne nemam na to zrucnosti ani cas, aby som to zlozil sam
3. aj ked sa prekrocil povodny planovany rozpocet, pri kazdom diely, pri ktorom islo o navysenie ceny, som porozmyslal, ci mi ten “slabsi” komponent, nebude casom vadit (to sa uz poznam, ze by som hned od prveho dna rozmyslal, za co by som ho vymenil). A koniec koncov by ma to vyslo potom este drahsie. Teraz je ten bike tak poskladany, ze fakt tam nemam potrebu nic menit (mozno casom nejaku elektrononiku ?, ale zaklad - ram, kolesa, vidla, s tym si uz nemusim lamat hlavu). Ze sa prekrocil rozpocet, nelutujem ani o cent, lebo bike je o 2 triedy inde ako bol prvy navrh.
4. clovek, co je roky v brandzi, ma uplne ine kontakty na dodavatelov, takze vie zohnat aj komponent, ktory bezny clovek nikde nenajde. Lebo nejaky dovozca ho moze mat skladom, ale ziadny eshop ho nema v ponuke…
5. takze by som to zrhnul tak, ze treba:
a) vediet, u koho si dat zlozit bicykel. Nie len ho fyzicky poskladat, ale aj vyber komponentov. Vo velkom eshope Vam nepridelia cloveka, s ktorym budete mat nakoniec 100 emailovu komunikaciu.
b) treba aby aj zakaznik sam mal uz nejake skusenosti s vyberom komponentov a jasnu predstavu, co chce …hlavne co sa tyka kvality, funkcie a vahy dielov…Doteraz som si skladal biky sam, takze nejaky prehlad som uz mal.
c) nebat sa “vyjednavat”
P.S. Aj postupne skladanie, popripade vymena seriovych komponentov, je uplne OK
Hlavne nech ma clovek z toho radost.
Ked sa spoja 2, popripade viac hlav, tak z toho moze byt este lepsi vysledok.
Ja som len tak cumel, ake na mna Matus postupne vytahoval komponenty, o ktorych som ani netusil. Ked sme hladali napr kokpit/sedlovku…alebo ked to v den odovzdavky zabil sedlom, pricom som ani netusil, ze take existuje. A teraz tam sedi ako rit na serbel a designivo robi z toho uplne iny bike, o uroven vyssie…A sedi sa na nom tak neskutocne, ze ho idem brat aj na cestak ?
2. osobne nemam na to zrucnosti ani cas, aby som to zlozil sam
3. aj ked sa prekrocil povodny planovany rozpocet, pri kazdom diely, pri ktorom islo o navysenie ceny, som porozmyslal, ci mi ten “slabsi” komponent, nebude casom vadit (to sa uz poznam, ze by som hned od prveho dna rozmyslal, za co by som ho vymenil). A koniec koncov by ma to vyslo potom este drahsie. Teraz je ten bike tak poskladany, ze fakt tam nemam potrebu nic menit (mozno casom nejaku elektrononiku ?, ale zaklad - ram, kolesa, vidla, s tym si uz nemusim lamat hlavu). Ze sa prekrocil rozpocet, nelutujem ani o cent, lebo bike je o 2 triedy inde ako bol prvy navrh.
4. clovek, co je roky v brandzi, ma uplne ine kontakty na dodavatelov, takze vie zohnat aj komponent, ktory bezny clovek nikde nenajde. Lebo nejaky dovozca ho moze mat skladom, ale ziadny eshop ho nema v ponuke…
5. takze by som to zrhnul tak, ze treba:
a) vediet, u koho si dat zlozit bicykel. Nie len ho fyzicky poskladat, ale aj vyber komponentov. Vo velkom eshope Vam nepridelia cloveka, s ktorym budete mat nakoniec 100 emailovu komunikaciu.
b) treba aby aj zakaznik sam mal uz nejake skusenosti s vyberom komponentov a jasnu predstavu, co chce …hlavne co sa tyka kvality, funkcie a vahy dielov…Doteraz som si skladal biky sam, takze nejaky prehlad som uz mal.
c) nebat sa “vyjednavat”
P.S. Aj postupne skladanie, popripade vymena seriovych komponentov, je uplne OK
Hlavne nech ma clovek z toho radost.
Tak som si to aj predstavoval ?
Napriklad aj s takymto vysledkom.
Viem, ze chcem tento ram a viem, ze chcem Shimano XT
Vela detajlov mi poradil takych, co bezne clovek ani nevie, ak nema extra skusenosti a necita kazdy den fora.
U Matusa som neplatil nic extra za poskladanie resp konzultaciu, ale zase uplne vsetky komponenty som bral od neho (az na pedale)