HugoBoss: no... môžeš začať šetriť na nový bike. Tento snáď za nejakých 7-8 l predáš milovníkom objemových tréningov, budú mať čo vláčiť do kopca (nemyslím objemy km, ale svalov).
My sme ti tu nie z prdele hovorili, že rám je základ bicykla. To, čo máš na tom tvojom ty, som +/- mal na mojom novom ja (Deorečko,
kľuky a stred Truvativ 5D) a funguje mi to nejakých už takmer 2000 km celkom slušne, ale na rozdiel od teba
nemám rám ťažkú kravu. Ale problém rámu sa nerieši tak, že kúpiš bike A a jeho rám vymeníš za rám B! To sa robí len ak pri nejakej havárke zrušíš rám A! Robí sa to tak, že zodpovedne vyberieš
bicykel s dobrým rámom! (A nejde tam len o rám, ale aj o rajdy, sedlovku, sedlo a iné veci, ktoré sú tuná vyššej hmotnosti a pochybnej kvality. Mimochodom ty nikdy nikde nezoženieš rám za takú nízku cenu, akú si naúčtuje výrobca pri kalkulácii ceny, a to sa týka aj vybavenia, ktoré nakupujú za OEM ceny, odhadom tak polovičné oproti cenám pre koncového užívateľa. Neveríš? No tak si porovnaj na stránke takého Canyonu cenu nejakého rámu s cenou najnižšieho modelu na tom ráme postaveného a zistíš, že za nejakých 100 EUR by si v obchode nekúpil ani komplet Deorečko.)
Vymeniť rám za únosný ťa totiž odhadom vyjde asi 6-7 l, a to sme ti nielen hovorili, ale aj sám si tusím niekde vyššie na to došiel, takže by sme sa IBA s výmenou rámu dostali na 27000, však? No a za 20 500 by si mal napr. tohoto krásavca:
http://www.suncycle.sk/index2.php?nazov ... 400&id=727
čo teda nie je žiadna megavýhodná ponuka ako tie Haibike, ale na začiatok bohato stačí, vidlu by si vymenil, keď by si si našetril na lepšiu alebo hentú zrušil a ostatné komponenty tak ako by odchádzali.
A je to Lapjér a nie drblý Vertek... neviem, čo si sa naň tak namotal.
Takže si choď fúkať finančné zranenie, nabudúce najprv mysli a potom konaj a hlavne porozmýšľaj nad tým, prečo
biku dáva meno rám a nie výbava.