Gusto je trochu inac, menej konspiracne.
Pobocka nieco stoji - platy ludi. Ti ludia mozu robit
servisne ukony - nahadzovat prikazu na uhradu pre klientov, tlacit im vypisy, poskytovat pokladnicne sluzby, alebo v tom istom case mozu predavat - obvolavat kampane, mat predajne stretnutia so zakaznikom.
Neprezradim tajomstvo, ze peniaze sa zarabaju na uveroch, inesticiach a mozno po dlhsom case su dolezite aj depozita. Takze na vyplatu zaraba pobockar co nieco preda, nie ten co vlozil peniaze na ucet - to je prijmovy pohlad.
Cash management na pobocke stoji peniaze, musis ich niekde bezpecne skladovat, ked ich mas moc treba ich odviezt na centralizovane miesto, ked ich mas malp treba nejake priviezt, okrem toho je oser principialne - predpisy, procesy, hmotna zodpovednost atd - toto su zase naklady.
Cize, ak vysokymi poplatkami motivujes klienta aby nesiel vlozit peniaze na pobocku, ale do vkladomatu, tak sa touto negativnou barierou snazis odlahcit pobocku od neziskovej/nakladnej cinnosti.
V druhom kroku vlastne uz nechces ani prachy v ATM, lebo musis platit rozvozy/zvozy atd...
Ano, povies ze nenazrane banky... na druhej stranez kazda firma musi optimalizovat nakladovu stranku, ak zrovna nie je v takej faze expanzie ze jej to moze but jedno. A ci sa to paci, alebo nie, banky su tiez len spolocnosti vykonavajuce zarobkovu cinnost.
Takze mozno je za tym Soros, ale skor su to akcionari (materske banky) ktori skrucaju KPI ako len mozu.
Preco myslis ze v kazdom McDonalde je aspon 6 displatov na ktorych si objednas a na vydaji su uz napriklad len dvaja ludia, namiesto povodnych 4-6 za kasami ?