No takto... ja by som ju nechal dožiť
kým nedostane vakel alebo ju nezrušíš pri havárke. Asi ti povolili bovdeny, čo je u nového
biku celkom normálne, takže došponovať a nastaviť. Urobia ti to v rámci garančnej prehliadky po kúpe.
Acera je ale tuším konštruovaná na 8kolečko vzadu a ty máš asi 9, takže v dorazových polohách môže
reťaz šúchať o vodítko (môže - nemusí, nemal som v ruke a podľa mňa by šlo nájsť nejakú kompromisnú polohu).
Nie je to iba o materiáloch a tým hmotnosti, ale aj životnosti, spoľahlivosti a dosť je rozdiel aj v rýchlosti a presnosti radenia. Čiže vyššie modely majú aj namakanejšiu mechaniku, zatiaľ čo tie nižšie sú realizované veľmi jednoducho. Aby to ale fungovalo musel by si mať aj
radenie z vyššej rady (quasko má dobrý postreh že ak meníš len jedno, cítiť to veľmi nebude).
Ten rozdiel v kvalite radenia v smere Deore -> LX -> XT -> XTR je dosť citeľný, u Deore tlačííííš a až na konci dráhy sa ozve cvak a preradí, u XTčka potlačíš a cvak nasleduje skoro hneď. Niekedy po dlhej jazde s unavenými rukami mám s Deore problém hádzať na väčšie koliesko
tlačím a furt nič
. U LX je aspoň mechanika presnejšia, XT a XTR majú predpäté radiace lanko,
jestli se nemýlím, chi chi chi.