Bicykel bude primárne využívaný na denné dochádzanie do práce – cca 8–9km tam a nazad. V podstate rovina, mesto.
Z času na čas ( 4–5× za rok) by som rád túto vec využil v horách, nejaké tie menej náročné horské cyklochodníky. takže tu by som asi mestský bicykel celkom vylúčil. Som pomerne vysoký (187cm) a štíhly ( 77kg) starší pán, sily ubúdajú, preto takéto rozhodnutie.
Rozpočet nemám pevne stanovený, no rád by som sa zmestil do 2300, pri zažmúrení oka 2500€. Tento rozpočet nemienim za žiadnych okolností prekročiť !!! Ako to už býva zvykom, ak dám 2500, dám aj 2800 či 3000. V tom mám jasno. Bývam v AT, preto pozerám iba AT a DE e-shopy.
Zatiaľ mám vo výbere toto.
https://www.radon-bikes.de/e-bike/mountainbike/jealous-hybrid/jealous-hybrid-500/
Je to už cca cenový strop
Ešte rada ohľadom veľkosti. Podľa tabuliek som presne na veľkosti 20. Keďže je väčšina ponúkaných rozmerov 19 či 21 , som na vážkach
Ďakujem za každú radu
https://www.kupsikola.cz/leader-fox-acron-29-2023-oranzova-vel-21-5-detail-25041
Majú aj drahšie modely, ale tento ma celkom prekvapil svojou cenovkou.
CTM areon Xpert v zásade nie je zlý ale tie brzdy MT200 sú proste na okamžitu výmenu pri Xl veľkosti a našich kilách (okolo 80-100kg myslím ted ) výdrž bafangu nepoznám recenzie má však docela dobré...
Ja jazdím CTM Switch Pro XL 2022 a neviem neviem či to XL by ti nebolo malé ale asi na hrane dosť..., už ja som si musel davať väčší rise na rajdách a jazdím aj kus tvrdšiu vidlu nech sa mi to toľko nenorí a ked je zle nech ma podrží, Switch je docela dobrý, aj ten ZEB, aj brzdy su uplne super (po výmene platničiek za metalické), len teda celá zadná stavba sa mi povolovala dovtedy az som stratil čap zadnej stavby na jazde, potom bike mesiac a pol v servise aa musel som ta dat lepidlo na závity a od vtedy je klud. Inak Zeb aj ta struna na ltmiči je proste skvelá, proste taká žehlička s dojazdom cca 50km a 1000v.m., no a tu v Mtbikeri bol s VIP cenou za 4150,- eur... Ešte tam bola habadfura mal som na XL Switchi z výroby len 140mm zdvih sedlovky.. asi inu nemali a to bolo pekne na hovno...
Ahoj
Mam sice BOSCH gen4 cx, takze k inym motorom Ti akurat viem dat nejake linky.
pises, ze ten Specialized co spomina peniakfoto by sa ti zmestil do rozpoctu, maju aj ten najvacsi rozmer (56). Je 12-rychlostny co je lepsie ako 10 (9)
https://www.velosprint.sk/elektrobicykle-horske-celoodpruzene/specialized-turbo-levo-alloy-black-light-silver-black-2022/
Co som tak pozrel, tak je to asi najlepsia ponuka (cenovo)
Tu mas nieco k motoru, zapni si titulky ak potrebujes
https://www.youtube.com/watch?v=hmEWLv1KCgQ
test
https://www.youtube.com/watch?v=cCj01s9uSGw
tu pise v popise, ze ma 110kg
https://www.youtube.com/watch?v=nGq6-D3qUlE
---
Co sa tyka dojazdov, vyskovych metrov. Velmi zalezi na tom kolko vazis.
Si z BA, takze budes jazdit MK, Kamzik, BK a okolie, PB.
Zalezi ako budes jazdit, ake dopomoci budes pouzivat a co Ti bude stacit pojazdit.
Ked budes mat ebike, urob si sam test na vyskove metre.
idealne tu v BA na trase Raca (od Zajacov (od kruhacu) - BK (asfaltka) na jednotlive dopomoci
Podla toho si vies potom vyratat kolko zvladnes teoreticky vyskovych metrov na aky stupen dopomoci na 100% baterky pri priemernom 7,4% stupani.
moj test na obrazku v prilohe v cervenom ramiku
na ECO by som mal dat ~3000 vm. Dojazd by v tomto pripade bol 4,3 km *10 = 43 km este naspat dole kopcom => 86 km
https://www.mtbiker.sk/forum/post1898712.html#p1898712
Predpokladam, ze celoodpruzeny E-bike nemas na rovinky ale do kopcov
Kedze mas 2m tak asi vazis viac ako 100 kg, ak budes mat zapnutu dopomoc stale (najma vacsie ako ECO) tak sa asi priprav na nemile prekvapenie s nastupanymi vyskovymi metrami a nasledne dojazdom.
Test od peniakfoto
https://www.mtbiker.sk/vyjazdy/1342990/elektrobicykel-test-baterky
https://www.mtbiker.sk/forum/post1948162.html#p1948162
700 Wh baterka je fajn ale pozri este nejake dalsie moje prispevky a prispevky ostatnych vo vlakne "Realne dojazdy"
https://www.mtbiker.sk/forum/elektro-bicykle-f33/realne-dojazdy-na-e-biku-v-km-t47098-60.html
Dalej dojazd v km zavisi aj od profilu trasy, ci budes mat stale zpanutu dopomoc alebo budes jazdit aj na OFF.
Ak Ti bude stacit okolo 1 000 vm tak to by si mal dat v pohode so 700 Wh baterkou a stale zapnutou dopomocou.
Neriešim komponenty, vidla, brzdy, rejdy, sedlovka to hneď po kúpe dávam zo staršieho Ht dole a vymením medzi sebou.
Mam len jednu dilemu, a to je spoľahlivosť motora, baterky, softwareru. Aké máte o tom skúsenosti?
Výdrž batérie, kapacita, životnosť motora a batérie?
Lebo čítal som o tom systéme boš aj problémy prikladám screen z videa.
Chcem to na bežné dochádzanie do mesta 20km, a pre frajerku aby za mnou stíhala do kopca oproti môjmu Fullu kona Process 134.
Prikladám link, budem to brat bez DPH, čiže vyjde to na 2750e cca.
https://www.cyklokyjovsky.cz/elektrokolo-cube-reaction-hybrid-pro-750-flashwhite-n-black-2023/d56390
stredový motor s torzným snímačom /sila šliapania/ sa chová tak, že k tvojmu zošliapnutiu pridá adekvátne W naviac. Čím silnejšie šliapeš, tým viac ti pridáva.
Ale v každom režime dopomoci, ja mám 1-5 je to lineárna krivka od nuly do určitého výkonu.
Na 1 to mám nejakých 19W /viacmenej psychická podpora, resp. odpor motora/, na 2 to je napr. do 100W, ale na 5 je to do 823W. Mám bafang maxdrive z roku 2018.
Viem, že existovali aj "ošulené motory", ktoré tento torzný snímač nemali, mali označenie Bafang Modest.
Ak má stredový motor torzný snímač, tak bicykel sa správa ako bicykel a nie ako moped.
Rieši sa tu stále dookola nezmyselný dojazd. Mám batériu 504 wh, čo už teraz nedávajú a aj v 6.-tej sezóne v poradí dám bezproblémov výškových 1500m a viac, s celkovou dlžkou výjazdu nad 50 km.
Ide o to, že dojazd je v prvom rade záležitosť spôsobu jazdy a kondície jazdca.
Čudujem sa, že nikto sa tu ešte nezamýšľal nad tým, že to nie je iba o samotnej kondícii, ale aj o čase, teda koľko času mám na daný výjazd.
Naposledy som išiel 20 km vrátane menších kopcov s úplne vypnutým motorom /a dofúkanými kolesami na max./ Išiel som si v pohode na ľahkých prevodoch, tak som sa ani extra nenamordoval, akurát mi to proste dlhšie trvalo, lebo rýchlosť bola menšia. Prišiel som domov a GPS mi ukazovala 52km, 1094 výškových metrov. Batériu som šetril kvôli tomu, že presne v polovici cesty domov idem do prudkých kopcov, takže v polovici cesty som zapnul 5-ku a tak som prišiel až domov, kupodivu som mal zostatok 66% a to bol prvý výjazd po zime, takže baterka ešte nebola riadne "rozhýbaná". Ak by som to bol vedel, že aj v 6. sezóne bude baterka takto šlapať, išiel by som na nejakej 3-ke hneď už z domu a nie 20 km na 0.
Na druhej strane ak ale idem do práce, tak idem na maximálnej prípomoci, aby som sa nespotil.
ale zamýšľal, len mnohí tu nerozumejú tomu, že priemerná rýchlosť má vplyv na spotrebu/dojazd
tomaskosc len v krátkosti, BOŠ je jeden z najspoľahlivejších motorov na trhu, pokiaľ do neho nepcháš elektroniku tretej strany. v prípade problému vedia ponúknuť riešenie aj po záruke, tak aby bol zákazník spokojný.
Ja si myslím, že hmotnosť s tým absolútne nesúvisí. U konkrétneho automobilu možno áno, keď je prázdne, alebo ho naložím, ale u človeka nie, pretože 90 kg vytrénovaný bude určite viac vládať /a teda menej využívať motor ako 55kg začiatočník.
A nastúpané metre samozrejme, ale my sa bavíme o tom, že nastúpam 1500m za 4 hodiny a nastúpam 1500m za 6 hodín. Tým, že človek ide pomalšie môže ísť na ľahšom prevode a menšej dopomoci.
X krát som išiel rovnakú trasu tak, že som to valil čo to dalo alebo pohodovo. Rozdiel bol markantný.
Však píšem presne to isté....
Priemerná rýchlosť /pri tom istom jazdcovi pri rovnakých nastúpaných km a teda rovnakej trase/je to hlavné čo ovplyvňuje spotrebu /a tým pádom aj dojazd/, či už vlastnú, batériovú, alebo nakoniec aj PHM v aute.
dúfam, že je to už jasné.
PS: to už väčší vplyv ako samotná hmotnosť má tlak v pneumatikách, teda valivý odpor.
Mam doma manuálnu verziu Ht a fullu
Mam doma manuálnu verziu Ht a fullu
Ak mas rad svoju chrbticu a ona ma rada teba, tak urcite full