ja mám tiež ako hlavný bike karbónový Ghost FS,tento e bike beriem preto,lebo niekedy som tak uťahaný z roboty,že sa mi z Rače do kopca do lesa nechce/nevládzem-preto aj ten výber lacnejšej kategórie-hore ma to vytiahne a to mi stačí ;) a som aj zvedavý na tú novšiu geometriu pre rok 2023,čísla vyzerajú dobre-majitel CTM v tomto videu ju vysvetluje,aj iné zaujímavé veci tam vraví:
https://www.youtube.com/watch?v=OcnM-TCAbBo
za tú cenu 2949 eur je to v pohode,a vyzerá to tak,že sa míňajú-včera som objednal posledný kus "L" bol tam ešte dostupný "M" a dnes už je preč
04.07.2023 - 14:37:29
00
Ja som kupoval Xpert minuly rok pre ženu, v popise Deore šlater a MT200 bzdy. V reále na predajni Microshift a Zoomy...."Vyrobca sa vyhradzuje meniť komponenty" bola odpoveď predajcu...bud berte alebo nechajte, je tu aj tak posledný kus. Tak som ho kupil, nech je doma kľud. Po chvíli išla prehadzovačka aj brzdy dole. Dal Deore a staré Guide R. Hned iný bajk.
04.07.2023 - 15:07:20
00
jasné,rok 2022 bol divočina,neboli komponenty-dúfam že ročník 2023 bude mať brzdy Shimano-nemám na pláne nič meniť,len ak by boli tie brzdy fakt slabé,možno by som investoval do lacných 4-piestových strmeńov,cena aj z platničkami fajn,v diskusii tvrdia,že to výrazne pomohlo:
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/diely-a-adaptery/shimano-mt420-hydr-brzd-strmen-4-piest-post-mount-platnicky-d03s.html?itm_medium=forum#questions
04.07.2023 - 15:15:08
00
Dano5 napísal:
jasné,rok 2022 bol divočina,neboli komponenty-dúfam že ročník 2023 bude mať brzdy Shimano-nemám na pláne nič meniť,len ak by boli tie brzdy fakt slabé,možno by som investoval do lacných 4-piestových strmeńov,cena aj z platničkami fajn,v diskusii tvrdia,že to výrazne pomohlo:
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/diely-a-adaptery/shimano-mt420-hydr-brzd-strmen-4-piest-post-mount-platnicky-d03s.html?itm_medium=forum#questions

Brzda nie je len o strmeni, servo wave naozaj dodava vyrazne lepsi cit pre brzdenie a ulahcuje samotnej ruke. Ak si dobre spominam tak 420 aj keby si ich kupil komplet servo wave este nemaju.
04.07.2023 - 22:16:44
00
jasné,je to len o tom,akú sumu je kto ochotný investovať do upgrade-výmena len strmeňov z 2-piestov na 4-piesty pomôže,ešte viac pomôže aj výmena páky zo servo wave-ja najprv vyskúšam,či a aké zlepšenie spravím-ak to nebude nutné,nechám to tak ako to je
05.07.2023 - 06:59:44
00
Dano5 napísal:
jasné,je to len o tom,akú sumu je kto ochotný investovať do upgrade-výmena len strmeňov z 2-piestov na 4-piesty pomôže,ešte viac pomôže aj výmena páky zo servo wave-ja najprv vyskúšam,či a aké zlepšenie spravím-ak to nebude nutné,nechám to tak ako to je

V tvojom odkaze mas hned v diskusii prispevok, ktory potvrdzuju aj moje skusenosti.
PeterT1970 • 8. februára 2022 o 10:08
•replyswitch
thumb_up0thumb_down reply more_horiz
Ahoj. Ja som urobil to iste. Suhlasim, ze to zacalo brzdit lepsie. Neskor som ale zmenil aj packy za XT (link je nizsie). Po tejto zmene bol narast brzdneho ucinku este vyraznejsi.


PeterT1970 • 20. decembra 2021 o 20:32
05.07.2023 - 09:06:33
00
samozrejme,veď presne to som písal-a dá sa ísť ešte ďalej-namiesto lacných 180 mm kotúčov namontovať 200 mm Shimano Ice tech + platničky z chladičom,a zasa to bude o hodne lepšie-je to len a len o tom,na akú úroveň chceš brzdy posunúť ;)
edit:Shimano kotúče majú 203 mm ;)
05.07.2023 - 09:45:18
01
MT420 su výborné brzdy, mám ich na CTM Switch Pro, jedine čo som menil su zadne platne za shimano metaliky. krásne dávkuju výkon a brzdím jedným prstom mojich 94kg a 27kg ebike. Ano brzdenie nie je take lahucke ako so servom ale nemajutaky premenlivý bite point ako 520tky alebo SLX 4 piesty a nie su ani take soft ako SLX a ani necinkaju. myslel som že pojdu okamžite dole a nahradia ich 520tky ale asi tam pekne zostanu,,,
06.07.2023 - 00:54:00
01
SMS prišla dnes o 15.48 ;) hneď som volal Taxi-potom rovno z predajne cez mesto smer MK-postrehy,ten motor šlape ako hodinky,má príjemný a silný záťah a hlavne je velmi tichý,to som fakt nečakal 8)
geometria sadla na moju výšku 185 cm ako riť na šerbeľ,tie brzdy som otestoval,sú v pohode,vylepším len prednú-namiesto 180 mm kotúča nahodím 203 mm-kotúč + adaptér stál menej ako 20 eur,a pôvodný 180 mm pôjde časom do zadu,keď bude pôvodný off :)
O pár dní pridám nejaké foto z lesa a dojmy z jazdy :wasntme:
06.07.2023 - 22:00:49
00
Sodoma gomora ked uz aj dano ma ebike😂
06.07.2023 - 22:47:30
00
Sodoma, Gomora, keď sa aj rasto objavil v téme o ebájkoch. 😀
06.07.2023 - 23:50:34
01
Dano5 pri bikoch CTM si daj velký pozor na take klepkanie pri točení klukami. Zdá sa to pri zábere jednou klukou. Prejavuje sa to po pár desiatkách km. Je to povolený motor v uložení rámu. Hneď to dotiahni alebo daj urobiť. Neviem či to málo dotiahnu vo fabrike ale riešil som to teraz na úplne novom biku. Ak by si to robil sám tak tie 3 čapy aj namaž a dotiahni riadne.
07.07.2023 - 08:17:54
10
Je to normálne pri Bafang motoroch bez ohľadu na značku ebajku... Bafang jednoducho uvádza fabrické uťahovacie momenty, ktoré sú nižšie než "by mali byť"... Takže väčšinu motorov treba po pár výjazdoch v uložení dotiahnuť, lebo to klepe, prípadne vŕzga... Potom je to už OK...
07.07.2023 - 08:22:01
12
dík za info,zatial žiadne zvuky nepočuť,dám na to pozor-ak sa to uvolní,nebude lepšie dať na závity skrutiek Loctite 243 namiesto vazelíny ?
07.07.2023 - 09:20:56
01
Ja dávam. Ja som myslel tu vazelínu na driek čapu. Pokial som došiel z výjazdu tak boli tie čapy tak otlačené, že som musel požiť chem. vymedzovač vôle. Zatial 2000km+ je pokoj.
07.07.2023 - 09:42:05
01
keyboard_arrow_up