Hm hm, len tých 8 cm zdvihu je málo...


je to málo, ale preboha ma 54 kg či kolko pisal.. pochybujem že využije vobec tretinu zdvihu :roll:

ozaj neviete niekto či ta Gila ML ktora je na tej meride ma aj tlmenie ?
14.08.2008 - 19:18:40
00
hmotnosť jazdca a zdvih ktorý vedie ku komfortu spolu vôbec nesúvisia - nie je pravda, že 50kilový jazdec si vystačí s 5 cm zdvihom tam kde ja som spokojný až pri 10 - rovnaký výsledný pocit je na rovnakom zdvihu
a koniec koncov so vzduchovou vidlou by nebol problém si to nastaviť aj na takú mušiu váhu, pružina na takú hmotnosť naozaj nemusí existovať
14.08.2008 - 23:59:48
00
ale to by malo pri vzduchovich nie ? lebo ja si myslim že na pružinovke sice 100 mm je lepšie, ale v jeho pripade pratkticky nevyužitelne ked nevyužije ani 80 mm.
15.08.2008 - 08:14:30
00
ASSASSIN prestaň tliapať o nejakom "nevyužití zdvihu" ľahším jazdcom
je to iba, only, len o tom, či na daný typ vidly je možné zohnať pružinu so správnou tuhosťou

F = kx

F je sila pôsobiaca na vidlu a je približne lineárne závislá na hmotnosti jazdca
k je nejaká konštanta úmernosti - nazvime ju silová konštanta pružiny
x je zdvih vidly
ak chceme pri menšej hmotnosti jazdca rovnaký zdvih, musíme použiť pružinu s úmerne menšou silovou konštantou

pravdu máš iba potiaľ, že pokiaľ kúpi bike a nič s ním ďalej neurobí - teda nenastaví vidlu na svoju hmotnosť - tak nedá možno ani 50 % zdvihu; keď som kúpil môjho fešáka, tak tá SR XCR LO čo tam bola chodila v priemere tak 50 mm a maximum dala nejakých 65 mm keď som potme vletel pod Starým mostom do jamy... v prvom okamihu som mal pocit, že som zlomil buď vidlu, alebo rám...
to ale bolo IBA preto, lebo som si ju nedal nastaviť na svojich 70 kg, bola tam proste "nejaká kompromisná pružina" odhadom na 80-85 kg jazdca
keby som tú vidlu fakticky obratom nebol menil za Rebu, tak by som ju pochopiteľne nastaviť dal
tá správna pružina sa pozná tak, že keď sadne na bike, zanorí sa mu vidla o tých 20-30% zdvihu, pokiaľ takáto pružina pre danú vidlu existuje, má vyhraté... a vtedy využije tých povedzme 65 mm z 80 či 80 zo 100... hrubo povedané, proste správne nastavená vidla dá rovnaký zdvih či s 50, či z 90kilovým jazdcom! len každý má inú pružinu (iný tlak pri vzduchovej)!
proste tá pružina s ktorou je vidla dodaná na zmontovanom biku, nie je jediná možná a treba ju vymeniť za tú správnu pre jazdca danej hmotnosti
a to platí pri či 80ke, či 160ke vidle
a výsledkom vždy má byť SAG niekde medzi 20-30 % a "bežný travel" okolo 80-90 % (tých 90 si môžeš dovoliť na vyšších zdvihoch a s progresívnejšími vidlami... nejaká bezpečnostná rezerva by mala byť... závisí na konštrukcii vidly)
15.08.2008 - 11:03:29
00
hmm, ja presne riesim ze moja SR Suntour XCR LO mi chodi tak 75mm (mam to zmerane pomocov spagatiku okolo nohy omotaneho a prepruzil som a odmeral ze o kolko sa zdvihol (hadam viete ako to myslim...))
kde by sa dala kupit maksia pruzina ?
nejaky link alebo kaslat na to ?
15.08.2008 - 11:18:45
00
"a prepruzil som" - no to nevieme ako si to myslel
ten tuning má 2 kroky, meranie SAGu - o koľko sa stlačí pod tvojou hmotnosťou, a to má byť tých 20-25 max. 30 mm pri 100 mm zdvihu (príp. iba 15...), rozumej tomu tak že nie že sa obesíš na riadidlá, ale jemne nežne nasadneš do sedla a zaujmeš jazdeckú polohu bez zbytočného naľahnutia na rajdy
druhý krok je uistenie sa, že nepôjde na doraz, a to celkom stačí ísť sa poriadne povoziť a pozrieť si prachové kolečká na nohách... tých 8-8,5 cm max., lebo treba rátať aj s niečím ako kritický náraz, čo pri bežnej jazde nedostaneš a je aj nerozumné sa o to pokúšať
samozrejme že miesto prachových kolečiek môžeš použiť aj tú sťahovaciu pásku alebo čokoľvek rovnako fungujúce
mäkšia pružina by mala byť vcelku bežný náhradný diel
15.08.2008 - 11:25:42
00
tak som sa rozhodol pre tu meridu sub-50. verim ze mi bude nejaky ten piatok verne sluzit. vdaka vsetkym za rady. PS. od dnes zacinam viac jest :wink:
15.08.2008 - 11:26:41
00
ja uz poriadne jem asi 3tyzne a vazim stale 57, lebo to co zjem tak "vyslapem" :(
prepruzenie je myslene ako napr. brzdenie prednou v kopci, z taziskom trosku v predu
SAG mam asi 1cm skusim pozret maksiu pruzinu, ale aj tak to dopadne tak ze nakonec sa na to vyserem, sak ked ta XCR "odide" tak pride TORA 302 vzduch (maju v bikesport.sk za 4600 aj z donaskou :shock: ) a nafukam na moju vahu, ale sak najskor nech XCR dozije lebo ani niesu peniaze ani by som to nemenil, lebo co spravim z tou XCR bez biku ?? :shock: :roll:
15.08.2008 - 12:59:36
00
"brzdenie prednou v kopci, z taziskom trosku v predu" ti teoreticky nemusí vidlou ani pohnúť, ak je ten kopec hladký a máš namaxovaný low-speed útlm :) to ale konkrétne pri XCR nehrozí... proste treba si po jazde pozrieť pokiaľ až ti prachovky vyhrnuli prachovo-olejové krúžky na nohách
buďte radi, že nič nevážite :) čo by som ja dal za svojich starých dobrých 62 kg (vedel som zhodiť na 59)
15.08.2008 - 13:03:03
00
tak som sa rozhodol pre tu meridu sub-50. verim ze mi bude nejaky ten piatok verne sluzit. vdaka vsetkym za rady. PS. od dnes zacinam viac jest :wink:

tak nech ti služia. za tie peniaze najlepši vyber :wink:
tulenik tak do tych zdvihov už nebudem kecať ... ty si odbornik :wink: :)
15.08.2008 - 15:51:24
00
ASSASSIN hlavný vidlák tu je Roman, on je náš Spasiteľ a Vykupiteľ :)
15.08.2008 - 16:06:51
00
a Pružitel-Pružič :twisted:
15.08.2008 - 18:02:37
00
keyboard_arrow_up