ASSASSIN prestaň tliapať o nejakom "nevyužití zdvihu" ľahším jazdcom
je to iba, only, len o tom, či na daný typ vidly je možné zohnať pružinu so správnou tuhosťou
F = kx
F je sila pôsobiaca na vidlu a je približne lineárne závislá na hmotnosti jazdca
k je nejaká konštanta úmernosti - nazvime ju silová konštanta pružiny
x je zdvih vidly
ak chceme pri menšej hmotnosti jazdca rovnaký zdvih, musíme použiť pružinu s úmerne menšou silovou konštantou
pravdu máš iba potiaľ, že pokiaľ kúpi
bike a nič s ním ďalej neurobí - teda nenastaví vidlu na svoju hmotnosť - tak nedá možno ani 50 % zdvihu; keď som kúpil môjho fešáka, tak tá SR XCR LO čo tam bola chodila v priemere tak 50 mm a maximum dala nejakých 65 mm keď som potme vletel pod Starým mostom do jamy... v prvom okamihu som mal pocit, že som zlomil buď vidlu, alebo rám...
to ale bolo IBA preto, lebo som si ju nedal nastaviť na svojich 70 kg, bola tam proste "nejaká kompromisná pružina" odhadom na 80-85 kg jazdca
keby som tú vidlu fakticky obratom nebol menil za Rebu, tak by som ju pochopiteľne nastaviť dal
tá správna pružina sa pozná tak, že keď sadne na bike, zanorí sa mu
vidla o tých 20-30% zdvihu, pokiaľ takáto pružina pre danú vidlu existuje, má vyhraté... a vtedy využije tých povedzme 65 mm z 80 či 80 zo 100... hrubo povedané, proste správne nastavená vidla dá rovnaký zdvih či s 50, či z 90kilovým jazdcom! len každý má inú pružinu (iný tlak pri vzduchovej)!
proste tá pružina s ktorou je vidla dodaná na zmontovanom biku, nie je jediná možná a treba ju vymeniť za tú správnu pre jazdca danej hmotnosti
a to platí pri či 80ke, či 160ke vidle
a výsledkom vždy má byť SAG niekde medzi 20-30 % a "bežný travel" okolo 80-90 % (tých 90 si môžeš dovoliť na vyšších zdvihoch a s progresívnejšími vidlami... nejaká bezpečnostná rezerva by mala byť... závisí na konštrukcii vidly)