Prešiel som si 2.4 Hans damf soft+ nobby , na 2.2 racing Ray+smart sam. Mega pokles valiveho odporu, trakcia ok možno vzadu o čosi viac, akurát v teréne viacej trasie 😀.
Do snehu 2.4 sa osvedčili 😀 budú zimné
12.07.2023 - 07:21:37
00
Pozeram po karbonovom 29" rafiku, a na Aliku uz vsetko bezvyhradne hookless..... a plaste tu u nas takmer vsetko zatial "hook..." (resp bez oznacenia)
To este do Europy nedorazila moda hookless, ze by sa k tomu uz vyrabali aj plaste..?
Je ten "bezhakovy" sytem az natolko rozdielny oproti profilovanej bocnici??
Ci radsej zostat u klasiky, kedze potrebujem si vyliest iba jedno koleso a predne je klasika..
16.07.2023 - 22:47:22
00
Toto by aj mňa zaujímalo, lebo akurát hľadám na nete niečo ku kompatibilite hookless ráfikov a plášťov a neviem nič poriadne nájsť.
17.07.2023 - 17:51:04
00
No, minimalne Roval a DT Swiss kolesa su hookless (a myslim, ze vacsina bude hookless). A nepocul by som ze by pri MTB plastoch riesil niekto ci je hookless alebo nie. Resp. ani neviem ze by vyrobcovia plastov tento parameter uvadzali.
Viem ze napr. Zipp ma aj cestne kolesa hookless a tam oni uvadzaju kompatibilne plaste, ale su tam skoro vsetci vyrobcovia. Akurat je tam nizsi maximalny tlak. Pri MTB plastoch a nassobne nizsich tlakoch toto nebude problem.
18.07.2023 - 00:04:59
00
Ixnay napísal:
Este nevieme vnutornu sirku rafikov..ale predpokladam ze su tam skor trosku uzsie
A ci ten plast ide dopredu, dozadu alebo menis rovno oba..

Kazdopadne na tento som pocul dobre ohlasy a aj hodnotenia ma fajn
https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/mtb/29/continental-cross-king-29x230-plast-drot.html?itm_medium=forum#522512

dalsou klasikou je tento
https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/mtb/29/schwalbe-plast-nobby-nic-29x2-25-57-622-67tpi-815g-performance-drot.html

Conti CrossKing jazdim 3. Sezonu zatial spokojnost, ale s kevlar patkou.
18.07.2023 - 07:41:08
00
Zdravím. Som len amatér a nemám jasno v jednej veci ohľadom plášťov. Myslel som si, že plášť s väčším dezénom je dobrý mať vzadu, lebo ma prešmykovalo keď som zaberal do kopca (tráva, štrk,...). Tak som zadný (vysuchany) vymenil za nový, ktorý bol na prednom kolese. Blbosť? Vďaka za spätnú väzbu.
20.07.2023 - 14:03:04
00
V principe je logika asi taka, ze vacsia cast valiveho odporu ti ide od zadneho kolesa, preto je zvyk tam mat rychlejsi plast (jemnejsia vzorka/tvrdsia zmes). A druha vec je, ze chces, aby ti predne koleso viac drzalo, pretoze ked ti ujde zadne, to este vacsinou ustojis.. ak ti ujde predne, castejsie sa to konci drzkopadom..
20.07.2023 - 14:21:34
03
peio teoreticky ak chodis pomerne pomaly a opatrne do zakrut a vyhybas sa nejakemu technickejsiemu terenu tak to ma opodstatnenie..

Ale drviva vacsina bikerov to robi presne opacne..pretoze sa snazis minimalizovat sancu ze ti niekedy ustreli predne koleso v zakrute..

Cize vacsina starsi plast z predneho kolesa (kde ostrost stuplov zvacsa drzi o dost dlhsie) dava dozadu. Na predne koleso ide novy cerstvy plast. Stary vybuchany plast ide dokosa.
20.07.2023 - 14:23:27
03
Tak ako pisu hore.
Preto ak bike ma rovnake plaste, novy plast sa dava dopredu a stary (predny) dozadu. Tam sa to zjazdi do mrtva.
Nizke stuple vzadu (a tvrda zmes) ma benefit nizsieho odporu. Lebo vacsina vahy je vzadu. Predok chces mat co najlepsi.
20.07.2023 - 14:59:52
01
peio
Toto je casta chyba zaciatocnikov. Cast tu uz bola zodpovedana, skusim to zhrnut a doplnit.
Predne koleso je to ktorym zatacas takze to koleso by malo mat vacsi grip ako zadne koleso. Rovnaky vzor na zadnom kolese ta ale na tvrdom povrchu bude ovela viac brzdit ako na zadnom. Toto sa riesi viacerymi sposobmi alebo ich kombinaciami. Sirsi plast vpredu, agresivnejsi vzorok vpredu, vacsie koleso vpredu, maksia zmes plasta vpredu, mensi tlak vpredu, rozdielne vzdorky vpredu a vzadu. Obrazne povedane podla toho aky teren jazdis, podla toho volis najprv predok a prisposobujes zadok. Ak ta odpor nezaujima alebo potrebujes grip i vzadu tak nie je problem mat agresivne vzorky na predku i zadku. Ak chces slapat rychlejsie a vela tvrdy povrch tak dozadu volis menej agresivne plaste. Pre predstavu co sa napriklad jazdi je kombo maxxis minion dhf vpredu a maxxis minion ss vzadu.
Ak ti presmykuje koleso vo vyslape na strku a trave a pises ze si zaciatocnik tak problem moze byt i s tym ako na tom bicykli sedis a ako na nom slapes. Treba byt posunuty na sedle viac vpredu a slapat plynulo. Ak je problem skutocne len zodraty plast tak ho treba zahodit alebo nechat na dojazd cisto na asfaltove vyjazdy. Urcite ho nedavat dopredu lebo to co vyslapes musis i zjazdit, ked ti smyka zatazene koleso v pomalej rychlosti tak rovnaky plast vpredu dolekopcom, vo vysej rychlosti ked to ako zaciatocnik budes mat prilisnym nahnutim dozadu uplne odlahcene, tak ten predok pri snahe o zatocenie pojde dalej rovnakym smerom ako pred zatocenim.
20.07.2023 - 15:27:54
12
Ahojte, po 5k km mi vpredu vypovedal sluzbu Maxxis Minion DHF 29x2.3, vzadu jazdim Crossmark II. Prvych 500km som s nim jazdil dusu a po defekte som presiel na bezduse a odvtedy s nou nebol problem. 2x do roka som dolial tmel a to bolo vsetko. A to som s nou najazdil takmer vsetko - Lago Di Garda, Rychleby, Dubnicak. Uz mam dalsi ks hodeny v kosiku ale pre istotu sa spytam - existuje nieco s rovnakou trakciou a vydrzou ale lepsim odvalovanim alebo uzsie? V opacnom pripade vecer objednam Minion DHF.
Pozeral som Aggressor 29x2.3 ale zevraj moc nedrzia boky a Ardent, ktory je velmi podobny Minion. Cakaju ma dva maratony, tak by mensi valivy odpor potesil :)
25.07.2023 - 17:26:33
00
maxxis forekaster 2.4wt, dissector
25.07.2023 - 17:39:23
01
na predek je dobrý aj rekon 2,4 max terra, forekaster je klasika aj dissector je veľmi fajný. Ale za mňa ak klopíš jak blázen určite DHF. Proste to DHF krásne drží v náklone a stále sa pekne gúľa a pekne brzdí. AKtuálne mám na HT stará forekaster vpredu a Ardent race 3c vzadu a je to gúľavé a drží ale DHF to určite nei je...
25.07.2023 - 20:01:46
00
Starý forekaster je vlastnosťami dole kopcom len slaby odvar toho nového.
25.07.2023 - 20:24:39
00
Za mňa Rekon do predu určite nie, mam odjazdené na ňom 2 sezóny a odskakuje to až moc, nepredvídateľný plášť. Kúpil som do predu novy Forekaster V2 do a výrazná zmena k lepšiemu, klopenie je oveľa istejšie a koleso neodskakuje. V zadu jazdím ardent race ktorý sa odvaluje super.
25.07.2023 - 21:11:39
00
keyboard_arrow_up