pre mna za mna nech je tam aj kolonada, ale tieto cyklopruhy pre par cyklistov (teniskari s nosicmi budu aj tak jazdit po chodniku a kochat sa dunajom) naseru tolko vodicov ktori koli tomu budu stat v kolonach ze to mne osobne akurat zhorsi podmienky vsade inde
07.08.2023 - 11:33:04
00
Jano1987 napísal:
JOLI
1) SND má vlastné parkovanie na druhej časti divadla smer Nivy
2) tie podzemné garáže, čo chceš zasypať niekomu patria a stály ho nie zrovna malé peniaze. Celé podzemné garáže sú okrem otvorov ako vstup a podobne robené na štýl ako bandaska. Ak upcháš otvory, maly by byť teoreticky a schopné plávať. Nikto nerátal s tým, že nad nimi budú jazdiť električky. Ani to, že to zasypeš nemusí znamenať, že to stačí.
3) ako som písal, električka potrebuje 6,5-7m pás na šírku a 5,5m na výšku. Pre predstavu, to je šírka 2 pruhov. To musíš nejak potiahnuť od Šafka, viesť to nejak popri Eurovea (nezabúdaj, že tam je výjazd z garáží), pred divadlo smer Most Apollo. Ten podľa mňa nemá svetlú výšku 5,5m, teda treba zahĺbiť trať do povrch v tom miestne. Samozrejme chceme tam mať cyklotrasu vedúcu z Apolla, musí tam byť cesta ešte. A kade ďalej pôjde električka? Tam sú nejaké budovy, čo bude treba búrať, ak tam chceš mať električku.
4) ako som spomínal vyššie, nie každý je nadšený, že cez to námestie pred SND bude jazdiť električka, keďže si ten priestor rozdelil.
5) väčšina návštevníkov využíva MHD na dopravu do SND.

Na všetko na čo sa pýtaš sa robí projekt. Tí projektanti vedia aké prekážky tam sú aké výškové úrovne musia prekonať a akú šírku potrebujú. Neboj, tie dve koľaje sa tam v pohode zmestia medzi tú nástupnú plochu so schodiskom pred SND a tými vysokými stožiarmi čo sú ďalej. Garáže ako celok sa zasypávať nemusia. Stačí iba ten okraj, keďže tam tie garáže končia, kde je plánovaný koridor električky. V tejto dobe sú už technológie budovania tratí tak pokročilé, že nejaké odhlučnenie a antivybračné povrchy sú veci čo sa dajú použiť aby boli predstavenia nerušené a navyše ja tam plánovaný prejazd električky rýchlosťou 15 km/h a to je naozaj veľmi pomalá rýchlosť na to aby tam znepokojené mamičky vyhlasovali, že električka tam bude zabíjať deti. To námestie pred divadlom je navyše imrvére mŕtvy priestor, takže neobstojí ani tento fakt, že to tam zabije po stránke peších koridorov a zhromažďovania. Kde to žije je hlavne medzi vstupmi do Eurovei pri tej štvorcovej fontáne a potom až k nábrežnej promenáde. No to sú presne miesta, ktoré električka nijako neovplyvní.
07.08.2023 - 11:39:30
02
scarinko napísal:
islo mi skor o to ze vzdy o zosadani a kracani vedla bicykla vypisuju prave "cyklisti" v teniskach lebo maju svoj svet obmedzeni len na svoj rozmer kedze ziaden iny nepoznaju :)

mozete pokracovat mimo tejto uvahy dalej

ja osobne po Vajanskeho nabrezi jazdim tak malo ze mi je to v podstate jedno co tam bude. A silno pochybujem ze cestaci tam jazdia preteky po chodniku kedze ten konci po 500m pri SNG, urcite jazdia po ceste. Problem su skor premotivovani cykloturisti na e-motorkach

Tak toto môže napísať fakt len nebetyčný vol. Takže tí čo sa neoblečú do neoprenu, nemajú cesťák aspoň za 3litre s pozlátenými tretrami tak to nie sú cyklisti. A tí praví cyklisti, tým urobte koridor všade lebo oni páni sa rozhodli, že idú, nanich nič neplatí :tmi: . Odkiaľ asi vzniklo pomenovanie cyklozmrd.
Sa ťa pýtam, že keď pôjdem na BMW M3 a vyletím na chodník, lebo to auto nie je stavané na zápchy a pomalé presuny, takže mi uhneš z cesty, či to tiež bude ok. Však ja to preletím za pár sekúnd.
07.08.2023 - 11:42:56
00
haruspex napísal:
Tak toto môže napísať fakt len nebetyčný vol. Takže tí čo sa neoblečú do neoprenu, nemajú cesťák aspoň za 3litre s pozlátenými tretrami tak to nie sú cyklisti. A tí praví cyklisti, tým urobte koridor všade lebo oni páni sa rozhodli, že idú, nanich nič neplatí :tmi: . Odkiaľ asi vzniklo pomenovanie cyklozmrd.
Sa ťa pýtam, že keď pôjdem na BMW M3 a vyletím na chodník, lebo to auto nie je stavané na zápchy a pomalé presuny, takže mi uhneš z cesty, či to tiež bude ok. Však ja to preletím za pár sekúnd.

ale ja tebe nic neprikazujem ale ty mne pises ze mam kracat vedla bicykla lebo ty v teniskach to robis automaticky
nic ine zjavne nepoznas a ani si nevies predstavit kracat v tretrach, predpokladam ze si to v zivote na nohach nemal, tie zvieracie pomenovania si nechaj na najblizsi bufet s kamosmi
07.08.2023 - 11:47:05
00
:D :D pre teba tam bude zeriav, ten ta zdvihne za mozgovnu a prenesie kam chces, aby si si tie legendarne tretry neposkodil kracanim :P
07.08.2023 - 12:10:08
00
Mna aspon ma z co ale vas zelenych ... 😁
07.08.2023 - 12:32:15
01
JOLI robím v projekcií, rok som spolupracoval aj pri navrhovaní ciest. Takže mám predstavu, čo to obnáša. Robím v statickej firme, takže mám predstavu, čo to je 47,5t prázdna električka na strop. Navrhnúť sa to isto dá. Zatiaľ som od Valla videl len mapku, kde je nakreslené kade električka pojde a jeden priečky rez pred divadlom. To je všetko. Čo myslíš, kde asi dajú zastávku tej električky? Asi na tú plochu pred divadlom najskôr. Sme moderný a teda musí tam byť prístrešok, nech nám nemoknú ľudia a musíme byť bezbariérový, teda by tam mal byť cca 20cm schod (niečo ako na Obchodnej v mieste zastávok, či Kapucínskej). Samozrejme zastávka v oboch smeroch, minimálna šírka zastávky je 1,5m , ten schod bude musieť mať minimálne 35m na dĺžku (32m je dĺžka električky). Teda zaberáš 10x35m minimálne v mieste zastávky a tvoríš reálnu prekážku chodcom v pohybe. Samozrejme, môžeš zastávku posunúť pred Sheraton (už vidím aký budú happy), alebo Decathlon. Ale stále si zobral priestor, ktorý bol určený chodcom a obmedzil si voľný pohyb chodcov. Tým si aj obmedzil možnosť konať na danom mieste rôzne udalosti ako rôzne maratóny, či behy, koncerty atď. Pre zaujímavosť, tá dláždená časť pred divadlom má na šírku 15m a niekto sa rozhodol, že ak z nej zoberie 6,5-7m, v mieste zastávok 10m, že si to nikto nevšimne? Navyše týmto riešením budú tú električku využívať len ľudia z Eurovea, ale pre ľudí, čo budú v štvorcovi Landererova-Košická-Mlynské Nivy-Dostojevskeho rad bude tá električka ukradnutá.

Ja osobne som zástanca električky aby išla po Dostojevského rad, tam odbočili na Landererovu a z nej na Košickú a celá električka by bola vedená v strede. A rátam s tým, že proste v daných miestach sa zrušia 2 pruhy. V momente, keď bude zastávka na Landererovej, je električka dostupna aj z Eurovea, aj z Twin City a chodci nie sú nútený prechádzať cez 4+ prúdové cesty. Zastávka na Košickej medzi Pristavnou a Mlynskými nivami by mala nadchod/podchod. Viem nepopulárne, ale najrýchlejšie a najbezpečnejšie riešenie. Povrch električkovej dráhy môže byť kľudne vegetačný, alebo sa môže spraviť úprava, že by ho mohli využívať aj BUSy. Čo by bolo super hlavne na Košickej. V Úseku na Košickej od Mlynské Nivy po Miletičovu by síce padli za obeť stromy a ten stredový pás, ale zúžili by sa to len na 1 pruh na každej strane pre autá, a ten zaniknutý pruh by nahradila zeleň a vysadilo by sa tam stromoradie. Príde mi to ako oveľa lepšie riešenie,
07.08.2023 - 12:46:24
03
scarinko napísal:
ale ja tebe nic neprikazujem ale ty mne pises ze mam kracat vedla bicykla lebo ty v teniskach to robis automaticky
nic ine zjavne nepoznas a ani si nevies predstavit kracat v tretrach, predpokladam ze si to v zivote na nohach nemal, tie zvieracie pomenovania si nechaj na najblizsi bufet s kamosmi


mal som tam napísanéniečo výstižnejšie a asi som to mal tak nechať. Lebo nechceš pochopiť ani jednoduchej vete. Na CHODNÍKU nemáš čo jazdiť, ak tam chceš byť s bicyklom tak len ako chodec a tlačiť bicykel. Keď chceš jazdiť tak máš vedľa cestu.
Ale ty nie, ty len tretry. Lebo ked si dáš tretry tak ideš asi aj do obchodu, na poštu, na úrad bicyklom dovnútra a robíš tam kolečká, lebo však ty máš tretry. Stačí si ich obuť a môžeš ísť kamkoľvek, lepšie ako redbull a jeho krídla.
07.08.2023 - 12:47:28
01
bubbic napísal:
Uz je to tam uzatvorene plechovymi "stenami". Iba tie nove rampy. Povodne rampy normalne zjazdne. V podchode dnes rano sucho.

dnes som tadial siel tak som sa na par sekund pristavil ... nove rampy su stale zahradene plechovym plotom a svetla vyska je mensia ako na povodnych rampach, kedze klesanie zacina neskor, riesenie sa asi este stale "projektuje". Zaujimala by ma naco sa to dostavuje, ma to byt zobojmernenie cyklotrasyv podchode?
07.08.2023 - 12:52:41
00
Jano1987 napísal:
JOLI robím v projekcií, rok som spolupracoval aj pri navrhovaní ciest. Takže mám predstavu, čo to obnáša. Robím v statickej firme, takže mám predstavu, čo to je 47,5t prázdna električka na strop. Navrhnúť sa to isto dá. Zatiaľ som od Valla videl len mapku, kde je nakreslené kade električka pojde a jeden priečky rez pred divadlom. To je všetko. Čo myslíš, kde asi dajú zastávku tej električky? Asi na tú plochu pred divadlom najskôr. Sme moderný a teda musí tam byť prístrešok, nech nám nemoknú ľudia a musíme byť bezbariérový, teda by tam mal byť cca 20cm schod (niečo ako na Obchodnej v mieste zastávok, či Kapucínskej). Samozrejme zastávka v oboch smeroch, minimálna šírka zastávky je 1,5m , ten schod bude musieť mať minimálne 35m na dĺžku (32m je dĺžka električky). Teda zaberáš 10x35m minimálne v mieste zastávky a tvoríš reálnu prekážku chodcom v pohybe. Samozrejme, môžeš zastávku posunúť pred Sheraton (už vidím aký budú happy), alebo Decathlon. Ale stále si zobral priestor, ktorý bol určený chodcom a obmedzil si voľný pohyb chodcov. Tým si aj obmedzil možnosť konať na danom mieste rôzne udalosti ako rôzne maratóny, či behy, koncerty atď. Pre zaujímavosť, tá dláždená časť pred divadlom má na šírku 15m a niekto sa rozhodol, že ak z nej zoberie 6,5-7m, v mieste zastávok 10m, že si to nikto nevšimne? Navyše týmto riešením budú tú električku využívať len ľudia z Eurovea, ale pre ľudí, čo budú v štvorcovi Landererova-Košická-Mlynské Nivy-Dostojevskeho rad bude tá električka ukradnutá.

Ja osobne som zástanca električky aby išla po Dostojevského rad, tam odbočili na Landererovu a z nej na Košickú a celá električka by bola vedená v strede. A rátam s tým, že proste v daných miestach sa zrušia 2 pruhy. V momente, keď bude zastávka na Landererovej, je električka dostupna aj z Eurovea, aj z Twin City a chodci nie sú nútený prechádzať cez 4+ prúdové cesty. Zastávka na Košickej medzi Pristavnou a Mlynskými nivami by mala nadchod/podchod. Viem nepopulárne, ale najrýchlejšie a najbezpečnejšie riešenie. Povrch električkovej dráhy môže byť kľudne vegetačný, alebo sa môže spraviť úprava, že by ho mohli využívať aj BUSy. Čo by bolo super hlavne na Košickej. V Úseku na Košickej od Mlynské Nivy po Miletičovu by síce padli za obeť stromy a ten stredový pás, ale zúžili by sa to len na 1 pruh na každej strane pre autá, a ten zaniknutý pruh by nahradila zeleň a vysadilo by sa tam stromoradie. Príde mi to ako oveľa lepšie riešenie,

Zastávka priamo pred divadlom nie je plánovaná tá bude buď tesne pred na Pribinovej alebo tesne za na Pribinovej.
Tu máš plánované rozvrhnutie zastávok.
https://imhd.sk/ba/media/gn/00283542/Navrhovan%C3%A9-vedenie-trate-v-%C3%BAseku-%C5%A0af%C3%A1rikovo-n%C3%A1m-Pr%C3%ADstavn%C3%A1.png?2842043440
Tu máš štúdiu k trasovaniu aj s rôznymi alternatívami.
https://cdn-api.bratislava.sk/strapi-homepage/upload/tratevnovomcentre_modelovanie_8faf636768.pdf
O tom čo sa tebe páči ako oveľa lepšie riešenie neznamená, že to je aj to najlepšie riešenie. V prvom rade si treba uvedomiť, že s týmto nápadom prišlo J&T a mesto si ho osvojilo. Možno teraz vyzniem ako ten čo J&T chváli, ale chváľabohu, že s tým z tých štyroch najväčších developerov aspoň niekto prišiel a aj s ponukou 10 mil. ako participáciou na výstavbe. Kde bola Penta, HaBeRácia a YIT, ktorý tam tiež majú obrovský development na Nivách a iba tíško mlčia a čakajú, že sa grátis zvezú ich projekty s električkou? Ak by s tým prišla Penta, tak možno by električka bola plánovaná po Landererovej. Ak by s tým prišli HaBeRáci, tak električka už mohla stáť po Mlynských nivách a ísť od Kamenného po Dunajskej a ďalej plynulo pokračovať v plánovanej prievozskej radiále. No nikto s tým okrem J&T neprišiel s nijakým návrhom. Tak potom tu máme toto trasovanie, ktoré už bude zakomponované aj dopravnom generely a územnom pláne mesta.
07.08.2023 - 13:04:00
00
Nie som sám, čo má taký názor, je viac ľudí. S podobným názorom. Žiaľ mesto povedalo bude to takto a nie inak a hotovo, odmieta akúkoľvek inú alternatívu. Sorry, ale mesto sa nemá rozhodovať na základe toho, čo mu povie nejaký investor, ale má jasne určiť čo a kde bude s ohľadom čo bude čo najlepšie pre mesto.

Štúdiu si prečítam doma, ale ten to vedenie je úplne odveci. Zjazd z mosta na Pribinovu bude obojsmerný pre električky? Takže tade veľmi cyktrotrasa nepôjde. Zjazd z Apolla rovno na električkovú trasu. Medzi Apollom a a tým, čo je označené ako Ryba rozhodne nie je aspoň 6,5m priestoru, keďže tam stoja budovy a zruší sa tam chodník. Ten ultra uber plán, že okolo celého SND pôjde električka je načo dobrý? Navyše podľa toho SND tam príde tak o 1/3 parkovacích miest, ak nie viac.
07.08.2023 - 13:34:42
00
haruspex napísal:
mal som tam napísanéniečo výstižnejšie a asi som to mal tak nechať. Lebo nechceš pochopiť ani jednoduchej vete. Na CHODNÍKU nemáš čo jazdiť, ak tam chceš byť s bicyklom tak len ako chodec a tlačiť bicykel. Keď chceš jazdiť tak máš vedľa cestu.
Ale ty nie, ty len tretry. Lebo ked si dáš tretry tak ideš asi aj do obchodu, na poštu, na úrad bicyklom dovnútra a robíš tam kolečká, lebo však ty máš tretry. Stačí si ich obuť a môžeš ísť kamkoľvek, lepšie ako redbull a jeho krídla.

vidim ze to stale nie si schopny pochopit ale to je ok, je to mimo tvojej reality takze to necham tak. Vraj sa netreba hadat s .... ;)
07.08.2023 - 13:48:13
10
Jano1987 napísal:
Nie som sám, čo má taký názor, je viac ľudí. S podobným názorom. Žiaľ mesto povedalo bude to takto a nie inak a hotovo, odmieta akúkoľvek inú alternatívu. Sorry, ale mesto sa nemá rozhodovať na základe toho, čo mu povie nejaký investor, ale má jasne určiť čo a kde bude s ohľadom čo bude čo najlepšie pre mesto.

Štúdiu si prečítam doma, ale ten to vedenie je úplne odveci. Zjazd z mosta na Pribinovu bude obojsmerný pre električky? Takže tade veľmi cyktrotrasa nepôjde. Zjazd z Apolla rovno na električkovú trasu. Medzi Apollom a a tým, čo je označené ako Ryba rozhodne nie je aspoň 6,5m priestoru, keďže tam stoja budovy a zruší sa tam chodník. Ten ultra uber plán, že okolo celého SND pôjde električka je načo dobrý? Navyše podľa toho SND tam príde tak o 1/3 parkovacích miest, ak nie viac.

Tu plne súhlasím, mesto by malo mať svoju vlastnú víziu rozširovania a budovania električkovej siete a riešenia obsluhy rozvojových území. No to by na meste museli sedieť pragmatici a nie nejaké progresívne tupelá, ktoré si riešia iba svoje ideologické témičky ako plató a ku realizácii a rozširovaní električkovej siete ich musí dokopať súkromný developer, ktorý im ešte sám a ochotne pripraví celú projektovú dokumentáciu, vybehá všetky povolenia pre stavebné povolenie a na meste už iba ostáva výber zhotoviteľa a realizácia. Všetko veci, čo by si malo mesto riešiť po svojej línii. Ale ako píšem, to by mesto museli riadiť úplne iný ľudia ako banda Povaľačov Slovenska.
Ten plán druhej trate, ktorá má ísť okolo celého divadla je práve kvôli tej neústupčivosti SND, kde im chce mesto vyhovieť, že v prípade konania sa nejakých akcií pred divadlom v exteriéry sa električka vylúči a bude jazdiť naokolo. To nie je výmysel mesta. Takže výsledok čo dosiahlo vedenie SND, že celá budova bude zo všetkých strán okoľajovaná. No tu vidíš, keď sa do niečoho serie umelecká obec namiesto toho aby to nechali na skutočných odborníkov. Raz tá inštitúcia sídli v meste, tak musí počítať s tým, že v meste jazdia aj električky a nie len tam, kde sa pred 100 rokmi naplánovali trate, ale aj v nových štvrtiach, kde treba riešiť kapacitnú mhd vo forme tej koľajovej.
07.08.2023 - 13:59:06
02
Jano1987 napísal:
Žiaľ mesto povedalo bude to takto a nie inak a hotovo, odmieta akúkoľvek inú alternatívu. Sorry, ale mesto sa nemá rozhodovať na základe toho, čo mu povie nejaký investor, ale má jasne určiť čo a kde bude s ohľadom čo bude čo najlepšie pre mesto.


To je somarina. Mesto nic take nepovedalo, ze "takto a hotovo". Dalo vypracovat viacere posudky a moznosti trasovania a hlukove studie a prezentovalo ich na stretnuti s odporcami trasovania v SND, aj s architektmi aj s byvalou ministerkou kultury.
07.08.2023 - 14:00:34
04
ivast napísal:
dnes som tadial siel tak som sa na par sekund pristavil ... nove rampy su stale zahradene plechovym plotom a svetla vyska je mensia ako na povodnych rampach, kedze klesanie zacina neskor, riesenie sa asi este stale "projektuje". Zaujimala by ma naco sa to dostavuje, ma to byt zobojmernenie cyklotrasyv podchode?

Nad tym som sa aj ja zamyslel, ale odpoved neviem. Za tych par dni, co boli tie nove rampy otvorene, som tam stihol vidiet ludi jazdit uplne nahodne ktoroukolvek rampou ktorymkolvek smerom...
07.08.2023 - 14:42:32
01
keyboard_arrow_up