scarinko napísal:
jazdit po chodniku od SNP poza muzeum je zakazane aj teraz tak neviem co myslis


moja chyba..V hlave som mal usek od Lanfranconi po SNP :) A tu je debata od SNP po Euroveu....Ja vul
07.08.2023 - 17:51:23
01
Joli trepes pitchoviny, ale hlavne ze si si kopol do progresivnych tupel...
Mesto okrem hlukovych a inych dopadovych studii hlavne simulovalo potrebu obsluhy jednotlivych casti, reso. mnozstvo ludi ktore na tu elektricku bude chodit. Ale jasne, urcite to boli ucelove studie, ktore zaplatil developer a Vallo ich prerozpravallo.

Jo a neda mi si este nekopnut do temy o nabrezi - progresivny satana na pozicii sefa tupel (aka primator) otvorene deklaruje, ze sa znizi komfort pre prejazd autom od Lanfranconi po Pribinovu. A otvorene hovori, ze to sposobi, ze sa viac vodicov pre takyto tranzit rozhodne pouzit Einsteinovu. A to je z pohladu cloveka, ktory ma v danej casti zit, alebo sa pohybovat inac ako autom, uplne legitimne.

Ked idem z Mlynskej doliny do Ruzinova, idem radsej po nabrezi, ako po Prazskej alebo po obchvate. Lebo je to tadial krajsie, vidim viac babeniek v leginach, pozrel som si ako pokracuje stavba Sky Parku a podobne. Teda som uplne zbytocne tahal tranzit do centra. Ked sa ta cesta spomali, bude to otravne atd, pojdem okolo centra a v nom bude o jedno auto menej. Alebo aj o 100, alebo o 1000.

P.S. nie som volic PS a Valla nevnimam ako PS. Na druhej strane, od koho si mal pytat podporu - od Smeru, Hlasu, Kollara alebo Kotlebu ? Praveze tym by si nasral do huby...
07.08.2023 - 19:29:55
04
fokel napísal:
Joli trepes pitchoviny, ale hlavne ze si si kopol do progresivnych tupel...
Mesto okrem hlukovych a inych dopadovych studii hlavne simulovalo potrebu obsluhy jednotlivych casti, reso. mnozstvo ludi ktore na tu elektricku bude chodit. Ale jasne, urcite to boli ucelove studie, ktore zaplatil developer a Vallo ich prerozpravallo.

Jo a neda mi si este nekopnut do temy o nabrezi - progresivny satana na pozicii sefa tupel (aka primator) otvorene deklaruje, ze sa znizi komfort pre prejazd autom od Lanfranconi po Pribinovu. A otvorene hovori, ze to sposobi, ze sa viac vodicov pre takyto tranzit rozhodne pouzit Einsteinovu. A to je z pohladu cloveka, ktory ma v danej casti zit, alebo sa pohybovat inac ako autom, uplne legitimne.

Ked idem z Mlynskej doliny do Ruzinova, idem radsej po nabrezi, ako po Prazskej alebo po obchvate. Lebo je to tadial krajsie, vidim viac babeniek v leginach, pozrel som si ako pokracuje stavba Sky Parku a podobne. Teda som uplne zbytocne tahal tranzit do centra. Ked sa ta cesta spomali, bude to otravne atd, pojdem okolo centra a v nom bude o jedno auto menej. Alebo aj o 100, alebo o 1000.

P.S. nie som volic PS a Valla nevnimam ako PS. Na druhej strane, od koho si mal pytat podporu - od Smeru, Hlasu, Kollara alebo Kotlebu ? Praveze tym by si nasral do huby...


Keď už teda kopeme do Valla, tak to prosím robme dôkladne:
Presunúť viac áut na rozpadajúci sa skorodovaný Most SNP a Most Apollo (ktovie v akom je stave) je geniálny nápad, ako viac opotrebovať mosty a zaťažiť dopravne Petržalku. Otázka je, koľko obyvateľom Vajanského nábrežia to zlepší kvalitu života. Pochybujem, že je tam viac ako 200 bytov.

Uvidíme, ako to obmedzovanie automobilovej dopravy pomôže centru mesta...
07.08.2023 - 19:57:29
00
JOLI práve si to sám napísal. J&T si pripravila projekt, čo sa hodí len im. Peniaze, čo na to chce dať sú z väčšej časti daň z rozvoja, teda peniaze, ktoré by museli tak či tak zaplatiť a teraz tlačí na mesto, aby im postavili električku, kde chcú oni. Vypracovať štúdiu, ktorá bude podporovať presne to, čo potrebujem nie je príliš ťažké.

TNM videl som tú prezentáciu. Rovno došli s tým, prečo je toto to najlepšie a chcú len toto a odmietajú akúkoľvek inú variantu aspoň zvážiť. Je fajn, že ti povedia, že tam hluk nebude, ale tá električka ti pred divadlom bude jazdiť a tebe vadí tá električka pred divadlom, že to zaberá priestor a znemožňuje užívanie toho námestia. Varianta, kde sa uvažovalo, že by išla električka po trase Dostojevský rad - Landererova - Košická má rovnako dobrú obslužnosť, dokonca lepšiu ako po Pribinovej, keďže dokáže obsiahnuť väčšie územie, nie je potrebné robiť harakiri riešenia na križovatke Šafko - Dostojevkého rad - Pribinova, Košická - Prístavná a Košická - Mlynské Nivy. Tak isto, ťažko budeš budeš vysvetľovať ľudom, čo budú v priestore medzi Landererová a Mlynské Nivy, že budú musieť prechádzať cez Landererovu, alebo keď bude trasa po pravej strane Košickej a niekto bude musieť prechádzať Košickú. Tibor Schlosser ma učil na výške. Vieš čo razil? Jednoduché riešenia, čo najjednoduchšie križovatky, čo najväčšia využiteľnosť, čo najviac využiť existujúcu infraštruktúru. Tu ide proti sebe. Komplikované križovatky, zlikvidovanie námestia, komplikované riešenie okolo mosta Apollo, mesto bude musieť vykupovať pozemky, robiť zložité riešenia pre chodcov a aj autá, podľa nejakých predpokladov to asi bude drahšie ako centrálne vedenie električky po Dostojevskom rade - Landererovej - Košickej, kde by električka viedla po existujúcich cestách, niekde by ubrala pruh, ale zasiahla by minimálne do okolia.
07.08.2023 - 20:07:46
02
Ked uz niekto pride pod SNP, je zle. A generalizovat to na obyvatelov Dostojevskeho radu je na urovni kricat pri debate o Ukrajine ze v Amerike biju cernochov...
Ak si si nevsimol, tak ti zli a spinavi developeri stavaju napriklad Vydricu, ktora ma ambiciu posunut "nieco ako centrum mesta" aj za most SNP. A aj to vysmievane plato ma tiez ambiciu propojit mesto a hrad.
A nielen ti zli turisti zo zapadu (urcite polovica z nich je tepla a druha je deti), ale aj bezny BA vychodnar chce zobrat rodinu od McDonaldu aj ku Dunaju. A nemusi pri tom krizovat dopravnu tepnu...

Vallo na rozdiel od ludi pred nim ma aj tak trochu vzdelanie v tom co robi (ok, nie je vystudovany menedzer, tak by nemal riadit, legit), ale pozera sa na mesto o.i. ako na priestor kde ziju/pracuju/prechadzaju sa ludia.

Skusim taky lahsi priklad - cely zivot som bol na Kolibe (Kamziku) zvyknuty parkovat az pri bufetoch. Lebo som tam bol "skoro domaci" a dostal som sa tam so 4x4 aj vtedy, ked ostatni nie.
Ked tam dali zakaz vjazdu som pitchoval aj ja, lebo mi toto privilegium vzali :-p
Potom sa mi narodili deti a jaky som zrazu spokojny, ze sa tam mozu tmolit a zrazu je tam kopec miesta, ze sa az po bufety nechodia auta otacat, a ze deti su v bezpeci, lebo ved cyklisti maju rozum a nechodia tam jak tchuraci, ze...
A to iste by malo byt aj v centre, ci sa mi to paci, alebo nie.

Jo a ta komplexnost - ked bude (hocikto) cakat, kym to bude moct urobit "komplexne" a "idealne", tak neurobi nic, lebo taka konstelacia hviezd, penazi a spolocenskej vole nenastane nikdy.
Takze sa robia parcialne riesenia, ktore zaroven aj vytvaraju lepsie sance tym pokracovaniam - lebo "ked uz mame polovicu", tak ta druha sa vacsinou spravi lahsie...
07.08.2023 - 20:16:49
07
Jano1987 napísal:
Varianta, kde sa uvažovalo, že by išla električka po trase Dostojevský rad - Landererova - Košická má rovnako dobrú obslužnosť, dokonca lepšiu ako po Pribinovej, keďže dokáže obsiahnuť väčšie územie, nie je potrebné robiť harakiri riešenia na križovatke Šafko - Dostojevkého rad - Pribinova, Košická - Prístavná a Košická - Mlynské Nivy. Tak isto, ťažko budeš budeš vysvetľovať ľudom, čo budú v priestore medzi Landererová a Mlynské Nivy, že budú musieť prechádzať cez Landererovu, alebo keď bude trasa po pravej strane Košickej a niekto bude musieť prechádzať Košickú. Tibor Schlosser ma učil na výške. Vieš čo razil? Jednoduché riešenia, čo najjednoduchšie križovatky, čo najväčšia využiteľnosť, čo najviac využiť existujúcu infraštruktúru. Tu ide proti sebe. Komplikované križovatky, zlikvidovanie námestia, komplikované riešenie okolo mosta Apollo, mesto bude musieť vykupovať pozemky, robiť zložité riešenia pre chodcov a aj autá, podľa nejakých predpokladov to asi bude drahšie ako centrálne vedenie električky po Dostojevskom rade - Landererovej - Košickej, kde by električka viedla po existujúcich cestách, niekde by ubrala pruh, ale zasiahla by minimálne do okolia.


Myslim, ze si to predstavujes prilis jednoducho.

“ S Landererovou ulicou sa dlhodobo uvažuje ako s hlavnou tepnou zásobujúcou a vyprázdňujúcou centrum mesta dopravou, zároveň je hlavnou obslužnou komunikáciou územia celej zóny.

Električková trať by ubrala dva pruhy z komunikácie, pričom jej rozšíreniu bráni súkromné vlastníctvo časti pozemkov, kde sa už pripravuje výstavba. Výsledkom vybudovania trate na Landererovej by bolo zhoršenie autobusovej aj automobilovej dopravy.

Výrazne by tiež obmedzila dopravu na križovatke s Olejkárskou ulicou a na najfrekventovanejšej križovatke pri Moste Apollo, ktorú by križovala v dvoch líniách a v zakrivení, kým trasa pokračujúca z Pribinovej popod Most Apollo v smere Košická ju križuje len v jednej a to priamej línii.”

Z: material z diskusie

Nehovoriac o tom, ze segregacia elektrickovej trate na Landererovej vychadza na cca 60 %.

Tie rozpravky o zlom developerovi narazaju na odbornu realitu.
07.08.2023 - 20:39:16
03
Jano1987 napísal:
nie je potrebné robiť harakiri riešenia na križovatke Šafko - Dostojevkého rad - Pribinova, Košická - Prístavná a Košická - Mlynské Nivy.

A pri tebou preferovanom variante nepojde elektricka cez krizovatku Safko - Dostojevskeho a neskor cez Kosicka-Mlynske Nivy?
Ale krizovatka Kosicka - Pristavna by bola ovela jednoduchsie prejazdna, ako ti uz napisal Mak

Jano1987 napísal:
Tibor Schlosser ma učil na výške. Vieš čo razil? Jednoduché riešenia

Hmm, ten Schlosser, ktory robil hlavneho dopravneho inziniera za Ftacnika, a ktory razil "jednoduche" riesenie, aby Novy Stary most zostal iba pre individualnu automobilovu dopravu, lebo by v BA cela doprava skolabovala...
Alebo ten Schlosser, aj vdaka ktoremu, mame na Sturovej, Starom moste a v Petrzalke zbytocne kolajnice so sirsim rozchodom, ktore nikdy nebudu vyuzite, lebo presadzoval, aby vsetky elektrickove trate v BA zmenili rozchod na sirsi. Fakt jednoduche riesenia...
07.08.2023 - 21:33:23
06
mňa by len zaujímalo či mu na tú cyklocestu dal súhlas dopravný išpektorát.Lebo výsledok bude taký,že doprava sa nezníži a bude to ucpané ešte viac ako teraz.sáď si nemyslí,že ludia vymenia autá za mhd.
07.08.2023 - 23:38:54
00
Len pripomeniem, že súhlas dopravného inšpektorátu nie je potrebný.
08.08.2023 - 04:15:11
03
triki napísal:
mňa by len zaujímalo či mu na tú cyklocestu dal súhlas dopravný išpektorát.Lebo výsledok bude taký,že doprava sa nezníži a bude to ucpané ešte viac ako teraz.sáď si nemyslí,že ludia vymenia autá za mhd.

Dopravný inšpektorát po novom môže akurát tak hodnotiť správnosť riešenia dopravného značenia. Už skončila doba, kedy KDI blokovala rôzne zmeny režimu užívania jazdných pruhov na mestských komunikáciách. Takže po novom je už protest KDI úplne irelevantný. Ich úloha je iba v hodnotení, či dopravné značenie na komunikáciách je realizované v súlade so znením zákona o cestnej premávke. Dokonca už nemá ani právomoc blokovať znižovanie rýchlosti ak sa mesto rozhodne, že niektoré zóny mesta proste prepne do nejakého pomalého režimu jazdy.
08.08.2023 - 08:36:03
01
Akurat som na Safku a je tu zapcha po celej dlzke Vajanskeho smerom von z mesta, auta stoja aj na krizovatke. A to je pritom obed, prazdniny. Som fakt zvedavy co tu bude v septembri pocas spiciek :D
08.08.2023 - 13:00:19
02
Dovtedy si najdu obchadzky :-P
08.08.2023 - 13:04:03
03
iron.hide napísal:
Akurat som na Safku a je tu zapcha po celej dlzke Vajanskeho smerom von z mesta, auta stoja aj na krizovatke. A to je pritom obed, prazdniny. Som fakt zvedavy co tu bude v septembri pocas spiciek :D


Von z mesta je na Vajanského nábreží ktorým smerom? ;)
08.08.2023 - 14:29:37
00
no a takto to bude vyzerat lebo tam bude rovnako 1 pruh ako je teraz, max sa tam nebudu potom vsetci kochat ako teraz ze co tam robia
08.08.2023 - 14:44:48
00
tr3mp napísal:
Von z mesta je na Vajanského nábreží ktorým smerom? ;)

Všetkými ...
08.08.2023 - 15:35:35
00
keyboard_arrow_up