ono posledne 2r sa skor ukazuje že nakladna doprava bude skor tiež na baterky, vodík nedava zmysel ani tam
pre príklad
prvých 21ks zo 100ks objednaných Semi u Pepisco. Vo veľkom ich vyrábajú aj Volvo a další tradičný vyrobcovia. Amazon ma dodavky od rivianu už aj v europe atd
Vodik je svina, takze tym baterkam aj rozumiem. Mozem mat stare info. Vdaka za tieto nove.
Ak menia aj vlaky na bateriove a nie vodikove, tak tam asi nejaky problem bude. Alebo za tym bude ekonomika. Elektrolyzery a vodikova infrastruktura stale este nie su vo vyznamnej miere. Moze byt, ze vodik ostane len pre staticke instalacie a doplnanie do metanu.
Myslím, že Tesla Y sa predalo aj viac ako Eniaqov. Inak toyota zlacnela ten paškvil BZ4X o 5000€. Síce je to zlé auto a škaredé, ale aspoň je stále drahé
CraObs
Tesla je inde a preto ju už radšej ani nespomínajú. Európske automobilky si pomáhajú ako vedia aj nevedia.
Za prvý polrok sa na Slovensku zaregistrovalo alebo doviezlo 1932 osobných a úžitkových elektromobilov. To je teda reprezentatívna vzorka.
trioniq, kde su presne data? To su take dohady, predpoklady... To by mi tu teda nepreslo
Uplatnujuc logiku tu diskutujucich by som mal zastavat nazor, ze Tesiel je u nas tento rok menej ako 33 (kedze tolko ma Toyota a Tesly nie su v tabulke)... ak to tak nie je, dokaz
Nebavme sa o podnikateľoch, a odpisovacoch dph...
Pretože aj v štatistikách spalovakov triedenych podľa toho či súkromné osoby alebo na firmu, je rebríček áut veľmi rozdielny....
Poprosím odfiltrovat tento balast z prezentovaných štatistík.
Tesla nie je v statistikach, kedze sa tu oficialne nepredava, vsetko su len individualne dovozy.
Ak by sme ich brali do uvahy, tak za prvy polrok bola Tesla pred Skodou, teda bola by cislo 1 (takmer vsetko model Y).
Navyse Skoda vyhrala tender pre ministerstvo vnutra/policiu celkovo na 82 Enyaqov, ktore postupne dodava (+10 ks budu Kia EV6).
U plug-in hybridov berie policia 400x Toyota Rav-4, tusim cca 170x BMW X3 a nejakych 20-30 Kia Sportage.
Cize statistiky PHEV budu cele tymto ovplyvnene.
Kedze cca 2/3 trhu v SR su pravnicke firmy, tak v statistikach su., samozrejme kto ma data, vie si vytiahnut aj sukromne osoby.
Ale u BEV tvoria registracie na sukromne osoby nie cca 1/3 ako u spalovakov, ale iba 6-7 %.
Aj to ilustruje, ze otazka ceny je tu zasadna, vo vseobecnosti totiz plati, ze cim vyssi segment/drahsie auto, tym mensi podiel nakupov na sukromnu osobu.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
pre príklad
prvých 21ks zo 100ks objednaných Semi u Pepisco. Vo veľkom ich vyrábajú aj Volvo a další tradičný vyrobcovia. Amazon ma dodavky od rivianu už aj v europe atd
man - https://press.mantruckandbus.com/corporate/already-more-than-500-order-enquiries-man-to-launch-electric-truck-for-long-distance-transport-in-2024/
volvo - https://www.volvogroup.com/en/news-and-media/news/2023/feb/news-4474482.html
platí to aj pre vlakovú a hromadnú dopravu
v Nemecku prechadzaju z vodikovych vlakov na bateriove, v dolnom sasku ich objednali rovno 102ks
https://zdopravy.cz/vlaky-na-vodik-dalsi-uz-nechceme-oznamil-jejich-prvni-zakaznik-nakoupi-bateriove-jednotky-171604/
https://www.lnvg.de/lnvg/pressemitteilungen/artikel/102-neue-akku-triebzuege-fuer-niedersachsen-lnvg-bereitet-ausschreibung-noch-fuer-2023-vor
ale da sa toho dohľadať ďaleko viac
Ak menia aj vlaky na bateriove a nie vodikove, tak tam asi nejaky problem bude. Alebo za tym bude ekonomika. Elektrolyzery a vodikova infrastruktura stale este nie su vo vyznamnej miere. Moze byt, ze vodik ostane len pre staticke instalacie a doplnanie do metanu.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/pokus-elektrifikovat-kamiony-s-pomoci-troleji-je-naproste-fiasko-prvni-testovaci-trat-po-vyhozeni-5-miliard-rozebiraji/
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/678597-toto-je-top-10-najpredavanejsich-elektromobilov-u-nas-vitaz-ma-velky-naskok/
Tesla sa nedostala do tohoto porovnania.
Za prvy polrok sa u nas predalo vyse 1000 elektromobilov, skoro 20% z toho ma Enyaq.
Posledna Toyota BZ4X v tejto tabulke mala predaje len 33 kusov.
Zeby sa u nas z kazdeho modelu tesly predalo menej ako 33 kusov za 1.polrok 2023 ?
Nemas statistiky predaja Tesiel na SK ?
však lebo tesla je inde
Tesla je inde a preto ju už radšej ani nespomínajú. Európske automobilky si pomáhajú ako vedia aj nevedia.
Za prvý polrok sa na Slovensku zaregistrovalo alebo doviezlo 1932 osobných a úžitkových elektromobilov. To je teda reprezentatívna vzorka.
https://fdrive.cz/clanky/jake-jsou-nejprodavanejsi-elektromobily-v-cesku-za-1-ctvrtleti-10631
Formalne, je to pravdive, ale realne...
https://youtu.be/j79wHWzihUM?t=364
Uplatnujuc logiku tu diskutujucich by som mal zastavat nazor, ze Tesiel je u nas tento rok menej ako 33 (kedze tolko ma Toyota a Tesly nie su v tabulke)... ak to tak nie je, dokaz
Pretože aj v štatistikách spalovakov triedenych podľa toho či súkromné osoby alebo na firmu, je rebríček áut veľmi rozdielny....
Poprosím odfiltrovat tento balast z prezentovaných štatistík.
údaje k 13.7. oranžovou sú vyznačene elektromobily
zdroj: https://www.minv.sk/?pocet-evidovanych-elektromobilov-a-hybridov
Tesla nie je v statistikach, kedze sa tu oficialne nepredava, vsetko su len individualne dovozy.
Ak by sme ich brali do uvahy, tak za prvy polrok bola Tesla pred Skodou, teda bola by cislo 1 (takmer vsetko model Y).
Navyse Skoda vyhrala tender pre ministerstvo vnutra/policiu celkovo na 82 Enyaqov, ktore postupne dodava (+10 ks budu Kia EV6).
U plug-in hybridov berie policia 400x Toyota Rav-4, tusim cca 170x BMW X3 a nejakych 20-30 Kia Sportage.
Cize statistiky PHEV budu cele tymto ovplyvnene.
Kedze cca 2/3 trhu v SR su pravnicke firmy, tak v statistikach su., samozrejme kto ma data, vie si vytiahnut aj sukromne osoby.
Ale u BEV tvoria registracie na sukromne osoby nie cca 1/3 ako u spalovakov, ale iba 6-7 %.
Aj to ilustruje, ze otazka ceny je tu zasadna, vo vseobecnosti totiz plati, ze cim vyssi segment/drahsie auto, tym mensi podiel nakupov na sukromnu osobu.
zdroj?