lapaloma,to vazne? 🤣 Staci nedavat hned najvyssi rezim vykonu a nedupat pri nom neopatrne do pedalov, ak ta to vazne zhadzovalo 😀.
30.08.2023 - 13:27:39
02
xyz, to je sice smutne, ale povahu nediktuje to, na com clovek jazdi. Aj u niektorych tu nekomunikativnost a zdanlivu aroganciu treba brat s rezervou. Skor sa casto hanbia nieco povedat cudziemu cloveku.
Z mojej skusenosti "najarogantnejsi" su ludia, ktori idu peso, lebo ti na mna najviac iba zacudovane pozeraju, ze ci ich poznam alebo co, ked prvy zdravim niekde v lese ?.

Ale moze byt, ze ti na ebikeoch su viac arogantni. Hlavne, ak to su rozmaznane deti ?. Ale ti ludia by fakt boli rovnaki aj na klasickom bicykli.
30.08.2023 - 13:41:34
00
No hlavne na ten klasický by ich nikto nikdy nedostal, bo na tom treba šlapať za svoje.
30.08.2023 - 13:56:03
04
Mozno. Ja zas skor vidim pripady, ze ma niekto klasiku, bavi ho to a neskor prejde na elektricky.
Ti, co maju niekolko tisic na hracku, o ktorej ani nevedia, ci ich bude bavit (t.j. na klasickom nikdy dlhsie nesli), tak ju aj rychlo zahodia po opadnuti prvotneho zaujmu.
30.08.2023 - 14:21:30
00
swdev333, hľadáš človeka čo skúšal lepší e a stále jazdí bio? Ja. Vždy cca 2-3 krát za rok som donútený kvôli kontrole a servisu urobiť zopár km po okolí na bratovom, susedovom a dvoch ebajkoch jedného zákazníka, ktorý ma nahovoril na servisovanie aj dvojkolesových plechovíc, nie len tých s kolesami štyrmi. Takže tu máme cca 50km každý rok rozložených na štyri výjazdy po okolí Žiliny. Výsledok? Jazdil som bio, budem jazdiť bio kým to zdravie dovolí…. Prečo ma to nebaví? Lebo mám bike na veci, ktoré mi ebike neposkytne. Prvá vec je čistá príroda. Kvôli tichu v prírode jazdim sám, na miesta kde je pravdepodobnosť ďalšieho človeka minimálna za účelom relaxu. Ten bzučiaci motor mi toto celé narúša. Ďalšia vec je, že lokality, ktoré mi už spomínaný relax umožnia sú veľakrát komplikovane prejazdné, tým pádom nemám záujem ničiť si už aj tak zničený chrbát kovadlinou. Jednou z vecí, ktoré mi ebajk určite neponúkne je “fanfaktor” pri jazde nadol. Nech hovorí kto chce čo chce, nikdy sa na tom nadol nevyblbneš ako na o polovicu ľahšom biobiku.
Narýchlo posledná vec, ktorá hrá v neprospech ebiku je obmedzenie pred a po výjazde vo forme nabíjania. Ja som človek, ktorého musela nejaka elektrovíla zakliať uz v mladosti a celý život bojujem s tým, že čo má byť nabité je vždy u mňa vybité…. Je toho dosť, od mobilu, hodiniek, holiaceho strojčeka, rôznych svetiel a náradia, kosačiek a pod. Mám pocit, že ešte ani balón sa nedá staticky nabiť, keď ho o vlasy šúcham …. K tomu pridať bike? Ďakujem, ale neprosím.
30.08.2023 - 14:22:03
05
swdev333 napísal:
...vyhybanie sa ebikeom ako cert krizu a vselijake mylne predsudky...

Neviem o akých predsudkoch je reč.

"Filozoficky" vzaté, podstatou cyklistiky, behu, pešej turistiky atď je a vždy bude seba-prekonávanie sa. Potrápenie tela. Bez ohľadu na to, ako optimalizovaný máš bajk, prevody, tenisky, výbavu...

Podstatou a ašpiráciou e-bike priemyslu je eliminovať seba-prekonávanie kamsi na nulu, ideálne. Stačí len trošku potočiť sadlom, a technológia ťa vynesie hore. Stačí len pustiť sadlo z kopca, a DH parametre ti zachránia prdel. Hor sa do prírody. V tom budú peniaze, tomu je podriadená všetka technologická invencia a konkurenčný boj momentálne. Načo trocháriť.

Nepotrebujem si vyskúšať hromady súčasných e-bajk črepov – ktoré sú len akýmsi medzičlánkom k horeuvedenému cieľu, a ako také budú po 2 sezónach beztak morálne zastaralé – aby mi bol zrejmý tento bohumilý “étos“ tohto vášho hobby.
30.08.2023 - 14:26:35
09
Francisek napísal:
swdev333, hľadáš človeka čo skúšal lepší e a stále jazdí bio? Ja. Vždy cca 2-3 krát za rok som donútený kvôli kontrole a servisu urobiť zopár km po okolí na bratovom, susedovom a dvoch ebajkoch jedného zákazníka, ktorý ma nahovoril na servisovanie aj dvojkolesových plechovíc, nie len tých s kolesami štyrmi. Takže tu máme cca 50km každý rok rozložených na štyri výjazdy po okolí Žiliny. Výsledok? Jazdil som bio, budem jazdiť bio kým to zdravie dovolí…. Prečo ma to nebaví? Lebo mám bike na veci, ktoré mi ebike neposkytne. Prvá vec je čistá príroda. Kvôli tichu v prírode jazdim sám, na miesta kde je pravdepodobnosť ďalšieho človeka minimálna za účelom relaxu. Ten bzučiaci motor mi toto celé narúša. Ďalšia vec je, že lokality, ktoré mi už spomínaný relax umožnia sú veľakrát komplikovane prejazdné, tým pádom nemám záujem ničiť si už aj tak zničený chrbát kovadlinou. Jednou z vecí, ktoré mi ebajk určite neponúkne je “fanfaktor” pri jazde nadol. Nech hovorí kto chce čo chce, nikdy sa na tom nadol nevyblbneš ako na o polovicu ľahšom biobiku.
Narýchlo posledná vec, ktorá hrá v neprospech ebiku je obmedzenie pred a po výjazde vo forme nabíjania. Ja som človek, ktorého musela nejaka elektrovíla zakliať uz v mladosti a celý život bojujem s tým, že čo má byť nabité je vždy u mňa vybité…. Je toho dosť, od mobilu, hodiniek, holiaceho strojčeka, rôznych svetiel a náradia, kosačiek a pod. Mám pocit, že ešte ani balón sa nedá staticky nabiť, keď ho o vlasy šúcham …. K tomu pridať bike? Ďakujem, ale neprosím.


ten motor ešte aj bzučí ? ta to už vobec ne
30.08.2023 - 15:09:12
00
anachronizmus – čo odporuje danej dobe, čo je zastaralé, časovo nevhodné; kladenie osoby, javu alebo udalosti do inej doby než patrí; prežitok.

:-)
si sa pomýlil, ked si písal, myslel si si že píšeš životopis :-)
30.08.2023 - 15:27:14
00
šak som písal - tvoj :D
30.08.2023 - 15:29:16
00
Francisek, mozem aj vediet aky ebike bol najlepsi z tych, co si skusal a s akym svojim bicyklom si to porovnaval? Ale v podstate suhlasim, ze na tvoje pouzitie nie je elektricky bicykel najvhodnejsi. No napr. problem s hlukom alebo zabavou pri jazde nadol znie skor specificky k nejakemu modelu.

Konkretne hlucnost je velmi rozna v zavislosti od modelu motora a ja mam len velmi obmedzenu skusenost, no to bzucanie kludne moze pri spravnej konstrukcii zanikat pri zvuku pneumatik a hlbokeho dychania ?.
Takisto hmotnost pri zjazdoch nehra az taku rolu, casto skor pomoze v stabilite na mensich nerovnostiach a umozni vyssiu rychlost (downhill alebo enduro bicykle zamerne nie su co najlahsie). Problem nastava pri nevhodnej geometrii a zlemu rozlozeniu vahy.
30.08.2023 - 16:18:47
00
Uz len prvá vyhoda, ze sa dostanem na miesta kde by som sa s normalnym bicyklom nedostal prebije vsetky tie nevyhody co ste tu spomenuli:)
30.08.2023 - 16:45:29
05
nimm_zwei, pozeras sa na to dost jednostranne ?. Uz len to, ze cyklistika (a ine sporty) je podla teba o prekonavani vlastnych limitov a potrapeni tela. Naozaj to tak nie je. Ja som sam dokazom, ze vela ludi jazdi na bicykli, lebo ich to bavi. Aby to bolo zabavne, tak treba mat aspon nejaku kondicku a silu, ale na to som nikdy bicykel primarne nemal.

Ale mas pravdu v tom, ze technologie posuvaju hranice v cyklistike (vseobecne, nielen elektro) smerom k minimalizovaniu potrebnej namahy, zrucnosti, atd. To je bezne vo viacerych odvetviach. A ano, niektori (pozor, nie vsetci) moderny vydobytok motora v bicykli vyuzivaju primarne iba na jednoduche "zvezenie sa". Ale doteraz na to nemali iny prostriedok a naozaj je to take strasne, ze teraz maju? A netreba ich hadzat do vreca so vsetkymi ostatnymi, ktori nasli vyuzitie dopomoci.
30.08.2023 - 16:45:48
01
double napísal:
Uz len prvá vyhoda, ze sa dostanem na miesta kde by som sa s normalnym bicyklom nedostal prebije vsetky tie nevyhody co ste tu spomenuli:)

Kde sa dostanem s ebajkom a nedostanem s bajkom?
30.08.2023 - 16:49:58
05
Neviem kam snim chodis, ale bol som na majerovej skale, presiel som vapennu, vysoku, z prasivej do hiadelskeho a hore na kozi chrbat. Kam akoze sa bez motora nedostanes? A veru neviem si predstavit tam tlacit/niest 25 kilove monstrum ci uz hore alebo aj dolu
30.08.2023 - 16:51:20
01
swdev333 napísal:
Francisek, mozem aj vediet aky ebike bol najlepsi z tych, co si skusal a s akym svojim bicyklom si to porovnaval? Ale v podstate suhlasim, ze na tvoje pouzitie nie je elektricky bicykel najvhodnejsi. No napr. problem s hlukom alebo zabavou pri jazde nadol znie skor specificky k nejakemu modelu.

Konkretne hlucnost je velmi rozna v zavislosti od modelu motora a ja mam len velmi obmedzenu skusenost, no to bzucanie kludne moze pri spravnej konstrukcii zanikat pri zvuku pneumatik a hlbokeho dychania ?.
Takisto hmotnost pri zjazdoch nehra az taku rolu, casto skor pomoze v stabilite na mensich nerovnostiach a umozni vyssiu rychlost (downhill alebo enduro bicykle zamerne nie su co najlahsie). Problem nastava pri nevhodnej geometrii a zlemu rozlozeniu vahy.


Keď mám tie električky porovnať, tak najlepšie hodnotím Mondraker s Boschom, najhoršie Hibike s Yamahou…. Ale môže to byť geometriami a ročníkmi. Hibike je o tri roky starší od Mondrakeru. Zvyšné dva sú Cannondale Moterra niekde uprostred.
Ale toto nie je dôležité, hľadal si človeka, ktorému ebajk nevyhovuje. Prihlásil som sa.
30.08.2023 - 16:56:28
00
keyboard_arrow_up