chcem sa spýtať,aký panuje názor na karbónový rám + karbonovú vidlicu na gravel bajku. Netreba sa obávať výdrže a odolnosti? Až doteraz som si napr. myslel,že ak budem raz kupovať gravel,bude to oceľ, niečo na typu author ronin , ale velmi poškulujem po karbónovom bergamonte.
106 kg karbon ram, vidla, barany, sedlovka. Najazdene 25 tis + km, 80% ak nie viac po polnackach a po traktoroch a kombajnoch vyjazdenych kolajach. Bez problemu.
106 kg karbon ram, vidla, barany, sedlovka. Najazdene 25 tis + km, 80% ak nie viac po polnackach a po traktoroch a kombajnoch vyjazdenych kolajach. Bez problemu.
chcem sa spýtať,aký panuje názor na karbónový rám + karbonovú vidlicu na gravel bajku. Netreba sa obávať výdrže a odolnosti? Až doteraz som si napr. myslel,že ak budem raz kupovať gravel,bude to oceľ, niečo na typu author ronin , ale velmi poškulujem po karbónovom bergamonte.
Ked nie je problem s karbonovym mtb, preco by mal byt s gravelom?
ale ved preto,že som neznalý sa radšej popredu spýtam v domnienke že zvedavosť a lenivosť sú hybnou silou pokroku ľudstva: )
V zásade moja otázka bola podložená tým,že oproti karbónovému HTčku, gravel má menej tlmenia pre užšie plášte a pre väčší tlak v nich. Tzn. viacej vibrácií a namáhania v neprospech gravelu. Pretože,ak by som gravel mal,určite by som sa snažil jazdiť aj ľahký terén aťd.
Som rád,že v prípade karbónu sa v zásade nie je čoho obávať.
Ak planujes jazdit aj po polnackach za mokra, budes si musiet oblepit vnutro noh vidlice a zadnej stavby, aby sa ti nestalo, ze ti ich kamienky z blata obrusia
... ze spochybnovanie materialu z karbonovych vlakien ....
Videl so desiatky videi, ktore sa snazili dokazat ake su karbonove ramy vseobecne na figu... mlatili do nich kladivami, jazdili trubkach autami a pod. prasarny. Zaver bol vzdy ten ze aha... hlinik a ocel vydrzali a karbon nie...
Takze karbon je vo vseobecnosti pevny ale aj pomerne krehky (zaroven aj pruzny), nema rad narazy ostrymi predmetmi, nema rad zablatene rotujuce predmety ktore sa ho dotykaju (ako spominal user_id), vyslovene destruktivne nan posobi upinanie do servisneho stojana na stred trubky kde je najtensia... a takisto aj sedenie na hornej ramovej trubke hlavne na cestakoch.
Na druhej strane ked ti praskne hlinikovy ram, tak mozes ho vyhodit. Sice to machri vedia zavarit, ale pokial to nie je tepelne osetrene tak ako vo fabrike vo vyrobe, casom praskne hned vedla noveho zvaru. Karbon sa da vyborne opravovat a velkarat opravovane miesta su pevnejsie ako povodne.
Navrch ma karbon aj v cyklickom zatazovani... po nete je vela roznych laboratornych priemyslenych skusok, kedy karbonovy vyrobok vydrzal niekolko nasobne viac zatazovych cyklov nez hlinik, ci ocel...
pre gravel sa mi javi ako najvhodnejsi material...
Dakujem za prispevok ddemo!
Kazdy material ma urcite svoje pozitivne a negativne vlastnosti. Nie som expert, takze vychadzam iba z vlastnych skusenosti a tie asi nie su velmi hodnotne - nikdy som nemal high-end hlinikovy alebo ocelovy bike. Ale vo vseobecnosti mi take to bezbrehe obhajovanie (nie ze by to tu niekto robil) ocele a hlinika ako spravneho materialu na bicykle ako ked prisli prve karbonove a kompozitove hokejky a niektori hokejisti trvali na tom, ze drevene hokejky su lepsie. No nie, nie su
Ale je mi to jedno, nech kazdy jazdi na com chce, samozrejme. Mne sa tiez velmi pacia napriklad Standert Kreissäge a takmer som si jeden kupil.
Mne napr. karbón praskol, rám BMC na zadnej vzpere, samozrejme reklamácia mi bola zamietnutá s tým že som si to spôsobil sám. Jazdím všetko, zvaznice, štrkové cesty, traily v podstate čo aj na mtb okrem skokov, najazdených cca 7k za 2roky a vážim +/-92kg
Videl so desiatky videi, ktore sa snazili dokazat ake su karbonove ramy vseobecne na figu... mlatili do nich kladivami, jazdili trubkach autami a pod. prasarny. Zaver bol vzdy ten ze aha... hlinik a ocel vydrzali a karbon nie... Takze karbon je vo vseobecnosti pevny ale aj pomerne krehky (zaroven aj pruzny), nema rad narazy ostrymi predmetmi, nema rad zablatene rotujuce predmety ktore sa ho dotykaju (ako spominal user_id), vyslovene destruktivne nan posobi upinanie do servisneho stojana na stred trubky kde je najtensia... a takisto aj sedenie na hornej ramovej trubke hlavne na cestakoch.
Na druhej strane ked ti praskne hlinikovy ram, tak mozes ho vyhodit. Sice to machri vedia zavarit, ale pokial to nie je tepelne osetrene tak ako vo fabrike vo vyrobe, casom praskne hned vedla noveho zvaru. Karbon sa da vyborne opravovat a velkarat opravovane miesta su pevnejsie ako povodne.
Navrch ma karbon aj v cyklickom zatazovani... po nete je vela roznych laboratornych priemyslenych skusok, kedy karbonovy vyrobok vydrzal niekolko nasobne viac zatazovych cyklov nez hlinik, ci ocel... pre gravel sa mi javi ako najvhodnejsi material...
mne tam isto Giant cestaku ale co som sa bavil s Carbonfactory tak ze tam tie ramy praskaju pomerne casto. Vzpera hruba ako malicek a staci nejaky kamen alebo ti pri foteni drbne na zem etc a puk. Uz by som to miesto nenasiel po oprave kde to vlastne bolo. nie je to vidiet.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Fuha, 106kg karbonovy ram. Sorry, nedalo mi
Ked nie je problem s karbonovym mtb, preco by mal byt s gravelom?
V zásade moja otázka bola podložená tým,že oproti karbónovému HTčku, gravel má menej tlmenia pre užšie plášte a pre väčší tlak v nich. Tzn. viacej vibrácií a namáhania v neprospech gravelu. Pretože,ak by som gravel mal,určite by som sa snažil jazdiť aj ľahký terén aťd.
Som rád,že v prípade karbónu sa v zásade nie je čoho obávať.
https://www.cykloshop.sk/gravel-bicykel-bergamont-grandurance-expert/
Videl so desiatky videi, ktore sa snazili dokazat ake su karbonove ramy vseobecne na figu... mlatili do nich kladivami, jazdili trubkach autami a pod. prasarny. Zaver bol vzdy ten ze aha... hlinik a ocel vydrzali a karbon nie...
Takze karbon je vo vseobecnosti pevny ale aj pomerne krehky (zaroven aj pruzny), nema rad narazy ostrymi predmetmi, nema rad zablatene rotujuce predmety ktore sa ho dotykaju (ako spominal user_id), vyslovene destruktivne nan posobi upinanie do servisneho stojana na stred trubky kde je najtensia... a takisto aj sedenie na hornej ramovej trubke hlavne na cestakoch.
Na druhej strane ked ti praskne hlinikovy ram, tak mozes ho vyhodit. Sice to machri vedia zavarit, ale pokial to nie je tepelne osetrene tak ako vo fabrike vo vyrobe, casom praskne hned vedla noveho zvaru. Karbon sa da vyborne opravovat a velkarat opravovane miesta su pevnejsie ako povodne.
Navrch ma karbon aj v cyklickom zatazovani... po nete je vela roznych laboratornych priemyslenych skusok, kedy karbonovy vyrobok vydrzal niekolko nasobne viac zatazovych cyklov nez hlinik, ci ocel...
pre gravel sa mi javi ako najvhodnejsi material...
Kazdy material ma urcite svoje pozitivne a negativne vlastnosti. Nie som expert, takze vychadzam iba z vlastnych skusenosti a tie asi nie su velmi hodnotne - nikdy som nemal high-end hlinikovy alebo ocelovy bike. Ale vo vseobecnosti mi take to bezbrehe obhajovanie (nie ze by to tu niekto robil) ocele a hlinika ako spravneho materialu na bicykle ako ked prisli prve karbonove a kompozitove hokejky a niektori hokejisti trvali na tom, ze drevene hokejky su lepsie. No nie, nie su
Ale je mi to jedno, nech kazdy jazdi na com chce, samozrejme. Mne sa tiez velmi pacia napriklad Standert Kreissäge a takmer som si jeden kupil.
To praskol iba tak pocas jazdy? Celkom strasidelna predstava.
Takze karbon je vo vseobecnosti pevny ale aj pomerne krehky (zaroven aj pruzny), nema rad narazy ostrymi predmetmi, nema rad zablatene rotujuce predmety ktore sa ho dotykaju (ako spominal user_id), vyslovene destruktivne nan posobi upinanie do servisneho stojana na stred trubky kde je najtensia... a takisto aj sedenie na hornej ramovej trubke hlavne na cestakoch.
Na druhej strane ked ti praskne hlinikovy ram, tak mozes ho vyhodit. Sice to machri vedia zavarit, ale pokial to nie je tepelne osetrene tak ako vo fabrike vo vyrobe, casom praskne hned vedla noveho zvaru. Karbon sa da vyborne opravovat a velkarat opravovane miesta su pevnejsie ako povodne.
Navrch ma karbon aj v cyklickom zatazovani... po nete je vela roznych laboratornych priemyslenych skusok, kedy karbonovy vyrobok vydrzal niekolko nasobne viac zatazovych cyklov nez hlinik, ci ocel...
pre gravel sa mi javi ako najvhodnejsi material...
… a mne titán ??♂️
Karbon sa da vyborne opravovat a velkarat opravovane miesta su pevnejsie ako povodne....
pevnejsie ako povodne , ale co vlastnosti ako povodne? zachovane? bude pruzit?