Do 2021 som jazdil len Shimano brzdy, o inych som ani pocut nechcel. Aj ked som kupil bike, tak prve, co som (bez vyskusania) urobil, bolo zhodenie SRAM brzd a montaz XTciek (4-piestovych). Posledne roky mi vsak zacali na SH brzdach vadit niektore veci. Ako som sa zacal ucit niektore technickejsie prvky jazdy (hlavne manual, btw, este stale som v procese ucenia sa
), tak mi zacal vadit kratky chod paky (riesil som XTR race pakami bez ServoWave na 4-piestoch) a hlavne nekonzistentny bite point. Ked mi prisiel
ebike (Decoy MX) a boli na nom CODE R brzdy, tak som si povedal, ze ich skusim a veru, dobre som urobil. Chvilku sice trvalo, kym sa zabehli a zacali poriadne brzdit (cca 3 vyjazdy), ale vyhovuje mi dlhsi chod paky a konzistentny bite point. Min. rok som kupil aj Capru MX, tiez s CODE R a tiez uplna spokojnost (tam mi zabehnutie brzd trvalo len 1 vyjazd). Neskor som vymenil paky na oboch
bikoch za RSC. Tento rok som kupil HT, kde boli Shimano MT400 a nebol som spokojny ani s brzdnym ucinkom ani s velkymi pakami (M4100), tak som to najskor upgradol na SLX7100, ale nebolo to ono. Nevedel som si na akosi zvyknut a tak som ich vymenil za CODE R, ktore mi ostali z Decoya a Capry (vyuzil som totiz BF akciu a nekupoval iba RSC paky, ale cele sety brzd za cenu pak). Teraz som zasa nadmieru spokojny s brzdnym prejavom.
Suma sumarum (ked sa niekomu nechce citat predosly vylev
), v prvom rade treba povedat, ze najlepsie
brzdy su tie, na ktore je clovek zvyknuty. S brzdnym ucinkom som nikdy nemal problem, ani pri SHIMANO brzdach (pokial neratam tie M4100/MT400) ani pri SRAM CODE R/RSC (s vybavou mam cca 105 kg, teda s bikom 120-133 kg). Pri SH brzdach som jazdil vela roznych kotucov, od "zakladnych" vhodnych aj pre metaliky (RT66/RT70) az po ICE Techy (RT86, XTR MT900) a najlepsie mi prisli tie "zakladne" (ICE Tech boli strasne nachylne na krivenie). Na SRAMoch pouzivam vyhradne Centerline kotuce a spokojnost. Teraz jazdim na dvoch bikoch CODE RSC a na jednom CODE R. Na tych SRAMoch mi vadi len jedna vec a to, ze pocas zimnych vyjazdov su packy strasne studene v porovnani s XTR M9100 pakami (kov vs karbon). No a posledne zistenie, nepocitujem ziadny rozdiel (ani v brzdnom ucinku ani v brzdnom prejave) medzi CODE R a CODE RSC
hybridtheory, nechce sa mi verit, ze mas problemy s brzdnym ucinkom pri CODE R. Ano, kotuce neboli najrovnejsie ani u mna (hlavne 200kove, 180ka bola OK), musel som ich trosku narovnat (mam doma vyrovnavac kotucov), ale aj to len raz (po zabehnuti), odvtedy bez problemov. Ale s brzdym ucinkom teda rozhodne problem nemam. Mozno neboli z "vyroby" (YT) idealne odvzdusnene, moze sa stat, u mna to, ale bolo vsetko OK (2 nove biky, 1x po crash replacement ramu).