Kali033, ten test mi nesiel do hlavy. Je to vybraty specificky pripad, ked bola transformacia energie z diesel->elektro->pohyb vyhodnejsia. Nemozes ale podla neho zovseobecnovat.
Keby nabitie elektromobilu bolo vseobecne ucinnejsie ako
beh ucinneho motora, preco by Honda vo svojom hybride spravila pevny prevod na dialnicne rychlosti ? Nemalo by to zmysel. Hondacky hybrid prave funguje tak, ze benzinovy motor bezi v najucinnejsom pasme bez pripojenia na
kolesa a generuje elektrinu pre elektromotor, co kolesa pohana.
Cize to je profesionalne riesenie toho prikladu, co si dal. A inzinieri z Hondy zistili, ze niekedy je ten ucinny benzinak lepsi ako konvertovat energiu z chemickej na elektricku a z nej na pohybovu.
Fungovanie ich hybridu je tu:
https://youtu.be/6glpZTRT6qE .
Tuto
https://youtu.be/6glpZTRT6qE?t=391 aj vidis, ze v dialnicnych rychlostiach ide vacsinou bez transformacie - tam je to vyhodnejsie.
Okrem toho, predpokladam, ze ten dieselagregat nemal DPF filter a dalsie srandy, ktore v modernych autach cistai vzduch a zvysuju spotrebu. Stara Octavia 1.9 TDI by tu trasu mozno dala pod 4 litre (a hnusnym dymom).
Ten test bol specificky pripad, kde to vyslo. Ale urcite to neplati vzdy.