Kali033, ten test mi nesiel do hlavy. Je to vybraty specificky pripad, ked bola transformacia energie z diesel->elektro->pohyb vyhodnejsia. Nemozes ale podla neho zovseobecnovat.

Keby nabitie elektromobilu bolo vseobecne ucinnejsie ako beh ucinneho motora, preco by Honda vo svojom hybride spravila pevny prevod na dialnicne rychlosti ? Nemalo by to zmysel. Hondacky hybrid prave funguje tak, ze benzinovy motor bezi v najucinnejsom pasme bez pripojenia na kolesa a generuje elektrinu pre elektromotor, co kolesa pohana.

Cize to je profesionalne riesenie toho prikladu, co si dal. A inzinieri z Hondy zistili, ze niekedy je ten ucinny benzinak lepsi ako konvertovat energiu z chemickej na elektricku a z nej na pohybovu.

Fungovanie ich hybridu je tu: https://youtu.be/6glpZTRT6qE .
Tuto https://youtu.be/6glpZTRT6qE?t=391 aj vidis, ze v dialnicnych rychlostiach ide vacsinou bez transformacie - tam je to vyhodnejsie.
Okrem toho, predpokladam, ze ten dieselagregat nemal DPF filter a dalsie srandy, ktore v modernych autach cistai vzduch a zvysuju spotrebu. Stara Octavia 1.9 TDI by tu trasu mozno dala pod 4 litre (a hnusnym dymom).

Ten test bol specificky pripad, kde to vyslo. Ale urcite to neplati vzdy.
12.10.2023 - 20:33:09
01
Pevny prevod na dialnicne rychlosti dava zmysel preto, lebo sa tam jazdi stabilnou rychlostou, lebo by sa tam relativne mala trakcna bateria aj tak vybijala kazdu chvilu a lebo sa efektivny rozsah otacok spalovaku tazsim prevodom premietne na vacsi rozsah rychlosti.
12.10.2023 - 21:21:06
00
will V tom teste predsa nebolo porovnanie elektromobilu s motorom v Atkinsonovom cykle, ale s klasickym dieslom. Ty s ateda snazit ten test vyvratit niecim co s tym testom nesuvisi. Honda pouziva uplne iny motor. Taky motor v Atkinsonovom cykle dokaze vygenerovat podstatne viac elektrickej energie, ktorou sa da pohanat elektromotor a ma podstatne ine vlastnosti. To, co inziniery z Hondy pridali, je len jednoduchy napad, ze mozu spojit generator s elektromotorom napriamo pri specifickej stabilnej rychlosti, ktora sa casto pouziva a tym padom usetrit zhruba 10-15% energine navyse. Podmienka je ale presne to, ze to musi byt casto pouzivana rychlost a nesmie sa velmi moc menit, ako ZOiberg napisal. Inaksie by motor musel ist mimo optimalne otacky a vyhoda by sa stratila.
13.10.2023 - 05:29:48
00
Vsak ja som ani neporovnaval hondu s teslou.
Chcel som povedat, ze v niektorych rezimoch je transformacia energie vo fosile cez elektrinu vyhodna a v niektorych nie. Ze to nie je vseobecne 0 alebo 1.
Preto som ani nespominal spotrebu hondy a ani to neporovnavam.
13.10.2023 - 07:49:21
00
will Ale ved to je presne to, co Kali033 povedal. Povodne tam bolo video, kde sa vsetci smiali na tom, aky je to nezmysel, ze nabijaju elektromobil benzinovou centralou. A on len uviedol priklady, ze nie vzdy je to nezmysel a aj uviedol konkretne dovody, kedy a co o tom rozhoduje. Ty si sa rozhodol zobrat jeden priklad a zacal ho vyvracat s tym, ze je velmi specificky a nie vseobecny. Podla mna je dostatocne vseobecny, nakolko ide o realnu jazdu s dvoma realnymi autami. Samozrejme nezahrna vsetky podmienky, ale ako realny priklad je to v pohode. Ty si sa skonstatoval, ze ide o velmi specificky pripad a uviedol si priklad ako je rieseny hybrid Hondy. Pricom tvoj priklad je omnoho specifickejsi(podla mna je to genialne inzinierske risenie), kedze vyhoda sa prejavuje len v konkretnych otackach motora pri konkretnom style a rychlosti jazdy so specifickym motorom (Atkinson) to este motor musi byt sucastou auta. (tj neda sa ten motor ako centrala nechat doma) Tj Tvoj priklad je omnoho specifickejsi, nez jeho. Ano mas pravdu, ze " transformacia energie vo fosile cez elektrinu jvyhodna a v niektorych nie.", ale to presne tvrdil aj on, ked hned na zaciatku prispevku povedal, ze zalezi na generatore (teda spalovacom motore).
13.10.2023 - 19:14:30
00
a este navyse zabudol citat/citat s porozumenim, ked s kalim sme pisali aj/hlavne o modernych elektrarnach. Poradim - staci si pohladat nieco na sposob "record efficiency gas turbine power plant" a mozno pridat "GE" alebo "siemens". Alebo si zalovit aj v tejto teme, myslimze aj tento rok som to sem pisal. cca 63+% ucinnost + este mozes to odpadove teplo (37%) nejak vyuzit...
13.10.2023 - 20:51:23
00
Kogeneracia
13.10.2023 - 20:54:33
00
Zda sa, ze v UK im to akosi nevychadza s nabijanim uz teraz a to este nariadili kvoty na predaj elektroaut. Som zvedavy na dalsi vyvoj. :)

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/dobijeci-stanice-moto-sit-elektrina-kapacita-anglie-krize.A231011_075555_automoto_dohr

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/mandat-spojene-kralovstvi-bezemisni-harper-opatreni-kvota.A231002_163457_automoto_dohr
01.11.2023 - 12:07:11
01
Švédsko je nove Nórsko

Švédsko dosiahlo 5% podiel elektrických vozidiel na trhu v q1 2021 a v septembri 2023 boli na 44,4%

cleantechnica.com

https://cleantechnica.com/2023/10/03/evs-take-63-4-share-in-sweden-tesla-model-y-dominates/?fbclid=IwAR2X64Ywp8SFX8RfuLt-XMcOWyHGZm0vmjWiMsQ2jjcm7kUN0mIG-zccZPQ

Predaje BEV na 3 najvačších trhoch za q1-q3 2023. Odporučam sa zamerať na objemy čínskych áut v Číne. Do Číny exportovali 1/3 vyroby európske a japonske automobilky, stým je za 1-2r koniec. V Číne je marketshare NEV na 39% (zhruba 2 násobok za jeden rok). Peking hlási dokonca 50%.

Prílohy:

398079436_10219635354953677_8426973155503153957_n.jpg
398079436_10219635354953677_8426973155503153957_n.jpg 122.75 KiB thumb_up0thumb_down

01.11.2023 - 12:23:48
00
najzaujímavejšia časť 11:32 - gen3 prvé auto ktoré nemá mechanické zadné brzdy :o
thumb_up0thumb_down
13.11.2023 - 22:37:02
00
A vieš ako dlho im to vydržalo?
.
.
.
Presne 1 veľkú cenu a nemalo ani toľko.
Už na testoch sa stali tvrdé nehody, bol schválený "emergency brake system", ktorý ale nestihol byť pripravený do prvých pretekov v Mexiku (fail), tak sa na poslednú chvíľu menil layout trate - najdlhšia rovinka sa rozdelila šikanou, aby sa nedosahovali také vysoké rýchlosti. Tiež sa pridávali tecpro bariéry kvôli bezpečnosti.
Do ďalších pretekov už boli autá vybavené kotúčovými zadnými brzdami. Nie sú plnohodnotné, ale dokážu spoľahlivo brzdiť v prípade zlyhania systému.

A v skutočnosti to mohlo byť ešte horšie, nebyť nekvalitných pneumatík, vďaka ktorým piloti nemohli využiť potenciál auta naplno. Pretože gen3 je výkonovo oveľa lepšia ako gen2, ale kvôli pneumatikám sa tento rozdiel stieral. Pokiaľ by autá gen3 mali byť rýchlejšie o avizovaných niekoľko sekúnd (5-6), tak by sa toto riešenie bŕzd pravdepodobne nemohlo vôbec uplatniť alebo by sa stalo limitujúcim faktorom pre celkový výkon.

Uvidíme čo ďalej, celá séria sa uberá nejakým divným smerom, spravia 2 kroky vpred a 3 vzad. Veľmi dobre sa posunuli v oblasti výkonu a rekuperácie, zabili to ale pneumatikami. Možno by mohli uvažovať už aj o zmenšení batérií a znížení hmotnosti, autá by boli obratnejšie a načo majú voziť zbytočnú hmotnosť, keď ju nedokážu pretaviť do výkonu? To by ale bol problém v prípade jazdenia na klasických okruhoch, ako tento rok skúsili v Portlande, kde to dopadlo tak, že 80% pretekov sa piloti vozili vo vláčiku za sebou a šetrili energiu, pretože okruh neponúkal dosť možností na rekuperáciu.
14.11.2023 - 10:16:34
01
BMW po 60r ukončilo výrobu spaľovacích motorov v Nemecku, V hlavnom závode v Mníchove vytvárajú miesto pre výrobu elektromobilov. :lol:

https://www.br.de/nachrichten/bayern/nach-60-jahren-letzter-verbrenner-verlaesst-bmw-werk-in-muenchen,TvDmnL0
14.11.2023 - 19:52:28
00
no a? tak ich budu vyrabat inde
"BMW has now completely relocated its production to Steyr in Austria and Hams Hall in Great Britain"
14.11.2023 - 19:59:15
01
priority :lol:
14.11.2023 - 20:00:56
00
thumb_up0thumb_down
14.11.2023 - 23:55:54
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up