Mam Sidku z 2017. Ma nabehane 46000km a nohy nemaju ani naznak zbruseneho eloxu. Velky servis raz rocne, maly kazde 2-3 mesiace. To len tak na porovnanie.
14.11.2023 - 07:38:39
02
Tak tu Yari uz servisovat nemusis. Ked kupis druhu vidlicu, budes vediet, ze sa ma servisovat castejsie ako raz za 10 rokov :D
14.11.2023 - 20:25:43
04
Chalani predpokladam ze namiesto Maxima PLUSH Dynamic Suspension Lube Light do spodnych noh Zeba mozem dominat este 0w-30 co mi ostala.Ci sa mylim?
15.11.2023 - 12:29:42
00
Samozrejme mozes pouzit.
15.11.2023 - 12:51:11
10
takto

Prílohy:

Screenshot 2023-11-15 123927.jpg
Screenshot 2023-11-15 123927.jpg 33.34 KiB thumb_up0thumb_down

15.11.2023 - 13:11:25
01
Ma zabijete :-) Sice navod hovori ze mam odsrobovat rebound piston ked chcem vymneit seal head o-ring. No nemam AV-4 ci 5. Ale dole pri rebound adjuster to ide lahko odsrobovat a tadial by to slo. Neviete co za katastrofu sa moze stat az to vysrobujem?

Prílohy:

rd.jpg
rd.jpg 55.4 KiB thumb_up0thumb_down

20231115_193742.jpg
20231115_193742.jpg 46.13 KiB thumb_up0thumb_down

15.11.2023 - 19:39:10
00
Ak chces vymenit iba o-kruzok, naco potrebujes davat dole cely seal head?

EDIT: aha, ty zrejme chces vymenit aj vnutorny, vsak? Tam ale tusim nie je o-kruzok ale scraper (neviem ako je to po svk), to neviem ci je v servisnej sade.. ak ano, tak potom mozes dat dole tu spodnu maticu, akurat problem je, ze ona by nemala byt takto volna, cize ked ju das naspat, neviem ako ju poriadne dotiahnes ked nemas na to celuste do zveraku
15.11.2023 - 20:57:47
00
Dotiahnuť dotiahne, hore na pieste vidlicový, dole na "bottom nute" rovnako a voči sebe dotiahneš (samozrejme spodny bottom nut dat na cervený locktite)... problem by som videl skôr v ostrej hrane na piestnici (od bottom nutu) a navliekani sealheadu bez poškodenia spomínaného scraper sealu (stieracieho v-kruzku) ... odporúčal by som použitie aspoň improvizovaného "bullet toolu"
15.11.2023 - 21:17:39
05
jurasmtbiker napísal:
Dotiahnuť dotiahne, hore na pieste vidlicový, dole na "bottom nute" rovnako a voči sebe dotiahneš (samozrejme spodny bottom nut dat na cervený locktite)... problem by som videl skôr v ostrej hrane na piestnici (od bottom nutu) a navliekani sealheadu bez poškodenia spomínaného scraper sealu (stieracieho v-kruzku) ... odporúčal by som použitie aspoň improvizovaného "bullet toolu"

Ano jurasmtbiker mas pravdu. Vdaka za rady. Super.
15.11.2023 - 23:59:46
00
No, musim to tu napisat, snad to niekomu pomoze. Zaver je taky ze vidlicu som uspesne odservisoval.Funguje ako ma. Len komedia s tam tou vyssie uvedenou vymenou vnutorneho tesnenia sealheadu-scarper sealu. Nedal som na rady a narval to od strany bottom nutu. Jasne ze som to poskodil a tieklo to. Takze risesnie dat stary scarper seal spet-bol ok netiekol. Len nemam PT-AV-5 a pod. a hnusilo sa mi to kupovat :-) tak som to zaniesol do miestneho profi servisu. Za pol hodku volali ze hotovo. Za 7e, Vyjdem z predajne a kukam na to a seal head je opacne nasadene. Vraciam sa spet. Jaaaj, ze niekto ho asi vyrusil. Kukam co robi. Upevnuje damper shaft do toho AV-5. Berie blicky !!! nie 15 vidlicovy. V soku nie som schopny reakcie.. asi vie co robi. Trosku to povoli. Kukam zas ako puk, dava to prec z AV-5 a povoluje maticu na damper shaft dole pri bottom nut kde sa nastavuje rebound. Vysrobuje a chce tam rvat ten sealhead odtial.. skoro ma vystrelo. Mu vravim ze z vrchu preboha, bez slova tak spravi ale rozoberie cely rebound vratane tej plast tycky a vyskocia gulicky potom to cele zas dava spet.. ja uz som v mrakotach neschopny rekcie. navela to navlecie spravne ale 0,1s som ho zastavil pred znicenim aj povodneho tesnenia.
nakoniec perlicka. Do zveraku uchytil cely damper shaft za maticu reboundu /jasne ze tam zostali sramy a aj na shafte a zas blickami dotahoval seal head, cize proti sebe.Som mysle ze to zas da do AV-5 a dotiahne to nezavisle. Ze nikde nedal loctite a pod ani nehovorim.
Asi to chcel osud aby som toto videl. Sevisujem si bajk na 90 percent a pruzenie bolo poslende co som nerobil. Takze uz viem ze dokupim co treba a usetrim si nocne mory :-).

Este raz dakujem za vsetky predch. rady.
16.11.2023 - 22:10:17
03
to čo bol za ,,profi,, !! servis ? ?
... presne pre toto si servisujem bajk sám.
16.11.2023 - 22:21:31
03
nie je profi servis ako profi servis.. :D
17.11.2023 - 10:13:28
02
Dlhsiu dobu mam v sufliku RS Deluxe Nude, ktory potrebujem zoservisovat. Povodne som ho chcel dat do servisu, ale pozrel som si detailnejsie PDF-ko od RS a zistujem, ze sa jedna o pomerne trivialnu zalezitost. No a toto je posledny komponent, ktory som este komplet neskladal/nerozoberal.
Mam preto - pre tych, ktori si tlmice servisuju sami - zopar otazok k IFP. Vzduchovu komoru samotnu som uz niekolko krat servisoval. To je ukon na urovni umyvania bidonu zvnutra ;)

1. plnite IFP dusikom, alebo kaslete na to a fukate vzduch? Je tam markantny rozdiel - zmena prejavu chodu?

2. na servis potrebujem dva nastroje -

RockShox rear Shock IFP Height Tool
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/vidlice-a-tlmice/prislusenstvo/servisne-sady/rockshox-rear-shock-ifp-height-tool-pre-nastavenie-ifp-monarch-deluxe.html

a

RockShox náradie pre demontáž piestu lockoutu tlumiča - Deluxe RCT/Deluxe NUDE
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/vidlice-a-tlmice/prislusenstvo/servisne-sady/rockshox-naradie-pre-demontaz-piestu-lockoutu-tlumica-deluxe-rctdeluxe-nude.html

Pouzivate nejake alternativy k tymto nastrojom - pasuje tam aj nieco ine - alebo su nutne originaly? Hlavne IFP Height Tool mi pride ako predrazena xujovina, ved zatlacit kruzok do komory a premerat sublerou by malo stacit. Alebo sa mylim?

Dik za odpovede.
21.11.2023 - 10:58:27
00
Ten merac IFP ma teda dostal :D , sak to nic ine ako sublera neni. Akoze ano, ak clovek denne servisuje 10 tlmicov, tak urcite radsej pomocku priamo na to (ale hentake prachy no to neviem).

Niektore tlmice (RS) maju normalny ventilcek na pumpu, akurat, ze tie beznadrzkove povacsine potrebuju az do 500psi (cize prislusnu mierku na pumpe). Dusik moze byt vyhodny tam, kde je gumova zatka (CCDB, Fox).
21.11.2023 - 11:49:42
00
Ano, 500psi pumpa je dalsia vec, ktoru este nemam :) ale tak v servise pytaju okolo 100€ takze budget na to je.
21.11.2023 - 11:54:14
00
keyboard_arrow_up