tak veru, je to miestny troll king
23.11.2023 - 12:46:04
00
Takže ak sa svojvoľne bez diskusie a nejakého plánu B zarezávajú autá, je to v poriadku. Keď sa náhodou zruší cyklotrasa, viď napríklad nábrežie pred River parkom, čo tam vznikol zmiešaný chodník, tak už to v poriadku nebolo. Tá istá situácia. Ale hej, asi teda budem troll.

Edit: alebo teraz ma ešte napadlo, ako sa vylúčili niektoré chodníky v Karpatoch, že to je len pre chodcov, že ako si to mohli dovoliť.
23.11.2023 - 13:44:02
02
tiež nechápem, mali by ich povoliť aj pre autá a autobusy (v tých karpatoch)
23.11.2023 - 14:05:23
00
Trošku rozdiel tam je. Ako píšeš, na nábreží pred River Parkom nebola zrušená cyklotrasa, len sa samostatná nahradila zmiešaným pohybom s chodcami. Teda nešlo o jej zrušenie. Cyklisti majú k dispozícii širší priestor, zhoršenie je to pre ľudí idúcich pešo, ktorí nemajú svoj vyhradený priestor, ale prepletajú sa medzi nimi cyklisti.

Ale ak by sa naozaj rušila nejakú cyklotrasa úplne, tak by to bolo porovnateľné s rušením ciest, po ktorých premávajú autá. A to sa veľmi nedeje. Občas, kvôli zriadeniu pešej zóny.

Aj na Vajanského nábreží bola zmena pre autá v tom, že sa om vyhradil jeden jazdný pruh namiesto dvoch, ktoré mali k dispozícii pred tým. Ale jazdiť sa tam môže stále. Aspoň ja jazdím, keď tam potrebujem ísť.

Ak toto nazývaš zarezaním áut, tak rovnako boli na Vajanského nábreží zarezané bicykle. Pretože tie mali pred vytvorením cyklopruhov tiež možnosť legálne jazdiť v oboch pruhoch (napríklad pri predbiehaní Prešporáčika :)), ale teraz môžu jazdiť len v jednom. Boli zarezané bicykle? Bojuje mesto proti bicyklom, keďže im umožnilo jazdiť len v jednom pruhu? ;)

K editu: nerozumiem, o čom hovoríš. V Karpatoch nie sú výlučne pre chodcov určené len niektoré chodníky, ale sú to takmer všetky. Bicyklom môžeš ísť (legálne) len po tých, kde je vyznačená cyklotrasa.
23.11.2023 - 14:11:36
02
pekne aku ma cyklokoalicia predstavu o zjazdnosti :D
realita je taka z pesiaci su vsade po celej sirke a chodia tam ako ovce bez pastiera a cyklisti robia slalom medzi nimi a cakaju od koho dostanu spakruky ked sa bude otacat alebo gestikulovat

v karpatochu su aj vylucne trasy ktore si niekto vyarendoval pre pesiakov aj ked ti im na to vo velkej miere kaslu lebo tade nechodia ;) myslim ze kazdy vie o ktoru znacku sa jedna
23.11.2023 - 14:49:24
00
scarinko napísal:
A medzi 9 a 16? Kolko?

Ja dnes 2x - o 11 a o 13 opačným smerom. Nepredbiehal som žiadneho cyklistu, oproti išli vždy cca 3-4-5 (ale bolo len 6 stupňov).
Aut bola hŕba, nerozumiem tomu, prečo nie sú v robote a nemakajú. Keď sa budú takto flákať, tak mi hrozí, že mi necinkne na účet dôchodok!
23.11.2023 - 15:17:33
02
ten bordel pri river parku je umyselny a trva to uz viac ako dekadu, napr tento clanok z roku 2011
https://www.cas.sk/clanok/358464/zahadny-spomalovac-na-cyklochodniku-osadili-ho-nacierno/
23.11.2023 - 15:25:40
00
scarinko napísal:
pekne aku ma cyklokoalicia predstavu o zjazdnosti :D
realita je taka z pesiaci su vsade po celej sirke a chodia tam ako ovce bez pastiera a cyklisti robia slalom medzi nimi a cakaju od koho dostanu spakruky ked sa bude otacat alebo gestikulovat

v karpatochu su aj vylucne trasy ktore si niekto vyarendoval pre pesiakov aj ked ti im na to vo velkej miere kaslu lebo tade nechodia ;) myslim ze kazdy vie o ktoru znacku sa jedna


Ja som nič nehovoril o zjazdnosti :) A môj názor rozhodne nie je oficiálnym názorom Cyklokolície, ale pokojne si to mysli a opakuj :D

V každom prípade stačí, keď budeš pri River Parku jazdiť ohľaduplne. Ja som tam v živote žiadny problém nemal. Ale zase nejdem nasilu 30 či 40 bez spomalenia slalom pomedzi ľudí lebo ja som na bicykli, ako nejaký cykloterorista :P

Rozhodne však stav pri River Parku nie je dobrý. Ten priestor je dizajnovaný tak, aby (priestorové) konflikty vyvolával. To, že pešiaci sú po celej šírke, je v súlade so (zlým) návrhom ako sa tam majú ľudia pohybovať.

Pri Karpatoch som nehovoril o značkách, ale o všeobecnej úprave v zákone o lesoch:
§ 31 Zákaz niektorých činností
(1)
Na lesných pozemkoch je zakázané
d)
jazdiť alebo stáť motorovým vozidlom, motocyklom, skútrom, snežným skútrom, motorovou trojkolkou alebo štvorkolkou mimo vyznačených miest a jazdiť na bicykli alebo na koni mimo lesnej cesty45a) alebo vyznačenej trasy; to neplatí, ak ide o využitie lesnej cesty podľa § 25,
23.11.2023 - 16:14:13
00
Janci z paralelneho vesmiru, v ktorom sa ako kazdy normalny cyklista tesi zo zlepsenia bezpecnosti cyklodopravy na ukor prevladajucej automobilovej :lol:
i.imgflip.com
23.11.2023 - 23:05:17
10
Priateľka cestuje MHD po tom nábreží. Skús jej vysvetliť, že sa má tešiť z toho, že tam je cyklotrasa a že má ignorovať fakt, že jej cesta zrazu trvá 5-15 minút dlhšie ako predtým a absolvuje to 2x denne. Najmä keď sa pozerá na prázdnu cyklotrasu vedľa. Lebo tam je cyklotrasa.

Ak si prečítaš všetky moje príspevky k tomu, ja som nekritizoval, že tam je len 1 pruh pre autá, nech si stoja v zápche. Ja som kritizoval to, že MHD stojí v tej istej zápche ako autá a to je problém. Ak tam chceli mať 1 pruh pre autá, tak ďalší pruh mohol byť BUS pruh a ani by som necekol. Cyklotrasa mohla byť vedená po nábreží úpravou a zavedená ďalej na Fajnorovo nábrežie, značka Bicyklova cesta a nie je problém. Ja kritizujem to, že tú chýba koncepcia dopravy. BA nemá žiaden mestský okruh, má tvar Y. Dokonca aj v tom progresívnom cyklistickom raji ako je Holandsko využíva bicykel na dopravu len okolo 17% ľudí, autá využíva zhruba 50% ľudí. Teda plus mínus to, čo aj na Slovensku. Podporujem cyklotrasy, ale musí to mať hlavu aj pätu. Je s tým nebodaj problém?
24.11.2023 - 11:11:44
01
Jano1987 napísal:
Priateľka cestuje MHD po tom nábreží. Skús jej vysvetliť, že sa má tešiť z toho, že tam je cyklotrasa a že má ignorovať fakt, že jej cesta zrazu trvá 5-15 minút dlhšie ako predtým a absolvuje to 2x denne. Najmä keď sa pozerá na prázdnu cyklotrasu vedľa. Lebo tam je cyklotrasa.

A preco nevyuziva tu cyklotrasu? Ale riesenie by bolo aj, keby tam mohla jazdit iba MHD (auta by mali zakaz), to by jej tiez vyhovovalo. :lol:
24.11.2023 - 11:30:10
02
Nechcem krmiť trolla, ale skrátka mnohí účastníci debaty vôbec nechápu, že naša závislosť na autách je problém a neexistuje nijaký, ale absolútne nijaký spôsob, ako to reálne na Slovensku dnes a tady riešiť bez bolesti. Áno, ak chceme v horizonte aspoň nejakých 20 rokov aspoň trochu eliminovať autá vždy a všade, tak to skrátka bude otravné. Neexistuje žiadne právo na hladkú a plynulú dopravu, parkovanie všade a vždy, nič také. Existuje však ústavné právo "na priaznivé životné prostredie" (Ústava SR, čl.44, bod 1.) a to je nadriadené nad plynulú a rýchlu dopravu kohokoľvek kamoľvek.
Chápem, že sa to (asi) väčšine obyvateľov nepáči, ale verejná správa nemôže robiť to, čo sa páči obyvateľom, ale to, čo treba.
24.11.2023 - 11:56:48
07
[quote="@1989189"]Priateľka cestuje MHD po tom nábreží. Skús jej vysvetliť, že sa má tešiť z toho, že tam je cyklotrasa a že má ignorovať fakt, že jej cesta zrazu trvá 5-15 minút dlhšie ako predtým a absolvuje to 2x denne. Najmä keď sa pozerá na prázdnu cyklotrasu vedľa. Lebo tam je cyklotrasa.

Sorry, ale naozaj uz pises nepravdy. Denne 5-15 minut navyse? Ale no tak,.. Kedze vozim skolopovinne dieta na Gamcu - prechadzam tade kazdy den, kazdy den. A zapcha kvoli tomu cyklopruhu nevznika. Aj ked niekedy sa auta nakopia, to sa obcas stane.

Vacsim problem bola vystavba zastavky pre Vidricu a zuzenie do jedneho pruhu kvoli odboceniu na Most SNP (aj to uz je minulost), ale takisto to nebolo nic hrozneho
24.11.2023 - 14:05:07
00
... pričom je úplne irelevantné, či tam zápcha je a či nie a či je zdržanie 3 alebo 15 minút. Skrátka samospráva sa snaží znížiť počet áut v centre. Klúčové slovo nie je "plynulá rýchla doprava", ale "menej áut v centre".
24.11.2023 - 14:12:59
01
Jano1987 napísal:
Dokonca aj v tom progresívnom cyklistickom raji ako je Holandsko využíva bicykel na dopravu len okolo 17% ľudí, autá využíva zhruba 50% ľudí. Teda plus mínus to, čo aj na Slovensku. Podporujem cyklotrasy, ale musí to mať hlavu aj pätu. Je s tým nebodaj problém?


Tie čísla 17% a 50% vieš aj definovať, prípadne dať odkaz na zdroj? Lebo to môžu byť napríklad odjazdené kilometre jednotlivými dopravnými prostriedkami, čo rozhodne nie je údaj o tom, koľko ľudí používa ktorý dopravný prostriedok.

Napríklad pri prejazdených kilometroch je logické, že automobilová a železničná doprava budú mať väčší podiel, keďže sa používajú na presuny na väčšie vzdialenosti. Narozdiel od pešej a cyklistickej, ktorá je dôležitejšia pri kratších presunoch. Plus v Holandsku je dosť rozšírené aj multimodálne dochádzanie (napr. bicykel - vlak - bicykel).

Taktiež medzi modal splitom na úrovni krajiny a na úrovni jednotlivých miest je dosť podstatný rozdiel. Nemotorová doprava má na prvej úrovni minimálny podiel, no v rámci mesta je to už dosť inak. Napr. v tomto článku https://cyclingindustry.news/netherlands-further-builds-on-cyclings-modal-share-hitting-51-in-utrecht/ z roku 2017 vidno rozdiely medzi jednotlivými mestami. Najautomobilovejší bol Rotterdam s 38% podielom ciest autom a 31% bicyklom. Naopak najbicyklovejší Utrecht s 29% autom a 51% bicyklom. Amsterdam v bicykloch nepatrne zaostával (48%), ale auto sa používalo ešte menej (21%) - rozdiel robili iné druhy dopravy.
24.11.2023 - 14:41:47
01
keyboard_arrow_up