Jezus napísal:
To napisal baterkovy hrdina, co by to za svoje mozno ani nezvladol odslapat. :)


Myslim ze aj na tej baterke by mal asi problem tou svojou oklukou vobec dojst bez nabijania 🤣
04.01.2024 - 14:20:50
00
Kristina napísal:
Jano1987 A ako to riešiš keď stretneš traktor alebo pomalé nákladné auto a máš plnú čiaru? Vytrúbiš ho a vytlačíš na krajnicu? Spomínaš exponované úseky pod Strešnom (ako každý kto argumentuje ako ty) alebo zákruty na Orave. Čo sa ti stane keď stratíš pri ceste viac ako 10 sekúnd? Čo sa stane keď cestuješ kvôli cyklistom o päť minút dlhšie? Takým ako tu odporúčam prísť pojazdiť na Malorku. Ohľaduplnosť miestnych voči cyklistom je tam neporovnateľná. Sú ochotní ísť za cyklistom na neprehľadnej a úzkej ceste aj kilometer. A žijú. Nič sa im nestalo, že prišli do cieľa o niečo neskôr. Ži a nechaj žiť. Ja rada šoférujem. Veľa krát musím šoférovať veľa. Ale ako cyklistka sa snažím viesť auto tak ako by som si priala aby to robili aj ostatní šoféri pri mne. Cesty nepatria iba autám. Alebo iba rýchlym autám.


Ja nikoho nevytrubujem, áno čakám. Len vieš aký je rozdiel medzi traktorom a značnou časťou cyklistov? Traktorista nemá problém uhnúť čo najviac doprava aby umožnil predbehnutie. Veľa cyklistov s tým problém má. Ďalej, pohyb traktorov je aj zákonné obmedzený, že kedy a kde môžu jazdiť https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/statny-dopravny-urad-4/info-o-prevadzkovani-vozidiel/pouzivanie-zvlastnych-motorovych-vozidiel-na-cestach-i-a-ii-triedy, teda v čase dopravnej špičky by som ich na ceste nemal stretnúť.

Bol som aj na Malorke a nie raz. A vieš, čo som si všimol? Že aj cyklisti sú ohľaduplný a nemajú problém uhúť aj na krajnicu, ak počujú za sebou auto, aby mohlo pohodlne prejsť. Je tam ohľaduplnosť z oboch strán. Áno, keď sa inak nedá, aj ja sa vlečiem za niekým. Ale to, že niekto má čas, neznamená, že ho ten druhý má. To nie je hejt, len proste fakt. Priateľke trvá cesta do roboty kvôli cyklopruhu na nábreží MHD o 15 minút dlhšie plus mínus. Každý deň to robí zhruba 30 minút, čo mohla robiť niečo iné myslíš, že toho šťastná? Vôbec, tiež bicykluje, aj jazdí autom. Počet cyklistov sa podľa rôznych prieskumov každé 4 roky zdvojnásobí zhruba. Je to fakt a ten fakt ovplyvňuje aj všetkých okolo. Pred 5 rokmi po hrádzi skoro ráno skoro nejazdil, čo som chodil do roboty, teraz aj za horšieho počasia tam stretnem tak 10-20 ľudí, o tom, čo sa deje po obede po 16tej sa už nedá hovoriť, obrovský rozdiel. Určite, je to super, ale kladie to aj nároky na existujúcu infraštruktúru. Čo keď teraz začne chodiť zo Stupavy do BA 20 cyklistov v čase dopravnej špičky? Bavíme sa o niečom, čo ovplyvní stovky ľudí na dennej báze. A nie, nejde len o Strečno, či horské oblasti Oravy, čo tak cesta BA- Šamorín? Stará Senecká? Medzi Petržalkou a Čunovom? Takých ciest nájdeš desiatky v každej obci. To že teraz tych cyklistov je mizivé precento ešte neznamená, že o 5 rokov to nebude vyzerať diametrálne inak.

Už len na zamyslenie. Reálne teraz v meste cyklista zaberá bežne 2-2,5m z pruhu. Cyklopruh na ceste má mať podľa normy 1,25m (vo výnimke 1,0m), kvôli autobusom musí byť minimálna šírka pruhu 2,75m. Určite teda nájdeme dosť ciest v mestách, kde viem mať oddelený pruh pre autá aj cyklistov treba na to minimálne 3,75m priestoru. Len narážame na problém. Cykloorganizácie, aj samotný cyklisti to odmietajú, lebo chcú všetko separátne. Je to kompromis, ktorý je vhodné riešenie, aj nízkonákladové a účinné. Otestované napríklad aj v Londýne. Len jedna strana ho odnieta.
04.01.2024 - 14:28:01
00
Jano1987 napísal:
1. Len vieš aký je rozdiel medzi traktorom a značnou časťou cyklistov? ....2. Priateľke trvá cesta do roboty kvôli cyklopruhu na nábreží MHD o 15 minút dlhšie plus mínus. ....3. Čo keď teraz začne chodiť zo Stupavy do BA 20 cyklistov v čase dopravnej špičky? ....4. Reálne teraz v meste cyklista zaberá bežne 2-2,5m z pruhu.


1. Traktor je 3x sirsi ako cyklista a je cez neho horsi rozhlad, takze jeho obehnutie je ovela narocnejsie.
2. To je nemyslitelne, aby v centre mesta boli v case dopravnej spicky zapchy (ironia). Zapchy su tam max rano a okolo 16-tej. Zvysok dna, ked pozries premavku cez mapy google, tak je to zvycajne zelene.
3. Zapchu na D2 a obchvate to nezhorsi.
4. S cestakom so sirkou riaditok do 46 cm a urcitym manipulacnym priestorom mi to tolko nevychadza.
04.01.2024 - 14:43:28
00
Jano1987 napísal:
Čo keď teraz začne chodiť zo Stupavy do BA 20 cyklistov v čase dopravnej špičky? Bavíme sa o niečom, čo ovplyvní stovky ľudí na dennej báze. A nie, nejde len o Strečno, či horské oblasti Oravy, čo tak cesta BA- Šamorín? Stará Senecká? Medzi Petržalkou a Čunovom? Takých ciest nájdeš desiatky v každej obci. To že teraz tych cyklistov je mizivé precento ešte neznamená, že o 5 rokov to nebude vyzerať diametrálne inak.

V pripade, ze cyklisti zacnu zasadne obmedzovat takto klucove cesty, tak budem legitimne ocakavat zasah dopravneho inspektoratu/mesta/vuc v podobe umiestnenia zakazovych znaciek pre cyklistov = a osobne to nebudem vnimat ako negativum, ale skor ako impulz vzniku tlaku na to, aby sa konecne dobudovali paralelne cyklocesty, tak ako to robi vyspela cast Europy, dokonca aj Madarsko .. len Cesko-Slovensko je v tomto pribrzene, sice asi z objektivnych dovodov (pravo na sukromne vlastnistvo + neskutocna rozdrobenost pozemkov), ale raz sa to zlomit musi...kazdopadne som si vedomy, ze ak by aj boli paralelne cyklocesty, tak pre mnohych cyklistov by len padla imagirnana vyhovorka na jazdu po ceste, a najdu si inu (podobne ako ked autickari sa vyhovaraju na nekvalitu MHD ako dovod ich vyvazania sa).
04.01.2024 - 16:57:25
00
Človeče, nehnevaj sa na mňa, ale tvrdiť, že cyklisti (potenciálne) obmedzujú kľúčové cesty je z môjho pohľadu rovnako na nízkej úrovni, ako tvrdiť, že kamióny obmedzujú diaľnice... Cesty holt nie sú len pre autá, rovnaké právo na ich používanie majú aj cyklisti, skútristi, či dokonca jazdci na koňoch... To Česko-Slovensko je podľa všetkého pribrzdené predovšetkým v tom, že značná časť vodičov je presvedčená, že cesta patrí len im :-/
04.01.2024 - 17:17:28
09
bikemartin napísal:
cyklotrasa Vrútky - ZA mohla byť dávno postavená, zlý Brusel na to peniaze dá,


Brusel s tým síce veľa nemá do činenia, rozhodovať bude MIRRI alebo kraj, ale obávam sa, že z eurofondov sa to finacovať nebude - jednak je tá suma privysoká vzhľadom k celkovým disponabilným zdrojom a jednak tá trasa nemá šancu splniť potrebné parametre cost-benefit analýzy. Iste, nemôžeme vylúčiť, že to nejaký minister prihrá nejakej spriatelenej firme a tam potom ide racio bokom, ale predbežne je to podľa mňa z eurofondov nefinancovateľné.
04.01.2024 - 17:34:56
00
cele to vzdy padalo na tom cenovom navrhu kedze kazda vlada sa snazi na vsetkych eurofondoch nabalit tak vsetky tendre su predrazene jak prasa.
keby to staval niekto sukromne pre seba a za svoje (nie za statne lebo aj z toho sa dobre kradne) tak to stoji ovela ovela menej a je to kvalitnejsie
04.01.2024 - 17:39:24
01
Tomas11 napísal:
Človeče, nehnevaj sa na mňa, ale tvrdiť, že cyklisti (potenciálne) obmedzujú kľúčové cesty je z môjho pohľadu rovnako na nízkej úrovni, ako tvrdiť, že kamióny obmedzujú diaľnice... Cesty holt nie sú len pre autá, rovnaké právo na ich používanie majú aj cyklisti, skútristi, či dokonca jazdci na koňoch... To Česko-Slovensko je podľa všetkého pribrzdené predovšetkým v tom, že značná časť vodičov je presvedčená, že cesta patrí len im :-/

Ako ja sa hnevat nebudem, len trocha ma zacinaju iritovat cyklisti, ktori su nastaveni stylom = ja mozem vsade, ale ak vstupi chodec na cyklochodnik a nedajboze ma obmedzi, tak sa cely vecer budem vyplakavat na tomo fore :D
04.01.2024 - 17:51:22
00
Presne tak.
A naviac už som tu vravel že väčšinou cyklisti na cestách sú z dôvodu športu a zábavy a nie za účelom dopravy či prepravy ako väčšina vozidiel.

Takže ak sa chcú zabávať kde iní pracujú, musia plne rešpektovať prioritu voľného prejazdu vozidiel a nesnažiť sa naschvál zavadzať len aby nahodou nestretli kamienok na krajnici.

Ak je na vašej trase zlá krajnica tak tam už nabudúce nejazdite. A ak predsa musite tak využite autobus.. :)
04.01.2024 - 18:10:11
00
marseluspp napísal:
Presne tak.
A naviac už som tu vravel že väčšinou cyklisti na cestách sú z dôvodu športu a zábavy a nie za účelom dopravy či prepravy ako väčšina vozidiel. .. :)

Toto tvrdenie máš podporené akým zdrojom? Uvedomuješ si, že existujú jedinci, ktorí dochádzajú do práce práve na bicykli?
04.01.2024 - 18:40:39
04
Kristína, nekŕm trolla.
04.01.2024 - 19:30:19
11
mi1986so napísal:
1. Traktor je 3x sirsi ako cyklista a je cez neho horsi rozhlad, takze jeho obehnutie je ovela narocnejsie.
2. To je nemyslitelne, aby v centre mesta boli v case dopravnej spicky zapchy (ironia). Zapchy su tam max rano a okolo 16-tej. Zvysok dna, ked pozries premavku cez mapy google, tak je to zvycajne zelene.
3. Zapchu na D2 a obchvate to nezhorsi.
4. S cestakom so sirkou riaditok do 46 cm a urcitym manipulacnym priestorom mi to tolko nevychadza.


1) k cyklistovi na ceste je potrebné prirátať ešte minimálne 1m bočný odstup v rýchlosti do 50km/h, 1,5m v rýchlostiach nad 50km. Z mojich skúseností je jednoduchšie obehnúť traktor, lebo traktor nemá problém uhnúť až na krajnicu.
2) väčšina ľudí cestuje ráno a po obede. Cyklista jazdiaci o polnoci ma, ani ich trápiť nebude, lebo v tom čase sa jazdí minimálne. Ale taký cyklista na Starej Seneckej, Račianskej a podobných cestách v čase dopravnej špičky už je niečo iné.
3) Prezradím ti tajomstvo. Nie každý jazdí do Stupavy po D2. A tak či tak, aj tak bude musieť ísť po tej okreske. Samozrejme si zabudol, že po ceste je aj taká Záhorská Bystrica. Len tak mimichodom, že vraj zo Stupavy do Lamača existuje aj oveľa bezpečnejšia trasa pre bicykel a ide aj po cyklotrasách https://sk.mapy.cz/s/porurogajo Len tak na okraj.
4) doma mám XC s 780mm flatbarom. Aj také biky existujú. Nie každý jazdí na cesťáku.

Jaroh
Jaroh napísal:
To som nikde nenapísal a ani si to nemyslím.
tu presne píšeš, že zvislá značka je zbytočná a ju netreba, lebo cyklotrasu predsa všetci poznajú https://www.mtbiker.sk/forum/post1997333.html#p1997333
Tu samozrejme ospravedlňuješ aj to, že nebola dodržaná platná norma a nie raz, čo bola reakcia na to, že som poukázal, že sú tam chyby a ty si tvrdil, že nie. Taktiež si ma obvinil, že v Nemecku nemá cyklista povinnosť pustiť autá, ak sa za ním tvorí kolóna, že nič také neexistuje a že som klamár. Našiel som konkrétny zákon, dal odkaz, aj danú sekciu citoval. Ospravedlnenie žiadne. Neboj sa, ospravedlňovať sa, že si ma obvinil z klamstiev nemusíš. Nie je to potrebné
04.01.2024 - 23:24:57
00
marseluspp napísal:
Každé fórum potrebuje jedného Ivana :)


no vidíš, a vdaka tomu si konečne pochopil že nemôžeš svojho jedného ožratého cyklistu co si ho autom stretol zovšeobecňovať na ostatných co jazdia pri pravom okraji vozovky a prestal si trepať hlúposti :)
05.01.2024 - 01:09:16
00
Jano1986, samozrejme, že si za svojimi tvrdenia stojím, len skrátka nechcem kŕmiť trola, Nemôžem za to, že nevieš porozumieť písanému textu. Ale dobre teda, ešte spravím výnimku:

To, že súhlasím s projektantom, že na Vajanského je označenie cyklopruhov modrou značkou zbytočné, nijako neznamená, že si myslím, že (cit.:) "označenie modoru značkou je nepotrebná blbosť a netreba ju dávať.", Nikde som to nenapísal, ani si to nemyslím. Ja som písal o jednej konkrétnej ulici (a ani tam som nenapísal, že je to "nepotrebná blbosť"), ty si ma zovšeobecnil na celé Slovensko.

Samozrejme, že si nevedel odcitovať nemeckú legislatívu, ktorá by určovala, že "cyklista je povinný umožniť aby ho bolo možné predbehnúť.", pretože taká neexistuje. Existuje ustanovenie, že vodič má takú povinnosť. Iste, budeš mi oponovať, že predsa aj cyklista je vodič, ale to nič nemení na tom, že neexistuje také ustanovenie, ktoré by to prikazovalo špecificky cyklistovi, ako si napísal. V danom kontexte by si potom mohol tvrdiť, že "Ono v Nemecku majú takú fičuru v zákone, ktorú na Slovensku zabudli určite nechtiac zakomponovať do zákona. Černoch je povinný umožniť aby ho bolo možné predbehnúť. " Možno aj napriek neschopnosti porozumieť čítanému textu predsa len rozoznáš absudnosť takého tvrdenia.
Nehovoriac o tom, že aj v slovenskej legislatíve je zakotvený ten princíp, ale to ti nijako nevyvetlím, lebo je to tam určené inak ako v Nemecku a ty máš skutočný problém porozumieť významu textu, ktorý čítaš. a si nevieš udržať svoju diskusiu k jednej veci, strielaš slamenných panákov kade tade, ako sa ti hodí.
Pekný deň.
05.01.2024 - 05:28:51
02
Drvivá väčšina z vás tu obhajuje jazdu v strede pruhu a naviac s odôvodnením že je to bezpečné :) Takže Ivanuška to čo tu o trepaní tvrdíš o mne vlastne hovoríš o sebe. A mnohím je to jasné … :)
S takou mentalitou sa dá žiť celý život, ale bohužial trpia ostatní ….
05.01.2024 - 06:42:57
10

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up