Atmosfericky aj preplnany 1.6 benzin v Mini (a rovnako aj v Peugeote, ci BMW) obchadzat oblukom. Dovod sa da vygooglit ("Prince 1.6 engine reliability") do par sekund.
Spomínal som Mini 1. generácie, teda R50/52/53 (2001-2006) ktorý poháňa Tritec, čo je motor od brazílskej divízie Chrysleru, na ktorom spolupracovali s Roverom pri vývoji. Varianty sú 1.4, 1,6 a 1.6 s kompresorom. Tie motory sú veľmi kvalitné, jeho najväčšou slabinou je, že občas zvykne odísť tesnenie pod hlavou. Aj to pri motoroch, čo už majú cez 250 tisíc km, alebo ich niekto často vytáčal a používal to ako malú raketu. Podobný problém majú aj motory K-series od Roveru, ale stačí každých 150 000km nechať vymeniť tesnenie pod hlavou a človek je v kľude. Mne prasklo na mojom aute 1.8 K-series od Roveru 2 roky dozadu. Nové tesnenie, preplach motora, nové rozvody a vodná pumpa, nový
olej a filtre a chladiaca zmes a celé to stálo 600€ (už keď som menil to tesnenie, tak som nechal robiť všetko). Len výmena tesnenia by ma stála cca 120€. Tritec na to trpí oveľa menej. Takže ak pri výmene rozvodov nechá preventívne spraviť nové tesnenie pod hlavou, na ďalších 150 tisíc km/10-15 rokov podľa nájazdu má pokoj.
Dano5 mohol by som sa spýtať? Ako veľká je tá Panda zvnútra? Dá sa dať dovnútra aj 2m pádlo na kajak? Stačí nejak šikmo od spolujazdca smerom dozadu.