Dychová skúška nemusela byť vykonaná, tvrdí analytik
Vodič v takejto situácii má dve možnosti, vysvetľuje pre Pravdu dopravný analytik Jozef Drahovský. Prvá je nahlásiť spôsobenú škodu priamo správcovi cesty, v tomto prípade magistrátu mesta alebo mestskej časti, aby sa vybavili formálne náležitosti náhrady. Druhá je zavolať políciu, ktorá následne bude kontaktovať majiteľa semaforu, teda správcu cesty. “Ak by osoba, ktorej majetok bol poškodený nebola kontaktovaná, a pri jej nezastihnuteľnosti by to nebolo nahlásené na polícii a vodič by z miesta nehody odišiel, tak sa to považuje za útek z miesta nehody zo všetkými právnymi následkami,” upozorňuje odborník.
Dodáva, že keďže nedošlo k zraneniu osôb, náraz na semafor za nepovažuje za nehodu, ale za škodovú udalosť. “Keďže nešlo o dopravnú nehodu, tak polícia nemusela byť volaná a teda nemusela byť vykonaná ani dychová skúška,” tvrdí dopravný analytik. Škodu podľa neho má pokryť povinne zmluvne poistenie (PZP). “Pre takéto prípady sa uzatvára PZP, ktorým poisťovňa nahrádza školy ostatným účastníkom dopravnej nehody alebo škodovej udalosti. Vrátane poškodenia cestnej infraštruktúry, dopravného značenia a podobne,” zhrnul dopravný analytik.
Ten Drahovsky ale na nieco zabudol. Az sa divim ze preco.
Na stranke MVSR je napisane co je dopravna nehoda a co je skodova udalost. (a este aj prepytujem "minister vnutra" šukaj eštik sa ho zastane, anarchia mafia!)
Ak sa znefunkční cesta alebo všeobecne prospešné zariadenie - ide o dopravnu nehodu.
A co robit pri dopravnej nehode? Okrem ineho: ohlásiť dopravnú nehodu policajtovi, zdržať sa konania, ktoré by bolo na ujmu vyšetrenia dopravnej nehody, najmä premiestnenia vozidiel,
Takze nie, nebola to skodova udalost ale dopravna nehoda pan Drahovsky.