Jaroh napísal:
bladerunner píšem o neefektívnosti NOVÝCH komunikácií s diaľničnými parametrami.

Najazdím po Slovensku priemerne 30K kilometrov ročne, mám takú prácu. Kilometrovú väčšinu najazdím po diaľniciach, keďže sa presúvam po Slovensku hore dole. Z diaľnic schádzam až tam, kde potrebujem alebo kde nie sú.

Za Prešovom a Košicami som niekoľkokrát do roka a som rád, že si vytiahol práve túto oblasť, pretože práve ona dobre ukazuje nezmyselné plánovanie diaľnic. Ak pripustíme, že by sme ešte niekde potrebovali stavať nové daľnice, tak je to práve východ krajiny - jednak koridor Via Carpatia - teda severo-južné prepojenia Poľska a Maďarska cez Slovensko a jednak koridor Košice -Michalovce (dnes už Bidovce-Michalovce). A ani v týchto úsekoch tam netreba naozaj diaľnicu, stačia rýchlostné cesty nižšej kategórie (a nižšej ceny)
A čo hlása ministerstvo (teda to bývalé, nové sa ešte nevyjadrilo, to sa zatiaľ vyjadrilo iba k tunelu popod Nízke Tatry, že bude robiť ďalšie a ďalšie štúdie, i keď stavať sa už nikdy nebude) ako prioritu? Úsek Michalovce - ukrajinská hranica. Neviem, ako často tade jazdíš, ale dnes je tam poloprázdna cesta 1. triedy, rovná ako pravítko a jediným problémom na nej sú obce - tie potrebujú obchvaty. Ale nie, my vedľa tejto poloprádznej cesty, rovnej ako pravítko, rovno plánujeme novú diaľnicu.

Uvidíme, ako sa k tomu postaví táto vláda, ale nepredpokladám veľké zmeny., píšem o zbytočnisti nových dia

Som z MI ;)
Preto som východ spomenul. Cesta rozhodne nie je poloprázdna, je to hlavný ťah na Ukrajinu a ide tadiaľ napríklad všetka kamiónová doprava. Ja netvrdím, že tam sa musí postaviť diaľnica, keď to niekto vypočíta, že stačí rýchlostná cesta, nie je problém. Ale terajší stav, že všetka doprava vrátane kamiónovej ide cez Michalovce a všetky dediny je katastrofálny. Nehovoriac , že keď sa niekde vyberieš autom z východu, koľko ti trvá dostať sa na nejakú normálnu cestu /diaľnica/ a začať cestovať normálnou prepravnou rýchlosťou. A to po otvorení tunela pri Prešove a diaľničného úseku Bidovce - Budimír je už oveľa-oveľa lepšie ako ešte nedávno.
Myslíš, že nejaký väčší investor príde do MI, HE a okolia, keď tu nebude mať napojenie na diaľnicu/rýchl. cestu?
14.01.2024 - 14:31:27
01
stanos4
Na Slovensku má železničná nákladná doprava podiel 21 %.
U osobnej dopravy je to 10 % železnica a 90 % cesty.
https://hnonline.sk/finweb/ekonomika/96085040-po-ceste-a-zeleznici-sa-v-marci-odviezol-medzirocne-podobny-objem-tovaru-vlaky-odviezli-viac-ako-predtym

Nemôžem za to, že ignoruješ fakty a to, že podiel dopravy tovaru po cestách rastie a preto sa aj viac investuje do ciest.
EÚ politici sa snažia preraziť múr hlavou, ale našťastie realita a trh sa nedajú oklamať.
14.01.2024 - 14:34:52
00
bicycletour tvoj domnienka predpokladá, že diaľnice zarábajú na opravy mostov (v širšom zmysle na údržbu cestej siete) tak, že užívatelia diaľnic premietnu svoje úspory z používania diaľnic do daní (mýto neuvažujem, to nekryje ani tú údržbu diaľnic) a štát potom tie peniaze použije na tie cesty. Tak to však nie je a za Ficových nezodpovedných vlád za ostatných 16 rokov už vôbec nie... Nehovoriac o tom, že väčšinu (predpokladám to, nechce sa mi hľadať čísla) užívateľov diaľnic sú z cudziny a teda na Slovensku neplatia dane.
Investičný dlh do cestnej siete na Slovensku je momentálne cca 700-miliónov a každoročne sa zvyšuje. Minulý minister dopravy napríklad vyčíslil, že ak sa nebude dostatočne investovať do mostov, tak v roku 2031 bude v zlom až veľmi zlom stave 99,8 mostov na Slovensku. A to sú len mosty a bavíme sa o iba pár desiatkach miliónov ročne! Neexistuje nijaký priamy ani nepriamy mechanizmus, že by Slovensko vedelo tieto peniaze dostať z diaľnic - pretože skrátka na to žiadne mechanizmy neexistujú, nie je to možné. Peniaze z daní idú do štátneho rozpočtu a ten dlhodobo údržbu cestnej siete zanedbáva.
Existuje už pár rokov iniciatíva za obnovenie Štátneho fondu dopravnej infraštruktúry, ktorý by mal potenciál takéto niečo vytvoriť, ale vlády sa tejto iniciatíve úspešne bránia. Prečo asi?
Splietaš hrušky z jablkami, z kontextu vygúglené informácie kombinuješ so svojimi domnienkami. Fakt nerozumiem, prečo sa púšťaš do takýchto diskusií, Veď sa len pozri na štruktúru štátnych príjmov a výdavkov a aspoň zbežne sleduj dynamiku štátneho rozpočtu a na čo sa používa (alebo aspoň nejaké serióznejšie noviny, ak o tom píšu) a potom píš o vzťahov medzi pozitívnymi dopadmi diaľnic a údržbou cestnej siete.
A to už vôbec nepíšem o tom, o čom je tento thread - o elektromobilite, na ktorú tento štát kašle totálne a pocítime to už o pár rokov.
OK, končím, idem von. Pekný deň.
14.01.2024 - 14:42:04
03
Jaroh
Ty si začal kombinovať cesty, nemocnice, školstvo a zrazu to už neplatí? V ekonomike všetko so všetkým súvisí a ak by diaľnice nemali na štátny rozpočet vplyv, tak by priemyselné štáty ako je Nemecko, Česko a Slovensko žiadne nepotrebovali.
14.01.2024 - 14:46:12
00
bladerunner napísal:
Som z MI ;)
Preto som východ spomenul. Cesta rozhodne nie je poloprázdna, je to hlavný ťah na Ukrajinu a ide tadiaľ napríklad všetka kamiónová doprava. Ja netvrdím, že tam sa musí postaviť diaľnica, keď to niekto vypočíta, že stačí rýchlostná cesta, nie je problém. Ale terajší stav, že všetka doprava vrátane kamiónovej ide cez Michalovce a všetky dediny je katastrofálny. Nehovoriac , že keď sa niekde vyberieš autom z východu, koľko ti trvá dostať sa na nejakú normálnu cestu /diaľnica/ a začať cestovať normálnou prepravnou rýchlosťou. A to po otvorení tunela pri Prešove a diaľničného úseku Bidovce - Budimír je už oveľa-oveľa lepšie ako ešte nedávno.
Myslíš, že nejaký väčší investor príde do MI, HE a okolia, keď tu nebude mať napojenie na diaľnicu/rýchl. cestu?


Veď sa napokon takmer zhodujeme.
Nemusí tam byť diaľnica, stačia obchvaty miest a obcí, presne to som napísal.
Z Michaloviec nechýba diaľnica na východ, ale na západ, presne to som napísal (a teda že nemusí to byť diaľnica, ale kvalitná a podstatne lacnejšia komunikácia vhodnej nižšej kategórie).
Akurát aj naďalej tú cestu Michalovce - št. hranica považujem za poloprázdnu, veď si to len porovnaj s inými, podstatne zaťaženejšími úsemi ciest na Slovensku.
Možno, ak sa dovtedy debata nezvrhne , si večer pozriem výsledky sčítania dopravy, tie veľa povedia. Medzitým na ilustráciu si stačí pozrieť Streetview :-) https://maps.app.goo.gl/2b8Ct4mhpbs4WLJK9
14.01.2024 - 14:49:48
01
bicycletour napísal:
Jaroh
Ty si začal kombinovať cesty, nemocnice, školstvo a zrazu to už neplatí? V ekonomike všetko so všetkým súvisí a ak by diaľnice nemali na štátny rozpočet vplyv, tak by priemyselné štáty ako je Nemecko, Česko a Slovensko žiadne nepotrebovali.


Samozrejme, že súvisí - ale nie halabala, že hrušky z jablkami.
Ja vravím, že peniaze, ktoré by sa ušetrili na predimenzovaných diaľniciach, by sa dali využiť inde. To je síce všeobecné, ale pravdivé tvrdenie.
Ty vraviš, že na opravu mostov zarábajú diaľnice. To je konkrétne a nepravdivé tvrdenie.

Na začiatok si vygúgli analýzy útvaru Hodnota za peniaze, svojho času sa tomu dosť venovali.
A teraz už naozaj končím, idem von. Pekný deň.
14.01.2024 - 14:53:25
02
Jaroh
A ja hovorím, že realita je iná a nepíšem o tom čo by bolo keby bolo. Realita je taká, že rozvoj diaľnic prebieha vo všetkých štátoch a neviem ani o jednej krajine, ktorá by ich výstavbu obmedzovala kvôli emisiám.
Útvar hodnoty za peniaze tiež nehovorí o zastavení výstavby diaľnic. Našťastie sú tam ešte normálne rozmýšľajúci ľudia.
14.01.2024 - 15:12:03
00
Jaroh prosim ta. Pisal si, ze "O spôsoboch, ako eliminovať zníženie spotrebných daní z palív sa hovorí roky, je to úplne otvorená téma. Nie je to zatiaľ prioritná téma, ale je to úplne otvorená spoločenská diskusia na úrovni krajín aj EÚ. "
Nemozes dat linky na nejake diskusie /clanky na tuto temu ? Zaujima ma to a chcel by som vediet, kam tato diskusia smeruje.

Realne by bolo najspravodlivejsie platit za odjazdene kilometre, mozno nejako nasobene vahou vozidla. Avsak tu by bola nevyhnutna kontrola pohybu vozidiel (a teda aj osob), co sa mi teda dost prieci. Sice uz ani teraz nevieme, kto vsetko sa dostava k datam z kamier mytnych bran na dialniciach ale toto by bolo este invazivnejsie voci sukromiu.

V mainstreame sa toto clovek nedozvie a na dobry odborny zdroj som nenarazil. Pokial taky mas, daj ho, prosim, sem.
16.01.2024 - 22:41:17
00
Na tom Islande by mal majitel auta zadavat sam pocet km do nejakeho systemu.
U nas by to bolo zaujimave :D

Este mi napada, ked tankujem, platim spotrebne dane a DPH statu kde tankujem. Cize aby to malo vyznam, tak by sa to malo platit podla krajinym, kde sa tie km najazdia a to v pripade beznej krajiny (nie ostrova) bez monitorovania polohy vozidla fakt realne mozne nie je.

Riesit by to ale mohlo europske myto.
16.01.2024 - 22:48:54
00
will napísal:
Jaroh

Realne by bolo najspravodlivejsie platit za odjazdene kilometre, mozno nejako nasobene vahou vozidla. Avsak tu by bola nevyhnutna kontrola pohybu vozidiel (a teda aj osob), co sa mi teda dost prieci. Sice uz ani teraz nevieme, kto vsetko sa dostava k datam z kamier mytnych bran na dialniciach ale toto by bolo este invazivnejsie voci sukromiu.

V mainstreame sa toto clovek nedozvie a na dobry odborny zdroj som nenarazil. Pokial taky mas, daj ho, prosim, sem.



Podľa mňa by bolo najspravodlivejšie zohľadniť počet prepravených osôb v jednom vozidle.
Čím viacej osôb, tým menší poplatok.
Ak by bolo obsadené auto 4 a viac osobami povoliť jazdu v BUS pruhoch, alebo umožniť bezplatné parkovanie......
17.01.2024 - 07:42:43
00
Riesenie uz mame (Driver caught using mannequin to drive in carpool lane) :lol:

Prílohy:

Dummy-driver.jpg
Dummy-driver.jpg 34.26 KiB thumb_up0thumb_down

17.01.2024 - 08:35:14
01
Tak to gumene spolocnicky by sli u nas potom na dracku. Otvoris si eroticky eshop a vsade vypredane, lebo kazdy chce jazdit vo vyhradenom pruhu.
17.01.2024 - 22:35:40
00
🥶
thumb_up0thumb_down
18.01.2024 - 08:02:52
00
8)

Prílohy:

GEH1zgRW4AEMyrM.jpg
GEH1zgRW4AEMyrM.jpg 70.6 KiB thumb_up0thumb_down

18.01.2024 - 13:20:29
00
a mame tu dalsie zlacnovanie: https://www.mojelektromobil.sk/tesla-model-y-v-europe-na-slovensku-ceny/
18.01.2024 - 13:55:32
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up