bicycletour tvoj domnienka predpokladá, že diaľnice zarábajú na opravy mostov (v širšom zmysle na údržbu cestej siete) tak, že užívatelia diaľnic premietnu svoje úspory z používania diaľnic do daní (mýto neuvažujem, to nekryje ani tú údržbu diaľnic) a štát potom tie peniaze použije na tie cesty. Tak to však nie je a za Ficových nezodpovedných vlád za ostatných 16 rokov už vôbec nie... Nehovoriac o tom, že väčšinu (predpokladám to, nechce sa mi hľadať čísla) užívateľov diaľnic sú z cudziny a teda na Slovensku neplatia dane.
Investičný dlh do cestnej siete na Slovensku je momentálne cca 700-miliónov a každoročne sa zvyšuje. Minulý minister dopravy napríklad vyčíslil, že ak sa nebude dostatočne investovať do mostov, tak v roku 2031 bude v zlom až veľmi zlom stave 99,8 mostov na Slovensku. A to sú len mosty a bavíme sa o iba pár desiatkach miliónov ročne! Neexistuje nijaký priamy ani nepriamy mechanizmus, že by Slovensko vedelo tieto peniaze dostať z diaľnic - pretože skrátka na to žiadne mechanizmy neexistujú, nie je to možné. Peniaze z daní idú do štátneho rozpočtu a ten dlhodobo údržbu cestnej siete zanedbáva.
Existuje už pár rokov iniciatíva za obnovenie Štátneho fondu dopravnej infraštruktúry, ktorý by mal potenciál takéto niečo vytvoriť, ale vlády sa tejto iniciatíve úspešne bránia. Prečo asi?
Splietaš hrušky z jablkami, z kontextu vygúglené informácie kombinuješ so svojimi domnienkami. Fakt nerozumiem, prečo sa púšťaš do takýchto diskusií, Veď sa len pozri na štruktúru štátnych príjmov a výdavkov a aspoň zbežne sleduj dynamiku štátneho rozpočtu a na čo sa používa (alebo aspoň nejaké serióznejšie noviny, ak o tom píšu) a potom píš o vzťahov medzi pozitívnymi dopadmi diaľnic a údržbou cestnej siete.
A to už vôbec nepíšem o tom, o čom je tento thread - o elektromobilite, na ktorú tento štát kašle totálne a pocítime to už o pár rokov.
OK, končím, idem von. Pekný deň.