Ale ale , Marli vystupil z pozadia
Ospravedlňujem sa, pri Jaroh som sa pomylil… on je presne priklad toho že niekto naschvál jazdí mimo okraj a motá sa v jazdnom pruhu motoristom aby ho museli ešte viac obiehať …v zmysle- lebo ja som tu pánom a bude tak ako ja chcem
Pri obiehaní takeho cyklistu potom vodic zrazí podobne uvažujuceho čo ide v protismere.
Potom sa divíte že navrhujem cyklistom psychotesty. Možno by hodne pomohli cyklovodičáky na cesty 1. a 2. triedy…
A takúto cyklomentalitu musia motoristi trpieť. Nie div že sú na cyklistov nahnevaní vo všeobecnosti.
Ivan, ak by si si niektoré moje slová vzal k srdcu, bol by s teba lepší človek a ušetril by si mnohým ľuďom vo svojom okolí stresy. Nemôžeš mlátiť okolo seba kladivom hlava nehlava, len preto že ho máš prave v ruke a považuješ ostatných za trčiace klince v tvojej rovine myslenia. Ľudí bude z toho bolieť hlava a nakoniec ti to kladivo zoberú a daju mu po prstoch …
Ľudské telo a myseľ musia byť vyvážené. Trénovať len dolnú svalovú časť na ukor ostatných partií a so zanedbávanim mentálneho vývoja môže viesť k športovým úspechom, ale ako ľudská bytosť je daný človek v reálnom živote nepoužiteľný.
Načo je mať denne odšlapaných 100km keď je zmýšlanie prejav horší ako u traktoristu s max ukončenou ZŠ ?
Keď sa teraz s nim nedá kultivovane rozprávať, aká to bude príťaž pre svoje okolie keď bude starý? A čo keď jedného dňa taký človek vystrieľa pol samošky, lebo mu niekto povie pravdu do očí???
Človeče, ty teda dávaš stovku denne?
Každopádne, ak budeš tichúčko sedieť a počúvať, možno pochopíš, že jazda na
bicykli pár desiatok cm vľavo od krajnice (čo sa ale rozhodne nerovná stredom pruhu) slúži na to, aby ťa vodiči obiehali s väčším odstupom. Samozrejme, ak je na ceste široká krajnica (ako napr. v úseku Lamač - Záhorská Bystrica) tak sa dá úplne komfortne ísť aj po nej, no ak tam krajnica nie je (ako napr. úsek Záhorská Bystrica - Stupava) a ideš priamo po čiare, tak ťa značná časť áut "líže spätným zrkadlom" a máš len veľmi malý priestor na chybu. Ak sa vysunieš trochu do jazdného pruhu, (stále sa nebavíme o jeho strede) väčšina vodičov ťa už obieha "slušne" a pri tých pár, ktorí idú stále tesne, máš ešte priestor uhnúť doprava. To nie je zavadzanie motoristom, ale normálne využívanie tej cesty, na čo máš aj na bicykli rovnaké právo, ako ľudia jazdiaci autami.
FWIIW, takisto som robil cyklosprievodcu a v úsekoch bez krajnice spolu s autami som jazdil presne tak isto, ako
Jaroh. Na poslednej pozícii a cca. meter od čiary. Tým som chránil klientov, ktorí boli zväčša zo západnej Európy či spoza oceánu, a teda zvyknutí na trochu iný prístup vodičov k cyklistom...