chcem sa opýtať ake plášte by ste mi odporučili na Meridu TFS 300 s ktorou jazdim XC, 60% cesta a 40% lahsi teren? viac -menej tvrdý a suchy povrch, a nech to ma cim nizsi valivý odpor aby som to mohol vypeckovat na asfalte aj bez prilisneho tlacenia na pedal. dik
Jasné, zabudnem napísať šírku... ano, oba RaRa aj Ray 2,25" (možno to na tejto foto vidno). Bude to najskôr tým vyšším tlakom, Ja mám radšej tvrdšie. Ak by som ich zas bral, tak už 2,35" aj ked majú tie otrasné tan wall.
Zdravím, práve mi prišli Pirelli SCORPION™ XC RC Lite Team Edition 29x2.4". Vybral som si ich lebo ich mnohí chválili. Ale čo tu čítam aj podla testov na Bicyclerolingresistance neviem či som spravil chybu. To, že majú nízky vzor ešte neznamená, že majú menší valivý odpor. Ked ich už mám, tak ich vyskúšam. Do teraz som 3r jazdil Schwalbe RaRa a RaRay 2,25" TL, boli super. Veľmi ľahké a valia dobre. Chcel som niečo iné vyskúšať, tak uvidím.
Vela top maratonskych jazdcov na Slovensku co nie su priamo sponzorovani jazdia tieto Pirelli. Rovnako aj vo svetaku ich jazdi vela timov. Dokonca aj Trek Factory vlani nejazdili Bontrager ale Pirelli.
Tie testy na bicyclerolingresistance su hovadina. Testuju to na valci pre velmi vysokom tlaku. Vonku sa to sprava uplne inak. Tie Pirelli nebudu o nic pomalsie ako tie Schwalbe. Rozdiely vo valivom odpore XC plastov rovnakej kategorie su minimalne (1-2W). Mozno nieco ako ako Race King bude vyraznejsie rychlejsie, povedzme 4-5W, a zase ten nema skoro ziadne stuple.
Presne áno a predtým to v Race na bikoch boli plášťe france Hutchinson to boli závodné preterkárske plášte … teraz tie špecifikácie v jazdení sa trošku od tej doby rozšírilo hlavne v tej DH sérii … a vznikli aj nové značky ako aj Vittoria ….
Ten Hutchinson ale fičal tak nejako začiatkom tisícročia, nie? Ja keď som pred cca. 15 rokmi začínal maratónovať, etalónom boli práve Schwalbe. Nobby Nic, Racing Ralph, Furious Fred a o tom, akú kombináciu nahodiť, sa v týždni pred štartom viedli vo fóre vášnivé debaty
Neskôr si Schwalbe získali povesť "papierových pneumatík" a do módy sa dostal mám pocit Continental a jeho Mountain King, X-King a Race King... Jeden čas tuším fičal ešte aj Maxxis, ale tá vlna ma nejako obišla. Pirelli bude asi tiež fajn, skúsenosti aj technológie majú pravdepodobne veľmi slušné, akurát nemajú nič cenovo dostupnejšie, čo by mi nebolo ľúto drať mimo pretekov...
maxxis fičí hlavne v gravity časti fóra ... ale tiež to tu čítam stále, keďže som ešte nič nekúpil, aktuálne favoritom je tufo ... ale stále ma to napriek cene ťahu k pirelli. Len ja ak na mtbčku najazdím max 2000 za sezónu tak mi na cene až tak nezáleží
Ja čom som si pozrel rôzne návody, tak pre to, čo by mi stačilo, tak najpopulárnejšie mi vychádzalo WTB Vigilante 2.3 vpredu a vzadu WTB Trail Boss, alebo komplet Trail Boss, Vittoria Barzo TNT, Maxxis Recon 3C, Schwalbe Wicked Will Super Race, Maxxis Ardent EXO, Vitto Syerra 4C (často kombinácia Barzo vpredu a Syerra vzadu). Nech sa v tom človek vyzná 🤣
A mimochodom ta Syerra sa podoba na Rekon od maxxisu..sak ono sa znacky kopiruju navjazom tam uz toho nieje moc co vymysliet co sa vzoru tyka.. https://www.maxxis.com/us/tire/rekon/
Však vyberiem, kúpim, pojazdím. Darmo niekto napíše, toto je dobré, to nie. Terén čo jazdíš vieš len ty. A či ti plášť sadne, je individuálne. Môže niečo gúľať, ako divé po asfalte a zabiješ sa na trailoch. Ja napríklad aktuálne jazdím na zadnom, Wolfpack Trail 2,4. Poriadne traily, ešte nevidel, počasie bieda. No hneď ako sa bude dať otestujem. No z tých pár kúskov, valí dobre, držia tiež dobre a ak vydrzi zadný 3000 - 3500km budem happy.
Však vyskúšam. Len proste nechcem kupovať hneď nejakú blbosť. Toto je čo ja viem 5 plášťov, čo sa dajú použiť na niečo medzi XC až trailom (že je teraz nejaká kategória down country plášťov) sú overené a stojí to za vyskúšanie.
Tie testy na bicyclerolingresistance su hovadina. Testuju to na valci pre velmi vysokom tlaku. Vonku sa to sprava uplne inak. Tie Pirelli nebudu o nic pomalsie ako tie Schwalbe. Rozdiely vo valivom odpore XC plastov rovnakej kategorie su minimalne (1-2W). Mozno nieco ako ako Race King bude vyraznejsie rychlejsie, povedzme 4-5W, a zase ten nema skoro ziadne stuple.
To je dost odvazne tvrdenie, ze "vonku sa to sprava uplne inak", obzvlast ked to nemas cim podlozit (nie, pocit sa naozaj nepocita).
Testovanie na kovovom valci je standard, pravda, simuluje najma tvrdy povrch, ale nie je velmi rozumne ocakavat, ze napr na sotoline zrazu zmiznu rozdiely.. btw, testuju to aj na 25 psi.. to mi zas nepride ako nejaky velmi vysoky tlak..
Keby hentie cisla co udavaju na https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews boli pravda, tak si nik neobuje Aspen aby si zabil 12W hendicap voci Race Kingu.
Mimochodom, podla ich merani ma Aspen s najnizsim vzorom zo vsetkych Maxxis XC plastov druhy najhorsi rolling resistance.
25psi je IMHO na XC dost. Ja mam 82kg ale teda 25 psi by som urcite nefukal.
A prave na tej sotoline sa zacnu prejavovat ine vlastnosti, ktore sa na dokonale rovnom valci neprejavia. Napr. prisposobivost zmesi a schopnost tlmit vibracie.
Kazdy tu riesi, co sa ako gula ale tam su skutocne zanedbatelne rozdiely. Mam wattmeter, na zaciatku kazdeho vyjazd musim vyslapat jeden kopec. Nevidel som statisticky vyznamny rozdiel medzi roznymi XC plastami co som skusal.
Co citit ovela viac su rozdiely medzi jazdnymi vlastnostami. Kazda guma sa sprava inak a v prvom rade podla jazdneho prejavu si treba vybrat. Darmo usetris 2 sekundy na 10 minutovom stupani, ked to potom nechas v prvej zakrute v ktorej ta vynesie.
Neskôr si Schwalbe získali povesť "papierových pneumatík"
Pred rokmi mali vadne serie, ze az ludia trhali knoby. Clovek sa to docita na forach po celom svete.
To vsak neznamena ze v sucasnosti problem pretrvava, nuz stalo sa. Co si vsimam, tak sa nadava na cestny maxis.
Cestne conti maju vysoky kredit, to nemam ako odskusat. Ja napr na conti touring som nadaval nonstop.
Keby to fungovalo tak ze nekupis, ak aspon raz boli zle recenzie, tak vlastne nekupis nikdy nic.
Vďaka za všetky informácie. Asi sa netreba úplne riadiť tými rollingresistance výsledkami. Presne tak, ak by to bola pravda, všetci by jazdili iba pár druhov plášťov. Samotné UCI preteky hovoria za veľa. Tam majú pretekári veľmi široké spektrum plášťov. Na tej úrovni, kde sa ráta každý zlomok sekundy/každý Watt, ak by určité plášte mali výraznejšie na vrch od ostatných, tak ich majú všetci.
Na pretekoch jazdia to čo majú od sponzorov skoro žiadna značka nenechá vyberať jazdcov čo chcú. Ďalšia vec, riešiť tu nejakú rolling resistance na domácom vozeni je vážna utopia 90% ľudí tu nemá dobre jedlo, spánok, životosprávu aby dosiahli určitý level svojej možnej vykonnosti ale sledujú 10g na plášti alebo 2watty. Kúp čo vieš zohnať za dobru cenu a jazdi.
Inak velka cast domacej amaterskej spicky jazdi prave Pirelli XC RC (Kostelnicak, Hartl, Halik, ale napr. aj Visnovskeho som videl na nich vlani). Urcite teda pojde o rychle plaste. Ja som ich prave preto vlani skusil ale poprave som mal obcas pocit, ze v zjazdoch som bol na nich pomalsi, lebo som mal mensiu istotu ako na Fast Trakoch co som jazdil rok predtym.
Ked bolo prasno, tak na nich dost smykalo a v makkom terene sa tiez tie mini stuple nemaju moc ako zarezat. Netreba pozerat, len to co sa jazdi vo svetaku, lebo ti borci maju iny cit a techniku ako my, co pytame rady od cudzich ludi na internete
Presne, oni majú cit a techniku a hlavne jazdia niečo úplne iné ako jazdia bežní ľudia. Ja napr preferujem väčšiu odolnosť oproti hmotnosti alebo odvalovaniu, ktorá je na dlhších výjazdoch väčšia priorita. Keď už sa nechať inšpirovať, tak už skôr z tréningov.
Presne tak, u mňa je to podobne, poradie asi takto. Odolnosť, grip v zjazde, váha 800-900 gr max ideál 850gr a aby to šlo v teréne. Asfalt neberiem do úvahy, ten je vždy len presun k lesu, od lesa domov. Mám trailoch bike zdvih zadok/predok, 130/140.
To aby si ich nikto neobul, nutne vyzaduje, aby o tych cislach aj kazdy vedel.. a ak poviem, ze o nich vie 1% pouzivatelov, tak je to mozno aj vela.. vacsina obyc ludi si proste kupi co vidi vo svojom okoli/v obchode/etc.. to ale nutne neznamena, ze to je aj najlepsie..
Mimochodom, podla ich merani ma Aspen s najnizsim vzorom zo vsetkych Maxxis XC plastov druhy najhorsi rolling resistance.
Ano, v danej testovanej zmesy, ale treba tiez dodat, ze v inej (3C maxxspeed) je najrychlejsi z ich plastov, co len dokazuje ako dolezita je pouzita zmes (na co ludia zvyknu zabudat, ked pozeraju len na vzor).
A prave na tej sotoline sa zacnu prejavovat ine vlastnosti, ktore sa na dokonale rovnom valci neprejavia. Napr. prisposobivost zmesi a schopnost tlmit vibracie.
To ale nikto nespochybnuje, ze plaste maju aj ine vlastnosti.. dany test testuje len valivy odpor (na zdrsnenom valci) co dobre simuluje tvrdy povrch.. pokial vsak nemam tvrde data potvrdzujuce, ze na makkom povrchu sa to sprava uplne inak, je rozumnejsie extrapolovat data, ktore mam k dispozicii aj do inych podmienok, nez naopak..
Tiez ale netreba zabudat, ze mnoho bikerov (ak nie vacsina) musi prejst nemalu vzdialenost po asfalte, kym sa dostanu "do terenu". Pre tychto ludi mozu mat dane vysledky este vacsiu hodnotu.
Kazdy tu riesi, co sa ako gula ale tam su skutocne zanedbatelne rozdiely. Mam wattmeter, na zaciatku kazdeho vyjazd musim vyslapat jeden kopec. Nevidel som statisticky vyznamny rozdiel medzi roznymi XC plastami co som skusal.
Co citit ovela viac su rozdiely medzi jazdnymi vlastnostami. Kazda guma sa sprava inak a v prvom rade podla jazdneho prejavu si treba vybrat. Darmo usetris 2 sekundy na 10 minutovom stupani, ked to potom nechas v prvej zakrute v ktorej ta vynesie.
Iste, valivy odpor je len jednym z mnohych parametrov plasta a aky je jeho podiel na celkovej kvalite/komforte jazdy, je na inu debatu.. Ale len kvoli tomu povedat na nejaky test, ktory je ako jeden z mala v bike priemysle robeny v kontrolovanych podmienkach a ma naznak vedeckosti, ze je hovadina.. to mi pride velmi nestastne
Poznate nejaky lubrikant na plaste, aby si lahsie sadali do rafika? Dost casto sa mi na conti race king 2" drot stava (2,2 ani raz), ze ho nafukam do vajca v terene a jedine riesenie je nafukat ho na 4-5 baru, potom si sadne – je to nic moc riesenie, uz mi pri tych tlakoch odisla jedna pumpa.
Druha moznost je asi nosit tekute mydlo v nejakej malej flasticke.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Vela top maratonskych jazdcov na Slovensku co nie su priamo sponzorovani jazdia tieto Pirelli. Rovnako aj vo svetaku ich jazdi vela timov. Dokonca aj Trek Factory vlani nejazdili Bontrager ale Pirelli.
Tie testy na bicyclerolingresistance su hovadina. Testuju to na valci pre velmi vysokom tlaku. Vonku sa to sprava uplne inak. Tie Pirelli nebudu o nic pomalsie ako tie Schwalbe. Rozdiely vo valivom odpore XC plastov rovnakej kategorie su minimalne (1-2W). Mozno nieco ako ako Race King bude vyraznejsie rychlejsie, povedzme 4-5W, a zase ten nema skoro ziadne stuple.
Neskôr si Schwalbe získali povesť "papierových pneumatík" a do módy sa dostal mám pocit Continental a jeho Mountain King, X-King a Race King... Jeden čas tuším fičal ešte aj Maxxis, ale tá vlna ma nejako obišla. Pirelli bude asi tiež fajn, skúsenosti aj technológie majú pravdepodobne veľmi slušné, akurát nemajú nič cenovo dostupnejšie, čo by mi nebolo ľúto drať mimo pretekov...
https://int.vittoria.com/products/syerra-xc
https://int.vittoria.com/products/barzo-xc-race?variant=47236865491261
A mimochodom ta Syerra sa podoba na Rekon od maxxisu..sak ono sa znacky kopiruju navjazom tam uz toho nieje moc co vymysliet co sa vzoru tyka..
https://www.maxxis.com/us/tire/rekon/
To je dost odvazne tvrdenie, ze "vonku sa to sprava uplne inak", obzvlast ked to nemas cim podlozit (nie, pocit sa naozaj nepocita).
Testovanie na kovovom valci je standard, pravda, simuluje najma tvrdy povrch, ale nie je velmi rozumne ocakavat, ze napr na sotoline zrazu zmiznu rozdiely.. btw, testuju to aj na 25 psi.. to mi zas nepride ako nejaky velmi vysoky tlak..
Mimochodom, podla ich merani ma Aspen s najnizsim vzorom zo vsetkych Maxxis XC plastov druhy najhorsi rolling resistance.
25psi je IMHO na XC dost. Ja mam 82kg ale teda 25 psi by som urcite nefukal.
A prave na tej sotoline sa zacnu prejavovat ine vlastnosti, ktore sa na dokonale rovnom valci neprejavia. Napr. prisposobivost zmesi a schopnost tlmit vibracie.
Kazdy tu riesi, co sa ako gula ale tam su skutocne zanedbatelne rozdiely. Mam wattmeter, na zaciatku kazdeho vyjazd musim vyslapat jeden kopec. Nevidel som statisticky vyznamny rozdiel medzi roznymi XC plastami co som skusal.
Co citit ovela viac su rozdiely medzi jazdnymi vlastnostami. Kazda guma sa sprava inak a v prvom rade podla jazdneho prejavu si treba vybrat. Darmo usetris 2 sekundy na 10 minutovom stupani, ked to potom nechas v prvej zakrute v ktorej ta vynesie.
Neskôr si Schwalbe získali povesť "papierových pneumatík"
Pred rokmi mali vadne serie, ze az ludia trhali knoby. Clovek sa to docita na forach po celom svete.
To vsak neznamena ze v sucasnosti problem pretrvava, nuz stalo sa. Co si vsimam, tak sa nadava na cestny maxis.
Cestne conti maju vysoky kredit, to nemam ako odskusat. Ja napr na conti touring som nadaval nonstop.
Keby to fungovalo tak ze nekupis, ak aspon raz boli zle recenzie, tak vlastne nekupis nikdy nic.
Ked bolo prasno, tak na nich dost smykalo a v makkom terene sa tiez tie mini stuple nemaju moc ako zarezat. Netreba pozerat, len to co sa jazdi vo svetaku, lebo ti borci maju iny cit a techniku ako my, co pytame rady od cudzich ludi na internete
To aby si ich nikto neobul, nutne vyzaduje, aby o tych cislach aj kazdy vedel.. a ak poviem, ze o nich vie 1% pouzivatelov, tak je to mozno aj vela.. vacsina obyc ludi si proste kupi co vidi vo svojom okoli/v obchode/etc.. to ale nutne neznamena, ze to je aj najlepsie..
Ano, v danej testovanej zmesy, ale treba tiez dodat, ze v inej (3C maxxspeed) je najrychlejsi z ich plastov, co len dokazuje ako dolezita je pouzita zmes (na co ludia zvyknu zabudat, ked pozeraju len na vzor).
To ale nikto nespochybnuje, ze plaste maju aj ine vlastnosti.. dany test testuje len valivy odpor (na zdrsnenom valci) co dobre simuluje tvrdy povrch.. pokial vsak nemam tvrde data potvrdzujuce, ze na makkom povrchu sa to sprava uplne inak, je rozumnejsie extrapolovat data, ktore mam k dispozicii aj do inych podmienok, nez naopak..
Tiez ale netreba zabudat, ze mnoho bikerov (ak nie vacsina) musi prejst nemalu vzdialenost po asfalte, kym sa dostanu "do terenu". Pre tychto ludi mozu mat dane vysledky este vacsiu hodnotu.
Co citit ovela viac su rozdiely medzi jazdnymi vlastnostami. Kazda guma sa sprava inak a v prvom rade podla jazdneho prejavu si treba vybrat. Darmo usetris 2 sekundy na 10 minutovom stupani, ked to potom nechas v prvej zakrute v ktorej ta vynesie.
Iste, valivy odpor je len jednym z mnohych parametrov plasta a aky je jeho podiel na celkovej kvalite/komforte jazdy, je na inu debatu.. Ale len kvoli tomu povedat na nejaky test, ktory je ako jeden z mala v bike priemysle robeny v kontrolovanych podmienkach a ma naznak vedeckosti, ze je hovadina.. to mi pride velmi nestastne
Druha moznost je asi nosit tekute mydlo v nejakej malej flasticke.
nasiel som toto zatial https://www.mtbiker.sk/shop/servis/tmely-a-lepidla/weldtite-montazny-gel-na-plaste-p51725.html