dnes som absolvoval prvý kratší výjazd na Boschi a vyjadrujem maximálnu spokojnosť, toto som celý život potreboval, len som o tom doteraz nevedel
dvakrát som vybehol blízky kopec s malebnou dedinkou Kráľová z jednej aj z druhej strany, po asfalte, lebo blata všade po uši. nejde o žiadne prudké vraždy, z jednej strany dĺžka 8,3 km a 4,5% priemerné stúpanie, z druhej strany 8 km a 3,7%. režimy som vybral Eco, Tour, Auto, Boost, všetky v základnom nastavení. prvé stúpanie som išiel Eco/Tour tak pol na pol, posledných možno 500m je stupák, tam som zapol Boost. tieto režimy poznáte, fungujú spoľahlivo a dobre, lineárna podpora. stúpanie z opačnej strany som išiel celé na Auto a zostal som zarazený a prekvapený, pozitívne (vybilo mi poistky
). eMTB na Boschi ešte nemám vyskúšané, ale predpokladám, že je to ekvivalent Trail na Shimane EP8 a čakal som podobný prejav motora aj pri Auto, ale toto ma tlačilo samé dopredu, bez toho aby som musel zvyšovať tlak do pedálov. kadencia 80-90, vyšiel by som to celé na jednom prevode, ale samému pred sebou mi to bolo blbé, tak som aspoň občas prehodil. vo videu k tomu na YT chlapík hovorí, že je to režim, ktorý pomáha zachovať tempo a funguje na inom princípe ako eMTB. stúpanie je mierne členité, v prudších úsekoch som cítil ako motor pridáva výkon, bez toho aby som čokoľvek zmenil ja, či kadenciu, alebo tlak do pedálov. všetky palce nahoru
Auto v najnovšom update Flow nebolo, mne skolaboval následný update bajku z mobilu a bol som to vyriešiť cez kábel u nás v Ebajku, kde mi spolu s updatom bajku nahrali aj tento režim.
po štyroch sezónach na Shimane (dve na E8000/ dve na 1. generácii EP8) stále tvrdím, že je to výborný motor, len bohužiaľ Shimano neponúka zákazníkom možnosť voľby a to je chyba. nie každému vyhovujú progresívne režimy na EP8, dosť som sa vytrápil hlavne v Taliansku kde mnohé stúpania neboli jednoduché, tu u nás to bolo ešte ako tak v pohode. Bosch nám dal každému na výber a tak je to správne.
milo prekvapil aj pohon Linkglide, skúšal som radiť pod plnou záťažou a absolútne žiadny problém, žiadne pazvuky či strieľanie reťaze.
na záver čísla, 45 km, 900 vm, 98 kg ja + 27
bajk + 5 batoh, priemerka 20,4 kmh, zostatok
baterky 54% (pozitívny výkričník
)