Ano presne do stvorca a keby si sa lepsie pozrel tak par prispevkov nad tvojou otazkou je video ako sa to robi
15.03.2024 - 18:48:27
01
len poznamka k vyvazovaniu... zakladny predpoklad je mat volne - (v pripade cup cone dobre nastavene) loziska v nabojoch aby sa koleso volne tocilo.
Niektore naboje maju celkom natesno nainstalovane priemyselne loziska a koleso je v smere otacania celkom tuhe. Velkarat aj silno dotiahnuta oska vie "zablokovat" volne otacanie v pripade ze su zle vyrobenevole alebo zle nasadene loziska. V idealnom pripade pred vyvazenim by mal ventil by mal na kolese fungovat ako kyvadlo a postupne zmensovat drahu az kym sa nezastavi v dolnom/najtazsom bode
16.03.2024 - 06:29:21
00
ddemo Myslím, že aj dobre nastavané ložiská (pre jazdu) môžu byť pre vyvažovanie obmedzením.

Pre statické vyvažovanie by som navrhol nejaký doplnok nahradzujúci osku. Ten by mal jemné ložiská s malým odporom, či už hrotové, alebo podobné. Takto to riešia napríklad modelári pri vyvažovaní vrtúľ.

https://www.peckamodel.sk/kav0212-hridel-na-vyvazeni-vrtuli
https://ae01.alicdn.com/kf/S7c889ef4d9a94a54a2a8ff7bf408aa86b.jpg

profimodel.cz
16.03.2024 - 08:59:18
01
Kice..tiez pravda... velakrat uz len masivna napln vazeliny v lozisku moze branit uplne volnemu pohybu osky. samozrejme ze za jazdy to nepoznas.
A este Scarinko..ak za jazdy citis vibracie, skorej by som pozrel ci plast nehadze, resp nema hrb. Vyvazenost, resp nevyvazenost kolies je radovo velmi mala na to aby si ju citil pri jazde... Dalsou moznou pricinou (galuska) je stuhnuty tmel vo vnutri... mal som jednu galusku, na volno sa krutile pekne ale za jazdy bole taka nepredvidatelna, a ked som na druhej jazde dostal defekt, tak som ju rozstrihol a vo vnutri bol na troch miestach sthunuty tmel - vzdy inej sedej farby, a samozrejme ze na jednej polovici..:) Bola to starsia galda, kupil som ju s kolesom a nastastie dost rychlo sa porucala.
16.03.2024 - 15:54:17
00
Koleso to robilo aj s novou galuskou. Vzdy zabudnem skusit roztocit koleso bez galusky ci je nevyvazeny rafik alebo to robi ta galuska.
16.03.2024 - 17:39:46
00
Neosadene karbonove koleso je nevyvazene (povacsinou) vzdy... davaju zopar platov navyse do rafika oproti ventilku, aby sa to s ventilkom aspon trochu vybalancovalo.
16.03.2024 - 17:43:41
01
No len ak je galuska teda nevyvazena rovnakym stylom ze ventilok by to mal korigovat ale je to ovela viac tak co narobis. Uvidime. Nebude dlho trvat a budem musiet menit zadnu cize vyskusame. Mozno niekde splasim tie nalepovacie gumy.
16.03.2024 - 17:47:50
00
Na vyvazenie by sa dali pouzit aj motocyklove zavazia. Na spice, alebo lepene. Od 2,5 do 20 gramov.
https://autodielybremax.sk/pneuservis/vyvazovacie-zavazia/motocykle
17.03.2024 - 10:45:08
11
scarinko napísal:
No len ak je galuska teda nevyvazena rovnakym stylom

Galuska je rovnomerne vyrobena po celom obvode, ventil je ta asymetria ktoru sa snazia kompenzovat vyrobcovia rafikov. Zvlast pri rafikoch s vysokym profilom kde sa musia davat nadstavce sa to kompenzuje platmi karbonu navyse (zvnutra ale !)
18.03.2024 - 08:31:32
00
Len ci ventil plus predlzenie nie su ovela viac ako to s cim ratali ak ratali pri vyrobe rafiku ?
18.03.2024 - 08:45:49
00
Myslíš, že výrobca ráfiku ešte nevidel ventil? Že to vyvažuje len tak a nemá žiadnu predstavu aká hmota bude oproti jeho vyvažovaciemu závažiu?
18.03.2024 - 09:04:12
00
to asi nie ale ventilov moze byt xy druhov a predlzeni tiez a staci ze sa to lisi par gramami a uz to nebude sediet
18.03.2024 - 09:56:42
00
Jááj, už to neprekrúcaj. Pôvodne si uvažoval veľký rozdiel: "ci ventil plus predlzenie nie su ovela viac ako".
Jasné, že to naslepo nevyvážia k dokonalosti. To či tam bude/nebude predlženie je zrejmé z konštrukcie už vopred.
18.03.2024 - 10:03:41
00
co ja prekrucam. predlzenie mam pomerne lacne nejake tufo ci co, hlinik. keby to bol karbon (neviem ci sa robi) tak je to ovela lahsie. ved poskusam a uvidime, ale je to na zadnej cize tam je aj kazeta tak sa to robi tazsie.
18.03.2024 - 10:05:36
00
ZHOD RETAZ A TAZSIE TO NEBUDE
19.03.2024 - 23:20:44
00
keyboard_arrow_up