prvykrat mi to otvorilo cely clanok
V clanku islo o to, ze v Cine pribudaju automobilove fabriky, povodne postavene na vyrobu spalovakov, ktore su bud uplne opustene, alebo idu na par % ich kapacity, pricom ich hlavny odbyt smeruje okrem menej rozvinutych oblasti Ciny najma do RuZka (po ustupe zapadnych automobiliek kupuju rusaci spalovaky vyrabane v Cine - myslim cinskych vyrobcov). Napr. Hyundai postavil niekde v zap. Cine v roku 2017 kratko pred nastupom EVciek tovaren za 1,7mld. USD s planovanou kapacitou 300k aut rocne, ktora ale nikdy nebola naplnena (isla najviac na 50%), az ju napokon minuly rok predal tusim za 1/4 ceny.
V roku 2023 sa v Cine predalo menej ako 20mil. spalovakov, pricom vrchol bol prave v r. 2017, kedy sa ich predalo 30mil.
Niektore cinske EV su po nedavnom zlacnovani (prebieha tam cenova vojna automobiliek) uz lacnejsie ako porovnatelne spalovaky.
VW, ktory ma v Cine najvacsie investicie zo zapadnych automobiliek (alebo z EU?
) predpoklada, ze ich spalovaky si stale najdu dostatocny odbyt v mensich cinskych mestach do 3 mil. obyv.
, v ktorych vlastni auto stale nizky pocet ludi. Celkovo je nasytenost trhu v Cine stale nizka v porovnani s EU, alebo USA. (nepamatam si presne, ale v Cine je to cca 150 aut/100k obyv., v EU 450, alebo 500
a v USA 800)