Turbi napísal:
napríklad: kontrola a rovnanie pätky, kontrola reťaze a jednotlivých článkov, samotné nastavenie prehadzovačky-dorazov-b-skrutky, správna spojka reťaze ....
A nakoniec môže sa zlý výsledok práce nekvalitná pandemická noname kazeta, detto reťaz alebo len nekvalitné bowdeny na ktorých výrobcovia často šetria centy.....


To moze byt sice pravda aj v tomto pripade, ale v prvom rade, ako bolo spomenute - bola kupa v tom istom obchode ako tento servis? Ak ano, tak toto co pises je hned irelevantne a problem vyrobcu/predajcu. A taktiez, dovolim si povedat, ze servis by mal o svojom pristupe informovat bud vopred, a potom aj "preukazat" ze co vykonali, alebo najskor dostat potvrdenie od zakaznika, kym namiesto 10-15min ukonu zrazu robia 2.5hod a pripadne vymienaju diely.
28.03.2024 - 20:40:13
01
25 Eur za 2 hodiny, aj keď márnej práce, je cca 10 Eur za hodinu plus DPH. Kukni si, čo berú v autoservisoch za hodinu práce, čo berú IT firmy za hodinu práce ajťáka.
Predpokladám, že na to nepozeral len jeden junáčik, ale keď nevedel čo s tým, tak si zavolal na pomoc ešte niekoho, snoril na internete atď.
Takže ak vezmeme, že zobrali 10 Eur za hodinu práce, tak to neznamená, že ich má vo vrecku mechanik. Za priestor treba platiť nájomné, vybavenie servisu tiež nie je zadarmo...
Z toho vyplýva, že serisák možno dostane 5 Eur za hodinu práce, čo pri 170 hodinách práce mesačne dáva 850 Euro brutto...
28.03.2024 - 20:49:53
03
stanos4 napísal:
To moze byt sice pravda aj v tomto pripade, ale v prvom rade, ako bolo spomenute - bola kupa v tom istom obchode ako tento servis? Ak ano, tak toto co pises je hned irelevantne a problem vyrobcu/predajcu. A taktiez, dovolim si povedat, ze servis by mal o svojom pristupe informovat bud vopred, a potom aj "preukazat" ze co vykonali, alebo najskor dostat potvrdenie od zakaznika, kym namiesto 10-15min ukonu zrazu robia 2.5hod a pripadne vymienaju diely.

Ak to bola kupa v tom istom obchode tak sa mozrejme platit nebolo za co.
28.03.2024 - 20:59:32
01
Ja neviem ale ja ked pridem do servisu a objednam si sluzbu "Nastavenie zadnej prehadzovacky" ktora je v cenniku za dajme tomu 15 eur (vymyslel som si) a sluzba mi nie je dodana nevidim dovod platit nejake hodiny. Pokial na prijimacom servisnom protokole je napisane ze diagnostika zavady stoji xy eur a plati sa ked bude cenova ponuka na opravu odmietnuta tak prosim. Ale tak ja to vidim z pohladu zakaznika nie servisaka.
28.03.2024 - 21:00:09
03
JoKo ale sak ja nekomentujem ze 10e/hod je vela. Ja vravim, ze ak prides do servisu (obchodu), a poprosis ich o nieco co bezne stoji par minut namahy, tak je, pre dany servis/obchod v lepsom pripade, vysoko neprofesionalne aby potom robili 10 dalsich ukonov a cena bola niekolko-nasobna oproti ocakavanej. V tom horsom je to zavadzanie zakaznika a proste moze odmietnut zaplatit.

priklad z autoservisov ked ich uz spominas - tiez som zostal nasraty, ale nemal energiu, cas a chut to riesit - mali sme zarucnu kontrolu auta, v ramci ktorej nam doliali a nauctovali vodu do ostrekovacov a podobne veci - namiesto na internete vycapenych 180e? za servisnu kontrolu som platil 360e - na kiu prdel.... no proste na to, aby servis mal robotu, pretoze na elektre toho nieje co tak vela robit.
28.03.2024 - 21:08:21
00
Čas za ktorý sa s tým mechanik babral, mu už nevráti nikto... Namiesto toho mohol robiť na niečom inom takže pýtat si zaplatené za čas co strávil na tom bajku je za mňa uplne OK... nenapísal tu co s tým vlastne všetko robili... Mohol skúšať ine koleso/kazetu... Iný šalter, rovnať pätku... proste hľadal príčinu prečo to neradi s tým sa dá v pohode zabaviť výrazne viac ako 15minut. Ak je tam shit šalter (možno SX to tu tiež nieje spomenuté) alebo dáky carajch kazeta tak odporučil reklamáciu. Keby si zauctoval ešte aj za nový diel tak to je tu zasa vyplakavania ze na novom bajku vymenili diely namiesto "obyčajného doladenia" a pýtajú zato nehorázne peniaze...
28.03.2024 - 22:08:37
04
Ako prvé len pripomeniem, že sa nesťažujem, ale pýtam sa len na názor. Ako písal Scarinko, vidím to len z pohľadu zákazníka, preto sa na to pýtam.
Doplňujem info, že ide o Savu z Alzy (gravel v karbóne). Predtým, než tu začneme mať poznámky o Číne, tak len doplním, že je celý na 105-ke. Tým, že to je bike z alzy a alza nemá servisne pracoviska, rozhodli sme sa to dať urobiť do servisu. O tom servise som mal už skôr svoj názor, ale pre rýchlosť, resp dostupnosť som prikývol na to, že to môžeme dat urobiť aj tam ("veď je to len nastavenie prehadzovačky"). Žiaľ s vyššie spomínaným výsledkom. Peniaze dostali také, aké si zapýtali, čiže 25 eur (aby ste si nemysleli, že im bolo odmietnuté zaplatiť).
28.03.2024 - 23:21:49
00
Takze nenastavovali ti to v obchode/servise kde si bicyk kupil a teda plati co som napisal stanos4
28.03.2024 - 23:31:16
02
Neviem si predstavit situaciu kedy by sa nedal nastavit salter. Teda viem - "mechanik" to nevie robit.
28.03.2024 - 23:33:23
00
Podobné, ale mierne iné som chcel dodať: neviem si predstaviť reklamovať bicykel s dôvodom, že nejde nastaviť prehadzovacka ;)

(nie som žiaden odborník mechanik, donedávna moje bežné boli 5-6-7 rýchlostné, až prechodom na 105 mám niečo 'moderne')
28.03.2024 - 23:37:49
01
Ale vsak ja ti Turbi nikde nerozporujem ze robota stoji a zaberie tolko kolko to je, nebodaj ze si vymysleli ze im to tolko trvalo.
Ale stojim si za tym, ze slusny obchod by mal jasne zakaznika informovat a mat od neho suhlas s tym co / v akom cenovom rozmedzi sa bude robit. A ak to ides prekrocit, tak mi pride uplne normalne mat suhlas zakaznika. Nemyslis si? A xcboy to zjavne nevedel. Ja tiez neviem, mozno je uplne normalne zakaznikovi v cykloservise povedat ze jeho servis bude stat +-150% "beznej ceny"... Ale ja som po navsteve autoservisu ozaj nebol spokojny s +100% ;)
28.03.2024 - 23:53:34
00
Ja ti nerozporujem. Tak ako ty si si skôr myslel ze to bolo asi kupovane /co nakoniec nebolo/ v tom istom obchode tak sme kalkulovali ze to má byt ukon zdarma tak je aj normalne ze zakaznkovi treba predostriet rozpocet. Ty si to tu extra rozmienal na drobne no prapôvodna otazka tak nestala.
29.03.2024 - 00:20:37
00
Kazdy servis ma nejakú hodinovku... To akože treba zákazníka informovať dopredu, ze za úkon bude treba platiť a nebude to gratis? ? Akože idem kúpiť 3 rožky tak nebudem platiť lebo to je iba pár centov? To ze je tam nahodena 105 nič nemení na tom ze tam môže byt nejaký problém od výroby...
29.03.2024 - 05:05:46
02
precitat ajte si este raz co som ja/ini pisali. Pretoze ja/xcboy o voze, vy o koze.
Xcboy - z toho co pises, nie, niesi jediny komu pride pristup toho servisu nie (celkom) ok.

Edit: ale ak ukon netrval cele 2hod po ktorych volali, ale len "par minut" a ich hodinova sadzba je tomu prisluchajuca, tak je samozrejme vsetko ok (bral som mtbiker cennik s 10€ za stelovanie ako taky standard)
29.03.2024 - 05:38:26
00
Tak niektore servisy mavaju aj 100% prirazku na internetove znacky :) a mnohi tiez zvyknu byvat podrazdeni servisovat bicykle, co neboli kupene u nich. Napr. taky Kaktus.
Xcboy nech pozrie cennik servisu, ci v nom nemaju uvedene aj ceny za konkretny ukon. Vela servisov to tak ma. Ak bez konzultacie so zakaznikom uctovali v hodinovych cenach a nie cenu za konkretny ukon (=nastavenie radenia), nevidim dovod platit viac ako ukonovu cenu.
29.03.2024 - 06:01:54
02
keyboard_arrow_up