Presne ako píšeš... Kadenčnejšia jazda s ľahšími prevodmi vie dať rovnakú priemerku ako nízka kadencia s ťažšími... Ten benefit na spotrebu tam ale je... Samozrejme, tie vysoké kadencie jazdím primárne na klasike, na ebajku si vďaka asistencii viem dopriať aj ťažší prevod...
24.04.2024 - 08:44:52
00
Pri rovnakej rýchlosti hej.
Ak teda máme rovnakú rýchlosť, prevýšenie, váhu a vzdialenosť, tak aký vplyv na dojazd má kadencia?

Inak samozrejme, že vysoký dojazd ebiku je len kaleráb do hlavy od výrobcu a predajcu kupujúcemu.
Napr. 900Wh na 200km.
Dajmetomu že 95kg otec aj s ruksakom udrží trvalých 75W a 25kg bajk mu pridá na eco 112,5W. Potom otec zvládne 200 km za cca 7 hod. priemerkou 25km/h.
Toto nedám ani omylom so svojim spešlom 1400Wh, ale keď letákom "veriaci" zákazník nevie kam, pomôžme mu tam... :)

A to nehovorím o tom, že keď overím kapacitu takej 25Ah batérii, tak v tom lepšom prípade pri záťaži 112W vyleziem na úroveň niekde medzi 820 a 860Wh, a reálny atak dojazdu vidím niekde okolo 100km na ľahkom podklade.
(Pri 50kg babenke sú to už ale úpne iné počty) ;)

Napr. na dochádzku do práce po všetkých doterajších skúsenostiach odporúčam vhodnú konverziu.
24.04.2024 - 08:56:27
00
Všetky tie výpočty kapacít sú, nazval by som to "za určitých veľmi špecifických hodnôt dosiahnuteľné hodnoty", v praxi nedosiahnuteľné :).
24.04.2024 - 15:04:43
00
Jednoduchá matematika, ktorú vždy hovorím zákazníkom - čokoľvek sa dočítate na nete, treba vydeliť dvomi a dostanete sa k ako tak relevantnému údaju... Funguje...
24.04.2024 - 15:13:10
04
Já bych nebyl tak skeptický s těmi dojezdy na baterku.Vážím 80-84kg dle ročního období a na mém Turbo levo comp těch 100km při 700 baterii najedu prakticky vždy.Převýšení cca 1500m a dojedu domů ještě s cca 20% baterie.Třetina trasy bývá asfalt a zbytek polňačky,lesní cesty,pěšinky s kořeny apod.Je tedy fakt že jezdím drobet kadenčně (cca 80 průměr) a hlavně řadím jak na normálním biku.Čili žádné "po rovině těžký převod a kadence 40",to ne.Prostě se na ebiku chovám prakticky stejně jak na biku.A také musím zmínit že prakticky jezdím jen na nejnižší přípomoc,to už musí být nějaký slušný krpál abych musel zařadit dvojku :-)
24.04.2024 - 15:36:18
04
Samozrejme... Len ocenil by som (teda ja ani nie, skôr zákazníci browsujúci na nete), keby údaje o dojazde boli aspoň trochu v súvislosti s bežnou realitou... Lebo čo si budeme nahovárať, 80% ebajkerov chce/musí asistenciu využívať nonstop a vo vyhovujúcej výške... Predsa len, rýdzich endurance resp. performance ebajkerov zas až tak veľa nie je...
24.04.2024 - 16:45:07
01
tak u boschu stačí dat link na ebike range calculator. tam je to celkom presné.
24.04.2024 - 16:58:35
00
Najväčší dojazd má ebajk v skupine klasických bajkov ktorým sa prispôsobí.
V podstate štýl ktorý tu opísal Ayala.

Vysoký dojazd ale zas celkom ľahko môže znamenať, že ebajker využil prevažnú časť energie batérie na dorovnanie váhového rozdielu cca 10 - 15kg medzi klasikou a éčkom. :$
24.04.2024 - 17:01:08
00
double napísal:
tak u boschu stačí dat link na ebike range calculator. tam je to celkom presné.

Alebo
https://www.specialized.com/cz/cs/app/turbo-calculator?battExtender=0&countryCode=CZ&mode=Eco&productId=188260&stops=Few&terrain=&useImperial=false
24.04.2024 - 17:10:05
01
Ahoj
Ten Specialized dostup, dojazd kalkulator sa mi viac pozdava.
---

Alebo si kazdy moze urobit vlastny test a nespoliehat sa na papierove kalkulatorove dojazdy.
Daval som tu uz jednoduchy navod asi 2 roky dozadu.
---

Idealne najst si len stupanie, teda do kopca, aspon 200 vm, priemerne stupanie aspon 3,5 %.

* Priklad ako som si to otestoval ja.
* RACA - BK, asfalt, priemerne stupanie 7,4 %
* Na mape to ukazuje 6m klesanie ale v reale som si nevsimol. vid video.
Trasa_Raca_BK

* video
https://youtu.be/BXqw_HBHi3w?t=35
0:35 - 8:23
* moja hmotnost = 80-84 kg
oblecenie + batoh + voda ~ 5 kg
Bike ~ 25 kg
SPOLU = 110-115 kg

Bosch Performance CX Gen4, 85 Nm, 250 W, baterka 625 Wh
Príloha:
Raca_Bk_vykon.jpg
Raca_Bk_vykon.jpg 183.96 KiB thumb_up0thumb_down


* po nejakej korekcii smerom dole, dostup vychadza teoreticky u mna
ECO = 323 vm x 10 (100% / 10%) ~ 3000 vm
TOUR+ = 323 vm x 5,88 (100% / 17%) ~ 1800 vm
E-MTB = 323 vm x 4,54 ~ 1300 vm
TURBO som neskusal

* cize
Asfalt, stupanie ~ 7,4%, len do kopca,
ECO ~ 3000 vm
TOUR+ ~ 1800 vm
e-MTB ~ 1300 vm


* dojazd v tomto extremnom pripade
ECO 3000 vm / 7,4% = 40,54 km + dole kopcom x 2 = 81 km
TOUR+ 1800 vm / 7,4% = 24,32 km + dole kopcom x 2 = 48,5 km
e-MTB 1300 vm / 7,4% = 17,56 km + dole kopcom x 2 = 35 km

* Kto to chce vediet aj na rovinke, tak si to moze tiez otestovat. Mne to vychadzalo pri ECO, priemerka 22 km/h, dojazd ~ 135 km
---

* Realny priklad z vyjazdu.

* moj styl jazdenia:
Dole kopcom, rovinky davam v OFF, niekedy aj mierne stupania ci kratsie kopceky = bavi ma si aj troska zamakat.
Motor pouzivam fakt len v kopcoch, pripadne ak som unaveny po dlhsom stupani tak aj na rovinke kym sa nevydycham, ci na konci vyjazdu. Teda pouzivam baterku prevazne na stupania, kopce.
Preco davam OFF?
Lebo som chcel vediet realne dojazdy cisto v kopcoch, pri stupaniach a kedze BOSCH mi zaznamenava iba zapnutie a vypnutie rezimu dopomoci v %, tak sa bez vypinania dopomoci do OFF nedalo zistit kolko som presiel na aky rezim.

* Bukova - Biely Kriz (BK)
kliknite hore na "VYSKOVY PROFIL" a prejdite profil trasy myskou
01
https://www.freemap.sk/#map=14/48.544825/17.406807&layers=O&tool=track-viewer&track-uid=3EhSVSTSZISmMMjLdJ0EL8
02
https://www.freemap.sk/#map=14/48.501848/17.340460&layers=O&tool=track-viewer&track-uid=4oqvNUCaCljGuWMUueu4co
03
https://www.freemap.sk/#map=17/48.482939/17.300860&layers=O&tool=track-viewer&track-uid=6v3vUbSt5zbDsORT9a4fpu
04
https://www.freemap.sk/#map=15/48.472253/17.300549&layers=O&tool=track-viewer&track-uid=1h4hrQJw8vcKrxOo7WtFnA
05
https://www.freemap.sk/#map=14/48.451948/17.283983&layers=O&tool=track-viewer&track-uid=61he8DyTGbptXoivtdz5NP
06
https://www.freemap.sk/#map=14/48.421882/17.264328&layers=O&tool=track-viewer&track-uid=0SX9JetO2XHhQJP8oup0eR
07
https://www.freemap.sk/#map=13/48.377404/17.217121&layers=O&tool=track-viewer&track-uid=6lLzG5mvyDnkjjWYe3DvHB
08
https://www.freemap.sk/#map=16/48.342124/17.189398&layers=O&tool=track-viewer&track-uid=1AdvdvdB3PHKP15eNLZUZU
09
https://www.freemap.sk/#map=19/48.335922/17.186268&layers=O&tool=track-viewer&track-uid=7xXMQMsMWHExKhHH6iGEHi
10
https://www.freemap.sk/#map=19/48.334820/17.183969&layers=O&tool=track-viewer&track-uid=3N4KoD56UQHrLevJZPWzpw
11
https://www.freemap.sk/#map=13/48.291307/17.166227&layers=O&tool=track-viewer&track-uid=47vkmTJ4keGTgo6aQOYbYh
12
https://www.freemap.sk/#map=13/48.216266/17.120991&layers=O&tool=track-viewer&track-uid=2DYGYoMD97CusSlPJo8HNT

tu v tab. si najde kazdy co ho zaujima.
Príloha:
Bukova_BA_GPX_3_1.jpg
Bukova_BA_GPX_3_1.jpg 132.05 KiB thumb_up0thumb_down



v prilohe v zip su tab. v lepsom rozliseni
Príloha:
Bukova.zip [689.39 KiB]
25.04.2024 - 19:14:28
01
ja len taký malý postreh k tým dojazdom, že ked mám ísť furt na ubrate Eco a občas možno 10% trail a rovinky bez podpory to už rovno môžem ísť na biobiku. Ano dal som na mojom Switchi pro (EP8 a 630Wh baterka) ja 98kg s výbavou a bike takmer s 27kg s Magic Marry a Hansom Dampfom 1900vm a cez 80km len les traily a takmer žiadny asfalt ale domov som prišiel taký unavený ako z biobiku, ak nie viac, a aj priemerka bola jak na bio takmer, a to už električka pre mňa stráca význam... Jazdím aj klasiku aj ebike, podľa času a výhodu ebiku vidím jedine v tom, že si rýchlo viem vybehnuť rýchlo do kopca a užiť si zjazd a trénovať techniku jazdy, a proste aj tá dynamika jazdy do kopca je zaujímavá. Za mna na extra dlhé trasy je lepší klasický bike, samozrejme že treba mať kondičku...
25.04.2024 - 21:45:22
01
Nazgul to dobre odhadol. Európske bicykle delené dva, ale čínske delené štyri ... :) Naviac by som vypočítaný dojazd podriadil ešte zníženiu o 3 percena za každých odjazdených 1000km a zníženiu ďalších 3% za každý rok jazdca po veku 60. Nieje to nič osobné osobné ani snaha o znevažovanie starších ľudí, ale skôr realita s ktorou treba počítať pri odhade dojazdu.
26.04.2024 - 07:46:24
01
Marseluspp - pobavilo,takže já v mých 67 letech mám už na startu snížený dojezd o 21% kvůli věku a ke konci roku o dalších 21% kvůli ročnímu nájezdu?
Asi jsem něco nepochopil :-)
26.04.2024 - 09:11:02
02
Ja si vediem statistiku cez Google Sheets a online formular a dlhodobo - bike ma 9 mesiacov a takmer 3000km mam priemernu spotrebu na 100 vyskovych 7% a celkovo 1% na 1km.
Tie vyskove ale nie su presne, kedze su tam zaratane km po rovine (fakt nebudem zapisovat na kopci %) , to iste plati aj pre % na 1km. V realite mam odsledovane do kopca cca 5% na 100 vyskovych a po rovine 0,5% na km. Eco nepouzivam, zerie po rovine tusim viac ako Tour+.
Teraz sa chystam experimentovat s nastaveniami Auto rezimu. Vyhovuje mi ten konstatny vykon narozdiel od Tour+ (aj ked mam na nom najazdenych asi 90%).
26.04.2024 - 09:25:43
00
Ayala. to sa týka dôchodcov - prvoebikerov, nie triatlonistov. Tam im dojazd vekom pribúda ... :)
26.04.2024 - 12:37:54
00
keyboard_arrow_up